Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi se aiheuttaa raivoa, että jokut heräävät myöhään

Vierailija
09.02.2024 |

esim klo 10-12 välillä? Mitä se sinuun vaikuttaa, joka haluat herätä heti aamusta?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistaloudessa eri rytmit tarkoittaa yleensä sitä, että aamuvirkku hoitaa suurimman osan kotitöistä ja iltavirkku vaan hengaa omana aikanaan.

Miten niin? Päivällä ja illalla ei voi tehdä kotitöitä?

Totta kai voi. Ei vain kovin äänekkäitä kotitöitä jos muu perhe nukkuu. Meillä ainakin pienessä kämpässä kuuluu kaikki äänet makuuhuoneeseen. 

Perhe nukkuu päivällä ja illalla? Onhan sekin tietysti mahdollista ettei kukaan perheestä nuku yöllä.

Vierailija
42/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ei tunnu tajuavan, että yötöissä olevankin pitää nukkua. Muistan ikuisesti millainen yhteistörmäys tuli, kun siskontyttö pääsi ripille. Olisi otettu kuvia aamulla klo 9 aikaan (piti keksiä tietenkin jotain erilaista) Sanoin, että en kyllä pysty tulla laittautuneena kuviin silloin, koska olen vasta aamulla klo 6 töistä kotona. Olisin joutunut valvomaan kirkonmenot ja juhlatkin vielä päälle. Ravintolassa työ on muutenkin raskasta, eli olen yleensä todells väsynyt kun pääsen kotiin. . Hän huusi minulle, että miksi en nuku "ihmisten aikaan". Niin helppoahan se on sanoa, kun on kaikki vkl.vapaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteistaloudessa eri rytmit tarkoittaa yleensä sitä, että aamuvirkku hoitaa suurimman osan kotitöistä ja iltavirkku vaan hengaa omana aikanaan.

Totta kai voi. Ei vain kovin äänekkäitä kotitöitä jos muu perhe nukkuu. Meillä ainakin pienessä kämpässä kuuluu kaikki äänet makuuhuoneeseen. 

Ihanat muistot tuli mieleen kimppakämppäajoilta. Yksi halusi nukkua puoleen päivään, ja halusi muiden olevan hiljaa. Toinen halusi nukkua aikaisin, joten illallakin olisi pitänyt hiippailla omassa asunnossa. Eli siis kaiken äänekkään elämisen piti tapahtua klo 13-21 :D 

Vierailija
44/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä usein ihmetellyt, itse nukun usein klo 12 asti. Silti kaiken maailman puhelinmyyjät ovat jo soitelleet terhakkaasti heti klo 9 miten kehtaavat! Ja yläkerra naapurit kolaa myös jo klo 8, kuulen sen unen läpikin. Ovat niin ihanan ahkeria ihmisiä....

Mitä hvettiä voi kolata jos asuu yläpuolella? Ei siellä mitään pihaa ole

Vierailija
45/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä vahvaa luterilaista kulttuuria mikä meillä on. Kunnon ihminen herää klo 4, vääntää 16 tuntia töitä ja menee nukkumaan. Iloa ei ole eikä hauskanpitoa. Väsymystä ei tunneta. Lesoillaan kuinka mennään puolikuolleinakin hommiin. Ryypätään viinaa ja mässätään jotta nuppi ei täysin leviä käteen heti alussa. Sellaista.

Vierailija
46/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on jo sanontakin että "aikainen lintu madon nappaa". Ei ole yhtään kansantarinaa tai sanontaa jotka suosisivat myöhään nukkujia. Nyt vaan kello soimaan kuudelta, niin huomaat itsekkin hyödyt!

Aamun virkku illan torkku.

Vierailija
47/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä usein ihmetellyt, itse nukun usein klo 12 asti. Silti kaiken maailman puhelinmyyjät ovat jo soitelleet terhakkaasti heti klo 9 miten kehtaavat! Ja yläkerra naapurit kolaa myös jo klo 8, kuulen sen unen läpikin. Ovat niin ihanan ahkeria ihmisiä....

Hiljasuus päättyy klo 7 eli kärsi vaan tai muuta omakotitaloon.

Vierailija
48/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on sitten oikein aikataulu jonka mukaan kotitöitä tehdään aamulla? Meillä voi tehdä niitä iltapäivällä ja illalla ja peräti viikonloppunakin. Itse olen aamuvirkku herään ilman herätyskelloa kello 6 ja mies nukkuu viikonloppuna varsinkin klo 10-11 asti. Ollaan 30 v. yhdessä eikä asiasta ole tarvinnut koskaan riidellä tai edes keskustella. 

Vierailija
49/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään klo 8-9 välillä ja työt aloitan yleensä vasta jotain klo 11 aikoihin. Olen hemmetin hidas aamuisin ja ei oikein kykene heti hommiin tai vapaaehtoisesti heräämään aikaisemmin. Olisi kivempi aloittaa työt aikaisemmin ja vastaavasti lopettaa aikaisemmin, mutta ei vaan kykene.

Tosin olen yrittäjä ja voin itse määritellä työaikani. Jos asiakastapaaminen, niin aikaisintaan klo 11 on minulle mahdollista. Mutta poikkeuksia löytyy kyllä eli jos oikeuspäivä, niin herätys (valitettavasti) 6-6.30. Onneksi niitä kuitenkin harvakseltaan.

AA

Vierailija
50/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn arkisin töissä klo 8-. Viikonloppuisin nukun vähintään kymppiin. 

Tykkään vaan niin paljon yön pikkutunneista ja oikeastaan jo siitä puolenyön tunnelmasta. 

tuntuu ihan hassulta, jos elämästä puuttuisi se kokonaan. 

Se tunne, kun jokin tuntuu niin mukavalta/kiehtovalta, ettet malta mennä nukkumaan. 

Vierailija
51/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on jo sanontakin että "aikainen lintu madon nappaa". Ei ole yhtään kansantarinaa tai sanontaa jotka suosisivat myöhään nukkujia. Nyt vaan kello soimaan kuudelta, niin huomaat itsekkin hyödyt!

Boomeri joka sammuu viimeistään klo 20:00 🤪

Vierailija
52/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain kouluissa jo käytössä se, että päivä alkaa myöhemmin? Perustuen siihen tutkimukseen teinien aivojen kehityksestä.

Vierailija
53/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään joskus yhden tai kahden aikaan. Nukun 12 tuntia.

T: työtön mies

muuhunhan sinulla ei ole varaa.sosiaaliturvan leikkaukset jatkuu sitten voit nukkua 14 tuntii.

Vierailija
54/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se joskus hieman rasittavaa, että mies omalla vapaa-ajallaan pelaa ja hengailee iltayöllä, minä laitan perheelle päivällistä ja vien lapsia harrastuksiin (töitten jälkeen, jolloin miehen työpäivä vielä jatkuu, koska heräsi myöhempään). Mutta mies on aina ollut illan virkku, enemmän kuin minä, joten eläköön siinä rytmissä mistä nauttii.

Vierailija
55/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenenkään raivoavan, mutta sellainen hyvin laiskanpulskea ihminen tulee mieleen, jos aikuisenakin on tuollainen.

Kukas ne yö- ja iltatyöt tekee elleivät nämä "laiskanpulskeat" ihmiset, jotka ahkeroivat illasta kun muut ovat vapaalla?

Vierailija
56/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samahan se koskee sitä joka herää aikaisin aamulla. Ei hänkään voi tehdä äänekkäitä kotitöitä heti aamusta, jotta klo 12 tai klo 14 päivänsän aloittava saa nukkua riittävästi.

Vierailija
57/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yhtään raivostuta muiden nukkuma-ajat. Mulle sopivin aika on 24-08. Mutta kertokaapa te, jotka nukutte 04-12 mitä te teette sitten aamuyöllä? Eipä siinä oikein voi ryhtyä imuroimaan tai pesemään pyykkiä.

Vierailija
58/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomeri joka sammuu viimeistään klo 20:00 🤪

Minäkiin oon boomeri mutta menen puolen yön jälkeen vasta nukkumaan. Nukun kuin tukki kuuteen asti. Sitten kahvia ja hommia ja iltapäivällä otan kunnon päivätorkut pari tuntia. Eläkkeellä tietty olen, mutten voi enkä halua alkuillasta mennä maate. 

Vierailija
59/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... näitä lukiessa kyllä vaikuttaa enempi siltä, että yökukkujat ovat niitä jotka raivoaa aamuvurkuille 🥱😴

Vierailija
60/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikonloppu tai vapaapäivä, niin herään kahdelta iltapäivällä. Arkena menen töihin yhdeksään. 

Vanhemmilla ihmisillä toisten aamu-unisuus aiheuttaa peppukipuja. Ollaan niin olevinaan muita parempia ihmisiä, kun herätään jo kuudelta aamulla lypsämään lehmät. Noh nykypäivänä robotti lypsää, ei siellä ihmistä tarvita.

Tietenkin, jos ei ole mitään saavuttanut elämässä, mutta jollain on päästävä kerskailemaan, niin tuo on hyvä keino.