Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen mielestä liikaa vaatetta, mutta eipä tuosta kovasti voi vähentääkään.

Vierailija
14.02.2024 |

Siis sellaiset aika ohuet parhaan pöyheytensä jo aikaa sitten menettäneet kevyttoppahousut ja vuorillinen välikausitakki, vuorittomat kurahousut niiden päällä, sitten ihan perus villasukat, kumpparit, lapaset, kurahanskat, ohut pipo jne. Eikä mitään ylimääräisiä välikerroksia! Ja lapsi 8v. valitti pihalla kun äsken oltiin, niin koko ajan, että tosi kuuma! Asteita +1. Mitä tuosta nyt voisi vähentää. Sitten joku naapuri kohta lasua tekemässä, jos t-paidassa antaa mennä.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kurahousuhullu, joka pukee miehensäkin niihin.

Vierailija
22/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuravaatteet pois. Ne eivät hengitä sitten yhtään, ei ihme jos tulee liikkuvaiselle lapselle kuuma.

Meillä ainakin piha niin märkä, että ei ilmankaan oikein voi pihaan päästää. Ja meidän ei valittanut kuumaa.

8

No ap:n lapsi valittaa ja niin valittaisi meidänkin 8vee. Ei tulisi mieleenkään laittaa mitään kuravaatteita lapsen päälle, raukkaparka paahtuisi niissä. Ulkona ollaan kunnes märät vaatteet eivät tunnu mukavilta. Mutta toisaalta nykyvaatteissa on vähän kyllä myös kosteussuojaa, eivät ne hetkessä kastu.

Paahtuisi? Meillä ainakin ne on ilman vuoria olevaa mallia eli vaan se ohut veden- ja kuranpitävä kerros, joka itsessään ei lämmitä. 

8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on +1 niin toppahousut voivat kuumentaa. Ehkä pitkikset ja housut.

Vierailija
24/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisilla on ihme sadistinen tarve kiduttaa lapsia puettamalla niille liikaa vaatetta, koska on "kylmä" ihan kuin lämpöhalvaus olisi parempi vaihtoehto.

Itse en voinut lapsena sietää yhtään saunomista, koska inhosin aivan helvetisti ylikuumentumista. Saunat olivatkin kidutusta ja kerran uimahallissa minä+8 vuotta vanhempi isosisko kun oltiin saunassa, koska SE halusi minun pyytäessäni poistumaan saunasta, se vaan väitti, että ei täällä saunassa ole kuuma🤬 Suututtaa vieläkin! No onneksi eräs silloin jotain 50-60 nainen oli minun puolellani siellä uimahallin saunassa

N25

Vierailija
25/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisilla on ihme sadistinen tarve kiduttaa lapsia puettamalla niille liikaa vaatetta, koska on "kylmä" ihan kuin lämpöhalvaus olisi parempi vaihtoehto.

Itse en voinut lapsena sietää yhtään saunomista, koska inhosin aivan helvetisti ylikuumentumista. Saunat olivatkin kidutusta ja kerran uimahallissa minä+8 vuotta vanhempi isosisko kun oltiin saunassa, koska SE halusi minun pyytäessäni poistumaan saunasta, se vaan väitti, että ei täällä saunassa ole kuuma🤬 Suututtaa vieläkin! No onneksi eräs silloin jotain 50-60 nainen oli minun puolellani siellä uimahallin saunassa

N25

Eipä ap kovin sadistiselta kuulostanut, kun ihmetteli, että mitä vaatetta voisi jättää pois, jotta ei olisi kuuma.

Vierailija
26/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitäkin, että onko joka paikkaan säntäilevä adhd vai rauhallisempi. Meidän tyttö joka on vähän alle 8,5 v touhuilee aika rauhallisesti pihajuttuja ja muutama aste jos vain on lämmintä, talvivaatteet kyllä pukee kurahousujen alle ja se tuntuisi olevan sopivasti. Mut jos hyppii ja pomppii ja juoksee koko ajan, silloin ymmärrettävästi vähän vähemmän.

Vierailija
27/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8v menee vain toppavaatteissa ilman välikerroksia. Yhdet hanskat kädessä ja pipo sekä kauluri. Kuriksia ei suostuisi millään laittamaan päälleen. Villasukkia pitävät mielellään kengissä, koska jos jokin alkaa palella, se on herkästi varpaat. Tai sormet.

Jättäisin itse ne kurikset pois, vaikka olisi märkää. Ehkä vaihtaisin toppavaatteista kevyttoppaan tai softshelliin. ja alle kevyet vaatteet.

Minuakin ylipuettiin lapsena ja se oli hirveää. En edelleenkään palele kovin helposti, mutta kesällä taas on aivan hirveää. Ehkä lapsesi on myös viileässä viihtyvää sorttia.

Vierailija
28/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mä joku päivä vielä ymmärtäisin, että mikä niissä kurahousuissa ja kurarukkasissa on niin helvetin kiihottavaa, että joku jaksaa vuodesta toiseen tehdä niistä näitä samoja aloituksia 🤔 Tää ap on jo vanha ihminen, olen lukenut näitä samoja juttuja jo yli 10v eikä loppua näy 😒

Vierailija
29/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellainen fleece vuorinen kurahaalari, meillä menee sillä ilman mitään välikerrastoa noilla keleillä. 

Vierailija
30/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellainen fleece vuorinen kurahaalari, meillä menee sillä ilman mitään välikerrastoa noilla keleillä. 

Laitetaanko siihen yleensä esim. vaan pitkikset ja collegepaita alle?

Vierailija
31/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun mä joku päivä vielä ymmärtäisin, että mikä niissä kurahousuissa ja kurarukkasissa on niin helvetin kiihottavaa, että joku jaksaa vuodesta toiseen tehdä niistä näitä samoja aloituksia 🤔 Tää ap on jo vanha ihminen, olen lukenut näitä samoja juttuja jo yli 10v eikä loppua näy 😒

Minua ei kyllä "kiihota" yhtään, eikä varsinkaan kun likaisia riisuu ja pesee, enkä kiihota ketään eri mieltä olevaa vastaankaan, mutta Suomen ilmastossa pakollinen paha, joiden kanssa jotenkin pitää vaan selvitä.

Vierailija
32/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 8v menee vain toppavaatteissa ilman välikerroksia. Yhdet hanskat kädessä ja pipo sekä kauluri. Kuriksia ei suostuisi millään laittamaan päälleen. Villasukkia pitävät mielellään kengissä, koska jos jokin alkaa palella, se on herkästi varpaat. Tai sormet.

Jättäisin itse ne kurikset pois, vaikka olisi märkää. Ehkä vaihtaisin toppavaatteista kevyttoppaan tai softshelliin. ja alle kevyet vaatteet.

Minuakin ylipuettiin lapsena ja se oli hirveää. En edelleenkään palele kovin helposti, mutta kesällä taas on aivan hirveää. Ehkä lapsesi on myös viileässä viihtyvää sorttia.

Mikä niissä kurahousuissa muuten lapsesi mielestä mättää? Onko se just se, että tuntuu että on liikaa päällä? Olen muutamalta tutulta kuullut samaa, että hankalasti lapsensa niitä pukee. Mutta meillä (olen tuo edellinen, jolla 8,5 tyttö) ei ole koskaan valittanut ja voidaan ihan yhdessäkin pihalle lähtiessä miettiä, että onko nyt kurahousukeli.

Vierailija
33/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25

Heh heh, sadistinen tarve, jota myös huolehtivaisuudeksi kutsutaan. Lienee kaikkien äitien ongelma tämä.

Vierailija
34/109 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei olis pöyheet, toppahousut saattaa silti olla tosi lämpöset kurahousujen alla. Kokeile ensin laittaa kurahousujen alle ohuemmat ulkohousut. Ehkä se riittää ratkaisemaan koko asian.

Vierailija
35/109 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 8V:llä käytettynä ostettu ohuehko toppahaalari piharymykäytössä ja loskaisessa säässä lisäksi kurahousut, en usko, että vähempi riittäisi, maa huokuu kylmyyttä.

Vierailija
36/109 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun tokaluokkalainen tyttö menee suojasäässäkin paksussa toppatakissaan, itse sen haluaa laittaa, ja toppahousut jalkaan, jotka riisuu koululla.Talvikumisaappaat ja paksut lapaset.

Jos lämpötila on iltapäivällä noussut sen verran, että on selvästi märkää, pihalle voisi pukea sitten kurahousujen alle välikausihousut ja ohuemman toppatakin, nuo samat talvikumisaappaat, vähän ohuemmat lapaset ja kurarukkaset.

Vierailija
37/109 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö normaalin kahdeksanvuotiaan kanssa voi kommunikoida asiallisesti ja kysyä, mikä vaatekappale tuntuu ikävältä ja etenee sen mukaan.

uusavuttomuus...

Vierailija
38/109 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin optimaalista pukeutumista ei jokaiseen sääolosuhteen olekaan. Esimerkiksi, jos laskee pulkalla tai muuten istuu pidempiä aikoja kylmää ja märkää vasten, kuriksien alle on pakko laittaa kylmyydeltä eristävä toppakerros, eikä riitä ohuet tuulihousut. Tällöin juostessa se voi tuntua lämpimältä. Mutta elämä on.

Vierailija
39/109 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa kouluikäiselle vuorilliset kurahousut ja kurahanskat. Pukemisen sujuu helpommin ja nopeammin, kun ei tarvitse kahta kerrosta pukea, ja hitaampi kuivatus ei haittaa, koska käyttö ei ole niin jokapäiväistä kuin päiväkodissa.

Vierailija
40/109 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi rompeet ei hengitä yhtään, siksi hänellä on kuuma. Osta kunnon vettä pitävät välikausivaatteet sille lapsellsi.