Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.
Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän.
Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en.
Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo.
Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi.
Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.
Kommentit (449)
En usko, että sulla on lapsia laisinkaan.
Oot liiotellu hommias, kaverisynttäreille juhlavaatteet?
Kyllä ne lapsen kengänkoot näkee kenkäkaupan mittarilla, ja kengistäkin. Mihin painoa tarvitaan? Se muuttuu.
Lakanat osaa lapsikin vaihtaa
Kuulostaa että ap on jo valmiiksi asetuksissa varautunut haukkumaan miehen kotiin tullessaan ja pätemään sillä kuinka mikään ei hoidu "oikein" kun hän ei ole maisemissa. Voi olla ettei ollut hilemekkoa synttäreillä! Lahja hankittiin lähikaupan hyllystä! Ei kai siinä, jos 99 % viikoista menee miehen ja lasten palvelurobottina ja yksi tapa on oikea niin silleen se menee.
Kostatko siis lapsille sen, että et ole osannut nostaa kissaa pöydälle jo ensimmäisen lapsen jälkeen tai vielä parempi ennen yhteenmuuttoa?
ettekö oikeasti osaa sopia asoita, vaan oletetaan että yhteenmuutettaessa sa naisen standardi on laki?
juu, kyllä normaaliälyllä varustettu mies osaa ihan sanomattakin tehdä em. Asioita.
jos valitset lapamatomiehen sellaisen myös saat.
hyvä, että saatte vihdoin eroanomuksen vireille tämän viikon jälkeen. ei kuulosta kummallekaan kovin mukavalta suhteelta
Jos lapset pysyy hengissä, saavat ruokaa syödäkseen ja puhtaita vaatteita ylleen, niin se riittää. Kaikki muu on toissijaista. Kuten esimerkiksi asunnon siivouksen taso.
Kostat miehelle lasten kautta? Voit olla varma että ne kaverisynttärit jäävät väliin ja lapsilla on pizzaviikko edessä likaisissa vaatteissa.
Todennäköisesti tässä käy niin, että mies ottaa kopin kaikesta, kun täytyy. Eikä valita asiasta yhtään. Työmatkalle lähtenyt nainen sen sijaan soittaa kotiin päivittäin ja valittaa miehelleen, että kuinka raskasta reissussa on. Vierittää stressiään ja pahaa oloaan miehen syliin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ajatellen olisin varmistanut, että ainakin pariksi päivää on ruokaa ja vessapaperia ja sitten toinen ehtii käydä ostamassa lisää. Onko sulla edes lapsia?
Eikö mies osaa ostaa? On kuitenkin aikuinen.
Miksi olet ottanut miesvauvan hoidettavaksesi?
Nyt on semmoista settiä, että parempi kun eroatte vaan. Ja mies voi ajatella, että helpommalla pääsee, kun lapset käyvät vaan silloin tällöin kylässä ja niile voi syöttää noutoruokaa. Jos ei ole tähän asti mitään tehnyt, niin tuskin tekee tulevaisuudessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ajatellen olisin varmistanut, että ainakin pariksi päivää on ruokaa ja vessapaperia ja sitten toinen ehtii käydä ostamassa lisää. Onko sulla edes lapsia?
Ei ilmeisesti osaa, jos ei ole ennen tehnyt.
Muista myös tehdä LaSu, kun palaat kotiin.
Jätä se vielä auki kummasta sen teet, koska tässä jää hieman epäselväksi kumpi tässä jättää lapset heitteille...kotona lapsien kanssa oleva isä, vai työmatkallaan oleva äiti.
Miehen toki voit maalittaa kaikissa mahdollisissa sosiaalisissa medioissa ja kannattaa harkita myös lehti-ilmoitusta tästä asiasta.
Miten olet tehnyt kolme lasta tuollaiselle saamattomalle vätykselle? Et sinäkään ihan täysillä käy.
Vierailija kirjoitti:
hyvä, että saatte vihdoin eroanomuksen vireille tämän viikon jälkeen. ei kuulosta kummallekaan kovin mukavalta suhteelta
Niin, kannattaa miesten vähän miettiä sitä etukäteen eikä vähätellä kotitöiden tärkeyttä. Kasvattakaa poikianne, huomaa että täällä anopit on raivona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmeisesti osaa, jos ei ole ennen tehnyt.
Häpeä miehen vanhemmille sitten, huonosti kasvatettu.
Tuo on heitteillejättö! Vankilareissu edessä!
Olen mies, mulla oli aikoinaan kolme alle kouluikäistä lasta, nuorin 1,5 vuotta, 3-vuotias ja viisivuotias seitsemän viikkoa kolmen kuukauden aikana hoidettavana ja arki pyöritettävänä, kun vaimolle kasaantui urakalla ulkomaan työreissuja yhteen nippuun. Ja taisi jollain jenkkityöreissulla vaimo siellä pari viikkoa ihan pelkästään lomailla. Ihan hyvin pärjättiin!
Minkäs ikäisiä lapsia?