Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen tuli taas Titanic telkkarista. Mitä mieltä, tulkintoja lopusta, kuoleeko Rose?

Vierailija
15.02.2024 |

Mä olen aina pitänyt elokuvan loppua niin että Rose kuolee vanhuuteen heitettyään kaulakorun mereen ja pääsee vihdoin Jackin luo. Mutta eikö se ole epäkohteliasta sitä miestä kohtaan jonka kanssa Rose oli naimisissa ja sai lapsia?? 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Se nukahtaa ja näkee unta Titanicin tapahtumista ja siitä että tapaa Jackin.

Vierailija
2/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän noissa ämerikkalaisissa tyhjänpäiväisissä elokuvissa njärkeä eikä logiikkaa olekaan. Titanic on yksi elokuva jossa ei tarvi olla kuin yksi aivosolu kun sitä katsoo. Ylitin joskus itseni ja päätin tuijottaa koko elokuvan ennenkuin arvostelen. Lujille otti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleeko se Jaakko?

Vierailija
4/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppoaako se titanic? Tulkintoja?

Vierailija
5/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uponnu. Sille iski transuus jolloin kuvitteli olevansa sukellusvene.

Vierailija
6/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon pohtinut olisiko Titanicin uppoamisen estää, jos Jackilla olisi ollut parempi hiustyyli?

Vierailija
7/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tulkinta on että Rose kuolee unissaan ja päätyy "taivaassa" yhteen Jackin kanssa. Siinä loppukohtauksessahan näkyy myös nimenomaan kaikki ne (näkyvämmät) hahmot, jotka leffassa kuolivat Titanicilla. Minulle tämä oli alusta asti itsestäänselvä tulkinta, olihan Rose yli 100-vuotias jo, joten en oikein näe pointtia siinä että hän olisi vain nähnyt unta. Toki James Cameron on itse sanonut että loppu on jokaisen itse tulkittavissa eikä hän lähtenyt kommentoimaan miten se kuuluu tulkita. Mä en tosiaan näe mitään "järkeä" sellaisessa lopussa että yli 100-vuotias näkisi tuollaista unta ja sitten jatkaisi elämää ja leffa loppuisi siihen, vaan mun mielestä se olisi täydellinen loppu Rosen tarinalle, eli hän ja Jack "saivat toisensa" lopussa, vaikkakin sitten "taivaassa". 

Itse en pidä sitä epäkunnioittavana Rosen edesmennyttä puolisoaan kohtaan, vaan näkisin asian niin että Jack oli kuitenkin hänen sielunkumppaninsa, joka ennen omaa kuolemaansa kehotti Rosea elämään hyvän ja pitkän elämän, tietäen että hän todennäköisesti itse kuolee sinne veteen. Näin Rose myös teki ja varmasti nautti elämästään, mutta päätyi sitten takaisin Jackin luo tuonpuoleisessa elämässä.

Jokainen tekee tietysti oman tulkintansa. 

Sitä olen joskus pohtinut että juoneen olisi voinut myös lisätä sellainen käänne että Jack olisikin ollut Rosen lapsen isä, eli leffassa Rosen nuorehkon lapsenlapsen isoisä.

Vierailija
8/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse olen tulkinnut niin, että Rose kuoli ja he pääsivät taas Jackin kanssa yhteen. Joo tuota Rosen perhettä ei näytetty, joten sitä ei osaa sääliä tässä tapauksessa :D 

Vierailija
9/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin epäkohteliasta? Oikso sen pitänyt nuorena naisena 1900-luvun alussa elää vanhana piikana, jotta olis voinut muistella poikaa, jonka tapasi muutaman kerran laivalla ja rakasteli sen kanssa kerran?

Vierailija
10/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Rose ei vain hypännyt laivasta ja uinut pois?

Vierailija
11/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Rose kuole siinä lopussa. Ei tietenkään, koska eiväthän 100-vuotiaat ikinä kuole. 

Vierailija
12/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulkitsen niin, ettei Titanic olisi koskaan uponnut, jos Jack ja Rose eivät olisi pussanneet kannella. Tähystäjät olisivat nähneet jäävuoren ajoissa, koska eivät olisi jääneet katsomaan suutelevaa paria. Koko onnettomuudelta olisi vältytty. 

Vierailija
13/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mua nauratti. Kovin epäkohteliasta mennä nyt kuolemaan!

