Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toinen ihminen loukkaa aina takaisin, jos kerrot että hänen käytös loukkaa sinua?

Vierailija
11.02.2024 |

Meillä siis tilanne ollut aina tämä. Mies on loukannut minua käytöksellään lukemattomat kerrat, saattaa käyttäytyä kuin mikäkin pönttö ja olla itsekäs, mutta sitten kun loukkaannun ja pahoitan mieleni, sen sijaan että hän olisi pahoillaan, hän aina aloittaa vittuilun ja loukkaa takaisin. Tämä on ihan normi riidan kulku aina ollut. 

Miten tällaisen ihmisen kanssa tulla toimeen ja miksi joku käyttäytyy näin?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja kyynelehtiminen tai itkuun purskahtaminen oli exän mielestä pahimman luokan syyllistämistä, epäaikuismaista ja suorastaan manipulointia.

Tuo on hirveää, jos on herkempi ihminen. Mutta kertoo että toisella osapuolella ei ole empatiakykyä ollenkaan. Kyllähän se viittaa n-piirteisiin.

Herkempi ihminen yleensä tarkoittaa lapsen tasolla henkisesti olevaa ihmistä jolle ei voi antaa mitään vastuuta mistään kun hän ei mitään kestä.

olisipa outoa, jos ihminen haluaa tulla hyvin kohdelluksi, olisi jotenkin lapsen tasolla

Vierailija
122/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta häviää viestejä ja jäljelle jää vain mies vi haiset tekstit.

Jos puoliso minkä merkkinen vaan käyttäytyy kuin apn puoliso niin muistakaa että kukaan ihminen ei muuta toista ihmistä.

Yleensä se joka loukkaa tietää mitä tekee varsinkin jos on jo neljättä tms kertaa samassa jamassa eikä edes voi myöntää mitä on tehnyt.

Monesti oman tilansa huomaa vasta vuosien päästä.

Tiedä arvosi. Kunnioita itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin mies sanoi että `onpa huvittavaa kun sä itket. Mun on pakko nauraa` kun kaverini alkoi itkeä riitatilanteessa.

Eipä siinä sitten enää itketty miehen nähden. Sai hakea huvituksensa muualta.

Eipä toiminut tuon naisen manipulointi.

se, että sinä itket manipuloidaksesi jotakuta, ei tarkoita, että muutkin niin tekisivät.

Vierailija
124/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotan hyvääkin tässä ketjussa. Osalla kirjoittajista menee vielä huonommin kuin apllä, nämä jotka lällättelee ja syyttää aptä.

Vierailija
125/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotan hyvääkin tässä ketjussa. Osalla kirjoittajista menee vielä huonommin kuin apllä, nämä jotka lällättelee ja syyttää aptä.

On tosi vaikeata epäonnistua elämässään pahemmin kuin AP

Vierailija
126/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kommunikoida tollaisen kanssa.

Vierailija
127/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku itkee ja on surullinen, pitää lohduttaa. Ihminen joka ei osaa tehdä näin yksinkertaista tekoa, on  viallinen.

Paitsi että jotkut on surullisia joka helkutin asiasta. Pilittää asiasta kun asiasta. Ei sellaista ihmistä voi ottaa tosissaan.

suri on pettymystä. On varmasti kamalaa huomata, että vaimo on pettynyt sinuun. Joidenkin miesten itsetunto ei kestä sitä, ettei olekaan unelmien mies, vaam he suuttuvat joka helkutin käänteessä, kun tämä todellisuus iskee vastaan.

Vierailija
128/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99% ihmisistä on huono itsetunto.

Tästä syystä ei osata ottaa kritiikkiä vastaan eikä varsinkaan pyydetä anteeksi. Ottaa liikaa koville. Kun ei halua toimia oikein ja valehtelee ja sitä jatkaa koko ikänsä niin omien virheidenkin takia alkavat käymään muiden päälle esimerkiksi tai hajoittavat paikkoja. Jos vastapuoli vielä nauraa päälle ja nauttii niin joltakin voi lähteä henki tai jokin kosto tapahtuu. Tästä tunnekertymästä on päästävä. Miettikäähän näitä asioita ja pohtikaa paljonko kuittailette muille ja naureskelette "tyhmille" ihmisille vain siksi että nautitte kärsimyksestä jota muut kokevat ja paljon muuta tämän lisäksi. Elokuvissakin on hyviä esimerkkejä tilanteista, sitä kuuluisaa järkeä jo päähän.

Vierailija
129/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku itkee ja on surullinen, pitää lohduttaa. Ihminen joka ei osaa tehdä näin yksinkertaista tekoa, on  viallinen.

Ei automaattisesti sillä jotkut vaativat aina toisilta huomiota sekä lohdutuksia väärinkin perustein. Ei ole kenenkään tehtävä koko ajan silitellä aikuisia ihmisiä. Empaattinen hyvä ihminen voi tukea mutta hänelläkin on ihmisarvonsa eikä hän elä täällä vain muita varten. Viallinen ihminen on tunnekylmä ihminen joka ei itse koskaan tue toisia eikä hyväksy samoja oikeuksia muille kuin itselleen.

Vierailija
130/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies oli samanlainen. Hän myös kontrolloi menojani ja antoi ymmärtää, että ei saisi mennä yksin. Hän päätti kenen kanssa ollaan tekemisissä ja arvosteli minun sukua. Aina muissa oli vika, ei hänessä. Anteeksi pyytäminen oli mahdoton tehtävä hänelle. Vähitellen aloin kiiinnittää huomiota että oli muitakin narsistisia piirteitä, halu olla esillä ja saada huomiota. Jos kävimme jossain ja kuvasin kohteita hän halusi, että hän on kuvissa mukana. Jos oli jonkun muun juhlapäivä hän halusi päästä mahdollisimman paljon kuviin ja "omi" toisen juhlan. Hän oli aina päätähti kaikessa. Silmät avautui vähitellen, siksi ex

Vierailija
131/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ja kyynelehtiminen tai itkuun purskahtaminen oli exän mielestä pahimman luokan syyllistämistä, epäaikuismaista ja suorastaan manipulointia.

Lähes aina se on. Naiset käyttävät itkemistä psykologisena aseena lähes aina.

Heitäkin on mutta molempiin sukupuoliin pätee manipuloimisen tavat, kaikki riippuu ihmisestä itsestänsä. Naisten on toki helppoa alkaa poraamaan koska te silittelette. Hyi oksetus sentäs. Vahvoja naisia ei tueta, eivät poraa joka asiasta mutta tunteet heilläkin ovat ja itku tulee kun tulee. Se tulee yleensä siksi että on joutunut loukatuksi tai alkaa väsymään muihin ihmisiin. Surua elämästä. Koittakaahan ymmärtää. Ei ole tunnekylmyyttä se että ei poraa koko ajan kaikkien edessä tai vaadi huomiota sekä silityksiä. Heikot naiset ovat kateellisia vahvoille naisille.

Vierailija
132/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hirveää, jos on herkempi ihminen. Mutta kertoo että toisella osapuolella ei ole empatiakykyä ollenkaan. Kyllähän se viittaa n-piirteisiin.

Herkempi ihminen yleensä tarkoittaa lapsen tasolla henkisesti olevaa ihmistä jolle ei voi antaa mitään vastuuta mistään kun hän ei mitään kestä.

Kyllä, olet täysin oikeassa. Siltikin ovat vielä lastakin heikompia henkisesti. Herkkähipiäisiä, loukkaantuvat kaikesta mahdollisesta mistä eivät vain pidä itse.

Vierailija
133/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisipa outoa, jos ihminen haluaa tulla hyvin kohdelluksi, olisi jotenkin lapsen tasolla

Kohteletko vastavuoroisesti yhtä silkkihansikkain muita takaisin päin? Älä vaadi itsellesi mitään erityiskohtelua, aikuisten tulee hyväksyä ja kestää normaali terve kohtelu mutta siltikään ne eivät sitä saa jotka sen oikeasti ansaitsevat koska on liikaa heikkoja ihmisiä jotka eivät halua kohdella hyvin hyviä ihmisiä.

Vierailija
134/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen lapsi sinulla ristinä. Minulla oli mieheni kanssa vähän samankaltainen kokemus. Hän oikein kyttäsi, mistä voisi syyllistää. En saanut koskaan myötätuntoa ja asiaa oli paha korjata. Erosin.

Nyt huomaan siskossani samankaltaisia piirteitä. Hän syyllistää minua vaikka ja mistä ja usein ne ovat täysin käsittämättömiä ja keksittyjä, joskus pelottavia. Nyt yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä. Luulen, että hänellä voisi olla otsalohdodementia. Läheiset ovat todella kovilla hyökkäävän luonteenmuutoksen ja erilaisten muiden oireiden kanssa (esim. muuttaa jatkuvasti puheitaan tai ei muista tapahtuneen/sanoneen). Tilaa on aivan mahdoton yrittää korjata, sillä hän ei itse tunnista toimintaansa. Ja vain laukoo takaisin keksimiään syytöksiä.

- Mitä tällaiselle voisi tehdä??

En tiedä, itse olen miettinyt onko sukulaisellani lievä kehitysvamma, otsalohkovamma tai dementia vai ihan vaan kehittymätön tunnesäätely muuten vaan (?). Kannattaa vain ottaa etäisyyttä, jos epäilet dementiaa koita saada lääkäriin

Vierailija
135/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen lapsi sinulla ristinä. Minulla oli mieheni kanssa vähän samankaltainen kokemus. Hän oikein kyttäsi, mistä voisi syyllistää. En saanut koskaan myötätuntoa ja asiaa oli paha korjata. Erosin.

Nyt huomaan siskossani samankaltaisia piirteitä. Hän syyllistää minua vaikka ja mistä ja usein ne ovat täysin käsittämättömiä ja keksittyjä, joskus pelottavia. Nyt yritän olla mahdollisimman vähän tekemisissä. Luulen, että hänellä voisi olla otsalohdodementia. Läheiset ovat todella kovilla hyökkäävän luonteenmuutoksen ja erilaisten muiden oireiden kanssa (esim. muuttaa jatkuvasti puheitaan tai ei muista tapahtuneen/sanoneen). Tilaa on aivan mahdoton yrittää korjata, sillä hän ei itse tunnista toimintaansa. Ja vain laukoo takaisin keksimiään syytöksiä.

Kuule et voi tehdä muuta kuin puolustautua sekä oikoa asioita. Tyttäreni alkoi tähän samaan isänsä perässä ja kyllä todellakin hävettää heidänkin puolestaan.

Vierailija
136/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, itse olen miettinyt onko sukulaisellan

Psyykkisiä ongelmia, valehtelevia sekä muita syyllistäviä ihmisiä. Muistakaa vain oma vastuunne, tätä on paljon nykyisin. Ei ole tuollaisista sairauksista kysymys vaan psyykkisistä ongelmista sekä sairauksista.

Vierailija
137/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että sana sanasta mutta (tyypillisesti) sun sanaa ei lasketa.

Vierailija
138/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa esimerkkejä miten sinua loukkaa ja miten vastaa ? 

Hyvin yleinen on sellainen, että hän on luvannut tehdä tai hoitaa jotain, mutta ei sitten pidäkään lupausta. Ja jos tästä sanon/suutun, niin ei osaa olla pahoillaan, vaan yleensä hermostuu ja saattaa just alkaa vittuilla tai muutenkin haastaa vielä riitaa siinä.

T. Ap

Ja mielestäsi hän loukkaa sinua, kun ei ole tehnyt pyytämääsi asiaa? Miksi suutut? Miksi miehen pitäisi olla pahoillaan?

Vertaa tätä nyt kirjoittamaasi avaukseesi.

Sinä et osaa käyttäytyä kovin aikuismaisesti. Jos mieheni ei olisi hoitanut jotain asiaa, josta olemme puhuneet, annan hänen tehdä sen, kun hänelle se parhaiten sopii. Aina on homma hoitunut. Taidat olla nalkuttaja.

Et käsittänyt alkuunkaan. On myös sellaisia hommia mitkä pitää hoitaa jos on luvannut. On myös loukkaavaa ja raskasta tosya kohtaan luvata ja luvata eikä tarkoitustakaan tehdä sovittua. Saattaa mennä asiat pahasti solmuun. Ihmisen pitäisi pitää yleensä luoauksensa tai ainakin sitten sanoa, ettei pysty. 

Olen elänyt tuollaisen lupailijan kanssa joka suuttuu kun hän ei ole tehnut luvattua asiaa ja siitä kysyy. Ymmärrän mistä aloittaja puhuu. Kyse ei ole normaalista lupauksen lykkäämisestä sopivaan ajankohtaan. Näille sitä sopivaa ei vaan yleensä löydy. 

Miten on niin, ettei aikuisen ihmisen pitäisi pysyä sovitussa? Minusta pitäisi tai pahoitella ainakin ettei pysy. Eikä suuttua toiselle siitä. 

Vierailija
139/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisointi kääntää asiat väärinpäin ja tekee syyttömästä syyllisen. Näin projisoija kertoo oikeammin itsestänsä. Monet olettavat että muut toimivat kuten itsekin toimii sisäisesti. Omat vainoharhat edesauttavat muiden syyllistämistä tai syyttämistä. Muista aina olla kohtelias sillä joskus saattaa käydäkin niin että se kivitetty ihminen onkin täysin syytön. Yleensä hän kuitenkin tuntuu ymmärtävän näitä muita vaikka kukaan ei tunnu ymmärtävän häntä. Kannattaa kyseenalaistaa kaikki. Vaatii hieman keskittymistä sekä mahdollisesti nöyrtymistä jos olet jo toiminut väärin, valehdellut tai nauttinut väärän henkilön kärsimyksestä.

Vierailija
140/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohteletko vastavuoroisesti yhtä silkkihansikkain muita takaisin päin? Älä vaadi itsellesi mitään erityiskoht

Tämähän juuri AP:n miehessä mättää. Vaatii kohtelua silkkihansikkain vaikka itse kohtelee muita huonosti. Tämä sama ristiriita toistuu monien luonnevikaisten kohdalla.