Miksi 4-vuotiaan uhrin kotona oli niin paljon
Normal-liikkeen turkoosinvihreitä kangaskasseja? Eikös se ole lähinnä teinityttöjen kauppa?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö näin päälle 50 v saa käydä normal-kaupassa? 🙄
Ei ole normaalia. Tädit käyvät Prismassa ja Cittarissa.
Kukka hullu lähtee 15 km päähän kauppaan? Mä käyn ässässä. Se on lähellä kotia.
Mulle Normal on lähempänä kuin lähin S-market, joka sijaitsee juurikin tuon 15 kilsan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Hups! Mitä tuli tehtyä...
Viime kesänä kävin Suomessa ja vanhassa kotikaupungissani Tampereella. Siellä törmäsin kyseiseen kauppaan josta en ennen ollut kuullutkaan. Täällä sekkaista ei ole, ja olihan siellä paljon tavaraa, sellaistakin jota ihan joka ikäluokassa varmasti käytetään.
Ostin kuivashampoota ja jotain muuta en muista mitä. Ja olen kuusikymppinen! Kävin teinityttöjen kaupassa?!
Iik ja mun mieskin, 55v, käy ostamassa sieltä esim. dödöä. Siellä poikkeaa nopeasti, eikä dödöjä ole hyllymetreittäin, joten löytääkin sen etsimänsä nopeasti. Pitäiskö mun nyt kieltää sitä..?
Olen yli 5-kymppinen ja aika usein tulee käytyä Normalissa ostoksilla ihan vaan edullisen hintatason vuoksi. Sieltä haen shampoot, hoitoaineet, saippuat, kodin puhdistusaineet ym. Joskus mukaan tarttuu jotain hemmottelua kuten kasvonaamioita tai hajuvesiä.
Kodista otetut kuvat ei minua kummastuttaneet. Aika monen nuoren lapsiperheen kodissa näyttää juuri tuolta. Kyllä meiltäkin olisi tytär jo kymmeniä kertoja otettu huostaan, jos tavarat lattialla ja tiskit tiskipöydällä olisi merkki laiminlyönnistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä oli ihan karsea kämppä eikä mikään pikkusotku. Likaiset vaipat pitkin lattioita, epämääräisiä kasoja kaikkialla, roskia ympäriinsä, kissan laatikko täynnä paskaa ja suihkukin tungettu täyteen jotain epämääräisiä nyssäköitä. Kenen vain kämpässä vierailleen olisi pitänyt tajuta mikä meininki perheessä on.
Kuinka joku naapuri ei voi nähdä mitään ja millaisessa olosuhteessa lapsi on. Tämä jumalauta on kaikkein ihmeellisintä.
Miten naapuri muka näkee millaista kenenkään asunnossa on? Ei kerrostalossa voi kurkkia ikkunoista sisään toisten koteihin.
Olen nähnyt vain sen makkarikuvan ja sen perusteella ei ole lääväkunnossa. Muista huoneista en tiedä. Missä niistä näkee kuvia?
Ja kysyn myös miksi asunnosta on kuvia? Mitä se tuo lisää? Onko kaikista muista murhatalojen huoneista aina kuvat esillä myös? En muista nähneeni esim.siitä kämpästä jossa Treellä heitettiin muija ikkunasta kadulle.
Minun silmään osui muumimukit, Finnlaysonin tekstiilit ym. hintavat tuotteet. Onko pöllitty, tuskin ainakaan itse ostaneet!
Vierailija kirjoitti:
Ankean näköinen asunto, jossa ei näytä olevan säilytystilaa kuten kaappeja. Vaatteet pitkin lattioita yms. Silti minusta enemmän epäjärjestyksessä kuin likainen. Parissa tunnissa saisi ihan ok kuntoon.Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole puolustella näitä ihmisiä. Tekonsa on yksi julmimpia, mihin olen törmännyt.
Mikä teko? Ketään ei ole mistään teosta tuomittu eli ei ole varmaa kuka on teon takana.
Mitä oikein puhutte, onhan se makkarikuvakin inhottava läävä. Roskat ja kaikki laiskasti lattialla
Eikös Normalista saa sellaisia yllätyspusseja ihan jollain parilla eurolla. Voihan olla sellaisia hamstrannut halvan tavaran perässä.
Minä keski-ikäinen nainen käyn Normalista ostamassa shampoita, hoitoaineita, deodoranttia, kasvovoidetta jne. Esimerkiksi käyttämäni deodorantti on Normalissa puolet siitä hinnasta kuin päivittäistavarakaupassa. Miksi en siis kävisi Normalissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kovin hyvää mainosta firmalle. En muutenkaan tajunnut sitä makkarikuvaa. Mitä sillä haluttiin esittää? Sotkua? Meillä on kyllä teinien huoneissa ihan samanlaista ennen siivouspäivää.
Itsehän mietin sitä kuvaa kattellessa, että oikeestiko siinä kuvassa on sotkua. vaatteita vähän lattialla ja sänky petaamatta. Pah.
Sulle vissiin tuollainen sotku on ihan normaali? Lattia täynnä paistopisteen pusseja ja muuta roskaa. Voin vain kuvitella mikä haju tuolla on
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 5-kymppinen ja aika usein tulee käytyä Normalissa ostoksilla ihan vaan edullisen hintatason vuoksi. Sieltä haen shampoot, hoitoaineet, saippuat, kodin puhdistusaineet ym. Joskus mukaan tarttuu jotain hemmottelua kuten kasvonaamioita tai hajuvesiä.
Kodista otetut kuvat ei minua kummastuttaneet. Aika monen nuoren lapsiperheen kodissa näyttää juuri tuolta. Kyllä meiltäkin olisi tytär jo kymmeniä kertoja otettu huostaan, jos tavarat lattialla ja tiskit tiskipöydällä olisi merkki laiminlyönnistä.
Mun mielestä se makuuhuonekuva oli ihan kuin jonkun juuri omilleen muuttaneen makuuhuone. Lattialla vaatteita, laseja, kasseja, roskia... Ei nyt mikään läävä ja nopeasti saisi siivottua, mutta ei kyllä normaali lapsiperhekotikaan. Ja olihan se keittiökin aivan täynnä niitä tiskejä ja roskia. Joo, joskus (esim. sairaana) pääsee keittiö siihen kuntoon "paremmillakin" ihmisillä, mutta ei se koti lapsiperhekodilta näyttänyt. Ennemmin juuri 18 vuotta täyttäneen ensimmäinen koti, kun opetellaan vielä pitämään huolta siitä. Näillä vain olisi ollut lapsikin huolehdittavana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä oikein puhutte, onhan se makkarikuvakin inhottava läävä. Roskat ja kaikki laiskasti lattialla
Vauvapalstalaisille on ihan normaalia, että kämppä on kuin sikolätti ja keittiö haisee viikkoja vanhoille likaisille astioille, joissa ruokajämät mätänee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankean näköinen asunto, jossa ei näytä olevan säilytystilaa kuten kaappeja. Vaatteet pitkin lattioita yms. Silti minusta enemmän epäjärjestyksessä kuin likainen. Parissa tunnissa saisi ihan ok kuntoon.Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole puolustella näitä ihmisiä. Tekonsa on yksi julmimpia, mihin olen törmännyt.
Mikä teko? Ketään ei ole mistään teosta tuomittu eli ei ole varmaa kuka on teon takana.
Taidat olla sukulainen, olette kaikki syyllisiä kun ette puuttuneet lapsen kohteluun.
Ihmettelen näitä kommentteja tuosta makuuhuoneesta. Siis näitä joiden mielestä huone on ihan ok.
Huonehan on järkyttävä läävä. Miten sikaista porukkaa täällä on?
Yök🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se makuuhuonekuva oli ihan kuin jonkun juuri omilleen muuttaneen makuuhuone. Lattialla vaatteita, laseja, kasseja, roskia... Ei nyt mikään läävä ja nopeasti saisi siivottua, mutta ei kyllä normaali lapsiperhekotikaan. Ja olihan se keittiökin aivan täynnä niitä tiskejä ja roskia. Joo, joskus (esim. sairaana) pääsee keittiö siihen kuntoon "paremmil
Höpö höpö. Olen parikymppinen kahden lapsen äiti ja meillä ei kyllä ikinä koskaan milloinkaan ole näyttänyt tuolta elämänhallintaongelmaisen näköiseltä kuten tuossa makkari ja keittiökuvissa.
Kamalaa ajatella, että tuollaisessa ympäristössä on lapsi kasvanut. Vaikka tuo sotkukin pieni ongelma kaikkeen muuhun kauhuun mitä pieni joutui kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö näin päälle 50 v saa käydä normal-kaupassa? 🙄
Olen 52v mies ja ostan sieltä partateriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se makuuhuonekuva oli ihan kuin jonkun juuri omilleen muuttaneen makuuhuone. Lattialla vaatteita, laseja, kasseja, roskia... Ei nyt mikään läävä ja nopeasti saisi siivottua, mutta ei kyllä normaali lapsiperhekotikaan. Ja olihan se keittiökin aivan täynnä niitä tiskejä ja roskia. Joo, joskus (esim.
Olen kyllä tavannut sotkuisia ihmisiä, jotka hoitavat muuten asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se makuuhuonekuva oli ihan kuin jonkun juuri omilleen muuttaneen makuuhuone. Lattialla vaatteita, laseja, kasseja, roskia... Ei nyt mikään läävä ja nopeasti saisi siivottua, mutta ei kyllä normaali lapsiperhekotikaan. Ja olihan se keittiökin aivan täynnä niitä tiskejä ja roskia. Joo, joskus (esim.
Niinhän tuossa lainaamassasi viestissäkin sanoin eli, että ei näytä normaalilta lapsiperhekodilta? Mä muistan, että joidenkin kavereideni kodit saattoivat joskus opiskelubileputkien jälkeen näyttää tuolta, mutta kuten myös lainaamassasi viestissä kirjoitin, kavereillani ei tietenkään ollut lapsia.
PS. Sain itsekin lapsen jo 19-vuotiaana eikä kotini ikinä näyttänyt tuolta. Mutta joillain nuorilla näyttää ilman, että olisi mitään suurempia ongelmia.
Hups! Mitä tuli tehtyä...
Viime kesänä kävin Suomessa ja vanhassa kotikaupungissani Tampereella. Siellä törmäsin kyseiseen kauppaan josta en ennen ollut kuullutkaan. Täällä sekkaista ei ole, ja olihan siellä paljon tavaraa, sellaistakin jota ihan joka ikäluokassa varmasti käytetään.
Ostin kuivashampoota ja jotain muuta en muista mitä. Ja olen kuusikymppinen! Kävin teinityttöjen kaupassa?!