Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi se aiheuttaa raivoa, että jokut heräävät myöhään

Vierailija
09.02.2024 |

esim klo 10-12 välillä? Mitä se sinuun vaikuttaa, joka haluat herätä heti aamusta?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt raivoamaan alkaisi kenenkään unirytmistä. Kukin nukkukoot niin pitkään kuin lystää, jos ei siis ole muita velvollisuuksia. Voin kuvitella, että toisen myöhään herääminen voi olla haastavaa arjessa vaikka lasten kanssa. 

Kun se ei ole pitkään nukkumista, jos menee nukkumaan aamuyön tunteina.

Aamuyön tunteina ei kätevästi tarvitse olla lasten kanssa :D 

Vierailija
22/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet päivästä on jo mennyt, jos kömpii ylös vasta puolilta päivin. Ei aiheuta raivoa, mutta ihmetystä kyllä.

Jokaisella on vuorokaudessa ihan samat 24 tuntia riippumatta siitä minkä ajan siitä nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen nukkumaan aamulla joskus kuuden tai seiskan aikaan ja herään joskus klo 15. 

Alkoiko nyt jotakuta raivostuttamaan. :D

Vierailija
24/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistaloudessa eri rytmit tarkoittaa yleensä sitä, että aamuvirkku hoitaa suurimman osan kotitöistä ja iltavirkku vaan hengaa omana aikanaan.

Vierailija
25/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteistaloudessa eri rytmit tarkoittaa yleensä sitä, että aamuvirkku hoitaa suurimman osan kotitöistä ja iltavirkku vaan hengaa omana aikanaan.

Näinhän se menee usein. Eksän mielestä minulla oli enemmän aikaa tehdä kotitöitä. Me tehtiin ihan samat tunnit. Hän vain aloitti joskus kymmenen aikaan, minä aloitin klo 7:30. Eli minun olisi pitänyt vapaa-ajalla käydä kaupassa ja kokata, ja hänen olisi pitänyt nukkua ja pelata. Mutta joo, tuo on enemmän idiootin kuin iltavirkun käytöstä. 

Vierailija
26/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän yötöistä. Aika harva niitä haluaa tehdä. Valittajia kuitenkin riittää kun nukun iltapäivään. 

Vierailija
27/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teille muka raivoaa tai valittaa? En käsitä.

Oma ja puolison työ tehdään pääosin 8-16, mutta kyllä mekin viikonloppuna nukumme ja valvomme myöhään silloin kun huvittaa. Eikä kukaan raivoa, jos itse haluaa joskus toimia toisin kuin kumppani.

Vierailija
28/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella ei ole mitään tekemistä joten nukun pitkään ainakin puoleen päivään. Keväällä herään aamu kuudelta ja lähden kalaan.

Vierailija
29/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee usein. Eksän mielestä minulla oli enemmän aikaa tehdä kotitöitä. Me tehtiin ihan samat tunnit. Hän vain aloitti joskus kymmenen aikaan, minä aloitin klo 7:30. Eli minun olisi pitänyt vapaa-ajalla käydä kaupassa ja kokata, ja hänen olisi pitänyt nukkua ja pelata. Mutta joo, tuo on enemmän idiootin kuin iltavirkun käytöstä. 

Tuo ei minunkaan mielestäni liity unirytmiin vaan kunnioituksen puutteeseen. 

Vierailija
30/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monet ei tunnu tajuavan että yhtä paljon ne iltavirkut nukkuu kuin hekin. Ne kuvittelee että me nukutaan enemmän, kun herää vähän myöhemmin. Mutta kyllä me käydään nukkumaankin myöhemmin. Minunkin ex kuvitteli että nukun paljon. Joo, sängyssä olin ehkä 23-10, mutta en nukkunut koko sitä aikaa. Yöllä saatan herätä ja unta en saa moneen tuntiin. Ja viikolla kertyy sitten univelkaa. 

Vierailija
31/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt raivoamaan alkaisi kenenkään unirytmistä. Kukin nukkukoot niin pitkään kuin lystää, jos ei siis ole muita velvollisuuksia. Voin kuvitella, että toisen myöhään herääminen voi olla haastavaa arjessa vaikka lasten kanssa. 

Miten se olisi haastavaa? Se joka luonnostaan herää aikaisemmin, hoitaa aamut lasten kanssa.Iltavirkku hoitaa illat. Kouluikäiset tottakai heräävät itse, ottavat itse aamupalan ja lähtevät kouluun ilman hyysäämistä. Ei minua kukaan ala-asteella herättänyt kouluun, piti itse herätä kelloon ja ottaa aamupala. Eli se on oma valinta herätä kouluikäisen kanssa. Monissa maissa muuten lapsetkin valvovat myöhään ja herääävät myöhään.

Vierailija
32/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole pitkään nukkumista, jos menee nukkumaan aamuyön tunteina.

Aamuyön tunteina ei kätevästi tarvitse olla lasten kanssa :D 

Lasten hankinta on täysin vapaaehtoista.

Vierailija
33/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan klo10-12 aikoihin.

-yökkö

Vierailija
34/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Päivällä ja illalla ei voi tehdä kotitöitä?

Vierailija
35/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän yötöistä. Aika harva niitä haluaa tehdä. Valittajia kuitenkin riittää kun nukun iltapäivään. 

Juu. "Miks et vastaa ku soitin"?  Tai joku tun kela uhkailee, "kun ei tavoitettu". Olin yövuorossa tun tampio.

-yökkö

Vierailija
36/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan raivoa, mutta kyllä se kertoo ihmisestä ihan kaiken oleellisen, bonarina nämä samat tyypit eivät siivoa paskaista kämpäänsä ikinä kun eivät jaksa. Ja tiskaaminen on samalla mallilla. Ja lakanat vaihtaa 3 viikon välein. Aamun virkku, illan torkku, se tapa talon säilyttää. Aamun torkku, illan virkku, se tapa talon tuhoaa. Ja se on nähty jo monta kertaa. 

Ja muistakaa nyt alapeukuttaa tätä helvetisti vitunlaiskatpaskat. ;)

Vierailija
37/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ennen pelkkää yötyötä. Työskentelin 23-7 ja nukuin 9-15(16). Ei ollut sellaista työviikkoa ettei joku olisi ollut herättelemässä puoliltapäivin tai viimeistään kahdelta iltapäivällä, että herätys nyt eihän kukaan koko päivää nuku!

Jotenkin kai ajattelivat, että yötyöläinen nukkuu yöllä töissä ja voi koko päivän sitten tehdä kaikkea kivaa. Tai ettei yötyöläisen tarvitse nukkua koskaan.

Jossain vaiheessa mukaan tuli iltavuorot. Töitä oli 15-23. Yökyöpelinä menin nukkumaan pikkutunneilla, että saisin jotenkuten pidettyä synkassa yövuoro- ja iltavuororytmin.  Nukuin siis suunnilleen 6-13(14). Tämäkin tuntui olevan joillekin iso ongelma, että miten sitä nyt taas koko päivä menee nukkuessa!

Vierailija
38/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut kenenkään raivoavan, mutta sellainen hyvin laiskanpulskea ihminen tulee mieleen, jos aikuisenakin on tuollainen.

Vierailija
39/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Päivällä ja illalla ei voi tehdä kotitöitä?

Totta kai voi. Ei vain kovin äänekkäitä kotitöitä jos muu perhe nukkuu. Meillä ainakin pienessä kämpässä kuuluu kaikki äänet makuuhuoneeseen. 

Vierailija
40/91 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut on muka parempia ihmisiä. Sitten kuitenkin pilkkivät illalla jo Puoli Seiskan ääressä.

En edes katso Puoli Seitsemän ohjelmaa