Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.

Vierailija
15.02.2024 |

Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän. 

Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en. 

Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo. 

Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. 

Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.

Kommentit (449)

Vierailija
221/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, jos heidät joutuu jättämään, työn vuoksi, rakkaan ja huolehtivan isukin lämpimään hoivaan?

Se on että jättää tahallaan asiat päin helvettiä  :)

Loistavva ketju naisten sielunelämään. Selittelette mustaa valkoiseksi tajuamatta että kaivatte kuoppaa syvemmäksi ja syvemmäksi. En usko että yksikään nainen on tuominnut tuota, joten sekin kertoo missä suhteessa naiset ovat tuollaiseen valmiita.

Vierailija
222/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi työntää metatyönsä perseeseensä ja lakata tekemästä itsestään numeroa! Miehet osaavat kotihommat siinä missä naisetkin, mutta siitä ei vaan tehdä tuollaista helvetin teatteria.

Miehethän ne nimenomaan tekee itsestään numeron. Kerran täyttää astianpesukoneen, niin siitä kerrotaan kovaan ääneen seuraavat 3 kuukautta.

Joku muu täyttää sen saman koneen joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, jos heidät joutuu jättämään, työn vuoksi, rakkaan ja huolehtivan isukin lämpimään hoivaan?

Onko myös miehen työmatkat lasten kiusaamista 🤔

Olisiko sinusta jos miehen hommana olisi hammaslääkärien hoitaminen ja hän jättäisi kertomatta lasten sille viikolle osuvista hoidoista tuolla ap:n asenteella? Muistutusviestin kilahtaessa miehen luuriin hän vain hymyilisi "antaa akan selviytyä itsekseen"

Vierailija
224/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, onpa hyvä tilaisuus sulla. Tulisipa itsellenikin mahdollisuus lähteä viikoksi pois ja jättää mies selviytymään kaikesta. Juurikin tuo useamman lapsen suksimonoluistinsisäliikkakamathässäkkä hammaslääkäreineen plus sit ihan se jokapäiväinen tiskitroskatpyykitläksyt ja kokeisiin lukeminen ja kuulustelu plus harrastusvälineet ja kuskaukset on ihan hillitön kokonaisuus, vaikka ois kaksikin aikuista ottamassa vastuuta. Ja siis miten niitä hammaslääkärikäyntejäkin pitää nykyään olla joka lapsella jatkuvasti ja aina klo 12 että on mahdollisimman hankalaa. 

Miksi normaalit kouluikäiset eivät itse osaa huolehtia koulun mukaan  liikuntavälineitä, tehdä läksyjä, lukea koneisiin? Harrastusvälineiden  mukaan pakkaamisen voi lapsi tehdä valmiiksi enne lähtöä harrastuksiin. 

Vierailija
225/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi, onpa hyvä tilaisuus sulla. Tulisipa itsellenikin mahdollisuus lähteä viikoksi pois ja jättää mies selviytymään kaikesta. Juurikin tuo useamman lapsen suksimonoluistinsisäliikkakamathässäkkä hammaslääkäreineen plus sit ihan se jokapäiväinen tiskitroskatpyykitläksyt ja kokeisiin lukeminen ja kuulustelu plus harrastusvälineet ja kuskaukset on ihan hillitön kokonaisuus, vaikka ois kaksikin aikuista ottamassa vastuuta. Ja siis miten niitä hammaslääkärikäyntejäkin pitää nykyään olla joka lapsella jatkuvasti ja aina klo 12 että on mahdollisimman hankalaa. 

Meillä lapset on oppineet heti koulun aloitettuaan pitämään huolen läksyistä, kokeista ja liikuntavarusteista. Apua toki pyytävät tarvittaessa mutta läksyjä ei ole koskaan tehty tuntikaupalla. Osaavat omatoimisesti myös tiskata, viedä roskat ja laittaa ruoan itselleen tai koko perheelle. Kaikki tapahtuu ilman käskyttämistä ja kenenkään uhriutumista. Käyvät itse myös kaupassa jos huomaavat jonkun loppuvan. Pyykkiä eivät pese mutta osaavat kyllä jos tarvitsisi. 

Tuon kaiken sujuvuus palkitaan sillä että huolehdimme heille omat tilit ja rahojensa käyttövapauden, saavat myös tarvitsemansa tai haluamansa elektroniikat ja osaavat nykyään myös vertailla tuotteita ennen ostopäätöstä.

Hammaslääkäriajan saa vaihdettua sopivampaan eikä sielä oikojallakaan joka viikko käydä. 

