Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valta osa omakoti taloissa asuvista asuu tönössä

Vierailija
13.02.2024 |

Eli eipä ole hirveästi ylpeiltävää tuossakaan asumis muodossa.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo kuin provo mutta kyllä mua ihan aidosti välillä huvittaa kun ihmiset jotka asuvat sellaisessa omakotitalossa josta joku hyvänä päivänä maksaisi korkeintaan 100 000 ylpeilee kerrostalo- ja rivitaloasujille, joilla on uudemmat, hienot ja arvokkaammat asunnot :D

Kyllä me omakotiasujatkin käydään kylässä tutuilla ja sukulaisilla, sekä kerrostaloissa että rivareissa, ja nähdään myös ihkauusia koteja. Onhan ne ihania, täytyy myöntää. Varsinkin keittiöt, kylppärit, terassit ja parvekkeet eroaa omasta rakkaasta mörskästä. Mutta pirun ahtaita ovat. Tila onkin mun luksusta, ja se että koiran voi päästää omalle takapihalle ovesta kuselle vain ovea raottamalla. Ja lenkille pääsee samaan tyyliin, voi jopa valita pelto-, ranta-, kulttuuri- tai metsäreitin.

Vierailija
62/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitseeko joku asumismuodon ylpeilläkseen? Itse asun tönössä keskellä ei yhtään niin mitään. Tönön rahallinen arvo on olematon ja remontointiin laittamiani rahoja en ikinä tule saamaan takaisin vaikka myisin (jos ylipäätään kaupaksi menisi). Tuo oli tiedossa, kun tönöni ostin. Tässä ei ole mitään muiden silmissä ylpeilyävää, mutta itse viihdyn erinomaisesti tönössäni - se lienee pääasia kodin hankinnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tönössä kuin vuokralla uudessa kerrostalossa. 

Vierailija
64/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Suurin osa taloista 1990- luvun vanhanaikaisia murjuja. Olen itse ostamassa omakotitaloa ja pakko rajata haku vuoteen 2020 että niitä pystyy edes katsomaan. Aivan järkkyjä taloja myynnissä.

2020 jälkeen rakennetut on valtaosin aika järkkyjä. Näkee, että ovat taantuma-ajan tuotoksia.

Vierailija
65/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo kuin provo mutta kyllä mua ihan aidosti välillä huvittaa kun ihmiset jotka asuvat sellaisessa omakotitalossa josta joku hyvänä päivänä maksaisi korkeintaan 100 000 ylpeilee kerrostalo- ja rivitaloasujille, joilla on uudemmat, hienot ja arvokkaammat asunnot :D

Mitenkä ylpeilee? En minä ainakaan mitenkään ylpeile talollani. Tässä kaupungissa on ihan tolkuttoman hintaisia kerrostaloasuntoja, joissa en haluaisi asua jos olisi rahaa ostaa sellaisia. 

Heikkoitsetuntoisen mielestä on ylpeilyä, jos sanoo viihtyvänsä tönössään eikä haluaisi vaihtaa muuhun.

Vierailija
66/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä. 

Itse ainakin arvostan vanhan talon terveyttä, sen äänimaailmaa ja henkeä. 

Useimmat varmasti haluavat asua ja elää nykyaikaisesti, helposti sekä modernisti, mutta sellainen ei vain ole minun juttuni, eikä kukaan voi väittää muuta.

Vierailija
67/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perintötalon arvo Etelä-Pohjanmaalla on n. 30k, 50 neliöinen omakotitalo, sähköt ja vesi tulee. Omaa peltoa, piharakennuksia ja tonttia riittää. 

Ei siis ole rahakysmys, autokin kalliimpi.

Tönöön on ihan varmasti kaikilla varaa.

Vähän sama kuin sanoisi, että kaikilla on varmasti varaa ostaa koni, halpa hevonen. Sen hevosen ylläpito sitten maksaakin niin paljon, että siihen monella ei ole varaa.

Vanhat tönöt ovat hataria, huonot lämpöeristeet. Talvella lämmitys tulee kalliiksi, vesiputket jäätyvät, kosteutta ja hometta ilmestyy jne. Kesällähän nyt asuukin vaikka teltassa.

Vierailija
68/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuisin mielellään tönössä jos se sijaitsisi rönössä(hienosto kaupunginosa Kuopiossa) mutta kun olen ollut koko ikäni hönössä asun petosella(slummi) vuokrakorsussa. Ps lopussa ehtyi runosuoni, sori siitä. 

Rönössäkin on vuokrakorsuja! Sinne vaan hakemusta vetämään. Vähän levoton tunnelma siinä vuokratalossa, mutta saapa sanoa asuvansa Rönössä ja voi olla samalla hönössä kuten suurin osa sen vuokratalon asukeista. 

T. Ex-rönöläinen

Vierailija
69/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Suurin osa taloista 1990- luvun vanhanaikaisia murjuja. Olen itse ostamassa omakotitaloa ja pakko rajata haku vuoteen 2020 että niitä pystyy edes katsomaan. Aivan järkkyjä taloja myynnissä.

2020 jälkeen rakennetut on valtaosin aika järkkyjä. Näkee, että ovat taantuma-ajan tuotoksia.

Itse etsin vähintään 100-vuotiasta tönöä. Sellaista mitä ei ole turhilla remonteilla pilattu. Hätätapauksessa voin kelpuuttaa esim 1950-luvun talon, mutta sen täytyy olla alkuperäinen niin paljon kuin mahdollista 

Vierailija
70/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin porvoossa

Vierailija
71/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tönössä kuin vuokralla uudessa kerrostalossa. 

Oikea vertailukohta on Vuokralla tönössä ja maksat itse sähkön ja lämmityksen.

Vierailija
72/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko vahingossa yksi yhdyssana melkein oikein?

Kolmen sanan yhdyssana on nykyään ylioppilaallekin tekemtön paikka.

"tekemtön"???

Vierailija
73/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valta osa neukku kuutioissa asuvista ei osaa yhdys sanoja.

Hieman naurattaa nämä "neukkukuutiot kun ovat ihan suomalaisen arkkitehtuurin helmiä. Mutta totta, ihan kauheita kun vertaa ulkolaiseen arkkitehtuuriin. Ymmärrän yksinkertaisen ja simppelin, nätin muotoilun tuolissa mutta kerrostalossa se on lähinnä....voi kamala!

Vierailija
74/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele tönö.

Mökki ja asunto ovat 2 eri asiaa ja moni asuu näissä mökiessä tai mummonmökeissä, jotka ovat usein jopa pienempiä ja heikompikuntoisia kuin vapaa-ajan asunnot.

Joskus vaan ihmetellyt, että miksi noissa mummonmökeissä saa asua, eihän vapaa-ajan asunnossakaan saa virallisesti asua ja tulee kaikkia sääntöjä ja veroja ja vaikka mitä ongelmia?

Vierailija
75/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suomalaisista hallitsee oikeinkirjoituksen!

Vierailija
76/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuisin mielellään tönössä jos se sijaitsisi rönössä(hienosto kaupunginosa Kuopiossa) mutta kun olen ollut koko ikäni hönössä asun petosella(slummi) vuokrakorsussa. Ps lopussa ehtyi runosuoni, sori siitä. 

Minäkin tönössä asun. Sen huolto pitää hoikkana masun. Syksyisin omenoita täyteen saan vasun. 

Oma tupa oma lupa.

Mä teen susta kohta lasun.

Vierailija
77/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 vuotias hirsitalo. Ei vedä lattioissa, ei ikkunoista.

Hämähäkkejä on, sehän on terveen ilman merkki.

Astut ovesta ulos, olet heti luonnossa. Et asfalttipihalla kerrostalon edessä...

Vierailija
78/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990-luvun talot vanhoja? Ootko ihan tosissasi?

Meidän talo on rakennettu 1910.

Vierailija
79/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun tönö ole oma vaan pankin. vielä pitkälle tulevaisuuteen. Halvemman perään lähdettiin. Asuimme molemmat vuokralla ja yhteenlasketut asumismenot oli parisataa enemmän kuin nyt. Tarpeeksi isoja ja sopivanhintaisia kt vuokra-asuntoja ei löytynyt, eikä enää halua ottaa naapureiden kanssa yhteen milloin mistäkin lilllukanvarresta. Molemmat asuttiin taloyhtiöissä missä puheenjohtaja ja pari hallituksenjäsentä kävivät sotaa milloin kenenkin asukkaan kanssa. Riski oman ostamisessa olisi ollut melkoinen, että olisi joutunut samanlaiseen valtataistelutaloyhtiöön uudelleen. Siksi oma. Ikävä on välillä sinne ylimpään kerrokseen, parvekkeelle katselemaan taivaan tulia ja pitämään hellettä, mutta ei voi mitään.

Vierailija
80/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsimässä rivaria Espoosta ja ihan järkyttävässä kunnossa moni. Hyväkuntoiseksi luokiteltuja yli 500 000€ asuntoja, jossa kylpyhuoneet järkyttävässä kunnossa, keittiöremontti sisältänyt vain tasojen ja tiskialtaan vaihdon, parkettia korvattu halpis laminaattilattialla ja antibonuksena tupakeittiö. Taloyhtiö köyhäilee ja ei ota huoltoyhtiötä hoitamaan edes lumitöitä. Ei kunnon huoltosuunnitelmaa tai historiaa jne. 

Ihan hirveitä tönöjä, jotka vaatisivat vähintään 50k€ rempat. Tätä ei kuitenkaan ole otettu huomioon hintapyynössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän