1500e netto eläke. Kuinka tulisit toimeen?
Itellä nyt tämä tilanne. Vielä reilu 600e velkoja jäljellä ja sitten kaikki jää käyttöön. Vuokra 440e, sähkölasku ja kännykkälasku 70e. Noin 1000e jää ruokaan ja säästöön.
Kommentit (170)
Ja jos itse asunto on velaton, voi ikäihmien ottaa remontteja varten lainan (asunto vakuutena(, josta maksaa vain korot. Näin ei tule kovin monta sataa euroa kuussa. Perilliset maksakoon sitten perinnöstään pois remonttilainan.
Pienituloisellakin on varaa mielikuvitukseen.
Mulla okt, asun loppuun ja perikunta sit purkaa.
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi eikä tarvitsekkaan, koska juuri tarkistin tilanteen ja eläkekertymäni on 2285,8€/kk ja arvio kun jään eläkkeelle 4615,24€/kk tai jos jatkan 70v. niin 5431,42€/kk
Sulla on oltava yli 7000 euron tulot tuohon eläkkeeseen, koska en oleta sinun olevan mikään pissis enää, jos kertymääkin on yli 2k€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pärjäisi eikä tarvitsekkaan, koska juuri tarkistin tilanteen ja eläkekertymäni on 2285,8€/kk ja arvio kun jään eläkkeelle 4615,24€/kk tai jos jatkan 70v. niin 5431,42€/kk
Sulla on oltava yli 7000 euron tulot tuohon eläkkeeseen, koska en oleta sinun olevan mikään pissis enää, jos kertymääkin on yli 2k€.
Todella vaikea saada luotettavaa arviota, itselleni Ilmarinen laskee oletuspalkaksi 1874 € kuussa vaikka palkkani on yli kuusi tonnia. En tiedä mistä se nuo luvut keksii. Jos vaihdan oikean palkan tuohon tilalle niin se soveltaa sitä vain tulevaisuuden kertymään. Tuolloin tavoite-eläkeikäni on 69v (voi jeesus!) ja eläke tuolloin 3453 €/kk.
Ja paljon tuo on brutto? Ja mikä oli palkkasi. Ei hirveän pieni eläke tuo nettona.
Putkiremppa ja yhtiövastike ja lainaosuudet pomppaavat nelinkertaiseksi kuukausittaiseksi maksuksi kuin aiemmin.
Sitten ei jää vaihtoehdoksi kuin myydä asunto ja se huimaan alihintaan koska Sanna ja Orpo ajoivat maan talouden katastrofaaliseen spiraaliin.
Tuohon nettoon ei saa mitään tukia, ei asumistukea eikä kansaneläkettä. Niukasti elää - ei mitään ylimääräistä.
Tosi hyvin. Nyt saan vajaa 1000€.
En olisi tyytyväinen. Haluan eläkkeellä tehdä asioita ja kuluttaa mm ravintoloihin ja kulttuuriin. Siksi säästän ja sijoitan että olisi eläkkeellä enemmän millä mällätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea saada luotettavaa arviota, itselleni Ilmarinen laskee oletuspalkaksi 1874 € kuussa vaikka palkkani on yli kuusi tonnia. En tiedä mistä se nuo luvut keksii. Jos vaihdan oikean palkan tuohon tilalle niin se soveltaa sitä vain tulevaisuuden kertymään. Tuolloin tavoite-eläkeikäni on 69v (voi jeesus!) ja eläke tuolloin 3453 €/kk.
Nyt vähän soi hälytyskello. Joko työnantajasi ei ole maksanut koko summasta eläkevakuutusmaksuja kuten pitäisi, tai ehkä koko summa ei ole palkkaa, vaan laskit tuohon yli kuuteen tonniin mukaan myös jotain päivärahoja tai muita korvauksia? Katsopas vähän tarkemmin, minkä suuruisia palkkasummia sinne on vuosittain ilmoitettu.
Tulisin hyvin toimeen. Minulla on velaton talo ja säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisikin sen. Saan vähän vajaa 1000 e nyt
Mää saan 800 e ja vielä hengissä, jee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vähän soi hälytyskello. Joko työnantajasi ei ole maksanut koko summa
Kyseessä on neljän eri työnantajan kokonaisuus, en tosiaan katsonut mitään erittelyitä vaan hain arvion Ilmarisen nettipalvelusta. Peruspalkkani on 6120 €/kk enkä laskenut mitään sen päälle. Olen saanut toki työuran alussa tuon suuruista palkkaa mutta kyllä se oli yli neljä tonnia jo kymmenen vuotta sitten. Toki tuo on Ilmarinen joka ei välttämättä saa kaikkia tietoja muiden vakuutusyhtiöiden eläkekertymistä. Olen ollut töissä yliopistolla, pk-yrityksessä ja kahdessa pörssiyhtiössä.
Nykyään saan nettona 1300e (kuntoutustuki + asumistuki).
Pärjään. Tuolla 200e ylimääräisellä elelisin jo oikein mukavasti.
Helsingin kaupungin sivuilla lukee, että "Laskujen jälkeen elämiseen jäätävä 555e)". Meneekö kaikilla näin?
Itse elän minimi toimeentulolla ja saan kyllä tukea esim lääkkeisiin (neurologinen sairaus ja iso kasa lääkkeitä)...
En tietenkään matkustele / syö ulkona / käy leffoissa yms / harrasta...
Vain ilmaiset jutut käy minulle, ja sellaiset minne pääsee pyörätuolilla.
Ihan hyvin jos ei tarvi satasilla ostella lääkkeitä.
Mietippä sitä. Työttömällä jää käteen yleensä noin 400€ vuokran ja muiden jälkeen. Kyllä minun nyt käy niin sääliksi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Mietippä sitä. Työttömällä jää käteen yleensä noin 400€ vuokran ja muiden jälkeen. Kyllä minun nyt käy niin sääliksi sinua.
Enemmänkö pitäisi jäädä?Ei jää monella työssäkäyvälläkään paljon enempää laskujen ym .jälkeen.
Tuskinpa saat kun et osaa edes lukea tai ymmärrä sana NETTO merkitystä.