Pidättekö auton maalipinnasta huolta? Pesette/vahaatte säännöllisesti?
Itsellä aika uusi auto ja käsittääkseni on hyväksi että pitää auton puhtaana ja kestovahaus keväisin ja syksyisin. Käytän käsinpesussa.
Kommentit (146)
Ei tarvitse, auton maalipinta on ns. yliteipattu. Joskus pesen, se on siinä
Vierailija kirjoitti:
Uudehko auto, käytän käsinpesussa, kun on kurainen.
Paitsi se ei ole käsinpesu. Painepesurilla ne suihkivat.
Itse pesen aina kotona käsin. Painepesuria en käytä, yliteipattu auto
No ihmisiä on joka lähtöön toinen tuhlaa rahansa lastenvaatteisiin ja joku sitten johonkin muuhun.
Kyllä. En tod vahaile...pesunkin hoitaa sade. Nykyautot jonninjoutavan näköisiä sämpylöitä anyway. Vois vedellä rälläkällä pelleille lisää katu-uskottavuutta 🤔
Vierailija kirjoitti:
Turhaa touhua. Auton käyttöikä on nykyään alle 5 vuotta. Sen jälkeen ne ovat romua. Tekniikka muuttuu nopeasti eikä nykyaikana arvosteta niitä vanhempia autoja saati säilötä niitä kuvitellen niiden muuttuvan arvokkaiksi.
Häh? Mun auto on vm. 2011, ei ole lähellekään romua vieläkään vaan oikein hyvin ajaa asiansa. En kaipaa kaikkia hienouksia joista tulisi vain jatkuvaa korjaamokäyntiä / laskua / vaihtoautoa jne säätöä. En kuvittele että autoni olisi muuttunut arvokkaaksi, mutta sen jälleenmyyntiarvo on nykyisin enemmän mitä itse maksoin.
Tosi kivaa elää euron bissellä.
Jos oot yhtä hämmentynyt kuin mä, niin ollaan molemmat pihalla.
Muttajoo ihan naurettavaa lässytystä ja yksittäisiin sanavalintoihin takertumista, tsemppaa vähän!
Ehkä pitäisi mennä ulos kävelylle ja tuulettumaan.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa touhua. Auton käyttöikä on nykyään alle 5 vuotta. Sen jälkeen ne ovat romua. Tekniikka muuttuu nopeasti eikä nykyaikana arvosteta niitä vanhempia autoja saati säilötä niitä kuvitellen niiden muuttuvan arvokkaiksi.
Meillä 8-vuotias. Laadukas eurooppalainen, maalipinnassa pari kiveniskemää mutta sinkkikori => ei ruostetta. Tekniikan puolesta vielä ok ja saanut aikanaan 5 tähteä turvallisuudesta joten sekin vielä muutaman vuoden kelpaa.
Pesen käsin 3 kertaa vuodessa - keväällä, kesällä ja syksyllä. Laitan keraamisen vahan. Talvella pesetän kerran jos oikein paha.
Tämä asia tuntuu herättävän suorastaan pelottavia tunteita
Otetaan kovavahaus kerran vuodessa. Samalla penkkejen märkäpesu ja sisäputsaus. Auton 5-6 vuotias. Uutena ostettu. 290 euroa oli hinta. Tehtiin juuri kun mies kaatoi penkille juoman. Yleensä otetaan kesällä tämä kaikki.
Niin kuvottavaa ja sairasta tekstiä