Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetteko enää blogeja?

Vierailija
14.02.2024 |

Kaipaan itse muutamia jo kauan sitten lopettaneita blogeja... Harmi kun edes vanhoja postauksia ei pääse lukemaan. Mungolife oli suosikkini!

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi ärsyttävää koittaa etsiä kaupallisten yhteistöiden seasta jotain rehellistä eikä pelkät rahankuvat silmissä tehtyä sisältöä! Se on jonkun päivätyö mutta on jotenkin tönkköä lukea "suosikkituotteista" kun kaikelle on laitettu myyntilinkki

Tässä se typeryys piileekin, mielestäni tämänlainen tekeminen ei edusta bloggaamista vaan myyntiä sekä markkinointia.

Vierailija
42/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla blogit siirtyneet instagramiin. Joillain blogit vielä roikkuvat netissä mutta uusia postauksia ei ole tullut vuosiin. Itse luin colour me!-blogia :)

Insta onkin ollut suosiossa. Siellä on paljon mielenkiintoista sisältöä. Toivottavasti on myös tulevaisuudessa. Sinne on ainakin helppo jakaa asioita ja asettaa tilinsä julkisesti nähtäväksi sekä seurattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iina kirjoittaa vielä onneksi! Kovin montaa yhtä pitkään lifestyleblogia pitänyttä ei juuri enään ole.... Kalastajan vaimon muistan mutta en tienny että kirjoittaa vielä

No eipä se juurikaan kirjoittele. Ehkä yks postaus per kuukausi ja sekin lähinnä jotain vinkumista arjen parhaudesta, hartioiden laskemisesta ja hengittämisen ylistämisestä ja muutama kuva olohuoneen pöydän kukkasista ja kynttilöistä.

Kaikki ilo ja energia on kadonnut siitä vaimosta.

Voi tietenkin olla että yleisesti on ollut rankkoja vuosia kaikilla Suomessakin yhteiskunnallisesti sekä henkilökohtaisessakin elämässä. Hieman arjen harmautta ja monilla voimavarat ovat olleet normaalia vähäisemmät. Elämä syö toisinaan energiaa, toivotaan että saisimme jokainen jo piristystä elämäämme jotta jaksaisimme taas enemmän antaa itsestämme.

Vierailija
44/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että blogeille olisi nykyään enemmän kysyntää kuin tarjontaa. Moni kaipaisi ajatuksella tehtyä pidempää sisältöä vaihtoehdoksi somelle, mutta sitä on kai vaikea saada kannattavaksi/houkuttelevaksi itse "influenssereille", kun saman rahan saa helpommalla tekemällä nopean yhteistyöpostauksen someen.

Ja sitten taas useimmat sellaiset, jotka bloggasivat silkasta innostuksesta eikä rahankiilto silmissä, lopettivat kun yleisökin vaikutti jossain vaiheessa siirtyneen someen. Blogit eivät saaneet enää kommentteja vaikka lukijoita olisikin käynyt.

Aika harvassa taitaa olla ihmiset, jotka kirjoittaisivat blogia ainoastaan "puhuakseen itsekseen". Jos siitä ei saa rahallista hyötyä, niin kai siitä toivoisi edes vähän vuorovaikutusta lukijoilta.

Kyllä, olen samaa mieltä. Toisaalta joskus kannattaisi vain aloittaa sillä eihän sitä tiedä miten lennokkaaksi se tekeminen voikaan äityä. Rahan ei kannattaisi antaa määritellä kaikkea tekemistä ja jos jostakin asiasta todella pitää niin kyllä sitä sitten todellakin lähtee tekemään ne jotka lähtevät. Monet vain valittavat siitä rahastakin vaikka eipä heistä ehkä mihinkään olisikaan. Toisten siivellä ei voi vain aina edetä. Raakaa totuutta. Oikeata tekemistä tarvitaan esittämisen sijasta, esittäminen ei enää vain toimi sillä tavalla.

Vierailija
45/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisin kyllä, jos niitä olisi. En välitä insta- tms. seuraamisista.

Näytä aiemmat lainaukset

Blogit olivat oman aikakautensa ilmiö. Alkoi, kun olivat uutta ja tuli helpot ilmaiset alustat. Harva jakseli vääntää Notepadilla HTML:ää saadakseen kotisivut aikaiseksi. Noh, joku lammas ainakin väänsi :D Mutta tosiaan Instagramiin niitä sitten alettiin tehdä ja myöhemmin Youtubeen. Moni kiva blogi loppui aikoiaan siksi, että ideatkin loppuivat. Seurasin aikoinaan muutamia blogeja, joissa vanhasta kyläkoulusta tms tehtiin perheelle koti. Kun koti oli valmis, ei ollut enää mitään uutta blogattavaa. Muutenkin voi käydä niin, että olisikin joku idea, mistä kirjoittaa, mutta ei juuri silloin ehdi ja seuraavalla viikolla taas tuntuu, että ihan plääh aihe. 

