Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin sairasta, miten Suomessa asetetaan vanhukset lasten ja nuorten edelle

Vierailija
17.01.2025 |

Hyvänä esimerkkinä tuo, että geriatrikot pääsevät jatkossa ilmaiseksi yksityiselle.

Kommentit (191)

Vierailija
1/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Myös syöpään sairastuneet vanhukset ovat tismalleen samalla viivalla, kuin nuorena sairastuneet.

Vierailija
2/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhukset on aikanaan mahdollistaneet sen, että nuoret saa nyt somettaa rauhassa ja loukkaantua ja ahistua milloin mistäkin.

Vierailija
4/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vanhat ihmiset ovat viisaampia kuin naivit nuoret, joten kyllä tämä vanhusten suosiminen on vain positiivista syrjintää, ja kun syrjintä on ei-negatiivista, niin sehän on vain erittäin hieno, kannatettava asia.

Vierailija
5/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vanhat ihmiset ovat viisaampia kuin naivit nuoret, joten kyllä tämä vanhusten suosiminen on vain positiivista syrjintää, ja kun syrjintä on ei-negatiivista, niin sehän on vain erittäin hieno, kannatettava asia.

Nykyajan vanhat ihmiset olivat naiiveja nuorina, kun luulivat että tällainen eläkejärjestelmä voi mitenkään toimia. Ehkä he tiesivätkin, ettei tule toimimaan, mutta eivät välittäneet siitä koska minä minä minä.

Vierailija
6/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan vanhat ihmiset olivat naiiveja nuorina, kun luulivat että tällainen eläkejärjestelmä voi mitenkään toimia. Ehkä he tiesivätkin, ettei tule toimimaan, mutta eivät välittäneet siitä koska minä minä minä.

Ei pidä syntyä väärään aikaan. Oikea-aikaisuus on erittäin tärkeää, ts. pitää ymmärtää, milloin tähän maailmaan kannattaa tulla.

Vierailija
7/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: n esittämä väite ei pidä paikkaansa.

Vierailija
8/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä syntyä väärään aikaan. Oikea-aikaisuus on erittäin tärkeää, ts. pitää ymmärtää, milloin tähän maailmaan kannattaa tulla.

Pitää myös osata valita rikas suku, mihin syntyy.

Vierailija
9/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luo vastakkainasettelua. Kyllä kaikille olisi jos halutaan. Ihan tarpeeksi.

Vierailija
10/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä vastakkainasettelu on erittäin tympeä. Kyllä kaikki tarvitsevat pitää hoitaa, eikä asettaa eri ikäluokkia ikäänkuin toisiaan vastaan.

Vierailija
11/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Moni vanhus on konservatiivisessa hoidossa eli lääkkeillä hoidetaan heidän sairautensa. He eivät pääse mihinkään muuhun hoitoon, vaikka tarvetta olisi. Tämä se vasta sairasta on. Ihan kuin ikä olisi estävä tekijä, kaikelle hoidolle.

Vierailija
12/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan väite ei pidä paikkaansa. Moni vanhus on konservatiivisessa hoidossa eli lääkkeillä hoidetaan heidän sairautensa. He eivät pääse mihinkään muuhun hoitoon, vaikka tarvetta olisi. Tämä se vasta sairasta on. Ihan kuin ikä olisi estävä tekijä, kaikelle hoidolle.

Ei pääse moni aikuinen edes siihen konservatiiviseen hoitoon. Puoli vuotta jonossa ja joko tilanne menee ohi tai tarvitset kovempaa lääkitystä ja jos olet köyhä niin et sitä saa. Vanhuksilla menee verrattain hyvin.

Vierailija
13/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa, pitäisikö säätää yläikäraja, 80v ja kierrätyskeskukseen? Näinhän niitä eläkemaksuja säästettäs. oikeistorobotti oot, kun tuollaista edes ehdottelet.

Vierailija
14/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geriatrikko on itsekin lääkäri ja on sillä varaa mennä yksityiselle, jos tarvitsee toisen lääkärin apua.

Vierailija
15/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse moni aikuinen edes siihen konservatiiviseen hoitoon. Puoli vuotta jonossa ja joko tilanne menee ohi tai tarvitset kovempaa lääkitystä ja jos olet köyhä niin et sitä saa. Vanhuksilla menee verrattain hyvin.

Jos olet sairas, työterveys. Jos olet oikeasti sairas, pääset kyllä julkisille.  Alke puolen vuoden. Joku nivelleikkausjono voi kestää.

Vierailija
16/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lienee kokoomusnuori. Heiltä tulee tällaista kakkaa, koska eivät usko itse vanhenevansa. Ja jos vanhenevatkin, niin ovat silloin niin rikkaita, että ei huolta mistään.

Vierailija
17/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitas Ap linkki niin heti mene. Ilmaiseksi yksityislääkäriin.  Julkisella ei pääse kuin hoitajan juttusille.

Vierailija
18/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tylsä provoiluyritys. Vanhukset vastaan nuoret (joista ei ikinä tule vanhoja).

Vierailija
19/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vanhukset? Jokainen on ollu nuori joskus. Kirjottajakin on kuollu 50v päästä? 

Vierailija
20/191 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinustakin tulee vanhus, ap, jos et kuole sitä ennen. Samoin lapsistasi. Millaisen vanhuuden haluaisitkaan itsellesi ja heille????