Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.

Vierailija
15.02.2024 |

Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän. 

Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en. 

Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo. 

Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. 

Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.

Kommentit (449)

Vierailija
281/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihan jatkuvasti on tien päällä naisia, joilla on autosta loppunut bensa. En nyt ihan usko tuota.

Vierailija
282/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, kun avioeroperheissä lapset asuvat isällään joka toinen viikko ja neljä viikkoa kesällä? 

On jos lapsen kaverilla on synttärit isäviikolla,  eikä kukaan kerro sitä isälle.

Onko miehelle jotenkin ylivoimaista kysäistä vaimolta ennen tämän lähtöä, onko viikolla jotain sellaista, mikä miehen pitää tietää? Silloin vastauskin menee paremmin perille ja muistiin.

Ei ole ja noin toimitaankin. Mitäs nyt tehdään kun nainen sanoo ettei ole mitään ja haaveilee netissä korttitalon romahtamisesta.

Miksi nainen valehtelisi? Voiha

Miksi nainen valehtelisi? No katso aloitusta, siinä vuodatus. 

Mitä taas lapsilta kysymiseen tulee niin alkaa hymyilyttää tuo olkiukkoilu. Kenelläkään meistä ei varmasti ole kokemusta tilanteesta jossa vanhemmat ovat kysyneet "onko jotain erikoista koulussa" ja saaneet vastauksen "ei", kunnes aamulla on selvinnyt että tänään pitäisi olla pukeutuneena naamiaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä perheessä on kätevämpää, että toinen tekee ns metatyön ja toinen enemmän niitä muita asioita. Miksi molempien pitäisi tehdä aikatauluja esimerkiksi hammaslääkärikäynneistä, eikö ole järkevämpää että toinen aikatauluttaa ja toinen vaikka hoitaa sitten kuljetukset? 

Vierailija
284/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai ihan jatkuvasti on tien päällä naisia, joilla on autosta loppunut bensa. En nyt ihan usko tuota.

Tätä mäkin kyseenalaistaisin. Kaksi, joilta on polttoaine loppunut, olen kohdannut itse. Kertonut itseltään loppuneen on kolme. Kukaan heistä ei ollut nainen.

Mutta kyllä tämä kokemus kumotaan ajokilometreillä ja ajankäyttötutkimuksella.

Vierailija
285/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne miehellä olisi, jos nainen joutuisi yllättäen viikoksi sairaalaan. Pakko siinä on selvitä. Koululaiset osaavat itse kertoa mitä heillä on ja jos eivät osaa, tieto löytyy Wilmasta. Päiväkoti-ikäisillä on varmasti repussa tiedote erityispäivistä.

Aikuisen pitää tajuta, että hänen pitää kysyä eikä odottaa, että joku kertoo hänelle. Jos tuokaan ei toimi, niin kaupoissa on myytävänä monenlaisia seinällä pidettäviä perhekalentereita, jonne menot merkitään.

Vierailija
286/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne miehellä olisi, jos nainen joutuisi yllättäen viikoksi sairaalaan. Pakko siinä on selvitä. Koululaiset osaavat itse kertoa mitä heillä on ja jos eivät osaa, tieto löytyy Wilmasta. Päiväkoti-ikäisillä on varmasti repussa tiedote erityispäivistä.

Aikuisen pitää tajuta, että hänen pitää kysyä eikä odottaa, että joku kertoo hänelle. Jos tuokaan ei toimi, niin kaupoissa on myytävänä monenlaisia seinällä pidettäviä perhekalentereita, jonne menot merkitään.

Noin normaaleissa perheissä toimitaankin.

Ap ja sen fanittajat ovat valitettavasti näitä työpaikoillakin ilmapiiriä myrkyttäviä naisia. Tietoa ei jaeta vaan se pidetään itsellä, sillä korostetaan omaa tärkeyttä ja päästään näppärästi uhriutumaan kun jotain pitäisi tehdä.

Jotenkin tulee mieleen sarja "siskonpeti" ja se äitimuori siellä.

Vierailija
287/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän(kin) ketjuun on jälleen kerran pesiytynyt miesvihasika, joka yrittää harhauttaa asian aidasta aidanseipäisiin. Palstan riidanhaluisin mies alkaa vääntämään säästä ja ilmastosta, kun kyse on ap:n kädettömästä miehestä. Aihe menee hänelle pahasti tunteisiin, joten hän alkaa vänkäämään ajankäyttötilastoista ja naisten autoista, joista kaikista loppuu bensa. Seuraavaksi mukaan tulevat naisten solvaaminen, käenpojat, myrkkyhoitajat ja lapsent a p p a j a t.

Tämän mt-potilaan argumentit on jo niin nähty. Jotta ketju pysyisi asiallisena ei kannattaisi vastata tuolle tyypille yhtään mitään. Siinähän räksyttää sylki roiskuen ihan itse itsekseen.

Vierailija
288/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja sen fanittajat ovat valitettavasti näitä työpaikoillakin ilmapiiriä myrkyttäviä naisia. Tietoa ei jaeta vaan se pidetään itsellä, sillä korostetaan omaa tärkeyttä ja päästään näppärästi uhriutumaan kun jotain pitäisi tehdä.

Jotenkin tulee mieleen sarja "siskonpeti" ja se äitimuori siellä.

Mies voi ihan hyvin ottaa selvää lasten asioista. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
289/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyö, tuo työ minkä henkilö itse kokee tarpeelliseksi mutta se ei ole sellainen mitä muut välttämättä kokevat tarpeelliseksi.

Tässä ketjussa mies varmasti osaa pestä pyykit, mutta pesee ne ehkä sitten kun vaatteet alkavat loppumaan. Miettii mitä kaupasta ostetaan kun menee kauppaan kun huomaa, että joku on lopussa. Punnitsee lapsen kun lapsi pitää punnita. Laittaa luistimet lapselle jos sinä päivänä niitä tarvitaan sen sijaan, että opiskelee asian koko viikoksi ulkoa.

Asioita voi tehdä monella tapaa ja niistä voi stressata vähemmän. Se niin uuvuttava metatyökin vähenee siinä samalla.

Ilman metatöitä pyykkiä pestään kiireessä yötä myöten, kun tajutaan ettei puhtaita vaatteita aamuksi ole. Kaupassa täytyy rampata joka päivä, kun hakee vain sen mikä just sillä hetkellä oli loppu. Luistelukamppeita etsitään kasaan aamukiireessä, kun ei

Siihen ai paljon sitä metatyötä tarvitse vilkaista likapyykkikori ja katsoa, että voisi pestä vaatteita. Tai miettiä ihan sohvalla, että tänään voisi pestä, kun ei olla viikkoon pesty. Tuo metatyö on tehty kahdessa sekunnissa. Siitäkö pitää joku numero tehdä?

Vierailija
290/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti muutaman päivän työmatkalle ja minä jäin kotiin huonosti nukkuvan pienen vauvan kanssa. Mies teki minulle valmiiksi ruoan jääkaappiin, jota vain sitten lämmitin. 😌

Vierailija
291/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyö, tuo työ minkä henkilö itse kokee tarpeelliseksi mutta se ei ole sellainen mitä muut välttämättä kokevat tarpeelliseksi.

Tässä ketjussa mies varmasti osaa pestä pyykit, mutta pesee ne ehkä sitten kun vaatteet alkavat loppumaan. Miettii mitä kaupasta ostetaan kun menee kauppaan kun huomaa, että joku on lopussa. Punnitsee lapsen kun lapsi pitää punnita. Laittaa luistimet lapselle jos sinä päivänä niitä tarvitaan sen sijaan, että opiskelee asian koko viikoksi ulkoa.

Asioita voi tehdä monella tapaa ja niistä voi stressata vähemmän. Se niin uuvuttava metatyökin vähenee siinä samalla.

Ilman metatöitä pyykkiä pestään kiireessä yötä myöten, kun tajutaan ettei puhtaita vaatteita aamuksi ole. Kaupassa täytyy rampata joka päivä, kun hakee vain sen mikä just sillä hetkellä oli loppu. Luiste

Pyykin lajittelu värin, pesulämpötilan, materiaalin mukaan on osalle yllättäen lähes ylivoimaista.

Vierailija
292/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni perheessä  jossa äidin päähommana tuntui olevan isän haukkuminen ja etenkin se, että isä ei tee mitään. Siinä vaiheessa, kun isä kuoli ja äiti jäi yksin vastuuseen omakotitalosta ja alkoi meille puhelinsoitot miten tarvitsee apua öljylämmityksen, rikkoontuneen kodinkoneen, pihatöiden ym. kanssa niin aurinkoisesti totesin,  että soitahan lähimpään huoltoyhtiöön me ei tulla täältä 300 km päästä tekemään töitä, jotka eivät ole mitään. Kuka nämä ennen teki? 

Vierailija
293/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, jos heidät joutuu jättämään, työn vuoksi, rakkaan ja huolehtivan isukin lämpimään hoivaan?

Se on että jättää tahallaan asiat päin helvettiä  :)

Loistavva ketju naisten sielunelämään. Selittelette mustaa valkoiseksi tajuamatta että kaivatte kuoppaa syvemmäksi ja syvemmäksi. En usko että yksikään nainen on tuominnut tuota, joten sekin kertoo missä suhteessa naiset ovat tuollaiseen valmiita.

Minkä takia se on naiselta asioiden jättämistä päin helvettiä, jos taloudessa on myös mies, joka ne on yhtälailla jät

Mitäs jos perheessä on yksi auto. 

Mutta vastaa nyt tuohon kysymykseen. Olisiko se asioiden jättämistä päin helvettiä vai ei.

Ex-avioliitossa niskoilleni kaatui kodin- ja lapsen asioiden hoito SEKÄ autosta huolehtiminen.

Näistä huolehdin edelleen yksinäni eron jälkeen. Autoon jos tulee häikkää, niin netistä parilla klikkauksella varaan huoltoajan, heitän auton ko. päivänä huoltoon ja saan vara-suton lainaksi. Haen kun valmis, osamaksuillekin saa nykyään kätevästi jos kalliimpi korjaus.

Ja se auton kätevä bensamittari kertoo milloin on aika tankata. Siihenkään en ole tarvinnut yhtäkään miestä asiaa kertomaan.

Vierailija
294/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tulee mieleen sarja "siskonp

Mies voi ihan hyvin ottaa selvää lasten asioista. Ei ole vaikeaa.

Miksi ihmeessä kun toinen on jo ottanut asiasta selvää ja kyse olisi tiedon jakamisesta.

Naisten asenne alkaa paistamaan läpi.

Vierailija
295/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman metatöitä pyykkiä pestään kiireessä yötä myöten, kun tajutaan ettei puhtaita vaatteita aamuksi ole. Kaupassa täytyy rampata joka päivä, kun hakee vain sen mikä just sillä hetkellä oli loppu. Luiste

Siihen ai paljon sitä metatyötä tarvitse vilkaista likapyykkikori ja katsoa, että voisi pestä vaatteita. Tai miettiä ihan sohvalla, että tänään voisi pestä, kun ei olla viikkoon pesty. Tuo metatyö on tehty kahdessa sekunnissa. Siitäkö pitää joku numero tehdä?

Pitää aikatauluttaa pyykkikorille meneminen. Ja kuka laittaa valot päälle?? Entäpä pesuaineen tilanne, jos se on loppumassa, asiaa pitää ehkä tutkia ja tutkimusten perusteella syntyy lisää metatöitä! Ei se mene niin että vain päätetään pestä pyykkiä! KUKA LAITTAA HANAN PÄÄLLE? ENTÄ JOS SE ON JUMISSA???

Vierailija
296/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman metatöitä pyykkiä pestään kiireessä yötä myöten, kun tajutaan ettei puhtaita vaatteita aamuksi ole. Kaupassa täytyy rampata joka päivä, kun hakee va

Pyykin lajittelu värin, pesulämpötilan, materiaalin mukaan on osalle yllättäen lähes ylivoimaista.

Tämä! Tunnen monia naisia joilla on asenne "jos se menee pyykinpesussa pilalle, sitä ei ole tarkoitettu meidän talouteen"

Vierailija
297/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, jos heidät joutuu jättämään, työn vuoksi, rakkaan ja huolehtivan isukin lämpimään hoivaan?

Se on että jättää tahallaan asiat päin helvettiä  :)

Loistavva ketju naisten sielunelämään. Selittelette mustaa valkoiseksi tajuamatta että kaivatte kuoppaa syvemmäksi ja syvemmäksi. En usko että yksikään nainen on tuominnut tuota, joten sekin kertoo missä suhteessa naiset ovat tuollaiseen valmiita.

Minkä takia se on naiselta asioiden jättämistä päin helvettiä, jos t

Ex-avioliitossa niskoilleni kaatui kodin- ja lapsen asioiden hoito SEKÄ autosta huolehtiminen.

Näistä huolehdin edelleen yksinäni eron jälkeen. Autoon jos tulee häikkää, niin netistä parilla klikkauksella varaan huoltoajan, heitän auton ko. päivänä huoltoon ja saan vara-suton lainaksi. Haen kun valmis, osamaksuillekin saa nykyään kätevästi jos kalliimpi korjaus.

Ja se auton kätevä bensamittari kertoo milloin on aika tankata. Siihenkään en ole tarvinnut yhtäkään miestä asiaa kertomaan.

Ajatella. Meillä taas ex-vaimo pysäytettiin poliisin toimesta kun katsastus oli 7kk myöhässä. Ei jatkunut matka ja yritti saada minua hakemaan itsensä ja lapsemme ja viemään mihin olivatkaan menossa. Kerroin "taksista" ja toivotin onnea matkaan. Hän on itsekin kovin tarkka kuka tekee mitäkin kun ei ole lapsiviikko.

Vierailija
298/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli pari kuukautta täyspäiväisenä koti-isinä (ja todellakin jätin kaikki hommat hänelle samalla lailla kuin itse olen ne tehnyt hänen ollessaan töissä) ja hänellä kyllä silmät avautuivat. Sen jälkeen on varsin onnellisena hoitanut ruuanlaitot ja tiskit, kun hänellä ei tarvitse enää koskea pyykkikoriin 😁 oli hämmentynyt siitä, miten paljon yksistään pyykkihuolto vie aikaa. Minä en taas tykkää laittaa ruokaa tai tehdä tiskiä, joten pyykkään ja siivoan.

Metatöistä kyllä lasten vaatteet ja varustehankinnat ja kodin jutut kuuluvat edelleen minulle, mutta se on aivan reilua, koska mies hoitaa talon, autot jne joissa viime aikoina on oikeasti ollut paljon tekemistä (remontoitava talo ja kaksi rikkinäistä autoa, jotka korjaa itse)

Vierailija
299/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä muistuttelin teiniä jo viime vkl että NYT on aika katsoa että hiihtolomalle mukaan otettavat/haluamat vaatteet on puhtaana tai pyykätään nyt ja niitä ei viikolla laiteta kouluun. Mies onneksi ymmärtää tällaisen asian omalta osaltaan, mutta työn ja tuskan takana on ollut tuon lapsen kasvattaminen edes hieman ennakoivaksi ja muita huomioivaksi (eli näkemään ne omat sotkunsa ja siistimään heti (hammastahnat peilistä yms).

Kieltämättä vähän vahingoniloisena odottelen teinin muuttoa omilleen, mutta miksi ihmeessä te olette samanlaisia vätyksiä valinneet puolisoksenne?

Vierailija
300/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva pieni jäynä lapsille. 

Kuin? Eikö miehet osaa hoitaa lapsiaan ja kotia? Mitä miehellä sitten tekee?

Miehet... puhutko nyt omasta miehestäsi tai ap:n miehestä, kuten palstalla on väitetysti tapana vai yleistätkö jolloin teksti on miesvihaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän