Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valta osa omakoti taloissa asuvista asuu tönössä

Vierailija
13.02.2024 |

Eli eipä ole hirveästi ylpeiltävää tuossakaan asumis muodossa.

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta osa suamallaisista eiosaa yhdys sanoja eikä ,mitään.Muutakaan .

Vierailija
42/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo kuin provo mutta kyllä mua ihan aidosti välillä huvittaa kun ihmiset jotka asuvat sellaisessa omakotitalossa josta joku hyvänä päivänä maksaisi korkeintaan 100 000 ylpeilee kerrostalo- ja rivitaloasujille, joilla on uudemmat, hienot ja arvokkaammat asunnot :D

Mitenkä ylpeilee? En minä ainakaan mitenkään ylpeile talollani. Tässä kaupungissa on ihan tolkuttoman hintaisia kerrostaloasuntoja, joissa en haluaisi asua jos olisi rahaa ostaa sellaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tupa, oma lupa. Niin se vaan menee. Ei tartte neuvotella taloyhtiönhallituksen kanssa jonninjoutavia. 

Jep, vain tällä on väliä, ei talon hinnalla tms.

#copium

Önko MonniRS idolisi?

Vierailija
44/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään parempaa kuin iso, upeaksi laitettu ja sisustettu kerrostalokoti hyvännäköisestä talosta keskikaupungilla. 

Vierailija
45/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi pn täynnä niitä vanhoja töllejä, jotka ei enää ole minkään arvoisia. Omistajat pitävät itseään astetta parempina ihmisinä, kun on OMA talo 😂

Siltikin asuisin ennemmin semmoisessa töllissä kuin pk-seudun vuokraluukussa.

Vierailija
46/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä vaihtaisi uutta kerrostaloasuntoani omakotitaloon. Se työn määrä ei kiinnosta ja kaiken korjaat ja maksat itse. 

Omakotitalo onkin tekevän ihmisen asumismuoto. Ei kannata asua omakotitalossa jos ei halua hoitaa taloa ja pihaa, silloin totta kai kerrostalo on oikea valinta. Ihmiset tykkää niin eri asioista ja siksi onkin hyvä, että jokainen voi valita sitä mitä haluaa.  Molemmissa on omat hyvät puolet ja täytyy vaan valita se mikä omassa vaakakupissa painaa eniten. Helppo elämä, ei lämmitys huolia tai lumitöitä tai sitten oma piha oma rauha jne. Asunto kannattaa  valita sen mukaan, mitä itse arvostaa, mutta se ei silti tarkoita, että muiden pitäisi valita samalla tavalla.  itse ole asunut kaikenlaisissa asunnoissa. Kerrostalossa, rivitalossa ja nyt omakotitalossa joka nyt tuntuu parhaimmalta. Ehkä joskus taas kaupungin keskusta ja kerrostalo, mutta nyt haluan oman pihan ja oman rauhan. Oman pihasaunan ja paljun, lenkkimaaston ja metsänrauhan , mutta elämäntilanteet vaihtuu ja asumismuoto sen mukana.

Vierailija
47/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakoti talo🙄 

Vierailija
48/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tahansa saa tönön laiminlyömällä siivoukset, huollot ja remontit. Esim. 40 vuotta vanha omakotitalo on arvoltaan enää tontin arvo miinus purkukustannukset. Siinäpä sitten perikunta ihmettelee, myydäkö tappiolla vai poltattaako palokunnalla.

Vierailija
49/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo kuin provo mutta kyllä mua ihan aidosti välillä huvittaa kun ihmiset jotka asuvat sellaisessa omakotitalossa josta joku hyvänä päivänä maksaisi korkeintaan 100 000 ylpeilee kerrostalo- ja rivitaloasujille, joilla on uudemmat, hienot ja arvokkaammat asunnot :D

Toisaalta, en hirveästi ylpeilisi myöskään Suomen kerrostalokannalla, joka on kuitenkin valtaosaltaan valmistunut ennen 1990-luvun lamaa. Suuri osa kerrostaloasukkaista asuu edelleen 1960-1970-luvuilla rakennetuissa elementtikennostoissa.

Vierailija
50/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen erittäin ylpeä meidän tönöstä. Reippaasti yli 100v vanha hirsitalo, johon tehtiin itse monen vuoden remontti. Suurin osa meni kokonaan uusiksi. Ei ole homeita ja on puhdas, hengittävä talo perinnerakentamisen ansiosta. Hehtaarin tontti tähän päälle vielä metsineen kaikkineen ja koko helahoito täällä korvessa oli vielä pakkomyynnin vuoksi suht edullinen. Toki tämä kaikki vaati meiltä venymistä ja jaksamista kun lähes 4 vuotta remonttia tehtiin, mutta se kaikki oli vaivan arvoista. En voisi olla onnellisempi meidän omasta tönöstä<3

Vierailija
51/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta osa ihmisistä haluaa asua betoni helveteissä kennos taloissa pienissä pano korsuissa, joissa on keittiö olo huoneessa.

Vierailija
52/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuisin mielellään tönössä jos se sijaitsisi rönössä(hienosto kaupunginosa Kuopiossa) mutta kun olen ollut koko ikäni hönössä asun petosella(slummi) vuokrakorsussa. Ps lopussa ehtyi runosuoni, sori siitä. 

Vierailija
53/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhdys sanojen kirjoittamisen kykenettömän ap:n aloitukset ja kommentit ovat aina pelkkää kuraa?

Hän on sellainen kaikenkadehtija. Tönöhönö.

Vierailija
54/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä vaihtaisi uutta kerrostaloasuntoani omakotitaloon. Se työn määrä ei kiinnosta ja kaiken korjaat ja maksat itse. 

Taidat olla köyhä?

Vierailija
55/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valtaosa kerrostaloasunnoista on rumia ja ankeita luukkuja.  Rivitalokämpät on sokkeloisia ja ikäviä ja monet jo ihan tiensä päähän tulleita.

Mutta mitä sitten?  Mitä te toisten asumisia kyttäätte?  Ja laskeskelette niitten omakotitalojen rahallisia arvoja, ne voi olla mitä vaan eikä teidän pehvaanne pitäisi kaivaa.  Eikö ole muuta miettimistä?  

Vaikka talon arvo olisi nolla, mutta jos siitä joku tykkää ja haluaa siinä asua, niin ketä se häiritsee?

Vierailija
56/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän asumiskulut tönössä on 320€/kk. Lämmintä, kotoisaa eikä naapurit häiritse. Pihalla tallia, varastoa, omenoita ja marjoja sekä mustikkametsään 80m. En vaihtais kerrostaloluukkuun.

Vierailija
57/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tässä nyt ap:llä jotain kateuden tapaista taustalla, kun tuollaista mietti? Kirjoitusasu antaa ymmärtää, ettei turhia kouluja ole takana, eikä varmaan siis rahaakaan ja pakko asua kaupungin/kunnan vuokra-asunnossa. En usko, että omakotiasujat edes miettii tuollaista, että muka olisivat olevinaan, kun asuvat omakotitalossa. Arvoasuntoja on kaikissa asumismuodoissa, niin kerros-rivi-kuin omakotiasunnoissakin. Myös niitä huonoja asuntoja löytyy kaikista asumismuodoista. Mutta, jos pitäisi valita se romahtamaisillaan oleva 70-luvun rivitaloykisiö, 70-luvun betoninen kerrostalolähiö, tai se tönö luonnonrauhasta niin silloin se tönö luonnonrauhasta. Jos taas valittavana on tönö luonnonrauhasta tai luksusasunto uudesta kerrostalosta kattohuoneisto merimäköalalla niin sitten se. 

Vierailija
58/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuisin mielellään tönössä jos se sijaitsisi rönössä(hienosto kaupunginosa Kuopiossa) mutta kun olen ollut koko ikäni hönössä asun petosella(slummi) vuokrakorsussa. Ps lopussa ehtyi runosuoni, sori siitä. 

Minäkin tönössä asun. Sen huolto pitää hoikkana masun. Syksyisin omenoita täyteen saan vasun. 

Oma tupa oma lupa.

Vierailija
59/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin hirveän moni omakotitalo on suurinpiirtein talon kokoisella tontilla, ilman mitään yksityisyyttä. Ei myöskään ole saunaa, vain joku sähkökoppi. Ei kiitos.

Kyllä kaupungissa. 10 km maaseudulle päin on 5 hehtaarin tontti aivan normaalia.

Aika harvassa taitaa 5ha:n eli 50 000m tontit olla. Tämä kun tarkoittaisi, että tontti on 200x250 metriä. Metsää/peltoa voi tontin yhteydessä toki olla useampi hehtaari, muttei se tonttia ole...

Vierailija
60/126 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä oma pihan on kiva. Tykkään kutsua kaverit puutarhajuhliin. Grillataan auringonpaisteessa, kuunnellaan musiikkia, köllötellään riippumatossa ja juodaan jääkylmää muumilimpparia.

Harvoin on sillon juolahtanut mieleen ajatus: Hitsi, kun olisi kerrostalokämppä niin ei tarvitsisi nurmikkoa leikata koskaan.