Jotenkin sairasta, miten Suomessa asetetaan vanhukset lasten ja nuorten edelle
Hyvänä esimerkkinä tuo, että geriatrikot pääsevät jatkossa ilmaiseksi yksityiselle.
Kommentit (191)
Ne vanhukset on aikanaan mahdollistaneet sen, että nuoret saa nyt somettaa rauhassa ja loukkaantua ja ahistua milloin mistäkin.
No, vanhat ihmiset ovat viisaampia kuin naivit nuoret, joten kyllä tämä vanhusten suosiminen on vain positiivista syrjintää, ja kun syrjintä on ei-negatiivista, niin sehän on vain erittäin hieno, kannatettava asia.
Vierailija kirjoitti:
No, vanhat ihmiset ovat viisaampia kuin naivit nuoret, joten kyllä tämä vanhusten suosiminen on vain positiivista syrjintää, ja kun syrjintä on ei-negatiivista, niin sehän on vain erittäin hieno, kannatettava asia.
Nykyajan vanhat ihmiset olivat naiiveja nuorina, kun luulivat että tällainen eläkejärjestelmä voi mitenkään toimia. Ehkä he tiesivätkin, ettei tule toimimaan, mutta eivät välittäneet siitä koska minä minä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan vanhat ihmiset olivat naiiveja nuorina, kun luulivat että tällainen eläkejärjestelmä voi mitenkään toimia. Ehkä he tiesivätkin, ettei tule toimimaan, mutta eivät välittäneet siitä koska minä minä minä.
Ei pidä syntyä väärään aikaan. Oikea-aikaisuus on erittäin tärkeää, ts. pitää ymmärtää, milloin tähän maailmaan kannattaa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä syntyä väärään aikaan. Oikea-aikaisuus on erittäin tärkeää, ts. pitää ymmärtää, milloin tähän maailmaan kannattaa tulla.
Pitää myös osata valita rikas suku, mihin syntyy.
Älä luo vastakkainasettelua. Kyllä kaikille olisi jos halutaan. Ihan tarpeeksi.
Minusta tämä vastakkainasettelu on erittäin tympeä. Kyllä kaikki tarvitsevat pitää hoitaa, eikä asettaa eri ikäluokkia ikäänkuin toisiaan vastaan.
Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Moni vanhus on konservatiivisessa hoidossa eli lääkkeillä hoidetaan heidän sairautensa. He eivät pääse mihinkään muuhun hoitoon, vaikka tarvetta olisi. Tämä se vasta sairasta on. Ihan kuin ikä olisi estävä tekijä, kaikelle hoidolle.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Moni vanhus on konservatiivisessa hoidossa eli lääkkeillä hoidetaan heidän sairautensa. He eivät pääse mihinkään muuhun hoitoon, vaikka tarvetta olisi. Tämä se vasta sairasta on. Ihan kuin ikä olisi estävä tekijä, kaikelle hoidolle.
Ei pääse moni aikuinen edes siihen konservatiiviseen hoitoon. Puoli vuotta jonossa ja joko tilanne menee ohi tai tarvitset kovempaa lääkitystä ja jos olet köyhä niin et sitä saa. Vanhuksilla menee verrattain hyvin.
Mitä ap tarkoittaa, pitäisikö säätää yläikäraja, 80v ja kierrätyskeskukseen? Näinhän niitä eläkemaksuja säästettäs. oikeistorobotti oot, kun tuollaista edes ehdottelet.
Geriatrikko on itsekin lääkäri ja on sillä varaa mennä yksityiselle, jos tarvitsee toisen lääkärin apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse moni aikuinen edes siihen konservatiiviseen hoitoon. Puoli vuotta jonossa ja joko tilanne menee ohi tai tarvitset kovempaa lääkitystä ja jos olet köyhä niin et sitä saa. Vanhuksilla menee verrattain hyvin.
Jos olet sairas, työterveys. Jos olet oikeasti sairas, pääset kyllä julkisille. Alke puolen vuoden. Joku nivelleikkausjono voi kestää.
Ap lienee kokoomusnuori. Heiltä tulee tällaista kakkaa, koska eivät usko itse vanhenevansa. Ja jos vanhenevatkin, niin ovat silloin niin rikkaita, että ei huolta mistään.
Laitas Ap linkki niin heti mene. Ilmaiseksi yksityislääkäriin. Julkisella ei pääse kuin hoitajan juttusille.
Taas tylsä provoiluyritys. Vanhukset vastaan nuoret (joista ei ikinä tule vanhoja).
Miten niin vanhukset? Jokainen on ollu nuori joskus. Kirjottajakin on kuollu 50v päästä?
Sinustakin tulee vanhus, ap, jos et kuole sitä ennen. Samoin lapsistasi. Millaisen vanhuuden haluaisitkaan itsellesi ja heille????
Näin on. Myös syöpään sairastuneet vanhukset ovat tismalleen samalla viivalla, kuin nuorena sairastuneet.