Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asut Suomessa jos et pidä talvesta?

Vierailija
16.02.2024 |

Terveiset täältä palmun alta. Joka päivä täällä saa lukea hirveän määrän valitusta siitä kuinka Suomessa on pimeää ja kylmää ja harmaata puolet vuodesta. Miksi et muuta pois? Ihan oikeasti kiinnostaa.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pakkasessa säilyy paremmin.

Vierailija
22/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastan perhettäni ja sukulaisiani

Suomen kesä on ihana, jokamiehen oikeudet parasta mannaa tällaiselle keräilijälle.

Työtäni ei voi tehdä etänä ja se on laadukasta Suomessa edelleen ( vaikka petrattavaakin olisi)

Mutta kyllä ehkä jossain vaiheessa asumme mahdollisesti loka-huhtikuun pois Suomesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun rahaa riittävästi olen muuttamassa. Töihin en ulkomaille halua lähteä. 

Vierailija
24/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koti Italiassa. Tyhmä kun olin tulin talveksi Suomeen. Ihan vtn paska talvi!

Enää muutama viikko ja pääsen pois, Italiassa on jo 15-17 lämmintä ja kevät vauhdissa. Ihanaa

Minua mietityttää Välimeren talvessa se, kuinka kylmä on taloissa sisällä, jos ulkona on vaikka 12 astetta.

?? Meillä on keskuslämmitys VILPillä,  tällähetkellä sisällä on 15 astetta peruslämpöä. Ennen sinne menoa nostamme lämmön 22 asteeseen. Samalla tavalla laitteet toimii siellä kuin Suomessakin. Tarvittaessa makuuhuoneissa ilpit joita yleensä käytetään kesällä viilennykseen. 

Monilla tutuillamme siellä ei ole keskuslämmitystä vaan talo lämmitetään pelletillä tai puulla ja makkarissa ilp tai sähköpatteri lisänä.

Vierailija
25/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kiristää. Ovat kuulemma tehneet minut auttamaan heitä. 

Vierailija
26/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koti Italiassa. Tyhmä kun olin tulin talveksi Suomeen. Ihan vtn paska talvi!

Enää muutama viikko ja pääsen pois, Italiassa on jo 15-17 lämmintä ja kevät vauhdissa. Ihanaa

Minua mietityttää Välimeren talvessa se, kuinka kylmä on taloissa sisällä, jos ulkona on vaikka 12 astetta.

?? Meillä on keskuslämmitys VILPillä,  tällähetkellä sisällä on 15 astetta peruslämpöä. Ennen sinne menoa nostamme lämmön 22 asteeseen. Samalla tavalla laitteet toimii siellä kuin Suomessakin. Tarvittaessa makuuhuoneissa ilpit joita yleensä käytetään kesällä viilennykseen. 

Monilla tutuillamme siellä ei ole keskuslämmitystä vaan talo lämmitetään pelletillä tai puulla ja makkarissa ilp tai sähköpatteri lisänä.

No varmaan siellä asuvana hyvin tiedät ettei tilanne ole läheskään kaikilla sama, kuin teillä ja tuillanne. vai oletteko vain jämähtäneet omaan kuplaan ?

Vierailija
27/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä syylistämistä jaksaisi. Joudun siis valitsemaan välit vanhempiini. 

Vierailija
28/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan mutta 99% asutuista taloista on jokin lämmitysmuoto. Esim kunta asentaa ilmaiseksi kaasusäiliön ja päävedot, ei ole hirveästi syytä kieltäytyä lämmityksestä. Omaa tyhmyyttä sitten palella. Vanhemmat ihmiset ovat tottuneet erillisiin lämmittimiin kun niitä tarvitaan n 2kk vuodessa. 

Vierailija
29/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin muuttaa ehkä Thaimaahan tai sit toinen vaihtoehto Thaimaaseen 

Vierailija
30/54 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sosiaaliturva.

Olen tk-eläkkeellä eikä sitä tieten makseta ulkomaille.

Vierailija
31/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä mä kauaa asukaan. Vuoden sisällä lähden lämpöisempiin maihin. 

Vierailija
32/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sosiaaliturva.

Olen tk-eläkkeellä eikä sitä tieten makseta ulkomaille.

No tieten maksetaan.

Vierailija
33/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan pääse valitsemaan minne sattuu syntymään. Pohjoisessa hyvä asua kun eteläiset maat aavikoituu ilmaston muutoksen johdosta.

Vierailija
34/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun talvikuukaudet ulkomailla. Työtäni voi tehdä etänä.

Ennen olin sellaisessa työssä, jota ei voinut tehdä etänä, mutta olen hankkinut lisäkoulutusta ja vaihtanut työpaikkaa, koska halusin sellaisen työn, jota voi tehdä etänä. 

En halua muuttaa kokonaan pois Suomesta, koska Suomessa on moni asia todella hyvin. Keväällä, kesällä ja alkusyksystä myös ilmasto on mukava. 

Vierailija
35/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan pääse valitsemaan minne sattuu syntymään. Pohjoisessa hyvä asua kun eteläiset maat aavikoituu ilmaston muutoksen johdosta.

Ei voi valita, mihin sattuu syntymään, mutta sen voi kyllä valita, missä asuu aikuisena. 

Vierailija
36/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat kiristää. Ovat kuulemma tehneet minut auttamaan heitä. 

Hanki elämä! Olisi jo aika sinunkin itsenäistyä. Vanhempasi pärjäävät kyllä. Käyt heillä sitten kerran vuodessa kesällä kahvilla. 

Vierailija
37/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun rahaa riittävästi olen muuttamassa. Töihin en ulkomaille halua lähteä. 

Hah, kokeilin tuota jo kerran. Mutta 10 kk jälkeen halusin töihin. Syynä ei ollut raha. Tein kyllä vapaehtoistyötä ja matkustelin, mutta ei se riittänyt. Merkityksellisyys puuttui. Luepa tästä artikkeli eräästä toisesta henkilöstö, joka palasi töihin jo 5 kk:n jälkeen: https://www.cnbc.com/2024/02/15/40-year-old-who-retired-and-only-lasted…;

38/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnassa ollut, ikä, työ  ja sukellus harrastus on viennyt käsistä verenkierron, mulla voi olla sormet jäässä kesällä +25`C, yli -5`C pakkasessa ei meenaa sormet pysyä lämpimänä millään ja semmoiset -25`extreme hiihdot alkaa olemaan osaltani ohi, edes akuilla lämpiävät hansat ei riitä, että sormet toimisi

Joten siltä osin sanoisin että vihaan talvella ulkotöitä. muuten menisi kyllä.

Italian matkan jälkeen tuli katsottua vizensen alueelta asuntoja, työpaikka olisi ollut tuedossa, mutta kotimaassa viellä asuntovelkaa jäljellä..

Äitini pohtinut kanssa, että hittojako täällä pakkasessa eläkkeelläpyörii, voisi ne harvat viimeiset vuodet viettää mukavamminkin.

Leuka rintaan ja kohti uusia selkkauksia.

Vierailija
39/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä syylistämistä jaksaisi. Joudun siis valitsemaan välit vanhempiini. 

Jos minun pitäisi valita elämä syyllistävien vanhempien kanssa tai vapaana ulkomailla, niin arvaapa kumman valitsisin? 

Vierailija
40/54 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua kokea kulttuurishokkia (tekosyy)

Oma maa mansikka, muu maa mustikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan