Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhät miksi ette opiskele itsellenne korkeakoulututkintoa ja mene hyväpalkkaiseen työhön?

Vierailija
11.02.2024 |

Opiskelu on Suomessa kaikille ilmaista. Tukien varassa loisimisella ei ole tarkoituskaan rikastua

Kommentit (245)

Vierailija
221/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työläisenä et Suomessa rikastu. Orjana pysyt. Ala yrittäjäksi ja nostele tukia niin paljon kuin ilkeät. Yhteiskunta holhoaa kuin emo pienokaistaan.

Vierailija
222/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks hallitus ollut kaiken muun nerokkuuden ohessa heikentämässä mahdollisuutta kouluttautua uudelle alalle? 

Ilmeisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelin aikoinaan ahkerasti ja nyt olen hyväpalkkainen lääkäri

ap

Mutta et kuitenkaan ole hyvä lääkäri, koska et pidä ihmisistä. Sinulla nyt sattuu olemaan täystyöllisyys vain, koska lääkärien opiskelupaikkojen määrä on liian pieni suhteessa kysyntään. Opiskelupaikkoja määrää tulisi lisätä nykyisestä.

Vierailija
224/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et voisi jo lopettaa kannabiksen polttelua? Pääsi on aivan sekaisin.

Vastaan kuitenkin myös asiallisesti vaikka aloitus onkin typerä provoiluyritys:

1. On todella typerää kouluttautua alalle mikä ei kiinnosta.

2. Vaikka sinäkin yrität muuta väittää, niin opiskelu Suomessa ei ole ilmaista peruskoulun jälkeen.

3. Todella iso osa hakijoista jää joka vuosi ilman koulupaikkaa, iästä riippumatta. Opiskelemaan ei siis tuosta vain "mennä".

Hyvä pointteja, ja sen lisäksi ottanut kiinni yleisesti siihen oletukseen, että vain korkeastikoulutetuilla ammattiryhmillä olisi yhteiskunnallinen merkitys.

Aika moni meistä korkeakoulumme käyneillä keskituloisilla (ja paremmin toimeentulevilla) on tarve erilaisiin palveluihin arjessamme, joita harjoittavat joko yrityksen kautta itsenäisesti tai toisen palkkaamana toisenasteen tutkinnon käynyt alansa ammattilainen.

Me tarvitsemme erimuodoissaan toisiamme koulutustaustastamme riippumatta, joten miksi aliarvioimme heitä, ketkä tekevät eri työtä kuin itse teemme?

Kyllä yhteiskuntaopin kurssinta ja erityisesti -tieteitä opiskelleet ymmärtävät työelämän eri ammattiryhmien tärkeyden.

Kun seuraavan kerran toisen ammattitaitoa opintojensa vuoksi vähättelevä menee työpaikan ruokalaan, parturi-kampaajalle,  kauppaan, tarvitsee ammattikuljettajaa, sähköasentajaa jne. niin kannattaa miettiä, että miltä tuntuisi, jos kyseisen alan ammattilaista ei olisi sinulle tuota palvelua antamassa.

Vierailija
225/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta et kuitenkaan ole hyvä lääkäri, koska et pidä ihmisistä. Sinulla nyt sattuu olemaan täystyöllisyys vain, koska lääkärien opiskelupaikkojen määrä on liian pieni suhteessa kysyntään. Opiskelupaikkoja määrää tulisi lisätä nykyisestä.

Lääkärikoulutusta kannattaa lisätä kun todella moni nuori lääkäri ei halua tehdä täysipäiväistä työtä johon sisältyy päivystystä. Työtuntien määrä viikossa on vuosien mittaan laskenut niin että enää ei pitäisi olla yli 80 tuntisia työviikkoja kun aikoinaan ei ollut viikkolepoa ja päivystysvuoro oli 24 tuntia. Omassa työpaikassa tällä hetkellä kertyy työtunteja täyttä työaikaa tekevillä päivystävillä lääkäreillä noin 47 tuntia viikossa eli enemmän kuin normaali työaika. Muutamat ovat siirtyneet nelipäiväiseen viikkoon ja se lisää lääkäreiden tarvetta. 

Vierailija
226/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Hienoa, laitetaan teitä vaikka kymmenentuhatta lisää, niin kuinka hyväpalkkainen olet? Ja teetkö myös esimerkiksi putkimiehen työtkin? 

Vierailija
227/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et voisi jo lopettaa kannabiksen polttelua? Pääsi on aivan sekaisin.

Vastaan kuitenkin myös asiallisesti vaikka aloitus onkin typerä provoiluyritys:

1. On todella typerää kouluttautua alalle mikä ei kiinnosta.

2. Vaikka sinäkin yrität muuta väittää, niin opiskelu Suomessa ei ole ilmaista peruskoulun jälkeen.

3. Todella iso osa hakijoista jää joka vuosi ilman koulupaikkaa, iästä riippumatta. Opiskelemaan ei siis tuosta vain "mennä".

Hyvä pointteja, ja sen lisäksi ottanut kiinni yleisesti siihen oletukseen, että vain korkeastikoulutetuilla ammattiryhmillä olisi yhteiskunnallinen merkitys.

Aika moni meistä korkeakoulumme käyneillä keskituloisilla (ja paremmin toimeentulevilla) on tarve erilaisiin palveluihin arjessamme, joita harjoittavat joko yrityksen kautta itsenäisesti tai toisen palkkaamana toisenasteen tutkinnon käyn

Kun nyt kehuskelet siellä itseäsi paremmilla toimeentuloilla niin kaikkihan tarvitsee niitä palveluita, ei sillä ole koulutustasolla mitään väliä jos johonkin parturiin menee tai kauppaan. Kaikkihan sinne menee, koulutustasosta riippumatta. Hyvä että olet parempi ihminen, mutta samanlainen kuolevainen kuin muutkin.

Vierailija
228/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käytin jo opintotuet kun opiskelin filologian tutkinnon. Olin nuori ja luulin tahtovani kielten opeksi, mutta vasta 10 v myöhemmin tajusin etten haluakaan sitä. 2. Mul on autismi, jonka takia epätasainen osaamisprofiili, matikasta ei tule mitään, joten siksi en voi kouluttautua lääkäriksi tai insinööriksi 3. En tykkää akateemisesta ympäristöstä, mieluummin kehityn työssä 4. Kun Suomessa ei anneta mahdollisuutta kivuta alhaalta ylös työssä oppimalla, niin muutin ulkomaille 5. Ihan hyvät näkymät mulla on täällä ulkomailla, jossa teen kansainvälisessä liike-elämässä työtä, josta tykkään. Olen kiitollinen asuinmaalleni.

Vierailija
229/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Etkä ole.

Vierailija
230/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta on maksanut insinööritutkinnon mutta toitä ei ole. Työtön insinööri.

Vierailija
231/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se tutkinto ei takaa töiden saamista ( yhteenkään työpaikkaan ei noin vain mennä. Eka haetaan työpaikkaa ja sitten vasta  mennään jos tulee valituksi) eikä työpaikkoja riitä kuin pienen pienelle murto-osalle.

Vierailija
232/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä Suomessa melkein 900 000. Hyvä jos sellaisiakaan työpaikkoja on tarjolla varmasn  vain  joitakin  tuhansia korkeintaan 

Vierailija
233/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Etkä ole.

Itse olen korkeakoulutettu DI. Tiedän kyllä, olenko koulutettu vai en, koska osaan tehdä myös tutkielman asiasta, lääkärit eivät osaa. Lääkärit osaavat vain tehdä diagnostiikkaa. Itse osaan tehdä erillaisia matemaattisia laskelmia ja päätelmiä aiheesta kuin aiheesta. Kyllä, tienaan paremmin kuin lääkäri, koska olen yritysjohtaja, kaikkien pitäisi tienata. Minulla on iso talo Sipoossa ja Turun saaristossa saaressa iso kesämökki, isolla laiturilla johon ei voi ankkuroida pienillä veneillä. Lääkäreillä ei ole, koska heidän pitää tehdä töitä 24/7 ja kun menen lääkärille, he auttavat heti minua ja kumartelevat minulle.

Vierailija
234/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin juuri, valmistuin enkä ole saanut töitä.

Ennen sain sentään jotain hanttihommia, nyt niihinkään ei palkata koska on muka hieno tutkinto ja minun pelätään siirtyvän heti paremmin palkattuihin hommiin.

Vierailija
235/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut korkeakoulututkinnon kyllä, mutta olen köyhä.

Vierailija
236/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin lamavuosina, mutta silloinen aukko cv:ssä koitui kohtalokseni. Nyt köyhä hamaan hautaan saakka.

Vierailija
237/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut tutkinnon yliopistossa, toisen amk:ssa, kolmannen amiskassa. Ei ole auttanut työllistymisessä. Seuraavaksi kai oma yritys pystyyn, mutta mistä rahat sen perustamiseen. Enkä kyllä usko rikastuvani yrittäjänäkään.

Vierailija
238/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät ovat köyhiä juurikin tyhmyyttään. Ei ollut lahjoja eikä motivaatiota kouluttautua.

Mulla oli motivaatiota ja älyä mutta ei ollut rahaa. Opiskelu ei todellakaan ole ilmaista.

Suomessa on. Ei lukukausimaksua, kaikki saavat opintorahaa ja -lainaa, edullista soluasumista, alennuksia. Ikävä ettet saanut opiskelupaikkaa tai jaksanut opiskella.

Outoa, et mulla on Suomessa ollut joissain kouluissa lukukausimaksu sekä myös opiskelutarvikemaksu. Lisäksi maksulliset kirjat, netti, tietokone, kynät ym. Myös syödä täytyi koulupäivän aikana. 

Vierailija
239/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain korkeakoulututkinnosta 22 000 euroa opintolainaa, mutta en työtä.

Vierailija
240/245 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä jumala. Sinne opiskelemaanhan tosiaan pääsee ihan noin vaan kaikki halukkaat. :D Kaikki halukkaat ei pääse edes ammattikoulutuksiin, korkeakoulusta puhumattakaan. Työttömissä ihmisissä lisäksi on paljon työkyvyttömiä, joille ei ole syystä tai toisesta myönnetty eläkettä tai sitä ei ole edes älytty hakea. Voi olla myös oppimisvaikeuksia, neuroepätyypillisyyttä jne. mikä vaikeuttaa opiskelua tai työllistymistä.