Mut juu, veikkaan että Rosen aviomies oli jo kuollut koska yleensä naiset elää vähän pidempään ja Rose sentään oli 101-vuotias.

Vierailija
14/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko fiktiivisen Rosen teot epäkohteliata fiktiivistä puolisoa kohtaan?

Vierailija
15/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun tulkinta on että Rose kuolee unissaan ja päätyy "taivaassa" yhteen Jackin kanssa. Siinä loppukohtauksessahan näkyy myös nimenomaan kaikki ne (näkyvämmät) hahmot, jotka leffassa kuolivat Titanicilla. Minulle tämä oli alusta asti itsestäänselvä tulkinta, olihan Rose yli 100-vuotias jo, joten en oikein näe pointtia siinä että hän olisi vain nähnyt unta. Toki James Cameron on itse sanonut että loppu on jokaisen itse tulkittavissa eikä hän lähtenyt kommentoimaan miten se kuuluu tulkita. Mä en tosiaan näe mitään "järkeä" sellaisessa lopussa että yli 100-vuotias näkisi tuollaista unta ja sitten jatkaisi elämää ja leffa loppuisi siihen, vaan mun mielestä se olisi täydellinen loppu Rosen tarinalle, eli hän ja Jack "saivat toisensa" lopussa, vaikkakin sitten "taivaassa". 

Itse en pidä sitä epäkunnioittavana Rosen edesmennyttä puolisoaan kohtaan, vaan näkisin asian niin että Jack oli kuitenkin hänen sielunkumppaninsa, joka e

Näin minäkin ajattelen, ja myös viimeisestä lauseesta olen samaa mieltä. Mietin sitä juuri tänään. En tosin keksi miten sen olisi voinut fiksusti elokuvassa tuoda esiin.

Vierailija
16/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulkitsen niin, ettei Titanic olisi koskaan uponnut, jos Jack ja Rose eivät olisi pussanneet kannella. Tähystäjät olisivat nähneet jäävuoren ajoissa, koska eivät olisi jääneet katsomaan suutelevaa paria. Koko onnettomuudelta olisi vältytty. 

Just toi ottaa päähän että ne tähystäjät on esitetty elokuvassa tuolla tavoin, oikeasti olivat ammattitaitoista porukkaa, mutta se näkyvyys vain oli todella surkea, ei sellainen mitä näytetään elokuvassa. He olivat periaatteessa jäävuorten ympäröimänä ja pelastamaan kiirehtinyt laivakin meinasi törmätä yhteen.

Vierailija
17/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanic

100-vuotias mummo kuolinvuoteellaan. Ei puhettakaan, että muistelisi miestään ja lapsiaan, vaan mielessä pyörii random laivapano.

Naiset: Aaaawww...miten romanttinen elokuva!

Pretty Woman

Rikas liikemies palkkaa prostituoidun viikoksi.

Vierailija
18/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta. En ymmärrä tuota kapteenia, joka kerta sama virhe, eikö se muista että siellä on se jäävuori ? Vai mikä menee pieleen. Tulkintoja ?

Vierailija
19/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Titanic

100-vuotias mummo kuolinvuoteellaan. Ei puhettakaan, että muistelisi miestään ja lapsiaan, vaan mielessä pyörii random laivapano.

Pretty Woman

Rikas liikemies palkkaa prostituoidun viikoksi.

Ehkä näissä se romanttinen osuus on aito rakkaus jota niissä kuvataan. Vaikka ihan hauskoja pointteja nuo ovatkin, taattua meemiainesta.

Vierailija
20/51 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pidä sitä epäkunnioittavana Rosen edesmennyttä puolisoaan kohtaan, vaan näkisin asian niin että Jack oli kuitenkin hänen sielunkumppaninsa, joka ennen omaa kuolemaansa kehotti Rosea elämään hyvän ja pitkän elämän, tietäen että hän todennäköisesti itse kuolee sinne veteen. Näin Rose myös teki ja varmasti nautti elämästään, mutta päätyi sitten takaisin Jackin luo tuonpuoleisessa elämässä.

Jokainen tekee tietysti oman tulkintansa. 

Sitä olen joskus pohtinut että juoneen olisi voinut myös lisätä sellainen käänne että Jack olisikin ollut Rosen lapsen isä, eli leffassa Rosen nuorehkon lapsenlapsen isoisä.

Veit sanat suustani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi