Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen mielestä liikaa vaatetta, mutta eipä tuosta kovasti voi vähentääkään.

Vierailija
14.02.2024 |

Siis sellaiset aika ohuet parhaan pöyheytensä jo aikaa sitten menettäneet kevyttoppahousut ja vuorillinen välikausitakki, vuorittomat kurahousut niiden päällä, sitten ihan perus villasukat, kumpparit, lapaset, kurahanskat, ohut pipo jne. Eikä mitään ylimääräisiä välikerroksia! Ja lapsi 8v. valitti pihalla kun äsken oltiin, niin koko ajan, että tosi kuuma! Asteita +1. Mitä tuosta nyt voisi vähentää. Sitten joku naapuri kohta lasua tekemässä, jos t-paidassa antaa mennä.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään 8-vuotias ei todellakaan käytä kurahousuja ja kurarukkasia. Ihme provoilua nyt taas.

Kyllä meillä kurahousuja käyttää, mutta ei kurarukkasia vaan välikausisormikkaita.

Mun kohta 9v haluaa välttämättä laittaa kurarukkaset kouluunkin kurarukkaset, kun ne on niin hienot, pinkit ja kimaltavat. Kaverit kuulemma kehuu myös. 

Kurahousuja kylläkin pitää vain harvoin kotona/lätäkköleikeissä. Meillä ei ole tänä talvena ollut yhtään kertaa oikeasti märkää. 

Vierailija
102/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljolta kuulostaa, jos on toppavaatteet ja kurikset. Itse olin ulkona hiihtovaatteissa, joiden alla oli yläosassa softsell-takki ja toppimallinen paita ja alaosassa merinovillakalsarit, ja mullakin oli kuuma. Tein siis vähän kevyitä lumitöitä ja täällä on pakkasta viitisen astetta. Aurinko lämmittää jo yllättävän paljon.

Minulla kovemmassakin pakkasessa hiihtäessä softshellvaatteiden alla riittää yksi pitkähihainen urheilualuspaita, vaikka rauhallisesti hiihtelen. Välillä plusasteilla hiihdellessä nähny vanhempiensa kanssa lapsia, jotka hiihtää kurahousut jalassa, ja vanhemmilla tietysti muodikkaat hiihtovaatteet. Ei ihme, jos lapsille tulee inho hiihtämistä kohtaan.

Mä oon ihmetelly sitä kun pikkupakkasessa lapset hiihtämässä paksuissa toppahaalareissa. Mahtaa olla kuumat oltavat kun tosiaan

No jep, aikuinenhan siinä enemmän tarvitsee vaatetta, kun se lapsen reipaskin hiihtotahti on aikuiselle hidasta eikä tule lämmin. Toki ihan pienet nyt makaa puolet ajasta hangessa, mutta ei kai kouluikäiset enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi kahdeksanvuotiaalla on kurikset? Eikö sitä nyt ole muuta nollakelin vaatetta? 

Vierailija
104/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi kahdeksanvuotiaalla on kurikset? Eikö sitä nyt ole muuta nollakelin vaatetta? 

En minä meidän kesällä 9 täyttävälle ole enää tavalliseen märkään, kun lämpö nousee vähän nollan yli ja lumen pinta on märkää, enää ole kurahousuja käskenyt, mutta sitten kun pihalla on oikeasti kuraista, sotkevaa kun lumi sulaa kunnolla ja kaikki on liejua, on paljon helpompi huuhtoa kurat kurahousuista pois. Mutta ei tavallisella nollakelillä tarvitse, koska muutkin vaatteet kestää sen kosteuden, mitä silloin tulee.

Vierailija
105/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään 8-vuotias ei todellakaan käytä kurahousuja ja kurarukkasia. Ihme provoilua nyt taas.

Kyllä meillä kurahousuja käyttää, mutta ei kurarukkasia vaan välikausisormikkaita.

Mun kohta 9v haluaa välttämättä laittaa kurarukkaset kouluunkin kurarukkaset, kun ne on niin hienot, pinkit ja kimaltavat. Kaverit kuulemma kehuu myös. 

Kurahousuja kylläkin pitää vain harvoin kotona/lätäkköleikeissä. Meillä ei ole tänä talvena ollut yhtään kertaa oikeasti märkää. 

Mistä tuollaisia rukkasia saa? Kaikki mun kaupassa näkemät on ihan tylsiä perusvärejä.

Vierailija
106/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin niitä nyt yleensä tarvitaan? Suojaamaan vaatteet kuralta ja vedeltä. Ihan uutta tietoa sinulle?

Vierailija
107/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän mikään lahkeensuu ole niin tiivis, etteikö sieltä välistä menisi kunnon puljauksella vesi sisään. Kahluusaappaat pitäisi olla, että oikeasti pysyisi kuivana. 

Mutta loppujen lopuksi mitä se haittaa jos vähän kastuu, ainakaan tuolleen kotioloissa. Sitten tulee sisälle jos alkaa paleltaa ja vaihtaa kuivaa päälle. 

Korkeat saappaat, alla oleva housu saappaan sisäpuolelle, kurahousun lahje ulkopuolelle, lahkeen renksut paikalleen saappaan alle ja sen verran tiukat, että pysyvät siellä. Tällä menetelmällä pitäisi suurin osa vedestä pysyä poissa ellei hyppää kokonaan lampeen.

Vierailija
108/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän mikään lahkeensuu ole niin tiivis, etteikö sieltä välistä menisi kunnon puljauksella vesi sisään. Kahluusaappaat pitäisi olla, että oikeasti pysyisi kuivana. 

Mutta loppujen lopuksi mitä se haittaa jos vähän kastuu, ainakaan tuolleen kotioloissa. Sitten tulee sisälle jos alkaa paleltaa ja vaihtaa kuivaa päälle. 

Korkeat saappaat, alla oleva housu saappaan sisäpuolelle, kurahousun lahje ulkopuolelle, lahkeen renksut paikalleen saappaan alle ja sen verran tiukat, että pysyvät siellä. Tällä menetelmällä pitäisi suurin osa vedestä pysyä poissa ellei hyppää kokonaan lampeen.

menee liian hankalaksi keskiverto-av-mammalle

Vierailija
109/109 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "menetelmä" opetellaan jo varhain tarhassa