Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää tätä kotiorjuutta ;(

Vierailija
12.02.2024 |

Olen keski-ikäinen, minulla on hyvä ura, kaksi lasta (10 ja 12 v.) ja mies. On harrastuksia, ystäviä ja matkoja, kiva koti. Mutta en vaan enää jaksa!

Teen kotona uhan hirveästi, esimerkki viikonlopulta: siivosin, leivoin luokan vaalikahvilaa varten ja toimitin leivonnaisten, pesin pyykkiä, kävin kaupassa, tein ruokaa ja vielä extra ruokaa viikolle. Vein lapsen harrastuksen kisoihin, olin toimitsija toisen lapsen kisoissa. Mies vei toisen lapsen kisoihin, lähti toimistolle tekemään veroilmoituksia ym. papereita, kävi salilla ja seurasi vaaleja. Miehellä on auto ja minulla ei, joten kävelin ja taitoin kaikki matkat pakkasessa. Mies lähetti minulle viestin, jossa totesi, että minun olisi hyvä opetella täyttämään astianpesukone oikein.

Suutuin ja sanoin perheelle, etten jaksa tehdä kaikkea. Että jokainen saa tästä lähtien viedä omat pyykit kaappiin, vaihtaa omat lakanat ja pyyhkeet jne. Kun tulin tänään kotiin, mies oli tyhjentänyt puhtaat pyykit silityslaudalta isoon kasaan kylppärin lattialle, yhtäkään lautasta ei ollut laitettu astianpesukoneeseen ja keittiönpöydällä hirveä sotku. Minä lähdin ensimmäisenä aamulla töihin.

Otin pyykit lattialta muutoin, mutta jätin miehen valkoiset paidat sinne. En meinaa jaksaa enää. Mitäs nyt?

Kommentit (171)

Vierailija
1/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet tota? 

Vierailija
2/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi tehdä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi eteenpäin ja olet kuin minä. Ihmettelet, että mitä ihmettä tällä kaikella (niin kauan kaipaamallasi) vapaa-ajalla oikein tekisikään.

t. Kolmen äiti, jonka lapset jo maailmalla

Vierailija
4/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa leipomaan vaalikahvilaan ja viemään lapsia ( KÄVELLEN?) kisoihin? Lapset voi mennä itsekin ja leipoa ei kenenkään liene pakko? Opettele sanomaan ei. 

Vierailija
5/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pointti ei tullut selväksi. Mies ajelee autollaan, kiukuttelee ja lähettelee viestejä neuvoakseen astianpesukoneen täyttämisessä (useamman kerran), muttei itse leivo, täytä konetta, heittää pyykit lattialle jne. Jos on ekspertti astianpesukoneen täyttämisessä, niin tekee ITSE. Ap

Vierailija
6/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tossukka. Tee lista, mitä jokainen perheenjäsen tekee kotona ja sitten noudatatte sitä listaa. Sinä ET sitten tee muiden rästejä.

Vierailija
7/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnjaosta pitää sopia siinä vaiheessa kun muutetaan yhteen, ja lapset opetetaan pienestä pitäen tekemään kotihommia ikätason mukaan.

Kun 15 vuotta kouluttaa muut siihen, että äityli hoitaa, onhan muutos sitten vaikeaa. Tää vinkkinä kaikille niille jotka suunnittelee yhteenmuuttoa. Apn tapauksessa ei auta enää kuin kovat keinot, jos nekään.

Vierailija
8/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pakottaa leipomaan vaalikahvilaan ja viemään lapsia ( KÄVELLEN?) kisoihin? Lapset voi mennä itsekin ja leipoa ei kenenkään liene pakko? Opettele sanomaan ei. 

Paikka oli niin kaukana, että vein bussilla ja metrolla. Lisäksi katsoin kisat, koska lapsi niin toivoi. Leipoa oli käytännössä pakko, ja kun sen tein, olisin toivonut koppia puolisolta jossain muussa tehtävässä, kuten toimitsijan työssä, josta hän myös luisti. Ap

Vierailija
9/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnjaosta pitää sopia siinä vaiheessa kun muutetaan yhteen, ja lapset opetetaan pienestä pitäen tekemään kotihommia ikätason mukaan.

Kun 15 vuotta kouluttaa muut siihen, että äityli hoitaa, onhan muutos sitten vaikeaa. Tää vinkkinä kaikille niille jotka suunnittelee yhteenmuuttoa. Apn tapauksessa ei auta enää kuin kovat keinot, jos nekään.

Joo, näin varmasti. Oltiin hyvin tasa-arvoisia, kunnes tuli lapsia. Sen jälkeen mies on alkanut tekemisen sijaan neuvoa. Ap

Vierailija
10/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä? Ap

Sinun ei pitäisi tehdä, muut tekee tai jää tekemättä. Mitä pelkäät?

Vierailija
11/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin ja lopeta muiden syyttäminen. Oot haalinut kodin ulkopuolisia tehtäviä, ÄLÄ tee sitä. Hoitaisit mieluummin ensin omia ja lasten asioita tai koti kohtuudella (ota lomaa), ei kouluasioita, leipomisia ja lopeta toimitsijana, mies voi kuskata harrastuksiin. Tai bussilla sinne tai ei harrastele liian vaativia asioita. Lopeta ylisuorittaminen ja supernaisena oleminen viitalla, keskitä tekemiset tiettyyn kohtaan mihin itse oot pyrkimässä. Asiat tärkeysjärjestykseen. Ensin on oma hyvinvointi ja lasten hyvinvointi. Muuten oot kohta lapsia pelottava kotidiktaattori ja valittaja. On eri asia auttaa köyhää, sairasta tai vanhaa Joskus joka ei pärjää - kun passata koulua ja harrastuspiirejä, ihan ylimääräisiä juttuja. Ei lapset halua mitään luokkaretkiä automaattisesti edes, ope niissä määrää.

Vierailija
12/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin jätin viikkaamatta pyykit, koska EN JAKSA. Mies kaatoi pyykit kylppärin lattialle. Ap

Vierailija
13/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mieskin osaa jotain kotihommia. Yksinkertaisia, ohjeella ja lapulla.

Vierailija
14/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osta auto.

Vierailija
15/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laittaa miehelle rajat. Hän vaikuttaa ihmiseltä, joka venyttää rajoja juuri niin pitkälle kuin sen mahdollistat. Uhrautumisella et saavuta mitään tuollaisen tyypin kanssa. Nyt vähän jämäkkyyttä, nainen!

Vierailija
16/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika laittaa miehelle rajat. Hän vaikuttaa ihmiseltä, joka venyttää rajoja juuri niin pitkälle kuin sen mahdollistat. Uhrautumisella et saavuta mitään tuollaisen tyypin kanssa. Nyt vähän jämäkkyyttä, nainen!

Mies on kuin Venäjä: ymmärtää vain voimaa.

Vierailija
17/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä? Ap

Sinun ei pitäisi tehdä, muut tekee tai jää tekemättä. Mitä pelkäät?

Tässä on taustalla sellaista, että mies raivoaa jos on epäsiistiä. Potkii lasten vaatteita, jos niitä on lattialla. Itse hankin ne, joten tekee pahaa, enkä halua sitä lapsille. On helpompi pitää paikat siistinä, ettei toinen suutu, mutta nyt on mennyt kuppi nurin. Jätin miehen valkoiset paidat kylppärin lattialle ja teen niin vastakin. Ap

Vierailija
18/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin varmasti. Oltiin hyvin tasa-arvoisia, kunnes tuli lapsia. Sen jälkeen mies on alkanut tekemisen sijaan neuvoa. Ap

Ja mitä sinä sanot kun mies alkaa neuvoa? Hoida hommasi, ole hyödyksi äläkä vaan neuvo?

Vierailija
19/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mieskin osaa jotain kotihommia. Yksinkertaisia, ohjeella ja lapulla.

Osaa ainakin teoriassa täyttää sen v*tun astianpesukoneen, muttei taaskaan täyttänyt. Kiukuttelee kuin pikkulapsi, kun on sotkuista, mutta ei siivoa. Itse en halua olla tuollainen vauva, joten siistin. Ap

Vierailija
20/171 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun puolisoni toimisi noin epäkunnioittavasti, saisin saman tien sellaisen raivokohtauksen, ettei toiste yrittäisi. En ymmärrä, miten voit valittaa tällä palstalla etkä ole jo karjumassa ukolle: MITEN KEHTAAT heittää pesemäni pyykit lattialle ja jättää kaikki lasten viennit minun niskoilleni? 

Toinen mitä en ymmärrä: jos sinä käyt kaupassa ja viet lapsia, miksi auto on miehellä? Vähintään nappaisin auton alleni jos joutuisin koko viikonlopun kuskailemaan lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän