Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tabu: nainen, joka ei pidä lapsista

Vierailija
15.02.2024 |

En pidä lapsista enkä halua olla lasten kanssa tekemisissä. Oikeassa elämässä en tätä piirrettä muille mainosta mutta siitä huolimatta olen joutunut tilanteisiin, joissa jo pelkkä lapsettomuuteni saa muut oudoksumaan minua. 

Minulta on kysytty, onko minulla lapsia. Kun vastaan ei, seuraa ihmettelyä ja lisäkysymyksiä: miksi ei? Joskus vastaan jotain epämääräistä, joskus vain poistun paikalta. 

Kerran vastasin "miksi sinulla ei ole lapsia?"  -kysyjälle totuudenmukaisesti. Sanoin suoraan, että en ole tehnyt lapsia, koska en pidä lapsista. 

Tästä seurasi silmien pyörittelyä ja loukkaantunutta jupinaa. Kyseinen henkilö oli vielä kuulemma selkäni takana puhunut, miten hirveä ihminen olen. Että jo on kumma, kun naisihminen ei lapsista tykkää. 

Mitä minun olisi sitten pitänyt vastata? 

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä printtipaitaa jossa lukee: "I hate kids". Ei tarvitse selitellä mitään.

Vierailija
22/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin ihan avoimesti arvostellaan ja syyllistetään kun en suorastaan rakasta kaikkia maailman lapsia. Omiakaan ei ole eikä tule. Millä järjellä täytyy pitää kokonaisesta ikäluokasta ihan yleistäen?

Höpö höpö. Juuri ketään tuskin edes kiinnostaa koko asia. Asia on sun omassa päässäsi, koska jostain syystä se on sulle itsellesi vaikea asia. 

Ainoa kenelle se on vaikea on vanhemmat jotka katuvat lasten tekoa ;) Eli katso vain peiliin miksi menee niin tunteisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeassa. WTF se kenellekään kuuluu.

Vierailija
24/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma asiasi olla pitämättä lapsista, tökeröä jos sellaista menee sanomaan ääneen. Vähän sama kuin sanoisi että mä en pidä miehistä, mustista ihmisistä tai vammaisista. Lasten syrjintä tai itsensä niiden yläpuolelle nostaminen on mielestäni huonoluonteisen ihmisen merkki. 

Jännästi menee sinulla tunteisiin! Ja lapsista pitämättömiä saa vihata ihan avoimesti

Tottakai mulla menee tunteisiin, jos joku alkais avoimesti selittämään että minä en pidä lapsista. Ihan samalla tapaa menisi, jos selittäisi samaa vammaisista tai eri rotuisista ihmisistä. Sinänsä ihan sama jos et pidä, mutta en itse ainakaan jaksa minkäänlaista rasismia kuunnella, liitty se sitten ihmisten ikään tai ihonväriin tai mihin ikinä. 

Vihaamisesta en puhunut mitään, sanoin että kertoo ihmisen luonteesta negatiivista jos jossain puhuu lapsista tuohon tyyliin mitä ap kertoi tehneensä. 

Vierailija
25/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paheksuttavampaa sanoa vihaavansa koiria kuin vihaavansa lapsia.

Vierailija
26/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä 'piireissä' elämä pyöriin niin paljon lasten ja lapsiperheiden asioissa, että jopa lapsettomsalta tivataan jotain geneeristä lapsista pitämistä?

Sitä paitsi lapsissa on paskapäitä ja kivoja ihmisiä niin kuin muissakin ihmisryhmissä. Miten voisikaan yleisesti 'pitää lapsista'?

Vierailija
27/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin ihan avoimesti arvostellaan ja syyllistetään kun en suorastaan rakasta kaikkia maailman lapsia. Omiakaan ei ole eikä tule. Millä järjellä täytyy pitää kokonaisesta ikäluokasta ihan yleistäen?

Höpö höpö. Juuri ketään tuskin edes kiinnostaa koko asia. Asia on sun omassa päässäsi, koska jostain syystä se on sulle itsellesi vaikea asia. 

Ainoa kenelle se on vaikea on vanhemmat jotka katuvat lasten tekoa ;) Eli katso vain peiliin miksi menee niin tunteisiin

Tuosta logiikasta nyt tuskin sai kiinni kukaan muu kuin sinä itse. 

Vierailija
28/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista. Määräävät ihan liikaa mitä aikuiset ympärillä tekevät. Jouduin kestämään miesystävän lapsia aivan liian monta vuotta joka toinen viikonloppu. Tunsin itseni hyväksikäytetyksi lastenhoitajaksi. Ei tod.herännyt vauvakuume näistä tenavista. Kiristelin monet juhannukset näitä tkersoja paimentaen, että lähden nyt justiinsa vit... n.   Mies sai lopulta jäädä, enkä ole mukuloidenkaan kanssa missään tekemisissä vaikka ovat jo 20 vuotiaita. 

Vierailija
29/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tykkää lapsista. Itse tykkään vain omistani, muiden lapset on rasittavia, äänekkäitä ja sottaisia.

Ja tämän takia uusperheet on tuhoon tuomittuja 

Vierailija
30/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma asiasi olla pitämättä lapsista, tökeröä jos sellaista menee sanomaan ääneen. Vähän sama kuin sanoisi että mä en pidä miehistä, mustista ihmisistä tai vammaisista. Lasten syrjintä tai itsensä niiden yläpuolelle nostaminen on mielestäni huonoluonteisen ihmisen merkki. 

Tällä logiikalla, eikö aiheesta kysyminen sitten ole hieman sama kuin kysyisit 'Pidätkö mustista?'. Kysyjää pidettäisiin tökerönä.

Vierailija
31/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin tahdittomaan kysymykseen rehellinen ja asiallinen vastaus mitä siitä silmiään pyörittelemään tai loukkaantumaan.

Vierailija
32/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetäänpä aloittajalle toinenkin tabu: nainen joka ei ole lastensa lähivanhempi. 

Täysin yhtäkkisen eron jälkeen mulla meni psyyke niin hajalle että totesin että en todellakaan jaksa yksin hoitaa lapsia (2 ja 3v silloin). Ja mies oli siis se joka ilmoitti että ei hän enää haluakaan parisuhdetta... Todettiin että hänestä tulee lähivanhempi. Ajattelin etten ylipäätäänkään ikinä saisi lapsia mutta silti niitä ne kaksi on. Yleisesti ottaen en osaa olla kenenkään muun lasten kanssa kuin omieni. Ex-mies taas osaa heittäytyä vieraidenkin lasten kanssa juttusille jne. Ei mennyt perhekuvio todellakaan kuten kaavailtiin, mutta näillä mennään  

Vierailija
33/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään tabu ole. Suuri osa naisista ei voi sietää lapsia.

Heidän tarkoituksensa olisi ollut mennä metsästämään. Eihän susilaumassakaan kaikki lisäänny. Vain alfanaaras ja alfauros. Muilla naarailla ja uroksilla on muita tehtäviä. Näin se lienee mennyt ihmisilläkin aikoinaan. 

Näkyy monessa muussakin asiassa, esimerkiksi siinä että jotkut ovat aamuvirkkuja ja toiset yökukkujia. Ja yleensä juuri ne yökukkujat ei halua lapsia ja aamuvirkut haluaa. Oletteko muuten huomanneet tämän?

Vierailija
34/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tykkää lapsista. Itse tykkään vain omistani, muiden lapset on rasittavia, äänekkäitä ja sottaisia.

Tämä on mielenkiintoista kuulla, koska itselläni on sama juttu. En välitä muiden lapsista, kuin omastani. En osaa olla muiden lasten kanssa luontevasti, enkä jaksa kuunnella vanhempien hehkutusta omista lapsistaan. Itse kyllä kehun ja huomioin omaa lastani paljonkin, mutta en oleta muiden olevan niin kiinnostuneita, kun en itsekään ole muiden lapsista

Vierailija
35/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yleistä. Miksi helsingissä puolet aikuisista naisista ovat sinkkuja?  Ja useimmat for ever. Naiset saa tyydytyksen leluista, joita tilataan netistä huimia määriä niihin hämyisiin betonikennostoyksiöihin ja -kaksioihin.

Kuka enää tarvitsee miestä mihinkään?

Tää nyt ei lasten tekoon liity mitenkään.

Vierailija
36/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asiat on sellaisia mitä ei välttämättä kannarakaan töksäytellä ääneen vaan pitää omana tietonaan. Itsekin esim. inhoan päihdeongelmaisia mutten sitä ääneen möläyttäisi. 

Vierailija
37/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tökeröä on kysyä toiselta ääneen, miksi tällä ei ole lapsia. Ei syyn kertominen. Jos ei kestä kuulla suoraa vastausta suoraan kysymykseen, niin pitäkööt kysymykset omana asianaan. 

Eikä tuossa ole kukaan mitään syrjinyt 🤦🏻. Sinä nolaat itsesi ihan totaalisesti, kun et tajua edes mitä koko sana tarkoittaa.

Vierailija
38/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään välitä lapsista. En kuitenkaan vihaa niitä. Aika neutraali asia minulle.

Vierailija
39/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään tabu ole. Suuri osa naisista ei voi sietää lapsia.

Jos tämä on totta, harva siitä puhuu ääneen. Minä olen törmännyt siihen, että sukupuoleni takia minun oletetaan pitävän lapsista. 

- ap

Miksi pitäisi keskustella asioista mistä ei pidä? En tunne yhtäkään naista joka pitäisi lapsista, me siedämme niitä. Emme puhu lapsistamme toisillemme koska tiedämme ettei ketään kiinnosta.

Vierailija
40/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi menee sinulla tunteisiin! Ja lapsista pitämättömiä saa vihata ihan avoimesti

Tottakai mulla menee tunteisiin, jos joku alkais avoimesti selittämään että minä en pidä lapsista. Ihan samalla tapaa menisi, jos selittäisi samaa vammaisista tai eri rotuisista ihmisistä. Sinänsä ihan sama jos et pidä, mutta en itse ainakaan jaksa minkäänlaista rasismia kuunnella, liitty se sitten ihmisten ikään tai ihonväriin tai mihin ikinä. 

Vihaamisesta en puhunut mitään, sanoin että kertoo ih

Voi luoja, mikä mamma... lapsesi varmasti joutuvat häpeämään sua silmät päästään! 

Onko rasismia olla pitämättä koirista? Tai rasismia olla pitämättä jazzista? Tai pullasta? Vaaleanpunaisesta väristä? Tai vihreistä hiuksista? Ihan samaan kastiin se lapsista pitämättömyys menee.