Kysynkin nyt että miksi olet ottanut tuon kaikkivaltiaan roolin itsellesi ja tehnyt perheestäsi avutonta sakkia jota mielestäsi pitää palvella? Teitkö heille jossain kohtaa selväksi että vain sinun työnjälkesi on tarpeeksi hyvää ja pakotit luovuttamaan kaiken teidän erinomaisuutenne harteille?

Vierailija
226/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap voi työntää metatyönsä perseeseensä ja lakata tekemästä itsestään numeroa! Miehet osaavat kotihommat siinä missä naisetkin, mutta siitä ei vaan tehdä tuollaista helvetin teatteria.

Miehethän ne nimenomaan tekee itsestään numeron. Kerran täyttää astianpesukoneen, niin siitä kerrotaan kovaan ääneen seuraavat 3 kuukautta.

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
227/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Loistavva ketju naisten sielunelämään. Selittelette mustaa valkoiseksi tajuamatta että kaivatte kuoppaa syvemmäksi ja syvemmäksi. En usko että yksikään nainen on tuominnut tuota, joten sekin kertoo missä suhteessa naiset ovat tuollaiseen valmiita.

Minkä takia se on naiselta asioiden jättämistä päin helvettiä, jos taloudessa on myös mies, joka ne on yhtälailla jättänyt tekemättä?

Vierailija
228/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Minkä takia se on naiselta asioiden jättämistä päin helvettiä, jos taloudessa on myös mies, joka ne on yhtälailla jättänyt tekemättä?

Teille naisille hankala asia: viestintä.

Ap hehkuttaa kuinka hän tietää tilanteen, mutta ei jaa tietoa eteenpäin viestimällä siitä asianmukaisesti.

vrt: Parisuhteessa mies huolehtisi että autossa on aina tankissa löpöä ja pesunesteet kunnossa. Nainen on voinut luottaa asiaan kymmenen vuoden ajan, ei koskaan mitään sanottavaa. Palvelu pelaa.

Nyt nainen lähtee reissuun, satoja kilometrejä pimeää tietä luvassa. Mies tietää että toinen ajovalo on pimeänä, pesunesteet on nollassa (harmi kun on loskakeli) ja bensaakaan ei riitä kovin pitkälle.

Mies päättää olla kertomatta asioista, puhumattakaan että laittaisi ne kuntoon jotta naisen reissu olisi miellyttävä.

Onko mies jättänyt asiat päin helvettiä vai onko nainen syyllinen kun ei ole hoitanut noita kuntoon?

Vierailija
229/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, kun avioeroperheissä lapset asuvat isällään joka toinen viikko ja neljä viikkoa kesällä? 

On jos lapsen kaverilla on synttärit isäviikolla,  eikä kukaan kerro sitä isälle.

Vierailija
230/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, kun avioeroperheissä lapset asuvat isällään joka toinen viikko ja neljä viikkoa kesällä? 

On jos lapsen kaverilla on synttärit isäviikolla,  eikä kukaan kerro sitä isälle.

Miksei usä pidä itseään kärryillä ja ajantasalla oma-aloitteisesti?   Miksi jonkun muun pitää tiedottaa hänelle?

Vierailija
231/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein hahmota, mitä ohjeita tai neuvoja aikuinen ihminen tuossa tilanteessa tarvitsee selviytymiseen. Jos ruoka ja vessapaperi ovat loppu, käydään kaupassa. Jos pyykkikori on täynnä, pestään pyykkiä. Jos on kaverisynttärit tulossa, katsotaan vaatteet ja lahjat valmiiksi. Jos toinen yleensä huolehtii asioista x, niistä kysytään itse ennen matkaa ja laitetaan vaikka muistilappu jääkaapin oveen. Meillä esimerkiksi minä huolehdin pääasiassa koiristamme, joten jos lähden matkalle, mieheni osaa ihan itse kysyä tarpeelliset ohjeet ruokintaan ja ulkoiluun jne. En voi käsittää, että omalle kumppanille ja lasten vanhemmalle pitäisi erikseen pedata  kaikki valmiiksi, jotta hän selviytyy arjen perusasioista.

Vierailija
232/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme aikuista, fiksua ja itsenäisesti pärjäävää lasta. Sen perusteella väitän, että tämä kirjoitus on satua. Päiväkoti-ikäiset ja pikkukoululaiset tarvitsevat paljon apua ja hoivaa. Myös teinit kaipaavat milloin mitäkin. Satua on, syytä en ymmärrä miksi tällaista piti kirjoittaa palstalle.

Vierailija
233/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme aikuista, fiksua ja itsenäisesti pärjäävää lasta. Sen perusteella väitän, että tämä kirjoitus on satua. Päiväkoti-ikäiset ja pikkukoululaiset tarvitsevat paljon apua ja hoivaa. Myös teinit kaipaavat milloin mitäkin. Satua on, syytä en ymmärrä miksi tällaista piti kirjoittaa palstalle.

Niin se se kommentti oli satua jossa väitettiin että lapset tekevät itse ihan kaiken paitsi pyykkiä eivät pese.

Vierailija
234/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miesvihakiimanarttu, kerrotko mikä tuossa on miesvihaa?

Vierailija
235/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran koulutusmatkalla 3 vrk ja se viivästyi lentojen peruuntumisen vuoksi 1,5vrk:lla. Olin tehnyt ruoat valmiiksi, tyyliin makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta, valmis kastike joka pitää vaan lämmittää riisin kaveriksi jne. Lapset oli alakouluikäisiä ja mies (joka oli aikanaan pari vuotta koti-isänäkin) siistissä sisätyössä. Kun tulin kotiin, pyykkikorit oli täynnä (ei se mitään, niin mäkin annan niiden täyttyä ennen kuin pesen), lapset tyytyväisiä kaikin puolin, jääkaapista oli syöty valmiit ruoat. Kodissa sellainen tavanomainen sekasotku niin kuin meillä yleensä on. Just kuin oletinkin.

Se mihin mulla meni täysin hermot oli keittiön tila. Lautaset, lasit, haarukat ja veitset oli pesty koneessa ja puhtaat laitettu paikalleen. Mutta ne valmiiksi laittamani ruoat, likaiset kattilat, vuoat ja tähteeksi jääneet, olivat keittiön tasoilla, kaapista oli vaan kaivettu lisää paistinpannuja ja kattikoita ruoan lämmittämisee kun edelliset ruoat olivat pannulla siinä vieressä. AInuttakaan roisketta tai leivänmurua ei oltu pyyhitty pois tasoilta ja roskis pursusi ja täysi toinen roskis odotti keittiössä että joku veisi sen ulos. 

Oikeasti siivosin sitä sotkua useamman tunnin ja annoin varsin napakkaa palautetta. Ja kas kummaa, tämä ei ole toistunut! Nykyisin en tee enää valmiita ruokia, mutta kun olen lähdössä jonnekin, muistuttelen että "Mullahan on työmatka keskiviikosta perjantaihin ensi viikolla. Mitä meinaatte syödä? Teen maanantaiksi kauppatilauksen että siihen mennessä ostoslistaa, kiitos!" Yleensä hän ei osaa niin pitkälle ennakoida, mutta käyköön sitten kaupassa lähempänä. Minä kuitenkin ostan samaan tapaan kuin yleensäkin perusjutut (maito, juusto, kahvi, kananmunat, leipä jne) kaappiin. 

Vierailija
236/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Teille naisille hankala asia: viestintä.

Ap hehk

Ihan vaan mielenkiinnosta. Eikö naiset tosiaan huolehdi omista autoistaan? Vai olenko kasvanut kummallisessa ympäristössä?

Vierailija
237/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Miksei usä pidä itseään kärryillä ja ajantasalla oma-aloitteisesti?   Miksi jonkun muun pitää tiedottaa hänelle?

Tässä näkee mistä suurin osa naisten ongelmista johtuu. Puutteellinen viestintä eikä edes halua siihen. Asioista keskustelua pidetään "tiedottamisena".

Olishan se hienoa että miehet alkaisivat vetämään omaa showta. Kaverisynttärit sovittu sunnuntaille? Perutaan ne, siirretään lauantaille ja ollaan kertomatta äidille. Mitäs ei ota selvää oma-aloitteisesti.

Vierailija
238/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Teille

Samaa olen ihmetellyt. Me huolehdimme kumpikin omista autoista. Joskus saatamme jutella huolloista tai niiden kalledesta tai pummata kyytiä huollon vuoksi toiselta, mutta eipä muuten omat autot toista rasita.

Vierailija
239/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miesvihakiimanarttu, kerrotko mikä tuossa on miesvihaa?

Rakas mällíränní, ota itse selvää

Vierailija
240/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI ei ole koskaan tarvinnut käydä tuota elämänvaihetta läpi!!! 

t. Onnellinen vela