Lopetin vaalien seuraamisen, kun tuli tutkimus, jonka mukaan seks. suunt. on 40% syy Stubbin äänestämiseen
Jotenkin meni fiilikset koko vaalista ja samalla aika järkyttynyt, että Suomessa on tuollainen määrä syrjintää.
Kommentit (110)
Viittaat ilmeisesti "tutkimukseen", jonka otannasta on täälläkin keskusteltu.
Kyseessä alle 300 ihmisen mielipide.
Muitahan syitä ei äänestämiselle ole, kuin se mitä äänestettävä tekee makuuhuoneessaan?
Nyt on huonoimmat ehdokkaat, ehkä jopa itsenäisen Suomen historiassa.
Mutta ei auta, jompikumpi noista kahdesta tulee olemaan Suomen tasavallan presidentti.
Kumpikaan ehdokkaista itsessään ei syrji seksuaalivähemmistöjä, mutta pelottaa muuten kummasta tahansa tulee presidentti.
On helpointa ja turvallisinta äänestää normaalia armeijan käynyttä heteromiestä puolustusvoimien ylipäälliköksi.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Kukin päättää omalta osaltaan mitä haluaa äänestää ja se ei ole syrjintää.
Syrjisin siis Stubbia jos äänestäisin Haavistoa?
Sinun logiikallasi.
On myös valinta kenen kanssa harrastaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
No lohduttaudun Pekkaa äänestäneenä sillä, että noin älykkäälle miehelle on varmaan kysyntää politiikassa. Surullista kuitenkin tuo homovastaisuus ja se osoittaa, kuinka syvällä ihmisten ennakkoluulot ovat.
Kannattaisiko perehtyä kunnolla millaisesta räpellyksestå oli kyse ja miten harhaanjohtavia otsikoita siitä revittiin.
Haavistoa ei valittu viimeksikään vaan Niinistö. Kertokaa nyt johtuiko se siitä että me Niinistöä äänestäneet vain emme halunneet äänestää homoa? Vinkki: sillä ei ollut mitään merkitystä!
Vierailija kirjoitti:
Antaa koko suomesta huonon kuvan. Ei halua olla tukemassa vähemmistöjen sekoilua.
Onhan persuillakin omat vähemmistösekoilijansa eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kukaan ei tiedä Stubbin suuntautumisesta mitään. Joo on naimisissa naisen kanssa mutta ei se mitään takaa.
No mitä h!ton väliä sillä edes on? En minä ainakaan tehnyt äänestyspäätöstäni ehdokkaan parisuhteen perusteella, mutta esim sinulle se tuntuu olevan ainoa millä on väliä.
Jostain syystä vasenlaita ja vihreät miettii näitä alapää-asioita aivan käsittämättömällä tarmolla. Ne miettii milloin eritteitä ja milloin sitä kuka laittaa mitä keneenkin ja tyypilliseen tyyliinsä vielä tietääkin sen paremmin kuin kyseinen ihminen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heterolla on kai oikeus äänestää heteroa siinä missä homolla homoa. Itse äänestän pätevintä. Ja sen valitseminen ei ole vaikeaa.
enemmistö ei kannata homoja. miksi se on edelleen niin ikävä fakta SETAlaisille.
Niin, itse mielestä seksuaalisuudella ei ole merkitystä presidenttiä äänestäessä. En kuulu mihinkään puolueeseen, yhdistykseen tai ammattiliikkeeseen, joten teen valintani ihan sen perusteella, kenellä on mielestäni tehtävään paras pätevyys ja erotuksena ehdokkaiden mielipiteet verraten omiin mielipiteisiini.
Miksi on vaikeaa ymmärtää, ettei osa ihmisistä vaan välitä ehdokkaiden seksuaalisuudesta? Samoin kuin osalle sillä on merkitystä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Viittaat ilmeisesti "tutkimukseen", jonka otannasta on täälläkin keskusteltu.
Kyseessä alle 300 ihmisen mielipide.
Muitahan syitä ei äänestämiselle ole, kuin se mitä äänestettävä tekee makuuhuoneessaan?
Nyt on huonoimmat ehdokkaat, ehkä jopa itsenäisen Suomen historiassa.
Mutta ei auta, jompikumpi noista kahdesta tulee olemaan Suomen tasavallan presidentti.
Kumpikaan ehdokkaista itsessään ei syrji seksuaalivähemmistöjä, mutta pelottaa muuten kummasta tahansa tulee presidentti.
Se mitä tekee makuuhuoneessa kuvaa ihmisen arvoja. siellä voi olla ihan lain puitteissa tänä päivänä oma äiti tai eläimiä. joten kyllä se kuuluu kansalle millainen arvomaailma presidentillä on.
Kun puhutaan seksuaalivähemmistöjen syrjimisestä niin missä on seksuaalienemmistön tukeminen?
Minulla on vahva tunne, että tuo kysely ei kertonut mitään muuta kuin sen että Stubbia äänestävät on rehellisempiä kuin Haavistoa äänestävät. Heillä ei ole mitään tarvetta esittää parempaa/erilaista/suvaitsevampaa kuin oikeasti ovat vaan he ovat sinut niin itsensä kuin muiden mielipiteidenkin kanssa.
Jostain syystä se ei yllätä yhtään.
Miksi ei saa nykyään olla sitä mieltä että homous ei ole ok?
Ei olla edes niitä naisten tasa-arvoasioita saatu mallilleen niin pitäisi muita vähemmistöjä tässä alkaa nostamaan muiden edelle?
Naisille ensin sama palkka niin katotaan vasta sitten näitä muita
Katsokaa vain niin YLE aloittaa heti sunnuntaina rummutuksen siitä, että Suomeen ei tullut homoa presidenttiä, koska suomalaiset vastustavat homoja. Ja levittävät tätä sontaa myös ulkomaille. Isänmaan asialla.
Samaiset foobikkojuntit sitten mäkimässä että ei mitään pridejä tarvita, kun ei ole sortoakaan!
Jeessuus miten TYHMÄÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Kukin päättää omalta osaltaan mitä haluaa äänestää ja se ei ole syrjintää.
Syrjisin siis Stubbia jos äänestäisin Haavistoa?
Sinun logiikallasi.
On myös valinta kenen kanssa harrastaa seksiä.
On, ja on myös huonoja valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Heterolla on kai oikeus äänestää heteroa siinä missä homolla homoa. Itse äänestän pätevintä. Ja sen valitseminen ei ole vaikeaa.
On oikeus. Ei sitä kukaan kysele. Mutta mikähän järki ja logiikkaa on siinä, että seksuaalinen suuntautuneisuus on niin ratkaiseva tekijä? En suht konservatiivisena kristittynä ymmärrä tuota ollenkaan.
Ajatelkaapa, että Haavisto valittaisiin presidentiksi. Sitten tämäkin "lasikatto" olisi murrettu. Kuuden vuoden kuluttua kukaan ei edes ajattelisi asiaa. Ihan sama onko homo tai hetero, ei kenenkään sitä pressaa tartte n#ssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
enemmistö ei kannata homoja. miksi se on edelleen niin ikävä fakta SETAlaisille.
Niin, itse mielestä seksuaalisuudella ei ole merkitystä presidenttiä äänestäessä. En kuulu mihinkään puolueeseen, yhdistykseen tai ammattiliikkeeseen, joten teen valintani ihan sen perusteella, kenellä on mielestäni tehtävään paras pätevyys ja erotuksena ehdokkaiden mielipiteet verraten omiin mielipiteisiini.
Miksi on vaikeaa ymmärtää, ettei osa ihmisistä vaan välitä ehdokkaiden seksuaalisuudesta? Samoin kuin osalle sillä on merkitystä.
-eri
Minä ajattelen, että molemmat olisivat yhtä hyviä presidenttejä. Molemmat osaavat kv-politiikkaa, molemmilla huikeat verkostot, molemmat osaavat edustaa.
Mikä valinta jää jäljelle? Se, kuka kättelee rinnalla itsenäisyyspäivänä.
Jos heidän osaamisessaan olisi eroa, niinnsitten seks suuntautuminen ei olisi se olennaisin asia.
eri
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ennemminkin niin päin, että homot äänestävät aina homoa ja vain sen seksuaalisen suuntautumisen vuoksi. Vaikka eihän sillä seksuaalisella suuntautumisella pitäisi olla mitään tekemistä pätevyyden kanssa. Miksi ylioppilas on edes toisella kierroksella?
No mulla on lähipiirissä ainakin kaksi homoa, jotka eivät äänestä Haavistoa. Toiselle homous on merkityksetön asia presidentissä ja toinen ei nimenomaan äänestä Pekkaa siksi, että tämä on homo, on sen verran konservatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa vain niin YLE aloittaa heti sunnuntaina rummutuksen siitä, että Suomeen ei tullut homoa presidenttiä, koska suomalaiset vastustavat homoja. Ja levittävät tätä sontaa myös ulkomaille. Isänmaan asialla.
Toivon että näin. Saisi olla ylpeä.
Ns tutkimus oli surkea kysely pienelle joukolle eikä kerro mitään todellisuudesta. Tarkoitushakuista pyrkimystä vaikuttaa suvaitsevaisten ihmisten äänestykseen, eli luoda asetelma jossa Stubbia äänestävät ovat muka homofobisia.