Vierailija
47/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Blogit olivat oman aikakautensa ilmiö. Alkoi, kun olivat uutta ja tuli helpot ilmaiset alustat. Harva jakseli vääntää Notepadilla HTML:ää saadakseen kotisivut aikaiseksi. Noh, joku lammas ainakin väänsi :D Mutta tosiaan Instagramiin niitä sitten alettiin tehdä ja myöhemmin Youtubeen. Moni kiva blogi loppui aikoiaan siksi, että ideatkin loppuivat. Seurasin aikoinaan muutamia blogeja, joissa vanhasta kyläkoulusta tms tehtiin perheelle koti. Kun koti oli valmis, ei ollut enää mitään uutta blogattavaa. Muutenkin voi käydä niin, että olisikin joku idea, mistä kirjoittaa, mutta ei juuri silloin ehdi ja seuraavalla viikolla taas tuntuu, että ihan plääh aihe. 

Blogit tuntuu jo kunnon retroilulta :D muoti-ilmiötkin kiertää, miksei blogitkin voisi vielä löytää jalansijansa ..

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blogit tuntuu jo kunnon retroilulta :D muoti-ilmiötkin kiertää, miksei blogitkin voisi vielä löytää jalansijansa ..

No totta :D Mä just tajusin, että en omaanikaan ole päivittänyt lokakuun puolivälin jälkeen. Paljon on tapahtunut ja välillä ollut sekin homma mielessä, mutta ei vaan ole jaksanut. Aina tullut jotain muuta tai sitten aivot on niin väsymyksestä jäässä, ettei pysty. 

Vierailija
49/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se näinkin mutta joskus aikakauden ilmiö kokee romahduksensa ja tämän aikakauden romahdutus on ollut aivan sairas ilkeys, kateellisuus sekä rahanhimo. Kaikkea ei tarvitsisi pyyhkiä pois kartalta kokonaan vain siksi että tulee ongelmia. Selväähän on se että aina kaikkea tekemistä aloitetaan ja lopetetaan eivätkä kaikki tee ihan samalla tavalla tai yhtä kauan, kaikki eivät menesty eikä ole tarpeellistakaan. Jos kukaan ei tee mitään niin ei mitään tapahdukaan. Monia asioita on pyritty kehittämään mutta samalla monista asioista on tehty liian hankalia tai liian kallista hyötyynkään nähden.

Vierailija
50/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule, äläpä muuta sano. Onkin jo ikävä hieman retrompaa tunnelmaa, siinä oli lämpöä. Nyt on skandinaavinen tuulahdus kylmettänyt koko maan. Voisikohan näitä yhdistää? Jos ihmiset alkaisivat nähdä ympärillänsä toisiakin ihmisiä. Lajitovereiden tulisi huomioida toisiansa eikä syödä ja nylkeä elävältä. Sivu.

Vierailija
51/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin harrastusblogia useita vuosia mutta sitten tuli koronavuodet ja mun jaksamiseni alkoi hiipua. Se oli niin surullista aikaa ja ilo hävisi elämästä. En jaksanut enää blogiakaan pitää. Koin, etten saa siitä itse enää mitään eikä kommentitkaan tuntuneet tärkeille.

Aikomus oli tänä vuonna kokeilla uudelleen mutta sairauksia ja muuta estettä vaan on tullut tielle koko ajan. Ja sitten se, että en mä enää viitsi ilmaiseksi hyvää hyvyyttäni mitään luettavaa muille tehdä. Haluaisin vaivannäöstäni itseasiassa edes pienenkin rahallisen korvauksen.

Vierailija
52/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin harrastusblogia useita vuosia mutta sitten tuli koronavuodet ja mun jaksamiseni alkoi hiipua. Se oli niin surullista aikaa ja ilo hävisi elämästä. En jaksanut enää blogiakaan pitää. Koin, etten saa siitä itse enää mitään eikä kommentitkaan tuntuneet tärkeille.

Aikomus oli tänä vuonna kokeilla uudelleen mutta sairauksia ja muuta estettä vaan on tullut tielle koko ajan. Ja sitten se, että en mä enää viitsi ilmaiseksi hyvää hyvyyttäni mitään luettavaa muille tehdä. Haluaisin vaivannäöstäni itseasiassa edes pienenkin rahallisen korvauksen.

Ymmärrän mutta jos tunnet sen mielekkääksi niin aloita. Joskus täytyy vähän antaa ilmaiseksikin. Katkeruutta voi olla siitä kun jotkut ovat saaneet ilmaiseksi asioita tai helpolla jotain mutta en tiedä tilannettasi. Oma intentioni on kyllä ollut se että jaan tietoa koska siitä on hyötyä ja varsinkin kun se tieto on hyväksi kaikille. On toki hyvä muistaa että joskus oma osaaminen voi siivittää työmahdollisuuksia mutta rahan takia en jätä elämistä ja tiedon jakamista. Monet panttaavat itsellänsä paljon asioita eivätkä auta missään tilanteessa ketään ja naureskelevat sitten muiden kömmähdyksille tai tappioille. En pystyisi siihen, sehän ei ole lainkaan inhimillistä. Jotenkin tuntuu että kadehditaan jopa sitä että joku saa apua. Toisaalta taas jotkut ovat vain kädet ojossa koko ajan ja yrittävät vaikka minkäkaisin tavoin saada asioita. Aina tulee stoppi sellaisille elämässä ja sehän voi olla vieläkin haitallisempaa. Miksi jotkut ajattelevat hyötyvänsä muista antamatta koskaan mitään itsestänsä käsin. Sinäkin teet omat ratkaisusi sen suhteen miten toimit mutta kaikesta nyt ei vaan saa rahallista hyötyä vaikka kuinka haluaisikin. Täysin tilannekohtaista aina.

Vierailija
53/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aihetta blogisi edusti? Seuraisin mielelläni jälleen erilaista sisältöä. Mitä useampi lukija kiinnostuu niin voi suositella toisillekin seurattavaksi.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sua hyvin. Mä perustin aikoinaan kotisivut ihan vaan sitä varten, että esikoinen muutti omilleen ja kasasin niille sivuille omia reseptejäni, jotta tytär voi halutessaan sieltä katsoa, mites äiti nyt sen ja sen ruuan tekikään. Sitten tuli padit ja älypuhelimet ja olisi pitänyt tehdä kotisivuista mobiililaitteisiin skaalautuvat. Työkseni kuitenkin jo koodasin, niin loppui into kotisivujen päivittämisestä. Keksin sitten blogialustan, mutta ruokareseptien sijasta siitä alkoikin tulla vaan enemmän mun päiväkirjani. Omaksi huvikseni olen kirjoitellut, mutta tiedän, että jotkut ovat saaneet sieltä vertaistukea erityisesti mun sairastumisteni osalta. 

Pandemian alku sai mut innostumaan uudelleen. Ihminen unohtaa asioita menneisyyteen. Tapahtumia vielä muistaakin, mutta muistaako kaikkia tuntemuksiaan? Huomasin itsekin, miten monet jutut olin vakavasta sairastumisestani unohtanut, joten päätin pandemian aikana kirjoittaa eräänlaista "oman elämäni ajankuvaa", jotta sitten 10 vuoden päästä voisin itse lukea ja muistella, millaista se aika mulle oli. En pystyisi bloggaamaan "työkseni", koska sitten pitäisi olla kunnollinen kamera, osata ottaa erittäin hyviä valokuvia jne. Mun otokset surkealla kännykällä on yleensä vaan räpsäyksiä. Ja muutenkin pitäisi koko ajan keksiä jotain uutta blogattavaa. Mun pää lyö heti tyhjää, jos yritän pakottaa itseni keksimään jotain kirjoitettavaa. 

Vierailija
55/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Kukkapilli -blogia. Paljon Intia-aiheisia postauksia, kun on intialaisen miehen kanssa naimisissa.

Luen myös Julia Thurénin Juliaihminen -blogia sekä Valeäitiä.

Vierailija
56/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän sua hyvin. Mä perustin aikoinaan kotisivut ihan vaan sitä varten, että esikoinen muutti omilleen ja kasasin niille sivuille omia reseptejäni, jotta tytär voi halutessaan sieltä katsoa, mites äiti nyt sen ja sen ruuan tekikään. Sitten tuli padit ja älypuhelimet ja olisi pitänyt tehdä kotisivuista mobiili

Kuulostaa sellaiselta niin sanotusti normaalilta. Älä ota liikaa stressiä kuvien laadusta tai muista hienouksista vaan teet juuri sinulle itsellesi sopivalla tavalla niin että sinusta tuntuu mielekkäältä. Kaikkien ei tarvitse myöskään tehdä niin hienoja asioita tai pyrkiä johonkin tiettyyn "tasoon". Olen kyllä jo viimeisen vuoden aikana havainnut että on myös meitä jotka kaipaisimme tavallisiakin asioita täysin normaaleilla tavoilla emmekä arvostele joka käänteessä kaikkia. Jokaisen tulisi saada elää omalla tavalla mielekkäästi. Jos tunnet kutsun aloittaa kirjoittamaan niin sitten sinä aloitat. Jos pää on tyhjä tai ajatukset lyövät tyhjää niin silläkin on tarkoituksensa. Ehkä ei vielä ole oikea aika. Ymmärrän että tämäkin tilanne voi stressata kaiken muun kanssa yhdessäkin. Toivottavasti saat lisää iloa elämääsi sekä kirjoittamiseesi

Vierailija
57/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää säännöllisesti päivittyviä blogeja? Onko blogit fi ainoa?

Vierailija
58/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytää säännöllisesti päivittyviä blogeja? Onko blogit fi ainoa?

Itse kirjoitan hakusanaksi "blogi". Sitten löytyy muutama edustamo joiden listoilla on vaihtoehtoja. Muista en tiedä.

Vierailija
59/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan blogeista ajanut aika ohi, jaksaako tiktok sukupolvi keskittyä lukemiseen?

On muitakin sukupolvia elossa sentään kuin tiktok sukupolvi. Tuskin kukaan neli-viisikymppinen alkaisi nyt bloggaamaan itseään kolme kertaa nuoremmille.

Vierailija
60/162 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita "blogeja" niin saat ehdotuksia eri aiheista.