Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö auton maalipinnasta huolta? Pesette/vahaatte säännöllisesti?

Vierailija
16.02.2024 |

Itsellä aika uusi auto ja käsittääkseni on hyväksi että pitää auton puhtaana ja kestovahaus keväisin ja syksyisin. Käytän käsinpesussa.

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ajan uudehkoa premiumluokan autoa.

Vierailija
2/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua. Auton käyttöikä on nykyään alle 5 vuotta. Sen jälkeen ne ovat romua. Tekniikka muuttuu nopeasti eikä nykyaikana arvosteta niitä vanhempia autoja saati säilötä niitä kuvitellen niiden muuttuvan arvokkaiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, saan usean kerran vuodessa ilmaislipukkeen autopesuun. Edellistä autoa en pessyt kuin harvakseltaan ja silloinkin pestiin itse eikä vahattu. Selkeesti huomaa, että se vahaus pitää auton kauemmin kiiltävänä ja puhtaana.

Vierailija
4/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuoden 2003 Megane. Revi siitä, riistäjä!

Vierailija
5/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta vanha auto. Pidän sen puhtaana käyttämällä Boss Gloss pesussa pari kertaa viikossa. Maalipinnan naarmuisuus ei kiinnosta, sen saan myllyllä kiiltäväksi.

Vierailija
6/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun auto on vuosimallia 2002. Ostin sen vuonna 2016 3900 eurolla. En ole pessyt kertaakaan autoa eikä se ole kertaakaan ollut rikki edes. 

Auto on minulle vain liikkumisväline paikasta A paikkaan B. 

Rahani käytän parempiin kohteisiin kuin johonkin lihan liikuttamiseen.

Vierailija
7/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahteen viimeiseen autoon on teetätetty uutena keraaminen pinnoite ja käytetään säännöllisesti autofixarilla käsinpesussa. Pysyy auto siistinä, ei tykätä ajaa törkyisellä autolla. Ennen keraamista pinnoitetta vahattiin itse auto  kahdesti vuodessa.

Vierailija
8/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahaus vähintään kerran vuodessa ja vahapesuja useammin. Pesu tietysti aina tarvittaessa.

Vierailija
9/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen auton keväisin ja syksyisin, tämä ihan huvikseen. Kun sen vie vaihtoon, myyjää ei kiinnosta kuin vuosimalli, km-lukema ja onko huoltokirjaa.

Vierailija
10/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letkulla saatan joskus pestä ja Miranolilla paikkailen maalia

Vierailija
11/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän parin viikon välein pesukoneessa, sieltä tulee myös vaha pintaan. Kesäaikaan pesen käsin, jos sattuu huvittamaan. Pari kertaa vuodessa myllytetään siistiksi. 13 vuotta vanha auto. Kyllä vanhastakin autosta kannattaa pitää huolta, pysyy parempana. Käyttöikä polttomoottoriautolla on helposti 30v.

Vierailija
12/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto pidetään puhtaana ja siistinä sekä sisä- että ulkopuolelta. Käytän kylläkin autopesuja, kun ei ole mahdolisuutta pestä itse, vaikka se olisikin maalipinnalle parempi.

Vierailija
13/146 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän autopesussa vähintään 4 viikon välein, en voi sietää paskaista autoa.

Vahan pesuun (se kallein pesu) valitsen ehkä noin 3 kk välein.

Auton maalipinta on tosi hyvä, autolla ikää 8 vuotta.

Naapurit kommentoi, kuinka mulla on aina niin puhdas auto ja se kiiltää niin.

Vierailija
14/146 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BossGloss harjaton pesu on aika kehno. Edellisen auton pesetin säännöllisesti BossGloss normaalipesussa, mutta harmikseni huomasin että vasempaan takakulmaan tuli harjojen vaikutuksesta  himmeän naarmuinen alue. Tämän uuden autoni olen itse pessyt käsin, on yhä naarmuton. Nyt kokeeksi otin BossGloss jäsenyyden, mutta harjaton pesu ei pese autoa puhtaaksi.

Vierailija
15/146 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän autopesussa vähintään 4 viikon välein, en voi sietää paskaista autoa.

Vahan pesuun (se kallein pesu) valitsen ehkä noin 3 kk välein.

Auton maalipinta on tosi hyvä, autolla ikää 8 vuotta.

Naapurit kommentoi, kuinka mulla on aina niin puhdas auto ja se kiiltää niin.

Missä pesetät?

Vierailija
16/146 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan omistajan murhe. Autopesussa käytän sillointällöin. 2-3 vuoden välein vaihdan auton ja koskaan ei ole automyyjä tutkinut maalipintaa. Kerran otin uuteen autoon kestopinnoitteen, maksoi 500€ mutta ei mielestäni ollut rahan arvoinen. 

Vierailija
17/146 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua vahailla ellei se ole joku harrastus tai muuten tykkää puunata autoa. Ei vaikuta auton arvoon. 20€ konepesussa kun käyttää parin kuukauden välein niin riittää.

Vierailija
18/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä olette laittaneet kestopinnoituksen autoon? Ja onko pysynyt kauan?

Vierailija
19/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä olette laittaneet kestopinnoituksen autoon? Ja onko pysynyt kauan?

Testivoittaja kestopinnoitetta olen laittanut nyt kerran honda crv:heni https://testaajat.com/paras-kestopinnoite-autoon/ ja on pysynyt jo vuoden pinta hyvänä. Pidempiaikaista kokemusta ei ole.

Vierailija
20/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain käsinpesu ja sisäpuhdistus. Vahat ja pinnoitteet tekee alan yritys. En voi ymmärtää ihmisiä jotka ei pidä autoistaan huolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi