Mikä on paras ahdistuslääke?
Täytyy aloittaa säännöllinen lääkitys ahdistukseen kun uutiset pelottavat liikaa. Millä lääkkeellä olisi tehokkain vaikutus ja vähiten haittavaikutuksia? Lääkäriaika tulossa, tietäisi sitten vähän tarkemmin mistä lääkäri puhuu kun puhuu niistä lääkkeistä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
AHDISTUSHULLU-HULLU TAAS MESOAA JOKA KETJUSSA.
En ole kirjoittanut tänne ennen. Ehkä meitä on monta samassa jamassa sitten.
Minä olen ja en vain pysty olemaan etten lukisi uutisia. Aamullakin itkin itseni turtumukseen asti kun luin niin järkyttäviä asioita palstalta miten törkeästi omat vanhemmat lapsilleen puhuvat ja pienten lasten surmat.Itselläni on lääkitys kohtauksittain tuleviin ahdistuksiin. Ja älä huoli, kaikki jotka aliarvio toisten tunteita saavat vielä pahasti kokea mitä on karma. Ollaan me vain syvästi tuntevia ihmisiä. Me osataan huomioida toisetkin eikä tallata muita jalkoihimme. Sinulle lähetän jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
TANSSI.
Vaikka ensin yksin kotona
Sitten jonkun kaverin /tutun kanssa TANSSITREENEIHIN.
Musiikki on parasta terapiaa ikinä.
Se lohduttaa , antaa voimaa, nostaa sykettä, saa hyvälle tuulelle jne....
Olet varmastikin oikeassa. Aiemmin (kun stressi oli vain työperäistä) laulu- ja tanssiharrastukset auttoivat jaksamaan. Nyt olen vain lihonut 15kg verrattuna siihen, pienet lapset eikä aikaa. Ainoa mitä laulan on tuutulaulut ja nekin alkaa ahdistaa kun miettii kuinka kauan niitäkään saa laulaa ja muistaako lapset edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
AHDISTUSHULLU-HULLU TAAS MESOAA JOKA KETJUSSA.
En ole kirjoittanut tänne ennen. Ehkä meitä on monta samassa jamassa sitten.
Minä olen ja en vain pysty olemaan etten lukisi uutisia. Aamullakin itkin itseni turtumukseen asti kun luin niin järkyttäviä asioita palstalta miten törkeästi omat vanhemmat lapsilleen puhuvat ja pienten lasten surmat.Itselläni on lääkitys kohtauksittain tuleviin ahdistuksiin. Ja älä huoli, kaikki jotka aliarvio toisten tunteita saavat vielä pahasti kokea mitä on karma. Ollaan me vain syvästi tuntevia ihmisiä. Me osataan huomioida toisetkin eikä tallata muita jalkoihimme. Sinulle lähetän jaksamista.
Kiitos. Olet kuitenkin ymmärtänyt minut väärin. Näen töissä kamalia asioita ja ne voin lokeroida, pakko että voin tehdä työtäni (auttamaan enkä murehtimaan). Ainoa mikä ahdistaa on se että jotain voi sattua omille lapsille enkä pysty sitä estämään tai siis se että se alkaa näyttää todennäköiseltä. Olen ehkä siis paha ihminen, tai vain voimavaroiltani rajallinen.
Minäkin olen voimavaroiltani rajallinen. Ymmärrän sinua ap täysin. Itse aloitin lääkityksen viime vuonna. Toivoin lääkettä, joka ei lihota. Minulle määrättiin ssri-lääke Seronil. Toiminut on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Paras lääke ahdistukseen on: Työttömyys!
Työttömyys & demareiden jäsenkirja, niillä se maailma kääntyy kivaksi kun katselee maailmaa sieltä punakuplan sisältä.
Sisäisen lapsen hoitaminen meditaatiolla
väität, että olet tehnyt kaikkesi, mutta et ole, koska et ole lopettanut uutisten katsomista tai netin selaamista. Olet siis itse valinnut, että haluat ahdistua ja haluat nimenomaan keskittyä negatiiviseen. Se loppuu vasta kun haluat sen lopettaa. Ei enemmin, ei myöhemmin.
Hyvä omatunto on paras lääke kaikkeen
Ei ainakaan masennuslääkkeet. Diapam voisi olla hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SSRI-lääkkeet.
Muista, että lääkäri määrää lääkkeet, ei potilas.
Kiitos. Niin määrää, haluaisin vain olla vähän kartalla että mitä minkäkin kanssa on odotettavissa.
Virallisesti noin. Käytännössä ainakin yksityisellä puolella lääkärit aika usein kysyy, mitä potilas haluaa. Ja määrää sen mukaisesti. Maksava asiakas saa mitä pyytää.
Mitä tehoon tulee, niin riittävä uni on usein paras lääke. Ja kuukautisikäisillä naisilla lisäksi rauta. Yksi tuttu sai lääkäriltä pillerit kouraan kun mainitsi ahdistuksesta. Ja lääkäri sitten kysyi, millä hän haluaa asiaa hoidettavan. Ja oli vastannut lääkkeet kun ei muutakaan mieleen tullut. Lääkkeet jäivät aloittamatta, mutta muutettiin unirytmi ja tutkitutettiim laboratoriossa rauta-arvot eli ferritiinit, jotka olivat ihan pielessä. Tuloksia tulkitsi totesi gynekologi, joka kertoi että raudan syönti on auttanut lukuisia hänen voimakkaiden kuukautisten potilaitaan ahdistusoireisiin. Lisäksi hän antoi reseptin, jolla kuukautisia saa niukemmiksi. Voimakas ahdistus loppui parissa kuukaudessa unella ja raudalla. Ilman mielialalääkkeitä. Tutkittiin rauta-arvot uusiksi ja ne oli saatu kuntoon. Ahdistus loppui samalla.
Uutisten lukemisesta ahdistuneet ovat usein runsaita kuukautisia omaavia naisia, joilla on ferritiinit pohjalla. Kannattaa mittauttaa ferritiinit, jos ahdistuu uutisista ja on nainen, jolla on runsaat kuukautiset. Ferritiinimittaus maksaa netistä tilattuna Suomessa asiallisessa laboratoriossa pari kymppiä. Lääkäritaloista tilatessa on hintalisää ja hinta esim. 70 euroa tms.
Paras lääke ahdistukseen on: Työttömyys!