Miksi asut Suomessa jos et pidä talvesta?
Terveiset täältä palmun alta. Joka päivä täällä saa lukea hirveän määrän valitusta siitä kuinka Suomessa on pimeää ja kylmää ja harmaata puolet vuodesta. Miksi et muuta pois? Ihan oikeasti kiinnostaa.
Kommentit (54)
Tärkeät ihmiset ja asiat ovat täällä. Niitä ei valitettavasti voi ottaa mukaan. Kyllä sen 3kk talvea kestää, kun on kuitenkin 12kk ne rakkaat ympärillä. :)
Köyhälle ja kipeällä tämä on P-korea, pois ei pääse. Ihmisiä on heikennetty myös. Ulkomailla on kriteerit kuka sinne pääsee ja mihin, mitä tekemään. Ei voi sanoa jollekin että mä tulin nyt. Ellei maailma muutu. Osaa masentaa liika aurinko ja kuumuuskin, eli pitää tarkasti tietää mihin menisi.
Paljonkohan Venäjä maksaisi Suomesta?
Myydään pois jaetaan rahat tasan ja muutetaan kohti lounasta.
Äitini ja lapseni tarvii mua ja muualla olis vielä vaikeampaa saada töitä
Olen välillä päässyt pois täältä, mutta pitäisi tehdä enemmän asioita sen eteen, että pääsisin pois pysyvästi.
Voishan sitä kyllä muuttaakin. Kertokaa joku hyvä maa, vauvafoorumi saa päättää minne muutan
Vierailija kirjoitti:
Voishan sitä kyllä muuttaakin. Kertokaa joku hyvä maa, vauvafoorumi saa päättää minne muutan
Onko mitään toiveita vai laitetaanko vaan jonnekin? 😁
Mulla on koti Italiassa. Tyhmä kun olin tulin talveksi Suomeen. Ihan vtn paska talvi!
Enää muutama viikko ja pääsen pois, Italiassa on jo 15-17 lämmintä ja kevät vauhdissa. Ihanaa
Vierailija kirjoitti: Tärkeät ihmiset ja asiat ovat täällä. Niitä ei valitettavasti voi ottaa mukaan. Kyllä sen 3kk talvea kestää, kun on kuitenkin 12kk ne rakkaat ympärillä. :)
tarkoitat varmaan että sen 13kk talvea vuodessa kestää?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on koti Italiassa. Tyhmä kun olin tulin talveksi Suomeen. Ihan vtn paska talvi!
Enää muutama viikko ja pääsen pois, Italiassa on jo 15-17 lämmintä ja kevät vauhdissa. Ihanaa
Minua mietityttää Välimeren talvessa se, kuinka kylmä on taloissa sisällä, jos ulkona on vaikka 12 astetta.
On kyllä kokemusta välimerellisestä ilmastosta toiselta mantereelta. Siellä oli talvella päivisin noin 15 astetta ulkona ja sisällä pystyi olemaan, kun käytti välillä sellaista siirrettävää lämpöpatteria.
Työ on esteenä. Sitä ei voi tehdä etänä. Vielä pari vuotta pitäisi jaksaa, ja sitten lähden talveksi täältä pois.
Mielenkiintoista on, että asuin 9 vuotta lämpimässä maassa. Kun muutin takaisin Suomeen, ajattelin, että eihän kukaan nyt valitse asuinmaatansa ilmaston vuoksi. Olen nauttinut Suomessa asumisesta, moni asia on täällä paremmin kuin ulkomailla.
Aiemmin Helsingissä oli leudot talvet. Monena talvena lumi tuli vasta tammikuussa, hyvä jos silloinkaan. Kivistöön rakennettiin hiihtoputki innokkaita hiihtäjiä varten. Urheilukaupat myivät suksia alennusmyynnissä, kun ei etelässä ollut lunta.
Nyt on kuitenkin ilmastonmuutoksen myötä myös etelä-Suomeen tullut pitkät, kylmät ja runsaslumiset talvet. Kaupungit eivät ole tottuneet tähän: Kevyen liikenteen väyliä ei hiekoiteta, ja jopa nastalenkkareilla on vaikea pysyä jäisillä kaduilla pystyssä.
En harrasta hiihtoa, joten talvisin liikuntani rajoittuu 100% sisäliikuntaan. Kun pääsen lämpimään ilmastoon lomalle (tällä hetkellä), on helpompi hengittää ja juosta voi joka päivä eikä vain kesäisin, niin kuin Suomessa..
Koska lapset on vasta teinejä ja täällä kouluissaan ja asuvat kotona.
Koska Suomessa on perhe, ystävät, työ, harrastukset, koti, koko elämä.
Olen käynyt työ- ja lomamatkoilla esim. Espanjassa, Kataloniassa ja Portugalissa loka-, marras-, joulu- ja tammikuussa. Ymmärrän syvästi niitä suomalaisia eläkeläisiä, jotka muuttavat Välimeren tai Atlantin rannalle talvea karkuun. Etelä-Euroopassakin on keskitalvella kylmää ja pimeää, mutta ei yleensä lunta ja jäätä.
Sitä enemmän kuitenkin kauhistelen niitä uutisia, kun Espanjassa sataa lunta ja koko lunta osakseen saanut alue menee kaaokseen: ei ole aurauskalustoa, ei talvirenkaita, ei mitään infraa sellaisen poikkeustilanteen hoitoon, ja sitten ollaan ihan pulassa niin, että siitä uutisoidaan ympäri Eurooppaa.
Ja joka maassa on omat ongelmansa. Siellä etelässä on homeiset talot ja huikean korruptoituneita yhteiskuntia. Meillä on täällä Suomessa talvi, mutta sen kanssa pärjäillään. Ei tarvitse sulkea kouluja, teitä tai lentokenttiä lumen vuoksi. Meillä on talvikengät jalassa, niihin voi halutessaan nastatkin laittaa. Löytyy untuvatakki ja pipo sekä rukkaset. Villavaatteita väliin, jos palelee. Pohjoismaissa monet elämisen standardit ovat korkealla tasolla verrattuna sinne palmun alle, vaikka ei meillä ympärivuotista kevättä / kesää olekaan.
En ole sairaanhoitaja joten ei löydy ulkomailta töitä.
Toi kysymys pitäisi kysyä joltain ulkomaalaiselta. Suomihan on suomalaisten maa muualta tulleilla ei ole ikuista olemassaolon oikeutusta Suomessa.
En pidä talvesta, mutta asun Suomessa koska haluan asua Suomessa.
Ei sen monimutkaisempaa, ap.
Haluan käyttää vain suomen kieltä.