Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toinen ihminen loukkaa aina takaisin, jos kerrot että hänen käytös loukkaa sinua?

Vierailija
11.02.2024 |

Meillä siis tilanne ollut aina tämä. Mies on loukannut minua käytöksellään lukemattomat kerrat, saattaa käyttäytyä kuin mikäkin pönttö ja olla itsekäs, mutta sitten kun loukkaannun ja pahoitan mieleni, sen sijaan että hän olisi pahoillaan, hän aina aloittaa vittuilun ja loukkaa takaisin. Tämä on ihan normi riidan kulku aina ollut. 

Miten tällaisen ihmisen kanssa tulla toimeen ja miksi joku käyttäytyy näin?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sellaiset loukkaantuu jotka ei näe mitään vikaa omassa käytöksessään. Heidän näkökulmastaan toinen vetää herneet nenään ihan turhasta ja se on ärsyttävää.

Kyllä tai sitten hermostuvat vain siitä että eivät halua alkaa keskustelemaan asioista vaikka myöntävät että tietävät kyllä käyttäytyneensä huonosti. Kokevat keskustelemisen turhana koska ei se auta jos ei halua tehdä muutoksia. 

Ja toisaalta ajattelevat ettei toinen ansaitse parempaa.

Vierailija
82/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sellaiset loukkaantuu jotka ei näe mitään vikaa omassa käytöksessään. Heidän näkökulmastaan toinen vetää herneet nenään ihan turhasta ja se on ärsyttävää.

Kyllä tai sitten hermostuvat vain siitä että eivät halua alkaa keskustelemaan asioista vaikka myöntävät että tietävät kyllä käyttäytyneensä huonosti. Kokevat keskustelemisen turhana koska ei se auta jos ei halua tehdä muutoksia. 

Tai sitten tietävät että ansaitsee kyllä ja varmasti löytää mutta herkkiä ihmisiä on kiva kiusata alentamalla heitä. Kuvittelevat helposti että hyvä ihminen alistuu sekä masentuu ja itkeä ruikuttaa loppuelämänsä samassa taloudessa. Ilkeys sekä kateus on sitten paha myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein ymmärrä kysymystäsi? Kun mies loukkaa, niin hän sitten vielä loukkaa takaisin? Siis eihän takaisin voi loukata tai tehdä muutakaan itseään kohtaan. Takaisin voi tehdä vain vastapuolelle. Eli jos mies loukkaa sinua, niin silloin ainoastaan sinä voit se, joka tekee jotain takaisin.

Vierailija
84/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän millaista se loukkaantuminen on. Jos se on sitä että annetaan jonkun viikontakaisen asian muhia ja viimein raivolla räjähdetään tyyliin "vttu kun teit niin typerästi silloin ja silloin" niin kyllähän sellanen ärsyttää aika suuresti kun ei kaikki voi tajuta aina tehneensä väärin eikä ajoissa puhuttu asiasta. Minua ainakin raivostutti erään tällainen tyyli että sai suurella viiveellä aina kuulla omista väärinteoistani, sillä tapahtumahetkellä kun vaikutti aina ettei asia ollut haitannut millään tavoin. Ei tässä mitään hiton ajatustenlukijoita olla.

Vierailija
85/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin ajatellut, että tuollainen mies etsii äitiä itselleen. Naista, joka aina vain myötäilee, ymmärtää ja ja haluaa hullutella mieslapsen hyvälle tuulelle,

Vierailija
86/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on niin, että kostan. En heti, mutta sopivan tilaisuuden tullen - voi mennä viisikin vuotta. En voi jäädä vähemmälle kuin joku toinen, koska siihen ei ole mitään perusteita.

Vierailija
87/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt oikein ymmärrä kysymystäsi? Kun mies loukkaa, niin hän sitten vielä loukkaa takaisin? Siis eihän takaisin voi loukata tai tehdä muutakaan itseään kohtaan. Takaisin voi tehdä vain vastapuolelle. Eli jos mies loukkaa sinua, niin silloin ainoastaan sinä voit se, joka tekee jotain takaisin.

No mun kohdalla tämä voisi tarkoittaa sitä että mies loukkasi ja kun hänelle mainitsee asiasta niin loukkaa vain lisää eikä pyydä anteeksi koskaan tai ole pahoillaan, monesti loukkaantuu itse monellakin tavalla kuten lähtemällä ovet paukkuen jonnekin. Ei kestä konfliktitilanteita, ei ota vastuuta. Vaatii että unohdan koko asian ja hän palaa vasta kun lupaan olla hiljaa ja olen yksin käsitellyt asian. Sairasta.

Vierailija
88/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on niin, että kostan. En heti, mutta sopivan tilaisuuden tullen - voi mennä viisikin vuotta. En voi jäädä vähemmälle kuin joku toinen, koska siihen ei ole mitään perusteita.

Vihassa elävät ihmiset ovat näitä, pimahtelevat sitten miten sattuu. Yök. 

Vierailija
89/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun kohdalla tämä voisi tarkoittaa sitä että mies loukkasi ja kun hänelle mainitsee asiasta niin loukkaa vain lisää eikä pyydä anteeksi koskaan tai ole pahoillaan, monesti loukkaantuu itse monellakin tavalla kuten lähtemällä ovet paukkuen jonnekin. Ei kestä konfliktitilanteita, ei ota vastuuta. Vaatii että unohdan koko asian ja hän palaa vasta kun lupaan olla hiljaa ja olen yksin käsitellyt asian. Sairasta.

Tuollaiselle pitää kostaa niin, ettei hän ollenkaan tiedä, että olet loukkaantunut. Teoilla. Esimerkiksi avioero tai rikosilmoitus. Ja sen jälkeen jatkaa elämää, ikään kuin koko ihmistä ei olisi ollut olemassakaan.

Vierailija
90/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuiselta mieheltä voi vaatia anteeksipyyntöä kuin pikkulapselta. Se joko tulee spontaanisti tai sitten ei. Älkää kohdeko miestänne kuten lasta.

Vierailija
91/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiselle pitää kostaa niin, ettei hän ollenkaan tiedä, että olet loukkaantunut. Teoilla. Esime

Olemme eronneet jo. Kostan omalla tavallani kyllä mutta tervehenkisin tavoin. Ko. ihmiselle ei voisi suoranaisesti kostaa sillä siten pääsisi hengestänsä joten niellä täytyy välillä itsensä sekä lapsiensa vuoksi. Hyvin psyykkisesti sairas ihminen joka on itse sanonut että häneen ei saisi koskea edes sormenpäällä tai vetäisee sileäksi. Uskon tämän koska on hyvin passiivis-aggressiivinen ihminen sekä todellakin herkkähipiäinen eikä kestä mitään. Aina ei kannata edes yrittää vaikka pannu kihisisi jo kunnolla. Valitettavasti näitäkin suhdedynamiikkojakin löytynee.

Vierailija
92/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa esimerkkejä miten sinua loukkaa ja miten vastaa ? 

Hyvin yleinen on sellainen, että hän on luvannut tehdä tai hoitaa jotain, mutta ei sitten pidäkään lupausta. Ja jos tästä sanon/suutun, niin ei osaa olla pahoillaan, vaan yleensä hermostuu ja saattaa just alkaa vittuilla tai muutenkin haastaa vielä riitaa siinä.

T. Ap

Ja mielestäsi hän loukkaa sinua, kun ei ole tehnyt pyytämääsi asiaa? Miksi suutut? Miksi miehen pitäisi olla pahoillaan?

Vertaa tätä nyt kirjoittamaasi avaukseesi.

Sinä et osaa käyttäytyä kovin aikuismaisesti. Jos mieheni ei olisi hoitanut jotain asiaa, josta olemme puhuneet, annan hänen tehdä sen, kun hänelle se parhaiten sopii. Aina on homma hoitunut. Taidat olla nalkuttaja.

Vierailija
93/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuiselta mieheltä voi vaatia anteeksipyyntöä kuin pikkulapselta. Se joko tulee spontaanisti tai sitten ei. Älkää kohdeko miestänne kuten lasta.

Anteeksi nyt vain mutta asian tulisi olla ennemminkin toisin päin. Mutta lasta ei tule missään tilanteessa koskaan pakottaa mihinkään myöskään jos ei sitten aikuistakaan. Lapselle tulisi opettaa käytöstavat mutta lasten kohdalla tulisi hyväksyä joustavuus tilanteissa. Lapsiakin saattaa joskus ottaa koville eikä heti halua pyytää anteeksi. Lasten kohdalla pyydän armollisuutta, se on hyväksi heidän aikuisuuttansakin ajateltuna.

Vierailija
94/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tutulta. Kun sitten tilanteen rauhoituttua otin asian taas puheeksi, niin mies huusi että pitääkö minun aina alkaa haastaa riitaa ja haukkua häntä. Hänelle kaikki negatiivisista tunteista puhuminen oli riidan haastamista ja haukkumista. Koetin useaan otteeseen selittää, että minä vain ilmaisen tunteeni jotta hän tietäisi miten koen asiat, ja että voisimme yhdessä keskustella asian läpi ettei se jää vaivaamaan. Ei. Keskustella ei voi. Vain positiiviset tunteet sai ilmaista.

Vierailija
95/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt vain mutta asian tulisi olla ennemminkin toisin päin. Mutta lasta ei tule missään tilanteessa koskaan pakottaa mihinkään myöskään jos ei sitten aikuistakaan. Lapselle tulisi opettaa käytöstavat mutta lasten kohdalla tulisi hyväksyä joustavuus tilanteissa. Lapsiakin saattaa joskus ottaa koville eikä heti halua pyytää anteeksi. Lasten kohdalla pyydän armollisuutta, se on hyväksi heidän aikuisuuttansakin ajateltuna.

Ai että mieheltä saa tivata anteeksipyyntöä, joopa joo. En ole itse koskaan pakottanut lapsiani pyytämään anteeksi, sen taidon he ovat osanneet aina. Toki näin näkyy tehtävän vielä päiväkodeissa ja kouluissakin.

Vierailija
96/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset ovat eri planeetoilta. Kun parisuhteelle kertyy vuosikymmeniä lisää, pahimmat särmät tasoittuu.

Joka toinen lapsiperheliitto päättyy eroon. Siksi olisi tärkeää, että kasvetaan ensin itse aikuisiksi ja vasta sitten aletaan kasvattamaan perhettä.

En ole lukenut kovin hyvin koko ketjua, mutta jos avaajalla ei ole lapsia, niin älä niitä vielä ala edes suunnittelemaan.

Vierailija
97/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ja naiset ovat eri planeetoilta. Kun parisuhteelle kertyy vuosikymmeniä lisää, pahimmat särmät tasoittuu.

Joka toinen lapsiperheliitto päättyy eroon. Siksi olisi tärkeää, että kasvetaan ensin itse aikuisiksi ja vasta sitten aletaan kasvattamaan perhettä.

En ole lukenut kovin hyvin koko ketjua, mutta jos avaajalla ei ole lapsia, niin älä niitä vielä ala edes suunnittelemaan.

Siksi moni saakin esikoisensa nelikymppisenä. Sitäkin täällä tosin paheksutaan.

Vierailija
98/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan että tietävät mitä ovat tehneet, mitä siitä puhumaan.

Monet ajattelevat että kumpa vaan se vastapuoli ymmärtää mitä tuli tehtyä niin ymmärtää miksi pahoitti mielen.

Vaan kun se että he todella ymmärtävät mitä tekevät.

Miksi siitä puhumaan ja paljastamaan itsensä? Ei siitä sovi eikä voi puhua.

Hyökkäys on paras puolustus.

Vierailija
99/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan että tietävät mitä ovat tehneet, mitä siitä puhumaan.

Hyökkäys on paras puolustus.

Tähän jatkan vielä että kun pahoitat mielesi esim siitä että "sovitte" miehen kanssa (lainauksessa siksi että monesti on tilanteita joissa ihan oikeasti on sovittu ja sitten saat myöhemmin kuulla jotain ihan muuta) ja sitten tekeekin oharit tyylin voi emmä muistanut tai en voinutkaan, niin parasta on kun et reagoi mitenkään. Niin sanotusti käännät toisenkin posken.

Katsopas miten hän hätääntyy kun ei saa toivomaansa reagtiota. Hän härkkii ja nalkuttaa perässäsi kunnes hermostut. Ja ahaa sitä voitonriemua kun hän saa lyödä lisää vettä myllyyn ja haukkua sua kaameilla sanoilla.

Ja kehä on valmis. Olet kiikissä. Sun syy kun hermostuit. Miehessä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
100/159 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa tutulta. Kun sitten tilanteen rauhoituttua otin asian taas puheeksi, niin mies huusi että

Kyllä, tutultapa kuulostaa. Osoittavat mieltänsä saman tien syyttämällä takaisin. Tämän takia esimerkiksi minua ei olla uskottu sillä mies kääntää puheissaan kaiken minun syykseni vastaavalla ja muillakin tavoilla. On hyvin uskottava lisäksi ja minusta on annettu täysin päinvastainen kuva vaikka toimin juuri oikein koska en valehtele enkä tee väärää tai pahaakaan kenellekään ikinä. Nykyisin ei vain taideta ymmärtää että joissakin parisuhteissa oikeasti se toinen on hyvä ihminen mutta vahvaluontoinen joten kestää aika paljon. Monet nimittäin eivät todellakaan kestä. Täytyy vain yrittää löytää keinot tutustua sen toisen sisimpään luottamuksen kautta tai jos ei halua sellaista ihmistä niin sitten täytyy erota. Se on vain joillakin hyvin vahvasti heissä tämä ehdottomuus sekä kielteisyys eivätkä he muutu. He vain ovat sellaisia. Vaarana siinä on juuri se sairastuminen koska heidän tulisi suhtautua asioihin sekä ottaa vastuuta ja antaa sitä rakkautta. Usein vain ottavat vastaan sitä rakkautta, hemmottelua ja helppoa elämää sekä rahaa ja materiaalia. Eivät lopulta kestä itseänsä eivätkä yleensä halua olla vastavuoroisia koska eivät halua luopua mistään ainakaan katkeroitumatta ja edelleenkin kostamatta.