Mitä tämä puhe työn vastaanottamisen houkuttelevuuden parantamisesta on??
Tänään Ylen aamu-tv:ssä oli taas kovapalkkaisia pomoja puhumassa miten hallitus
parantaa kannustinloukkujen poistamista ja työn vastaanottamisen houkuttelevuutta...
Sanooko tämä hallitus siis näille yrittäjille joita EK edustaa, että nyt sitten otatte
duunareita hommiiin kun duunarit houkutellaan töihin? Tältähän tämä työnantaja/hallitus
propaganda viittaa...
Olen hakenut viimeiset 3 vuotta töitä, enkä koe että minä olen missään kannustinloukussa,
olen enemmänkin työnhakemisloukussa kun en ilmeisesti kelpaa työhön kuin työhön, voisin
sanoa jopa että suurin osa suomalaisista ei vaan ole kelvollinen _MIHIN_VAAN_ työhön. Ihan
kuin nämä johtajat. Saadaan tuhansien eurojen sopeuttamisbonuksia ja kultaisia kädenpuristuksia,
mutta nekään ei riitä kun valta ja kyykyttäminen ainoastaan antaa tyydytystä heille.
Hei HERRAT, nyt on teidän aikanne, KYYKKYYN, YLÖS... KYYKKYYN YLÖS...
Kyllä me duunarit ollaan jo vuosia eletty kädestä suuhun ja juustohöylä selässä. TEILLÄ
se ongelma on nyt kun TEIDÄN pitää miettiä että miten TE parannatte omaa tekemistänne...!
Kommentit (82)
Keikkatyön kannattavuuteen on auttanut asumistuen 300€ työtulon suojaosuus. Luulen, että on tulossa aika jolloin keikkatyön kannattavuus katoaa eikä mitään valituista ole olemassa.
Uskon että elinkeinoelämä on manipulointi hallituksen uskomaan työvoimapulaa, vaikka takana on halua saada työntekijöitä halvemmalla. Hinnalla jolla ei voi elää Suomessa, ainakaan perheen kanssa. Köyhästä maasta tuleva tekee halvalla ja eikä halua muuta kuin työtä. Lähettää sitten palkasta 200€ joka kuukausi ja sillä suku elää hyvin kuunauden vaikka Afrikassa. Suomalainen haluaa muutakin kuin pelkän kituuttamisen ja netyiyhteyden.
No kun ne on niitä samoja juttuja kuin se huutava työvoimapula ja m-m-ttajat ratkaisee meidän työllisyys ongelman kun muuten ei löydy tekijöitä.