Alankomaissa 9000 eutanasiaa vuodessa. Minusta liikaa. Linkki
Järkyttävää, jos tuollaisiin lukuihin mentäisiin Suomessakin. Lisäisi tosiaankin painetta käyttää sitä säästökeinona.
Kommentit (147)
Minun syöpäsairaalta vanhemmalta lopetettiin nesteytys eli hitaasti janoon tappamalla kuolema Suomessakin on ok, mutta ei armollisesti lääkkeellisesti. En voi käsittää tätä nykytilannetta. Kärsivä eläinkin pitää lopettaa armollisesti, mutta ihmistä ei voi.
Ei ole. Pitää miettiä iäkkäiden määrä ja väkiluku. Ehkä monella on iäkkäänä tietyssä vaiheessa hankala tilanne ja jos ei jaksa rouskia lääkkeitä loputtomasti haittoineen.
SS-läälkärithän tekivät paljonkin eutanasiaa kuolemanleireillä.
Mä epäilem, että sääntö- Suomessa siitä tehtäisiin sellainen juttu jota tutkittaisiin ja vaatisi tuhat allekirjoitusta ja psykologin lausuntoa että aika vähän olisi väärinkäyttöä. Ja käsittely veisi niin paljon aikaa, että se kitumisaika juurikaan vähenisi. Silti olen sitä mieltä että se pitäisi sallia perustuen läheisten kokemuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Hollanti on vastenmielinen maa: huumeita, paljon prostituutiota, eutanasiaa, kaikenlaista liberaalia mädätystä.
Juuri näin.
T. Hetken siellä asunut
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Pitää miettiä iäkkäiden määrä ja väkiluku. Ehkä monella on iäkkäänä tietyssä vaiheessa hankala tilanne ja jos ei jaksa rouskia lääkkeitä loputtomasti haittoineen.
Nimenomaan ja samoin yhteiskuntaa haittaavien ihmisten, kuten narkkarien ja muiden rikollisten päästämistä pois armonkuolemalla. Tuo hyödyttäisi meitä veroja maksavia kansalaisia.
Ei ole yhtään liikaa, vaan eutanasia pitäisi sallia kaikille sitä tarvitseville. Minun poikaani on kiusattu koulussa jo vuosia ja hän on niin huonossa kunnossa, että on halunnut eutanasian jo pitkään. Tässä sairaassa maassa sitä ei vain haluta antaa, vaan annetaan viattoman lapsen kärsiä. Kysyn vaan, että kuka kantaa vastuun?
Eiköhän tässäkin pari miljardia säästöjä tulisi, kun täällä koko ajan ihmetellään, mistä sitten voidaan säästää?
Näin niitä asioita pompsahtaa esiin 1 kerrallaan.
Eihän tuo ole mitään. Jos saisin määrätä niin Suomessa oli pakotettuna moninkertainen määrä.
Mikäs sä ap olet sanomaan mikä on liikaa? Eutanasiasta päättää ihan se potilas itse. Hän on sitä halunnut. Lääkäri ei sitä eutanasiaa tee ilman potilaan tahtoa.
Eli lakkaa höpöttämästä. Voit itse sitten joskus kitua parantumattoman sairauden tuskissa. Todetaan vaan että ei voi antaa euranasiaa ettei tuu liian suuret luvut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viides käsky. Älä tapa.
Sinullekin toivon todella kamalaa kituvaa kuolemaa. Voit sitten viimeiset viikot rukoilla jumalaa apuun, eikä vaan kuulu.
Olen seurannut monen läheisen ihmisen elämän hiipumista ja ollut paikalla kun isäni lähti viimeiselle matkalleen taivaan kotiin. Aivan uskomatonta, että toivot minulle pahaa. Mistä tiedät, ettei eutanasiaa käytetä väärin eli turhia ihmisiä aletaan vähentää sen avulla?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs sä ap olet sanomaan mikä on liikaa? Eutanasiasta päättää ihan se potilas itse. Hän on sitä halunnut. Lääkäri ei sitä eutanasiaa tee ilman potilaan tahtoa.
Eli lakkaa höpöttämästä. Voit itse sitten joskus kitua parantumattoman sairauden tuskissa. Todetaan vaan että ei voi antaa euranasiaa ettei tuu liian suuret luvut.
Jokaisen elämä on tärkeä loppuun asti-
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Joo, pitäisi kyllä sallia jos ihminen tekee kuolemaa. Mutta se voi toki johtaa myös siihen, että luvan eutanasiaan halutaan sillä perusteella, että on esim. mielenterveysongelmia tai köyhä. Kyllä, tätä suunnitellaan Kanadassa. Googlatkaa MAID (medical assistance in dying).
Miksi mielenterveysongelmaisen tai köyhän pitäisi kärsiä täällä? Jos ihminen haluaa kuolla, oli syy mikä tahansa, niin eipä sitä kukaan voi estää. Eutanasia olisi inhimillisempää kuin, että kuolemaa haluava menisi esim. junan alle tai ajaisi päin vastaantulevaa, jolloin viattomat sivullisetkin ovat vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viides käsky. Älä tapa.
Sinullekin toivon todella kamalaa kituvaa kuolemaa. Voit sitten viimeiset viikot rukoilla jumalaa apuun, eikä vaan kuulu.
Olen seurannut monen läheisen ihmisen elämän hiipumista ja ollut paikalla kun isäni lähti viimeiselle matkalleen taivaan kotiin. Aivan uskomatonta, että toivot minulle pahaa. Mistä tiedät, ettei eutanasiaa käytetä väärin eli turhia ihmisiä aletaan vähentää sen avulla?
Huusiko isäsi tuskissaan viikon ja voivotteli janoissaan ja kivuistaan? Minun äitini teki niin ja silti istuin hänen vieressään. Miksi ensimmäiseksi ajattelet väärinkäytöksiä etkä lähimmäistesi kärsimystä? Isäni nukkui rauhallisesti pois, mutta äidilleni olisin suonut nopeamman lähdön ilman kitumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, pitäisi kyllä sallia jos ihminen tekee kuolemaa. Mutta se voi toki johtaa myös siihen, että luvan eutanasiaan halutaan sillä perusteella, että on esim. mielenterveysongelmia tai köyhä. Kyllä, tätä suunnitellaan Kanadassa. Googlatkaa MAID (medical assistance in dying).
Siellä on jo saanut eutanasian sillä perusteella että on sairas (ei kuolemansairas) ja köyhä. Seuraavaksi mielenterveyspotilaille suunnitteilla lupa. Aikamoinen slippery slope.
Niinpä. Ei kolmasvaltakunta ole mihinkään kadonnut, vain muuttanut muotoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollanti on vastenmielinen maa: huumeita, paljon prostituutiota, eutanasiaa, kaikenlaista liberaalia mädätystä.
Juuri näin.
T. Hetken siellä asunut
Juu missään muussa maassa ei noita ole. Vi...... mikä pelle olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen elämä on tärkeä loppuun asti-
-Eri
Perustele.
Miksi jonkun syöpäsairaan vanhuksen pitää kärsiä vielä 2 vuotta, koska kärsimys pitää maksimoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
T. Hetken siellä asunut
Juu missään muussa maassa ei noita ole. Vi...... mikä pelle olet.
Käy junnu ulkomailla niin näet.
Lääkärit ovat tehneet valan.
"Vakuutan kunniani ja omantuntoni kautta pyrkiväni lääkärintoimessani palvelemaan lähimmäisiäni ihmisyyttä ja elämää kunnioittaen. Päämääränäni on terveyden ylläpitäminen ja edistäminen, sairauksien ehkäiseminen sekä sairaiden parantaminen ja heidän kärsimystensä lievittäminen.
Työssäni noudatan lääkärin etiikkaa ja käytän vain lääketieteellisen tutkimustiedon tai kokemuksen hyödyllisiksi osoittamia menetelmiä. Tutkimuksia ja hoitoja suositellessani otan tasapuolisesti huomioon niistä potilaalle koituvan hyödyn ja mahdolliset haitat.
Pidän jatkuvasti yllä korkeaa ammattitaitoani ja arvioin työni laatua.
Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät. Rohkaisen potilaitani kysymään tarvittaessa myös toisen lääkärin mielipidettä.
Kunnioitan potilaani tahtoa. Pidän salassa luottamukselliset tiedot, jotka minulle on potilaita hoitaessani uskottu. Täytän lääkärin velvollisuuteni jokaista kohtaan ketään syrjimättä enkä uhkauksestakaan käytä lääkärintaitoani ammattietiikkani vastaisesti."