Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.

Vierailija
15.02.2024 |

Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän. 

Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en. 

Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo. 

Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. 

Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.

Kommentit (449)

Vierailija
301/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoesimerkki oli oikein hyvä. Jos minä lähden reissuun, tarkistan luonnollisesti aina itse, että kaikki tarvitsemani asiat ovat kunnossa. Jos mieheni hoitaisi autoasiat (meillä tosin molemmat huolehtivat omistaan), kysyisin häneltä itse, tarvitseeko jotain huomioida sen suhteen, ja hoidanko minä vai hoidatko sinä. Tämä pätee ihan kaikkeen, meillä molemmat osaavat huolehtia itsestään ja kaikesta, mistä tarvitsee ylipäätään huolehtia. Vaikka toinen yleensä hoitaisi jonkun asian tai ruudun, on molempien vastuulla pysyä kartalla niistäkin asioista. 

Ilmasto vs. sää. Teillä noin, kaikkialla ei.

Eli se olisi sinusta sikailua jos mies jättäisi tarkoituksella kertomatta ja hoitamatta, vai ihan asiallista?

Entäs jos mies kirjoittaisi asiasta runkkuketjun ylílaudalle? hekumoiden kuinka nainen on pian ojassa ilman bensaa ja toivoisi kuinka se joutuisi kävelmää

Siinä kohtaa jos ajokortti on ja meinaa autoa käyttää, niin kyllä nuo asiat nyt vaan pitää osata itse huolehtia.

Jos perheessä olisi yhteinen auto, niin ottaa puheeksi kumpi hoitaa katsastuksen, milloin olikaan seuraavan määräaikaishuollon aika, tuliko ensi talveksi hankkia uudet nastarenkaat jne.

Ja ihan sama juttu kotitöissä ja lasten hoitamisessa. Jos et ole varma, ota puheeksi. Älä oleta, että toinen hoitaa asiasta mitään mainitsematta. 

Vierailija
302/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tilanne miehellä olisi, jos nainen joutuisi yllättäen viikoksi sairaalaan. Pakko siinä on selvitä. Koululaiset osaavat itse kertoa mitä heillä on ja jos eivät osaa, tieto löytyy Wilmasta. Päiväkoti-ikäisillä on varmasti repussa tiedote erityispäivistä.

Aikuisen pitää tajuta, että hänen pitää kysyä eikä odottaa, että joku kertoo hänelle. Jos tuokaan ei toimi, niin kaupoissa on myytävänä monenlaisia seinällä pidettäviä perhekalentereita, jonne menot merkitään.

Noin normaaleissa perheissä toimitaankin.

Ap ja sen fanittajat ovat valitettavasti näitä työpaikoillakin ilmapiiriä myrkyttäviä naisia. Tietoa ei jaeta vaan se pidetään itsellä, sillä korostetaan omaa tärkeyttä ja päästään näppärästi uhriutumaan kun jotain pitäisi tehdä.

Jotenkin tulee mieleen sarja "siskonp

Meillä on lukiolainen, epäilen ettei isänsä edes tiedä mistä wilmatunnukset saa. Silloin 10 vuotta sitten niitä jaettiin 1 per oppilas jos molemmat vanhemmat asui lapsen kanssa. Jossain välissä tuli sitten nään tietosuojat ja omat tunnarit. Jos mä joudun sairaalaan, lukiolaiselle riittää että iskä hoitaa ruuat jääkaappiin ja ajaa harrastuskuskaukset, eiköhän ne pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on heitteillejättö! Vankilareissu edessä!

Eli myönnät ettei lapsia voi jättää miehen vastuulle, edes oman isän? 

Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.

Eihän miehet hoida tuota nykyään, ei edes ap:n mies. Itse en tunne yhtään perhettä, jossa mies suostuisi tai kykenisi elättämään koko perheen yksin.

Miehet... puhutko nyt omasta miehestäsi tai ap:n miehestä, kuten palstalla on väitetysti tapana vai yleistätkö jolloin teksti on miesvihaa?

Vierailija
304/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen muka viikon työmatkalla😆🤣😁

Vierailija
305/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhtaudutte mieheen ja lapsiin aivan kuin heillä ei olisi käsiä tai aivoja? Koko porukka mukaan kotihommiin alusta alkaen.

Vierailija
306/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen muka viikon työmatkalla😆🤣😁

Ajatella, minä olen joka toinen viikko poissa kotoa. Olen nainen ja töissä laivalla. 

Vierailija
307/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nou hätä, pizzaa ja kebabia tulee soitolla ovelle ja kalsarit kännetään pariin kertaan. Sinua odottaa pyykkivuori ja tiskit kun palaat.

Sitten mies tiskaa, pyykkää ja siivoaa vaimon toimiessa työnjohtajana.

Mies lähtee kaljalle vähän rentoutumaan. 

Mikäs siinä, jos mies mieluummin haluaa hajottaa perheen.

Puhutko edelleen varmasti ap:n miehestä? Vai keksittekö jo tarinoita mitä miehet kuvitelmissanne tekevät, ja kuinka niihin reagoitte? Sitä voi kutsua miesvihaksi.

Vierailija
308/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoesimerkki oli oikein hyvä. Jos minä lähden reissuun, tarkistan luonnollisesti aina itse, että kaikki tarvitsemani asiat ovat kunnossa. Jos mieheni hoitaisi autoasiat (meillä tosin molemmat huolehtivat omistaan), kysyisin häneltä itse, tarvitseeko jotain huomioida sen suhteen, ja hoidanko minä vai hoidatko sinä. Tämä pätee ihan kaikkeen, meillä molemmat osaavat huolehtia itsestään ja kaikesta, mistä tarvitsee ylipäätään huolehtia. Vaikka toinen yleensä hoitaisi jonkun asian tai ruudun, on molempien vastuulla pysyä kartalla niistäkin asioista. 

Ilmasto vs. sää. Teillä noin, kaikkialla ei.

Eli se olisi sinusta sikailua jos mies jättäisi tarkoituksella kertomatta ja hoitamatta, vai ihan asiallista?

Entäs jos mies kirjoittaisi asiasta runkkuketjun ylílaudalle? hekumoiden kuinka nainen on pian ojassa ilm

Siinä kohtaa jos ajokortti on ja meinaa autoa käyttää, niin kyllä nuo asiat nyt vaan pitää osata itse huolehtia.

Jos perheessä olisi yhteinen auto, niin ottaa puheeksi kumpi hoitaa katsastuksen, milloin olikaan seuraavan määräaikaishuollon aika, tuliko ensi talveksi hankkia uudet nastarenkaat jne.

Ja ihan sama juttu kotitöissä ja lasten hoitamisessa. Jos et ole varma, ota puheeksi. Älä oleta, että toinen hoitaa asiasta mitään mainitsematta. 

Ja kun mies on sovitusti hoitanut asian 10 vuotta, siitä on muodostunut vakiintunut käytäntö.

Vai otatko puheeksi joka viikko nämä samat asiat? Pitäisi ottaa.

Vierailija
309/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woltilla pärjää pitkälle ja vessapperia osaa jokainen ostaa. Pyykkivuori ei haittaa niin kauan kun jotain on puhtaana, tai ainakin sen verran puhtaana että sitä voi vielä pitää. Pesulaan voi viedä sitten jos on tarvis. Ja taloustililtä rahat tottakai. Hyvin pärjää. 

Eikö mies osaa käynnistää edes pesukonetta? Aika tumpelo sitten.

Puhutteko ap:n miehestä vai keksittekö omianne?

Vierailija
310/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nou hätä, pizzaa ja kebabia tulee soitolla ovelle ja kalsarit kännetään pariin kertaan. Sinua odottaa pyykkivuori ja tiskit kun palaat.

Mies lähtee kaverien kanssa mökille pariksi viikoksi, saa akka tiskailla lasten kanssa.

Eli ei ole kelvollinen isä eikä aviomies. 

Onko keskustelussa varmasti ap:n mies?

Vierailija
311/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten toisissa ketjuissa miehet valittavat kilpaa, miten naisia suositaan lasten huoltajuusasioissa. Tähän ketjuun vastanneista miehistä yksikään ei osaa eikä halua huolehtia lapsistaan.

Miehet... miksi otat puheeksi toiset ketjut ja "miehet" ? Miten liittyy ap:n puolisoon, joka on ainoa keskustelun aihe sillä eihän tällä palstalla ole miesvihaa.

Vierailija
312/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies lähtee kaverien kanssa mökille pariksi viikoksi, saa akka tiskailla lasten kanssa.

Eli ei ole kelvollinen isä eikä aviomies. 

Ja silti naiset perustavat näiden miesten kanssa perheitä.

Jos mies olisi parisuhteen alussa tuollainen, niin Suomessa syntyisi alle 10000 lasta vuodessa. Moni taantuu sitten, kun lapsi on syntynyt. Mutta ei se mitään,

Onko lähdettä väitteelle?

Vierailija
313/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai täällä kukaan tosissaan kirjoita, että tää on ap:n puolelta lapsille kostamista? Siis näillä äijillä ei ole mitään käsitystä siitä, kuinka paljon ne miljoonat arjen palaset kuormittaa kun niitä kannattelee yksin. Mulle ne on nyt valuneet koska opiskelen ja aikataulut on joustavat, edellisen kerran hoitovapaalla (vaikka hetkonen, on nääkin ihan työstä käyviä hommia). Monesti mietin että millastahan olisi vaan lähteä johonkin vaikka just viikoksi niin että huolehtii tasan omien tavaroiden pakkaamisesta ja bye bye :D 

Ja joo, oma vika kun en vaadi enempää ja niin edelleen. Mutta tää menee helposti tähän myös siksi, että ei jaksa korjata niitä katastrofin jälkiä kun tietosesti jättää asiat miehen hoidettavaksi jotta itselle jäis energiaa muuhun. Esim eräänä syksynä SOVIMME että mies huolehtii lapsen hoitorepun ja päiväkodin varavaatteet. Että se on nyt hänen tonttinsa. Pian MINULLE, ja vain minulle, tulee huolestunut

Näillä äijillä... miksi käännät keskustelun miehiin, kun ainoa puheenaihe on ap:n mies.

Ettei vain olisi miesvihaa?

Vierailija
314/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entistä suurempi sotku ensi viikolla, eli ammuit omaan jalkaan. Roskakorit täynnä roskaruokapakkauksia ja pennut vinkuvat likaisissa vaatteissa. Ovat kuitenkin edelleen hengissä, joten no worries. Kannattaisi etukäteen jo miettiä, ryhtyykö piiaksi kotiin vai jaetaanko hommat paremmin. 

No ap tietää tuon, että kotiin tullessaan hän laittaa tiskikoneen päälle, ekan pyykkikoneellisen pyörimään, raivaa suurimmat roskat jätesäkkeihin ja pyytää jonkun lapsista viemään roskat... mies makaa sohvalla ja valittaa, miten rankka viikko hänellä on ollut ja kysyy ap:ltä, mitä on tänään ruuaksi

Vierailija
315/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lue tuollaista litaniaa. Kahdella virkkeellä olisit sanonut sanottavasi.

Voi raukkaa, oletko sinä tyhmä? Et osaa lukea sujuvasti.

Ja taas näyttää kovasti siltä että joku käy henkilöön, haastaa jopa riitaa. Ei ihan sovi narratiiviin että keskustellaan ap:n puolisosta. 

Vierailija
316/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten toisissa ketjuissa miehet valittavat kilpaa, miten naisia suositaan lasten huoltajuusasioissa. Tähän ketjuun vastanneista miehistä yksikään ei osaa eikä halua huolehtia lapsistaan.

No en viitsi vastata jokaiseen ketjuun jossa miehet julistetaan kuitenkin kaikin puolin kelvottomiksi. Se on aika hedelmätöntä koska mikään ei saa tuota kantaa muuttumaan. Ei sekään jos vaikkapa minä olen miehenä ja isänä 20 vuotta hoitanut pääosin perheemme koko ruokahuollon, lasten kuskaukset, kaupassa käynnit, iltasadut jne. Kun vaimo on ollut suurimman osan ajasta monta iltaa viikossa töissä niin kyllä sitä mies tekee ihan ne kaikki samat hommat kuin äitikin eikä se ole mitenkään ihmeellistä. Ihan vain tavallista isän elämää. 

Niin, sinun vaimo on illat töissä eikä makaa sohvalla telkkaria katsellen. Vai makaako hän sohvalla kaikki päivät eikä tee mitään? Jos ei, niin eihän sinulla olekaan mitään valittamista.

Taas keskustelu on jossain muualla kuin ap:n puolisossa. Keksitään vähän tarinaa kanssakeskustelijoista. 

Osaatteko sanoa motiivit tuollaiselle toiminnalle?

Vierailija
317/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun palaat kotiin löydät miehesi vaalenneet luut keittiön lattialta. Luurangon vieressä on purkillinen ananasmurskaa, jossa näkyy hampaanjälkiä.

Hihihi, hauskaa vähän pilkata miestä.

Tässä sitä arjen miesvihaa.

Vierailija
318/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka lähtee tuollaiselle reissulle mielessään naureskellen etteipä ole vessapaperia huomiseksi eikä muroja lapsille kahteen päivään? Jeh jeh 

Joskus tulee se lopullinen kyllästyminen. Jis mies ei vessapaperin ja murojen ostosta selviä niin sitten on vakavasti mietittävä tarviiko tuollaista miestä perheessä. 

NÄyttää siltä että olette jo ennakkoon päättäneet ettei mies selviä asiasta. Osaatko selittää syytä tälle?

Vierailija
319/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on chat GPT:llä tehty fiktiivinen aloitus, kuten Ap ensimmäisessä viestiketjussaan kertoi.

Vierailija
320/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on heitteillejättö! Vankilareissu edessä!

Eli myönnät ettei lapsia voi jättää miehen vastuulle, edes oman isän? 

Lasten ja kodin hoito on äidin työtä. Perheen elättäminen palkkahommilla on isän työtä. Kumpikin hoitaa oman tonttinsa.

Missä maassa sä elät, kun Suomessa äidit käyvät kokopäivätyössä? Osapäivää täällä yritetään lakkauttaa kaikin keinoin.

suurin osa suomimammoista lorvii kotona sossuntuilla ja miehen rahoilla

Ei ihan pidä paikkaansa, Suomessa vuonna 2023 naisten työllisyysaste on ollut jopa suurempi kuin miesten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä