Miksi suomalaiset vihaavat Dubaita niin paljon?
Kävin Miamissa ja latinalaisen amerikan kulttuuri oli ihanaa mutta muuten Dubai on kyllä minusta parempi kohde kaikinpuolin. Paljon suurempi (enemmän tekemistä), niin paljon turvallisempi (ei kodittomia kaikkialla), lyhyemmät lennot ja sää on varemempi. Tosi harvoissa paikoissa saa 25 asteen auringon paistetta 7h lennon päästä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
- naista halveksuva uskonto
- orjatyövoiman käyttö
Siinä nyt pari pientä juttua alkuun.
Älä unohda sitä järjetöntä luonnonvarojen (mm hiekan) tuhlaamista, mikä Dubain ylläpitämiseen menee.
Vierailija kirjoitti:
SK kirjoitti:
Kuten ketjussa on hyvin tullut ilmi, vastustetaan Dubaita enemmänkin poliittisista ja kulttuurillisista syistä, kuin varsinaisesti matkailullisista syistä (sää, etäisyys, aktiviteetit yms.), vaikka jotkin paikkaa hieman turistirysämäisenä tai epäautenttisena pitävätkin.
Eli jos Arabiemiraatit ja Dubai haluaisivat kasvattaa suosiotaan ja hyväksyntäänsä Suomessa, kannattaisi heidän ehkä kiillottaa kilpeään enemmänkin noiden poliittisten ja kulttuurillisten seikkojen kohdalla, kuin sijoittaa esimerkiksi uusiin nähtävyyksiin tai aktiviteettimahdollisuuksiin.
Mitähän ketjua olet lukenut?
Moni on juurikin maininnut tekemällä tehdyn bling-blingin, suorastaan kliinisen ympäristön, historian puutteen, jne.
Keskustelun ensimmäisellä sivulla vain yksi viesti aloittajan lisäksi liittyy nähdäkseni ensisijaisesti Dubain matkailullisiin piirteisiin, ja muut käsittelevät sen poliittisia piirteitä. Toisella sivulla on enemmän matkailullisuuteen keskittyviä viestejä, mutta esimerkiksi niistäkin ensimmäinen alkaa maininnalla "kaiken muun lisäksi".
Eli kyllä ainakin itse sain keskustelusta sen kuvan, että Dubaissa häiritsevämpää olisi sen kulttuuri ja politiikka, kuin matkustukselliset vajavaisuudet.
Koska naiset menee sinne harrastamaan seksiä.
Vierailija kirjoitti:
- naista halveksuva uskonto
- orjatyövoiman käyttö
Siinä nyt pari pientä juttua alkuun.
Se kuuluu heidän kulttuuriinsa
Sitä pitää kunnioittaa
Vierailija kirjoitti:
No mitä se haittaa? Ainahan reissuilla romansseja syttyy, on se sitten dubaissa tai turkissa. Etniset miehet on parhaita
Vierailija kirjoitti:
Naisen asema ja oikeudet siellä, naista alistava kulttuuri.
Heidän kulttuuriaan kuuluu kunnioittaa
Miten niin vihaa? Enemmänkin sellaista enpä-juuri-arvosta tunnetta ainakin minä tunnen, koska on täysin keinotekoinen paikka ja minua ei innostuta lomailu hotellin altailla ja ostoksilla pyöriminen. Se toki hyvä puoli, että on turvallinen ja kohtuullinen lentomatka, mutta kiinnostaa enemmän kohteessa aito ko. maan kulttuuri (ei tuollainen arabimaan muslimi-kulttuuri) ja elämä ja viihdyn sellaisissa paikoissa, jossa on aitoa merenrantaelämää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva kohdehan Dubai on. Köyhät märisee ihmisoikeuksista, kun ei itsellä ole varaa käydä. Happamia sanoo kettu.
Itse en ole köyhä, mutta skippaan kaikki maat, joissa naisen asema on huono ja joissa törkeästi rikotaan ihmisoikeuksia.
Onneksi on kalliitakin matkakohteita, jotka täyttävät eettisyydellään asettamani kriteerit lomakohteelle!
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Dubaissa avioliiton ulkopuoliset suhteet on kielletty.
Keinotekoinen, luotaantyöntävä muovisten ihmisten paratiisi, siellä ei ole mikään aitoa, paitsi helvetin kalliit käsilaukut.
Mä olen mus li mi, mutta en ole suunnitellut Dubain matkaa. En aja autoa, ja tietääkseni siellä olis melko pakko olla ajokortti, jotta pääsee liikkuun? (korjatkaa jos näen ei ole.) Lisäksi en pidä kerskakulutuksesta, pinnallisuudesta, siirtolaisten työoloista, siitä että ollaan ulkopuolelle uskonnollisia mut silti siel eliitti harrastaa ihan ihme har am orgioita.
Viha on aika vahva sana. En vain halua matkustaa sinne lomalle koska se ei tarjoa minulle mitään mistä pitäisin. Pelkkää bling blingiä ja shoppailua. Työn puitteissa olen joutunut siellä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen asema ja oikeudet siellä, naista alistava kulttuuri.
Heidän kulttuuriaan kuuluu kunnioittaa
Mitään naisia alistavia kulttuureja ei pidä kunnioittaa vaan halveksia.
Jos tykkäät olla hotellissa ja altaalla etkä ajattele moraalisia kysymyksiä niin silloinhan se on ihan sama missä olet, vaikka sitten Dubaissa. En pidä rantalomista enkä liian kuumasta, joten ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Propaganda arabimaista. Yksinkertaisesti. Lännessä pidetään sitä paikkaa edelleen samana mitä se oli 500 vuotta sitten, ei ymmärretä että se on kehittynyt siitä aivan valtavasti.
Kehittynyt Intiasta, Filippiineiltä, Indoneesiasta jne. tuotetuilla rakennuspuolen suorittajilla ja kotiorjilla? Kerjäläisiä ei näy koska paikallinen poliisi vie heidät aika sähäkästi aavikolle dinaareita kyseleen. Työnvälittäjän ensimmäinen kommentti tulijalle on annappa passi tänne niin et kysele turhaan et milloinka palkkapäivä...
Öljyrahalla rakennettu ökyilijöiden paratiisi. Itse en vähiä rahojani veisi tuonne, vaikka todella huikea paikka kuvista päätellen. Olen muutenkin liian boheemi, rakastan vapaita rantoja ja alkuperäisiä paikkoja.
Jotkut "vihaavat", mutta matkustavat kuitenkin sinne. Jos haluat poiketa massasta, olla vähän erilainen, niin mene Afrikkaan. Siellä näet oikeasti köyhiä ja voit tuntea itsesi paremmaksi ihmiseksi, ja matkarahasi menevät heidän hyväkseen. Tai niin ainakin uskot.
- Mitäänsanomattoman näköinen paikka, suorastaan luotaantyöntävä betonikaupunki.
- Ei mitään autenttista.
- Ei mitään nähtävää tai tehtävää muuta kuin aavikkosafari ja lojuminen auringossa, supertylsää.
- Ei kunnollista rantaa.
- WT-ihmisten paikka.
- Orjatyövoiman selkänahoista kääritty kokonaisuus.
Ei muuta kuin etten koskaan enää tule jalallani sinne astumaan. Kauhein matkakohde missä olen ikinä ollut, ja olin 5 tähden luksushotellissa.
Dubai on kuin silikonilla ja botoxilla dumpattu tekoripsi- ja tekokynsinainen.
Yhtä aito. En menisi, vaikka maksettaisiin.