Pidättekö auton maalipinnasta huolta? Pesette/vahaatte säännöllisesti?
Itsellä aika uusi auto ja käsittääkseni on hyväksi että pitää auton puhtaana ja kestovahaus keväisin ja syksyisin. Käytän käsinpesussa.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se auton vaihtoarvo säilyy parempana, eli arvo tippuu vähemmän, jos pitää maalipinnan kunnossa.
Toki tuo on aikaa ja rahaa vaativaa hommaa, joten helpommalla pääsisi kun olisi sellainen "ei enää arvoa pudottava" tai jos on varaa, niin antaa arvon pudota vaan.
Ei pidä paikkaansa. Vaihdossa hyvitys vanhasta menee vuosimallin ja kilometrien mukaan. Ainakin autoliikkeissä. Ei ne noteeraa maalipinnan kuntoa, kunhan en ole lommoja tai isoja skraaduja. Kun ne sun autoa myy, niin silloin hyvä maalipinta luonnollisesti mainitaan,.
Äänestän vihreää liittoa ja olen kaikkea vastaan :D
Vierailija kirjoitti:
Viikottain käsinpesu ja sisäpuhdistus. Vahat ja pinnoitteet tekee alan yritys. En voi ymmärtää ihmisiä jotka ei pidä autoistaan huolta.
Kaks vuotta ajanut 2015 pösöä, käytetty, kerran pessyt painepesurilla ja pari kertaa imuroinut sisältä.
En ymmärrä ihmisiä jotka hinkkaa alvariinsa autojaan.
Katso peiliin niin näet totuuden
Kun joutuu pitämään autoa ulkona niin talvella lumiharja vetää maalipinnan mikronaarmuille väistämättä, joten en ole mitenkään huippuhyvin panostanut maalipinnan hoitoon, silloin tällöin pesussa käytän, tai kesäaikaan eräässä paikassa käsin itse pesten, useimpina vuosina kerran vuodessa vahannut, joskus on jäänyt vahaamattakin.
Pari pientä lommoakin naapuriautojen ovista kyljessä niin ei tämä muutenkaan mikään uudenveroinen ole, kunhan asiallisen näköinen käyttöauto. Onhan se tietysti heti pesun ja vahauksen jälkeen hetkenaikaa hienon näköinen, mutta se on todella lyhyt aika kun käyttöauto pysyy puhtaana.
Jos voisi pitää autoa tallissa säältä suojassa ettei tarvitsisi lumiharjalla aina raastaa maalipintaa, saattaisin myllytyttää maalipinnan ja oiotuttaa nuo pari lommoa, olisi motia sitten hoitaa auton maalipintaa ehkä paremmin. Nyt kaikki työ valuisi hetkessä hukkaan.
Noi samat temput nähny monta kertaa
Katso peiliin niin näet totuuden
mene takas ulilaudalle postailemaan niitä sammakoita jonne
Joskus ei jaksanut. Liisarin lika pinttyi lopulta. Voi alkaa ruostua. Kerran kuussa pesu, pari kertaa vuodessa käsinvahaus. Eikä nöytä romulta.
Käsittääksnei tämä oli niin selkeää kuin olla ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Minun auto on vuosimallia 2002. Ostin sen vuonna 2016 3900 eurolla. En ole pessyt kertaakaan autoa eikä se ole kertaakaan ollut rikki edes.
Auto on minulle vain liikkumisväline paikasta A paikkaan B.
Rahani käytän parempiin kohteisiin kuin johonkin lihan liikuttamiseen.
Joo köyhän on pakko tinkiä jostain ja sun kohdalla se on auto.
Hakemaasi sivua ei voida näyttää
14 vuotta tuo roju ollut. Kertaakaan en ole pessyt. Luonto puhdistaa aina välillä, kun sataa. Vahaus taas on aivan turhaa touhua. Kyllä se maali siinä päällä toimii ilman kiillotuksiakin. Harakat tykkää kiiltävistä...
Ahaa, joku on selvästi inspiroitunut.
Olen lukenut koko ketjun meni aika... kauan.
Ajan sähköautolla.