Naisten tinder profiileissa lukee usein syvälliset keskustelut niin mitä sillä tarkoitetaan?
Pitääkö miehen olla joku puhemies että pälpätystä tulee loputtomasti? Vai tarkoitetaanko sillä sitä että jotain aihetta kolutaan läpi monta tuntia putkeen?
Kommentit (86)
Sitä, että voidaan keskustella syvemmistäkin asioista kuin mitä syödään ja millainen sää on. Itse ainakin arvostan sitä, että parisuhteessa voidaan molemmin puolin jakaa elämän herättämiä syvällisempiäkin ajatuksia ja tuntemuksia eikä keskustella vain pinnallisista asioista.
Ja se ei tarkoita että yhdessä aiheessa pysyttäisiin ikuisuus. Vaan yleistä kiinnostusta tutustua toiseen pintaa syvemmältä. Tiettyä toisen kunnioittamista ja vakavasti ottamista
Syvällisyys on tunnetason keskustelua. Puhutaan peloista ja unelmista.
Voi ei. Mä en ainakaan haluaisi alkaa vatvoa asioita.
On jo koluttu moneen kertaan. Kysy ystävältäsi googlelta vanhoja keskusteluja.
Nainen selvittää varallisuutesi ei siinä sen kummempaa ole. Saattaa puhua jostain muustakin silmänlummeeksi.
Kierretään jotain pikkuyksityiskohtaa mistä kyseinen nainen nyt sattuu olemaan kiinnostunut. Se on syvällistä.
Syvälliset keskustelut aiheuttavat suhteeseen vain ongelmia, koska osapuolten mielipide- ja näkemyserot nousevat esiin. Sitten toinen tai kumpikin vetää niistä herneen nenään.
En suosittele lähtemään tuollaiseen mukaan.
Tyhjäpäät haluavat länkyttää jonninjoutavia.
Minun mielestä on tylsää istua ja puhua pitkiä aikoja, itse arvostan enempi hiljaisuutta ja yhdessäoloa kuin loputonta pälpätystä.
-ap
Tunteet, niistä loputon märehtiminen on syvällistä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä on tylsää istua ja puhua pitkiä aikoja, itse arvostan enempi hiljaisuutta ja yhdessäoloa kuin loputonta pälpätystä.
-ap
Minä ja mieheni olemme introverttejä. Ei meidän tarvitse pälpättää koko aikaa, mutta koen, että olemme syvällisiä. Iltaisin ennen nukkumaanmenoa meillä on hyviä keskusteluja.
Siispä nainen pitää viedä notskille ja käydä kuuden tunnin maratonkeskustelu taivaankaaren alla. Sama toistetaan myös olohuoneessa, kirjastossa kahvilassa jne. Aiheina kirjallisuus, näyttämötaide, avaruus, geologia, historia. Minulla oli ilo tapailla naista, joka vei keskustelua eteenpäin ja vaihdoimme ajatuksia milloin missäkin veneessä, automatkalla tai fillaroidessa. Aiheet olivat tosiaan tyyliin "Lex Fridman Podcast" eli tuntikaupalla keskustelua eri kulmilta, siis reikien puhkomista omaan kuplaan, eivätkä aiheetkaan aina todellakaan olleet kummankaan omimmalta kompetenssialueelta. Harmillista että en enää ole löytänyt seurakseni tuollaista naista. M57
Syvällisillä keskusteluilla itse käsittäisin ne sellaisiksi että pitäisi olla sekä aihepiireihin liittyvää tietoa että omia perusteltuja tulkintoja/näkemyksiä aihepiiristä.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mitä teet toisella ihmisellä, jos keskusteluseura ei kiinnosta? Syvälliset keskustelut ei tarkoita jatkuvaa keskustelua. Minä en ainakaan ottaisi kumppania, jolle olen vain koira samassa taloudessa. Ihmisyyteen kuuluu kuitenkin kommunikaatio toisen kanssa.
Komea mies sanoo rakastan sinua, se on syvällistä. Aiheet jotka kiinnostavat ja avartavat.
Vierailija kirjoitti:
Syvälliset keskustelut aiheuttavat suhteeseen vain ongelmia, koska osapuolten mielipide- ja näkemyserot nousevat esiin. Sitten toinen tai kumpikin vetää niistä herneen nenään.
En suosittele lähtemään tuollaiseen mukaan.
Kannattaako olla suhteessa, jos ei edes tunne toista, ja sitten kun oppiikin tuntemaan, ei pidä tästä? lol
Käytännössä se tarkoittaa tämän tyylisiä keskusteluja:
"Marja töissä sanoi ettei tule tykypäiville.
Kirsi oikein niinku kivahti siihen et "mitä?!"
Tiiäksä niinku silleen et hei, sun ON TULTAVA. Niinku ihan pakko!
No mä olin sit siinä vaiheessa hiljaa mut mun teki NIIN kovasti mieli sanoo et hei nyt kuule..."
Tätä sitten jankataan tuntikaupalla eikä nainen edes huomaa että mies on nukahtanut puol tuntia sitten.
Syvällisyys tarkoittaa niitä aiheita.
Eli puhutaan muustakin kuin toisen ulkonäöstä, himosta ja jonninjoutavaa small talkia.
halutaan oikeasti tutustua ihmiseen. Kysellään kysymyksiä toiselta. Esim jos jutellaan harrastuksista, saatetaan puhua myös siitä miksi sitä on alkanut harrastaa, miksi se on itselle tärkeää ja mitä se omassa elämässä edustaa. Tms.
puhutaan ehkä maailman tilasta, politiikasta, unelmista, haaveista, siitä miten on tultu sellaiseksi kuin nyt ollaan.