Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä kotiorjuutta ;(

Vierailija
12.02.2024 |

Olen keski-ikäinen, minulla on hyvä ura, kaksi lasta (10 ja 12 v.) ja mies. On harrastuksia, ystäviä ja matkoja, kiva koti. Mutta en vaan enää jaksa!

Teen kotona uhan hirveästi, esimerkki viikonlopulta: siivosin, leivoin luokan vaalikahvilaa varten ja toimitin leivonnaisten, pesin pyykkiä, kävin kaupassa, tein ruokaa ja vielä extra ruokaa viikolle. Vein lapsen harrastuksen kisoihin, olin toimitsija toisen lapsen kisoissa. Mies vei toisen lapsen kisoihin, lähti toimistolle tekemään veroilmoituksia ym. papereita, kävi salilla ja seurasi vaaleja. Miehellä on auto ja minulla ei, joten kävelin ja taitoin kaikki matkat pakkasessa. Mies lähetti minulle viestin, jossa totesi, että minun olisi hyvä opetella täyttämään astianpesukone oikein.

Suutuin ja sanoin perheelle, etten jaksa tehdä kaikkea. Että jokainen saa tästä lähtien viedä omat pyykit kaappiin, vaihtaa omat lakanat ja pyyhkeet jne. Kun tulin tänään kotiin, mies oli tyhjentänyt puhtaat pyykit silityslaudalta isoon kasaan kylppärin lattialle, yhtäkään lautasta ei ollut laitettu astianpesukoneeseen ja keittiönpöydällä hirveä sotku. Minä lähdin ensimmäisenä aamulla töihin.

Otin pyykit lattialta muutoin, mutta jätin miehen valkoiset paidat sinne. En meinaa jaksaa enää. Mitäs nyt?

Kommentit (171)

Vierailija
161/171 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olet sietänyt tuollaista noin pitkään ja vielä suostunut?? Ei hyvänen aika...mulla ois menny hermot samantien. Eroa ja hanki mies joka osallistuu tasavertaisesti kotitöihin ja kaupassa käyntiin. Tuokin että itse ajaa autolla ja yksin menet kävellen pakkasessa kauppaan! Mieshän on oikea sika ja varmaan sillä on toinen nainenkin kun ei selvästi sua kunnioita yhtään.

Vierailija
162/171 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse eroaisin, ellei puoliso suostuisi tunnistamaan ongelmaa ja lähtemään ratkomaan sitä pariterapiaan. Oikeasti eikä mikään jss. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
164/171 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
165/171 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kysyttiin, miten menee. No, mies on ollut työmatkalla 2 päivää ja tulee tänään kotiin. Emme ole kommunikoineet sen aikana. Huomenna hän lähtee mökille viikonlopuksi ja minä lasten kanssa lomareissulle viikoksi. Emme siis käytännössä näe toisiamme. Mies on soitellut lapsille ja ollut taas niin kovin mukava heille, kuin osoittaakseen, miten hirveä minä olen. Hän on vain niiiiin kovin rakentava.

Ennen matkalle lähtöä hän oli käynyt ostamassa 2 pyykkikoria. En ole pessyt hänen vaatteitaan lainkaan, jätin puurokattilan pesemättömänä samaan paikkaan, minne hänkin sen aina jättää ja nostin yhteiseltä tililtä rahat, jotka olen käyttänyt lapsiin omasta pussista viime aikoina. Astianpesukoneen täytin omalla tyylillä, lapsia patistin kotitöihin. 

Lisäksi tein päätöksen, etten tämän hiihtoloman jälkeen enää lähde reissuun tämän porukan kanssa, ellei tahti muutu radikaalisti. Käytän ne rahat itseeni. 

Voi tosiaan olla, että miehen työmatka on sisältänyt muutakin, en tiedä eikä oikein kiinnosta. Tai kiinnostaa juuri saman verran kuin hän on kiinnostunut minun hyvinvoinnistani. Tauko tekee varmasti hyvää, mutta oikeastaan en välitä. Olen aiemmin raivonnut, mutta mies on silloin syyllistänyt minua herkän lapsen pelottelusta, ja oikeastaan en enää edes välitä, vikahan on aina minussa.

Ap

Vierailija
166/171 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että usein tilanteissa, joissa ei oikein tiedä mitä tehdä, on hyvä päästää hetkeksi irti. En siis tee nyt juuri päätöksiä, mutta täyshoitola on nyt suljettu ja annan itselleni aikaa ja vähennän perheen passaamista radikaalisti.

Vierailija
167/171 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siivoa miestenne jälkiä. Anna miehen ite ostaa uudet vaatteet,työpöytä ja pistää rahaa pilalle menneen tilan remppaamiseen. Sano lapsille että tietyssä iässä hekin joutuvat toimimaan samoin. Näytä lapsille konkreettista esimerkkiä ettei toista aikuista aleta passaamaan. 

Vierailija
168/171 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että naiset niin helposti joutuvat kotiorjan rooliin? Minäkin olen joutunut ja olen lisäksi perheen elättäjä. Olen alkanut uupua ja tajusin, että työ ei uuvuta, haluaisin viettää siellä enemmänkin aikaa. Uuvuttava osa elämää on kotitalouden pyörittäminen. Näiden ketjujen lukeminen antaa voimaa ja herättää ajattelemaan, että toisinkin voisi olla. Toivottavasti ap päivittää, miten heidän tilanteensa kehittyy.

Vierailija
169/171 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on, että naiset niin helposti joutuvat kotiorjan rooliin? Minäkin olen joutunut ja olen lisäksi perheen elättäjä. Olen alkanut uupua ja tajusin, että työ ei uuvuta, haluaisin viettää siellä enemmänkin aikaa. Uuvuttava osa elämää on kotitalouden pyörittäminen. Näiden ketjujen lukeminen antaa voimaa ja herättää ajattelemaan, että toisinkin voisi olla. Toivottavasti ap päivittää, miten heidän tilanteensa kehittyy.

Kun tulee lapsia, sen synnyttämättömän vanhemman on paljon helpompaa paeta vastuuta ja kasvanutta työtaakkaa. Tunnen yhden naispariskunnan, jonka synnyttämätön nainen pakeni vauvavaiheessa töihin ja bilettämään. 

Vierailija
170/171 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helposti niin, että pahimmat ruuhkavuodet jäävät ikäänkuin päälle. Vähän saa aikaa itselleen, voi tavata ystäviä, liikkua ja harrastaa, mutta itsellä on tilanne, missä mies tekee pitkiä päiviä, kun taas itse teen etätöitä pari kertaa viikossa. Siinä on pakko laittaa ruokaa, järkevääkin pyörittää pesukonetta jne. Ennen koronaa olin toisessa työpaikassa, ja työmatka oli pitkä, ja lapset oli haettava päiväkodista. Silloin mies hoiti tuon rumban. Nyt sitten koronan aikana minulle jäi pikku hiljaa kotityöt, kun mies oli niin kiireinen, ja tällainen on lopputulos. Ap

Vierailija
171/171 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko vielä, että "no mutta sinähän _tykkäät_ kävellä (kauppaan)"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme