Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tabu: nainen, joka ei pidä lapsista

Vierailija
15.02.2024 |

En pidä lapsista enkä halua olla lasten kanssa tekemisissä. Oikeassa elämässä en tätä piirrettä muille mainosta mutta siitä huolimatta olen joutunut tilanteisiin, joissa jo pelkkä lapsettomuuteni saa muut oudoksumaan minua. 

Minulta on kysytty, onko minulla lapsia. Kun vastaan ei, seuraa ihmettelyä ja lisäkysymyksiä: miksi ei? Joskus vastaan jotain epämääräistä, joskus vain poistun paikalta. 

Kerran vastasin "miksi sinulla ei ole lapsia?"  -kysyjälle totuudenmukaisesti. Sanoin suoraan, että en ole tehnyt lapsia, koska en pidä lapsista. 

Tästä seurasi silmien pyörittelyä ja loukkaantunutta jupinaa. Kyseinen henkilö oli vielä kuulemma selkäni takana puhunut, miten hirveä ihminen olen. Että jo on kumma, kun naisihminen ei lapsista tykkää. 

Mitä minun olisi sitten pitänyt vastata? 

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tykkää lapsista. Itse tykkään vain omistani, muiden lapset on rasittavia, äänekkäitä ja sottaisia.

Vierailija
2/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi mutta en pidä lapsista yleensä. Ennen omia kuvittelin että he jotenkin olisivat "elämäni rakkauksia". Eivät valitettavasti ole, tärkeitä mutta... En osaa kuvailla. Olen kenties viallinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli nainen, joka ei pitänyt lapsista, tai saattaa olla vieläkin.

Vierailija
4/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabun vastakohta ainakin täällä av:lla.

Vierailija
5/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä. Miksi helsingissä puolet aikuisista naisista ovat sinkkuja?  Ja useimmat for ever. Naiset saa tyydytyksen leluista, joita tilataan netistä huimia määriä niihin hämyisiin betonikennostoyksiöihin ja -kaksioihin.

Kuka enää tarvitsee miestä mihinkään?

Vierailija
6/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset, muiden kakarat...

Vierailija
7/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tabu? En minäkään pitänyt lapsista ennen, mutta omistani pidän. Samanlainen huumori yhdistää.

Vierailija
8/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään tabu ole. Suuri osa naisista ei voi sietää lapsia.

Vierailija
9/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi mutta en pidä lapsista yleensä. Ennen omia kuvittelin että he jotenkin olisivat "elämäni rakkauksia". Eivät valitettavasti ole, tärkeitä mutta... En osaa kuvailla. Olen kenties viallinen

Et ole. Olet ihan normaali. 

Vierailija
10/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, harva siitä puhuu ääneen. Minä olen törmännyt siihen, että sukupuoleni takia minun oletetaan pitävän lapsista. 

- ap

Vierailija
11/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ainakin ihan avoimesti arvostellaan ja syyllistetään kun en suorastaan rakasta kaikkia maailman lapsia. Omiakaan ei ole eikä tule. Millä järjellä täytyy pitää kokonaisesta ikäluokasta ihan yleistäen?

Vierailija
12/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin ihan avoimesti arvostellaan ja syyllistetään kun en suorastaan rakasta kaikkia maailman lapsia. Omiakaan ei ole eikä tule. Millä järjellä täytyy pitää kokonaisesta ikäluokasta ihan yleistäen?

Pakkoko on tuoda esille, koska ei sitä kukaan näe päällepäin.

Vierailija
13/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa alle kolmekymppisistä suomalaisnaisista on lapsettomia, iso osa sitä vanhemmistakin. Olet siis tuikitavallinen.

Vierailija
14/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko on arvostella? ;)

Vierailija
15/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta, harva siitä puhuu ääneen. Minä olen törmännyt siihen, että sukupuoleni takia minun oletetaan pitävän lapsista. 

- ap

Ehkäpä siitä ei puhuta ääneen sen takia, että se kuulostaa typerältä ihan riippumatta kommentin esittäjän sukupuolesta.

Usein muiden lapset ärsyttävät, mutta normaali aikuinen tajuaa, että se ärsyttävällä tavalla käyttäytyvä lapsi yleensä  vain ilmentää ilman suodattimia vanhempiensa asenteita.

Vierailija
16/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekeskeiset narsistiäidit suorastaan haistaa sen jos ei heidän pikku pilttinsä tekemiset kiinnosta muita. Joten kyllä sen huomaa

Vierailija
17/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma asiasi olla pitämättä lapsista, tökeröä jos sellaista menee sanomaan ääneen. Vähän sama kuin sanoisi että mä en pidä miehistä, mustista ihmisistä tai vammaisista. Lasten syrjintä tai itsensä niiden yläpuolelle nostaminen on mielestäni huonoluonteisen ihmisen merkki. 

Vierailija
18/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma asiasi olla pitämättä lapsista, tökeröä jos sellaista menee sanomaan ääneen. Vähän sama kuin sanoisi että mä en pidä miehistä, mustista ihmisistä tai vammaisista. Lasten syrjintä tai itsensä niiden yläpuolelle nostaminen on mielestäni huonoluonteisen ihmisen merkki. 

Jännästi menee sinulla tunteisiin! Ja lapsista pitämättömiä saa vihata ihan avoimesti

Vierailija
19/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Juuri ketään tuskin edes kiinnostaa koko asia. Asia on sun omassa päässäsi, koska jostain syystä se on sulle itsellesi vaikea asia. 

Vierailija
20/144 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen sellainen, että tykkään lapsista oikein erityisesti. Minusta lapset ovat ihan parasta mitä tiedän! Tykkään myös eläimistä, mutta erityisesti lapsista. 

Joten arvaa vaan kuinka paljon MUA on ihmetelty läpi elämäni, kun ilmoitin ekan kerran jo lapsena, etten halua koskaan lapsia? 

Olen jo viiskymppinen ja olen sisarusteni lapsille "se kiva täti, jolla on paljon eläimiä". Tämä on juuri sitä mitä aina halusinkin.

Minusta tämä on luonnollista. Eihän monissa muissakaan sosiaalisissa lajeissa jokainen yksilö lisäänny, vaan kaikilla on omat tehtävänsä. Mun tehtävä on olla se kiva täti ja tiesin sen alusta asti.