Luetteko enää blogeja?
Kaipaan itse muutamia jo kauan sitten lopettaneita blogeja... Harmi kun edes vanhoja postauksia ei pääse lukemaan. Mungolife oli suosikkini!
Kommentit (162)
Muistaako joku sellaista blogia missä nuori nainen kertoi seurustelevansa ukkomiehen kanssa ja suunnitelmana taisi olla että mies jättää vaimonsa ja pistää hynttyyt yhteen salarakkaan kanssa. Olikohan blogin nimi Kolmas pyörä.
Lukijat repi pelihousunsa, mutta loppujen bloggari taisi kertoa että kyse on fiktiosta:D
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku sellaista blogia missä nuori nainen kertoi seurustelevansa ukkomiehen kanssa ja suunnitelmana taisi olla että mies jättää vaimonsa ja pistää hynttyyt yhteen salarakkaan kanssa. Olikohan blogin nimi Kolmas pyörä.
Lukijat repi pelihousunsa, mutta loppujen bloggari taisi kertoa että kyse on fiktiosta:D
Tämä löytyy edelleen
http://salatturakkaus.blogspot.com/
Oli kyllä viihdyttävä. Kukahan blogin kirjoittaja on, olisi hauska tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä löytyy edelleen
Määki muistan tään!! Oli aivan älyttömän viihdyttävä:D
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten nykyisin blogeja pystytään aloittamaan. Onkohan vielä joitakin ilmaisia alustoja joista aloittaa? Jos sinua siellä jossakin kiinnostaa kirjoittaminen blogin muodossa niin sinähän voit harkita sellaisen oman blogisi aloittamista. Se vaatii joskus hieman rohkeutta. Laittakaas vaikka aiheita jotka teitä kiinnostavat. Eihän sitä tiedä vaikka saisimme monenlaista luettavaa sillä jokainenhan voi tehdä mitä itse haluaa. Voihan sitä kirjoittaa tarinoitakin tai mielipiteitäkin, jakaa asioita. Monilla on paljon osaamista ja tietoa erilaisista asioista. Sitäkin kautta saisimme taas lisää tekemisen makua Suomeenkin. Valitettavasti raha on ollut kaikessa tekemisessä liian suuressa roolissa.
Onhan ne samat alustat vielä olemassa, ainakin isoimmat, kuten Wordpress ja Blogger/Blogspot. Sen lisäksi on vielä tullut uudenlaisia alustoja kuten Substack ja Medium.
Blogin aloittaminen ei ole ollenkaan vaikeaa. Vaikeaa on lukijoiden tavoittaminen. Entisaikoina saattoi saada lukijoita jättämällä hyviä kommentteja muiden blogeihin ja esim. blogilistojen kautta. Mites nykyään? Tuntuu mahdottomalta saada ääntään kuuluviin missään (ellet sitten ole kaunis vähäpukeinen nainen, mutta sellaista huomiota kai ei kukaan tässä ketjussa kaipaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä löytyy edelleen
Tämähän oli keksitty juttu. Hyvin kyllä kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten nykyisin blogeja pystytään aloittamaan. Onkohan vielä joitakin ilmaisia alustoja joista aloittaa? Jos sinua siellä jossakin kiinnostaa kirjoittaminen blogin muodossa niin sinähän voit harkita sellaisen oman blogisi aloittamista. Se vaatii joskus hieman rohkeutta. Laittakaas vaikka aiheita jotka teitä kiinnostavat. Eihän sitä tiedä vaikka saisimme monenlaista luettavaa sillä jokainenhan voi tehdä mitä itse haluaa. Voihan sitä kirjoittaa tarinoitakin tai mielipiteitäkin, jakaa asioita. Monilla on paljon osaamista ja tietoa erilaisista asioista. Sitäkin kautta saisimme taas lisää tekemisen makua Suomeenkin. Valitettavasti raha on ollut kaikessa tekemisessä liian suuressa roolissa.
Onhan ne samat alustat vielä olemassa, ainakin isoimmat, kuten Wordpress ja Blogger/Blogspot. Sen lisäksi on vielä tullut uudenlaisia alustoja kuten Substack ja Medium.
Blogin aloittami
Erottuminen voi olla vaikeinta joo. Toisaalta kun enää jokatoinen ei pidä blogia niin erottuminen olisi ehkä helpompaa
Minulla on blogi, jota kukaan ei lue. Ainakaan juuri nyt. Välillä on luettu. Nyt on taas hiljaiseloa ollut kauan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on blogi, jota kukaan ei lue. Ainakaan juuri nyt. Välillä on luettu. Nyt on taas hiljaiseloa ollut kauan.
Minkä niminen?
Vierailija kirjoitti:
Onks sun blogi blogit.fi sivulla tai bloglovinissa? Jos sitä ei kukaa löydä?
Porukka syyttää blogeja materialismista vaikka koko some on täynnä pelkkää materialismia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne samat alustat vielä olemassa, ainakin isoimmat, kuten Wordpress ja Blogger/Blogspot. Sen lisäksi on vielä tullut uudenlaisia alustoja
Erottautuminen on hyvä asia mutta kannattaa aina siltikin keskittyä tekemiseen. Jos yrittää liikaa tai varsinkin jos alkaa esittämään jotakin niin menee pieleen. Luonnollisestikin voi jo erottua, toiset kiinnittävät huomion välittömästi. Kaikki eivät blogggaa rahan takia eikä se ole pakollistakaan. Kannattaa mainostaa itse aktiivisesti omaa blogia myös jotta saisi lukijoita. Keskinäinen kunniotus on tärkeä, ei kiusaamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Kiva kuulla. Mistä sä bloggaat? Mua kiinnostaa ainakin monetkin asiat sekä erilaiset ihmiset blogeinensa.
Vierailija kirjoitti:
Porukka syyttää blogeja materialismista vaikka koko some on täynnä pelkkää materialismia :D
Raha on se syy ja jokainen tekee omalla tavalla asioita. Jokaiselle jotakin, ei kaikki tykkää kaikesta mutta itse en koe tarvetta arvostella kenenkään bloggaajan blogia tai häntä ihmisenä myöskään.
Mikä on blogi?
En oo lukenu kun vauvapalstaa. Etusormella tököttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne samat alustat vielä olemassa, ainakin isoimmat, kuten Wordpress ja Blogger/Blogspot.
Mutta sehän se kysymys onkin, miten ja missä blogia nykyään "mainostetaan"? Olisi ihan kiva perustaa blogi - olen sellaista jo vuosia ajatellut - mutta ilman mitään lukijoita on ihan sama, tai oikeastaan miellyttävämpikin, kirjoittaa ajatuksiaan kynällä muistikirjaan.
Rahaa blogilla ei ole tarkoitus tehdä, joten en todellakaan rupea mitään maksettua mainostilaa ostamaan.
Luen ja suren sitä, kuinka moni suosikkiblogi on lopettanut! Onneksi on vielä muutama jäljellä. Nämä ovat minusta parhaat: Juliaihminen, Karkkipäivä ja Kirppisrakkautta.
Aikansa kutakin, olen nuorempana itsekin seurannut eri ikäisten tarjontaa jos vain on kiinnostanut. Toisaalta vanhemmilla on joskus asiaa myös niille nuorille. Pidän nuorista, olen pitänyt aina joten kyllä meitäkin on.