Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.

Vierailija
15.02.2024 |

Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän. 

Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en. 

Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo. 

Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi. 

Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.

Kommentit (449)

Vierailija
201/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee suunnitelma mitä teet, jos kotona odottaa sotku, sillä jos alat siivota vain niin mies luottaa siihen, että siivoat aina ja ikuisesti oli tilanne mikä hyvänsä.

Itse varmaan ilmoittaisin kylmästi, että koti on oltava siisti ja häipyisi hotelliin ellet siellä ole siistimpää kuin lähtiessäsi. 

Ehkäpä mies ilmoittaa kylmästi että voitte pakata käenpoikastenne kanssa laukut ja lähteä helvettiin, aikaa kaksi tuntia.

Et näköjään tiedä mikä on käenpoikanen.

En usko että ap:n lapsilla on yhdelläkään samaa isää toisen kanssa, eikä yksikään niistä ole ap:n puoliso.

Incelillä vielä poikuus tallella, eikä tiedä miten

En aio auttaa sinua asiassa mutta kiva kun tunnustat tilanteesi kaikille. Pisteet siitä.

Vierailija
202/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päästä:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse tällainen tilanne syntymään, kun jakaa lapsenhoidon puoliksi jo synnäriltä asti. Ja ihan alun perin ei edes valitse tuollaista aikaansaamatonta mieslasta puolisoksi. 

Vierailija
204/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse tällainen tilanne syntymään, kun jakaa lapsenhoidon puoliksi jo synnäriltä asti. Ja ihan alun perin ei edes valitse tuollaista aikaansaamatonta mieslasta puolisoksi. 

No kato kun se hoiti kaksi ensimmäistä lasta aivan moitteettomasti. Teki metatyöt ja kaikki, kolmannen kohdalla se päätti lopettaa koska arveli että nyt se nainen on nalkissa.

Näinhän se menee näissä naisten miesvihafantasioissa.

Vierailija
205/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kaksi viikkoa työmatkalla ulkomailla kun lapset oli 3- ja 6-vuotiaita. Mies oli heidän kanssa. Lapset on nyt 27- ja 30-vuotiaita ja muistavat sen vieläkin. Varsinkin vanhemmalta lapselta tuli yllättäen negatiivista palautetta, lapsuus oli hänen mielestään hyvä ja onnellinen, mutta oli kokenut hylkäämiskokemuksena sen, että silloin lähdin matkalle ja jätin heidät. Olin hämmästynyt, koska se oli työmatka ja sentään soitin kotiin melkein joka päivä. Varmasti on vaikuttanut paljon, miten siellä kotona isä selittää lapsille sen tilanteen. Erosimme melko pian sen jälkeen. 

Jos nyt tekisin jotain toisin, selittäisin lapsille jo ennen lähtöä hyvin selkeästi, että en ole heitä hylkäämässä enkä hylännyt. Ja edelleenkin, soittaisin kotiin ja muistaisin kertoa, että olen tulossa pian takaisin, minkä kyllä teinkin, mutta ilmeisesti se ei täysin riittänyt, jos muualta tulee ristiriitaista viestiä. 

Vierailija
206/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusaat lapsiasi?

Vierailija
207/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi, onpa hyvä tilaisuus sulla. Tulisipa itsellenikin mahdollisuus lähteä viikoksi pois ja jättää mies selviytymään kaikesta. Juurikin tuo useamman lapsen suksimonoluistinsisäliikkakamathässäkkä hammaslääkäreineen plus sit ihan se jokapäiväinen tiskitroskatpyykitläksyt ja kokeisiin lukeminen ja kuulustelu plus harrastusvälineet ja kuskaukset on ihan hillitön kokonaisuus, vaikka ois kaksikin aikuista ottamassa vastuuta. Ja siis miten niitä hammaslääkärikäyntejäkin pitää nykyään olla joka lapsella jatkuvasti ja aina klo 12 että on mahdollisimman hankalaa. 

Vierailija
208/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Isääkö tarkoitat? Hänen vastuullaan on hoitaa lapset, kun vaimo on poissa.

Vierailija
209/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Itse katsoisin kiusaamiseksi jos tekee tarkoituksella asiat mahdollisimman vaikeaksi.

Ehkäpä karma kostaa ja tämän palstan mammat ovat joku päivä auto sammuneena tien päällä kun mies ei tehnyt metatöitä naisen puolesta. Mies voi myös jättää vastaamatta puhelimeen, ehkäpä nainen keksii itse soittaa tiepalveluun.

Vierailija
210/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useinhan näissä on se, että mies on ennen pariutumistaan osannut hoitaa kotinsa ja asiansa täysin.

Sitten pariuduttua naiselle ei kelpaa miehen tapa tehdä mitään, joten tilanne hiljalleen ajautuu siihen että nainen tekee kaiken.

Tyhmyyttään ja pikkumaisuuttaan nainen sitten luulee että mies ei "osaa" tehdä mitään.

Eikä huomaa kaikkea tiedettä ja taidetta ympärillään, miesten keksimää, niiden samojen jotka eivät "osaa mitään"

Tieteen ja taiteen huomaaminen ei paljon auta vaikkapa lakanoitten vaihdossa, vaikka mies on voinut oppia sen varusmiespalveluksessa kuin vaimonsa.

Vierailija
211/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, mutta eiköhän mies osaa juoda olutta sohvalla ilman sinuakin 

Siis jaksoit avata sinua kiinnostavan otsikon perusteella viestiketjun, muttet jaksa lukea viestiä? Oletko koskaan lukenut kokonaista kirjaa?

En, minusta on kivaa tulla tänne kitisemään liian pitkistä teksteistä jotka ei kiinnosta

Vierailija
212/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen lisäksi että fantasioit kuinka jätit nuo kaikki tekemättä ja tarkoituksella pistit "miehesi" pulaan, teit aiheesta ketjun tälle suomen suurimmalle miesvihapalstalle.

Kuten näkyy, tykkäyksiä on tullut satoja, se kertoo teistä naisista kaiken tarvittavan.

Onneksi tulevaisuus on erilainen. Miehet ovat ymmärtäneet että tämän kaltaiset tempaukset, olivat ne totta tai ei, eivät paranna heidän elämänlaatua mitenkään. Miehen rooli naisten Sirkus Parisuhteessa on tuoda rahaa, ja olla naisen koulutettu pikku puudeli joka tekee asiat silloin kun nainen tahtoo, naisen päättämällä tavalla ja naisen vaatiman lopputuloksen saavuttaen.

Letjussa näkee kaiken sen arvostuksen ja rakkauden määrän mitä miehet saavat naisilta.

Tätä kaikkea ilmentää hyvin se, että mainokset joissa esitetään mies tyhmänä ilmeisesti toimivat hyvin, koska niitä tehdään niin

Mainokset? Popaganda alkaa jo lastenohjelmissa. Vertailes Pipsapossun isää ja äitiä.

Vierailija
213/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Itse katsoisin kiusaamiseksi jos tekee tarkoituksella asiat mahdollisimman vaikeaksi.

Ehkäpä karma kostaa ja tämän palstan mammat ovat joku päivä auto sammuneena tien päällä kun mies ei tehnyt metatöitä naisen puolesta. Mies voi myös jättää vastaamatta puhelimeen, ehkäpä nainen keksii itse soittaa tiepalveluun.

Eräänkin kerran maantiellä sammuneen auton kanssa olleena en ymmärrä millä tavalla tämä liittyy kotitöihin. Eihän tavalliset ihmiset enää tällä vuosikymmenellä jaa töitä miesten ja naisten töihin. Olen tosin tavannut nuoren naisen, joka tuli kyselemään miestä vain auton kääntämiseen ja peräkärryn irrottamiseen. Ehkä tässä on joku sukupolviero. Nykyinen mummoikäinen kävi kääntämässä sen auton (kun miestä ei mistään siihen tarpeeseen löytynyt). Noin kolmekymppiset "nuoret" pitävät itsestään selvänä, että jotkut työt kuuluvat vain miehille ja ovat ihmeissään, kun tapaavat yllättäen naisasentajan vaikkapa autokorjaamossa.

Vierailija
214/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Eräänkin kerran maantiellä sammuneen auton kanssa olleena en ymmärrä millä tavalla tämä liittyy kotitöihin. Eihän tavalliset ihmiset enää tällä vuosikymmenellä jaa töitä miesten ja naisten töihin. Olen tosin tavannut nuoren naisen, joka tuli kyselemään miestä vain auton kääntämiseen ja peräkärryn

Ilmasto vs Sää. Sinä puhut säästä, mitä sinä koet lähipiirisi perusteella faktaksi. Se on ihan totta omassa kuplassasi. 

Tässä puhutaan kuitenkin vähän isommasta kuvasta. Ilmastosta. 

Mutta joo, et ymmärrä miten liittyy kotitöihin koska naiset laskevat metatöitä vaativiksi kotitöiksi ainoastaan ne tehtävät mitä itse kulloinkin tekevät. Jos mies tiskaa ja pesee pyykit, sekään ei ole enää kotitöitä joka vaatisi suunnittelua, ainoastaan kaverisynttärit on.

Vierailija
215/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, jos heidät joutuu jättämään, työn vuoksi, rakkaan ja huolehtivan isukin lämpimään hoivaan?

Vierailija
216/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ap toivoo tämän hassun hauskan opetusviikon päättyvän?

A. Lapset ovat hoitamattomina ja hädissään?

B. Kukaan ei ole edes huomannut äidin poissaoloa. Viikkoa on mennyt isän roskaruokaviritysten kanssa herkutellen.

Koska loppujen lopuksi ap:n koulutusviikko kohdistuu lapsiin. 

Vierailija
217/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, jos heidät joutuu jättämään, työn vuoksi, rakkaan ja huolehtivan isukin lämpimään hoivaan?

Onko myös miehen työmatkat lasten kiusaamista 🤔

Vierailija
218/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Niinpä. Monissa perheissä työkseen matkusteleva äiti on ihan normaali asia ja lapset ovat vähän väliä kotona isukin lämpimässä hoivassa, vuodesta toiseen.

Vierailija
219/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap päivitäthän jo tänään raporttia siitä, miten lapsen kaverin synttäreille valmistautuminen lopulta meni! 

Vierailija
220/449 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusaat lapsiasi?

Onko se lasten kiusaamista, kun avioeroperheissä lapset asuvat isällään joka toinen viikko ja neljä viikkoa kesällä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi