Haavistoa äänestäneet, mikä fiilis nyt?
Kommentit (1319)
Tämä on oikea ilon ja onnen päivä. Vihreät kyyneleet joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa, milloin ja missä ja mitä Stubb möläyttää. Saattaa Suomen ehkä jopa vaaraan ja todennäköisesti naurunalaiseksi. Rehellisesti tältä tuntuu. Toivon, että olen väärässä. En usko Stubbin yhdistävän kansaa, erot tulevat suurenemaan.
Joo Halla-Aho olisi ollut parasta Suomelle kaikessa älykkyydessään
Halla tarvitaan päivänpolitiikkaan, pressa on vain kiiltokuva hahmo.
Kannattaa keskittyä nyt johonkin muuhun kuin tämän rääppimiseen.
Äänestin Haavistoa. Eilen illalla oli onnellinen olo kun katselin kuina Stubb tuli puhumaan Haaviston kannattajille ennen kuin meni omiensa luo. Hienosti päätetty ele noilta (olivat sopineet Haaviston kanssa, että voittaja menee ensin toisen tilaisuuteen). Olin onnellinen siitä miten siististi kampanjat menivät, kuinka puhuttiin asiasta, ei heitelty lokaa.
Ruotsin lehdistössä ihailtiin samaa, Suomen vaaleja pidettiin aikuisten ihmisten vaaleina jollaisiin Ruotsissakin pitäisi päästä. Toivottavasti pystytään samalla linjalla seuraavissa vaaleissakin: kuunnellaan ja väitellään, myönnetään myös ne, joissa vastapuolet ovat oikeassa. Se on demokratiaa. Vastapuolen lokaamisesta, kuuntelemattomuudesta ja kaiken kärjistämisestä ei ole pitkä matka demokratian murentumiseen - ja silloin vaihtoehto on... Seuraan pelolla USAn kehitystä.
Haaviston suosio yllätti, Stubbin voitto oli odotettu, mutta Suomi ei ole enää sama kuin vielä eilen, jotta siinä on filistelemistä kaikille.
Vierailija kirjoitti: Tämä on oikea ilon ja onnen päivä. Vihreät kyyneleet joka ketjussa.
Vain idiootti jaksaa iloita siitä, että on vaarantanut Suomen itsemääräämisoikeuden.
Suomi tuntuu taantuneen lyhyessä ajassa paljon. En usko, että oikeistotaustainen nainenkaan pääsisi nykyaikana presidentiksi. Päätäntävallan keskittyminen ulkopolitiikassa yhdelle puolueelle on sekin tosi huono asia.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Haavistoa. Eilen illalla oli onnellinen olo kun katselin kuina Stubb tuli puhumaan Haaviston kannattajille ennen kuin meni omiensa luo. Hienosti päätetty ele noilta (olivat sopineet Haaviston kanssa, että voittaja menee ensin toisen tilaisuuteen). Olin onnellinen siitä miten siististi kampanjat menivät, kuinka puhuttiin asiasta, ei heitelty lokaa.
Ruotsin lehdistössä ihailtiin samaa, Suomen vaaleja pidettiin aikuisten ihmisten vaaleina jollaisiin Ruotsissakin pitäisi päästä. Toivottavasti pystytään samalla linjalla seuraavissa vaaleissakin: kuunnellaan ja väitellään, myönnetään myös ne, joissa vastapuolet ovat oikeassa. Se on demokratiaa. Vastapuolen lokaamisesta, kuuntelemattomuudesta ja kaiken kärjistämisestä ei ole pitkä matka demokratian murentumiseen - ja silloin vaihtoehto on... Seuraan pelolla USAn kehitystä.
Poliittista teatteria.
Ihan hyvä. Eniten naurattaa, että persut äänesti Stubbia. Ääriliberaalia, joka haaveilee eu:n liittovaltiosta. 😆 Hänhän on liberaalimpi kuin moni vassari. Edustaa kaikkea, mitä persu ei. Ei mua Stubb haittaa ollenkaan. Olisin voinut äänestää, jos vastassa joku muu kuin Haavisto.
Tässä tais käydä niinku eduskunta vaaleissa, tää on nyt tässä ja turha valittaa kansa on äänestänyt.
Rehellisesti sanottuna mua kyllä pelottaa että saako meidät kuseen kun on niin joustamaton ja kova puheissaan. Saattaa tuolla rajan takana alkaa tapahtua kun laukoo juttujaan?! Ja on niin rikkaiden omat jutut sillä ja sen perheellä ettei mitään rajaa. Elävät omassa kuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliittista teatteria.
Varmasti niinkin - mutta minusta huomattavasti rakentavampaa näin. USAssa väistyvä presidentti käyttäytyi hieman toisin, tuollainen on vaarallista demokratialle ja yllyttää kansalaisia suvaitsemattomiksi hiemankin toisin ajattelevia kohtaan. Miettikääpä USAn pääpuolueiden linjaeroja. Ne ovat eurooppalaisittain pieniä, silti politiikassa niistä on tehty ylitsekulkematon kuilu niin poliitikkojen kuin äänestäjien välille. Tuo alkaa olla aika kaukana keskustelevasta ja sopivasta demokratiasta.
Kyl persuja pian itkettää kun taas vedätettiin kuten hallituksessa. Kokkarien juoksupojat. 😁
Ainoat positiiviset asiat tästä vaalituloksesta on että Stubb joutuu muuttamaan tuohon KAAMEAAN DDR:n verovirastoa 1970-luvulla muistuttavaan laatikkoon, joka on sisustettu myös siten. Hahahahahahahaha! Kuvottava paikka.
Ja ehkä pieni positiivinen yllätys oli tuo vaimo jolla sentään on järkeä esiintyä hillitysti ja harkitusti, ehkä hän auttaa miestään. Ja lapset kohtalaisen normaalinoloisia. Nämähän olisi voineet olla ihan päinvastaisiakin. Vaimonsa takia voitti, ja Antonion takia myös, häntä ei haluttu nähdä presidentien käsikynkässä.
Vierailija kirjoitti:
Haaviston suosio yllätti, Stubbin voitto oli odotettu, mutta Suomi ei ole enää sama kuin vielä eilen, jotta siinä on filistelemistä kaikille.
Mihin tää maa muuttui? Lopetetaanko lakot, vai järjestetäänkö jättiläismäinen lakko ja mielenilmaus koska haavistoa ei valittu?
Mun mielestä kävi ohan hyvin. Umkissa ja vaaleissa. Umkissa parhaat Sara ja Windows. Äänestin molempia. Vaaleissa parhaat Stubb ja Haavisto. Ääntstin Haavistoa, kun oli vaan yksi ääni. Olen tyytyväinen.
En uskonut Haaviston voittavan, joten olen iloinen, että ero jäi noin pieneksi. Sen toivoisi syövän Stubbin ylimielisyyttä ja pistävän miettimään, että puolet kansasta ei halunnut häntä presidentiksi. Olen pettynyt siihen, että toiseen puoleen kansasta menee läpi sellainen tyyli, että on taitava puhuja ilman oikeaa ja edes välttämättä todenperäistä sisältöä. Jotta Stubb voisi yhdistää kansaa, hänen tulisi kaivaa esiin oikeaa empatiaa ja ymmärtää, että kuunteleminen ei ole yhtä kuin empatia. Olen myös peloissani, että Stubb sählää meidät sotaan. Jos ei Venäjän kanssa niin vähintään sisäiseen konfliktiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Tämä on oikea ilon ja onnen päivä. Vihreät kyyneleet joka ketjussa.Vain idiootti jaksaa iloita siitä, että on vaarantanut Suomen itsemääräämisoikeuden.
Eli yli puolet suomalaisista on idareita koska äänesti Stubbia?
Vierailija kirjoitti:
Suomi tuntuu taantuneen lyhyessä ajassa paljon. En usko, että oikeistotaustainen nainenkaan pääsisi nykyaikana presidentiksi. Päätäntävallan keskittyminen ulkopolitiikassa yhdelle puolueelle on sekin tosi huono asia.
Viimeisen 30 demokraattisen vuoden aikana (UKK yksinvaltiuden jälkeen 1982- )
SDP on ollut sekä pääministeri että presidenttipuolue samanaikaisesti yhteensä 15 vuotta.
On hyvä ettei päätäntävalta ole jatkuvasti keskittynyt vain yhdelle puolueelle.