Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?
laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla
vuokra 482
+
työkkäri 800 e brutto
asuntotuki 350
siihen sossun toimeen tulos 332 e
----
käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!
Kommentit (314)
Asun helsingissä, olen kahden lapsen yyhoo. Vuokra vesien kanssa 1060e. Tulot (elarit, asumistuki, lapsilisä yyhoo korotuksella ja toimeentulotuki) 2523,40e. Siitä pois vuokra niin jäljelle jää 1463,40 euroa kaikkeen muuhun elämiseen, tekee aika tiukkaa kahden teinin kanssa.
Jos saa toimeentulotukea niin monia päällekkäisiä tukia ei saa tai ne vähentää toimeentulotukea. Laskurit antaa viitteellisen arvion, todellinen laskelma minkä mukaan saa toimeentulotukea on ihan jotain muuta ja hyvin paljon alle sen mitä laskuri antaa.
nauttikaa köyhyydestä työttömät tarjoillaan ala kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Hei osta omistusasunto. Sitten jäät työttömäksi ja nostat tililtäsi kaikki rahat ja odota 3 kuukautta. Sen jälkeen haet kelalta tukia niin saat jopa 1000-2000 euroa tukia ja kela maksaa sitä omistusasuntoasi asumistukineen. näin suomessa homma menee.
Alat päästä jäljille. Olet ensimmäinen, joka hiffaa missä mennään..mutta tuo summa on aloittelijan rahaa vielä.
Ottakaa myös huomioon jos käy yhtäkkiä niin hyvä tuuri että tilille jää tuista esimerkiksi 20e kuun lopussa niin tämä huomioidaan seuraavan kuukauden tt tuessa.
Työkkärissä ne sanoi kerran ettei minulla ole mahdollisuuksia päästä enää töihin Olen 48 v terve työkykyinen mies.Ne sanoi ettei kukaan palkkaisi minua olen ollut jo 3 vuotta työtön joten en ole sellainen että joku yritys haluaa minua enää palkata. Yritykset palkkaa alle 30 v ihmisiä.
mä ainakin sain anssia 1280e/kk käteen kohta 15v. sitten kun putkessä olin 6 vuotta ennen eläkettä. Mitään 'tukia' en kyllä anonut, kuten en koko ikäni aikana
Oletkos laskenut paljon pistät lapsen kuussa keskimäärin? Mukaan ei saa laittaa päivähoitomaksuja, sairaskuluja, eikä harrastusmaksuja, vaan paljon laitat perustarpeisiin eli kaikkeen muuhun, lähinnä ruoka, vaatteet, kengät, satunnaiset synttärilahjat kavereille ja itselleen jne.
Vaikea ehkä arvioida jos ei pidä kirjaa.
Olisi kiva nähdä mikä on sellainen vertailtava kulutus esim. Tt-tuen neljäänsataan. Senhän päälle saa sitten päivähoidon ja harrastukset, vaikka niitä kalleimpia ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan työttömänä 739e nettona. Asumistukea tai toimeentulotukea en saa.
vähä siistii.ja mainostat täällä olevasi köyhä ja eläväsi noin pienellä rahalla.
Kuule kyllä sulla on vähän siistit ja sileet aivot.
Mitä aloittaja tarkoittaa termillä "käteen"?
Asia ei kuitenkaan mene ollenkaan kuten aloittaja laskee. Ensiksi pitää vähentää työttömyysturvasta verot. Asumistukea 482 euron vuokraan ei todellakaan saa 350 euroa.
Ehkä se aloittajan "käteen" tarkoittaa toimeentulotuen perusosaa? Sitä maksetaan sen verran, että kohtuullisiksi katsottujen asumiskulujen jälkeen jää yksinasuvalle aikuiselle 587 euroa kuussa. Sen pitäisi sitten riittää kaikkeen muuhun kuin asumiseen ja julkisen sektorin terveydenhoitoon. Siitä pitää siis itse maksaa ruoka, hygienia, käsikauppalääkkeet, matkat, harrastukset, vaatteet, kodin hankinnat, puhelinlaskut ym. Tonnia siis ei saa, ei edes kuuttasataa. Ja monella paikkakunnalla ei ole tarpeeksi asuntoja, jotka katsottaisiin kohtuuhintaisiksi. Silloin voi joutua maksamaan osan vuokrastaankin tuosta. Ja tietenkään ei saa olla helposti realisoitavaa omaisuutta, esim. sijoituksia.
Työttömiä on tietenkin monenlaisia. Ei ole mitään samaa summaa, jonka jokainen työtön saisi. Jos asuu omistusasunnossa, on asumistuen saaminen heikkoa. Jos saa ansiosidonnaista, ei luultavasti saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei osta omistusasunto. Sitten jäät työttömäksi ja nostat tililtäsi kaikki rahat ja odota 3 kuukautta. Sen jälkeen haet kelalta tukia niin saat jopa 1000-2000 euroa tukia ja kela maksaa sitä omistusasuntoasi asumistukineen. näin suomessa homma menee.
Alat päästä jäljille. Olet ensimmäinen, joka hiffaa missä mennään..mutta tuo summa on aloittelijan rahaa vielä.
Kelan tuki- ja etuudet käsittävät kymmeniä eri tukimuotoja. Täällä on mainittu vasta muutama.
Helsingissä saan 1350€ joka kuukausi tilille Kelasta, vuokran jälkeen tästä jää käyttörahaa noin 580€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Työkkärissä ne sanoi kerran ettei minulla ole mahdollisuuksia päästä enää töihin Olen 48 v terve työkykyinen mies.Ne sanoi ettei kukaan palkkaisi minua olen ollut jo 3 vuotta työtön joten en ole sellainen että joku yritys haluaa minua enää palkata. Yritykset palkkaa alle 30 v ihmisiä.
Ystäväni on samanikäinen ja ikinä ei työkkäri ole hänelle tommosta sanonut. Valmistui juuri toiseen ammattiin ja työllistyi heti. Sulla on p*ska omavirkailija.
Vierailija kirjoitti:
Saan 570, 50 euroa kuussa.
Se on työmarkkinatuki. Muuta en saa, kun on omistusasunto ja mökki.
Ja jos joku laskisi sinulle laskureiden mukaan tietämättä.käytäntöä, niin saisi isommat summat.
Ja jos on esim ulosotossa, niihin suojaosuus on pieni. Eikä ulosottoa huomioida.toimeentulotuessa tai asumistuessa tms. näin se kuuluukin olla, mutta käytännössä käteen voi jäädä todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
mä ainakin sain anssia 1280e/kk käteen kohta 15v. sitten kun putkessä olin 6 vuotta ennen eläkettä. Mitään 'tukia' en kyllä anonut, kuten en koko ikäni aikana
siinä meilä fiksu tyyppi.oikee kunnon idiootti.ja se anssi raha tippuu taivaasta vai mistä luulet tulevan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako jostain työpaikan mistä saa 1000 euroa palkkaa kk. Ei saa, olen joka paikasta kysynyt. Ne työpaikat haluaa ensin että harjoittelee 12 kk työttömyysrahalla sitä työntekoa mistä on ammattitutkinto ja työkokemusta 10 vuotta jo kertynyt. Nykyään on vaan sellainen meininki että jos joutuu työttömäksi ja on työtön vaikka 12 kk niin joutuu kaiken aloittamaan alusta ja työnantaja katsoo ettei ole mitään koekmusta enää. Sen takia töihin on 40 vuotiaan mahdoton päästä.
Jos olisi työ mistä saa 1000e palkkaa niin todellakin hakisin. Mutta tuskinpa kelpaan, koska vuoden työttömänä ollut on työnantajien silmissä täyttä roskaa ja varsinkin jos on nainen ja lisääntymisiässä. Ei uskalleta palkata
Nainen ei ole koskaan sopivan ikäinen työelämään. Ensin olet nuori ja saatat jäädä perhevapaille.
Sitten kun olet ohittanut lisääntymisiän, olet liian vanha eikä kukaan halua palkata sinua.
Eläkkeellä sentään helpottaa. Edes vähän, jos jaksat tehdä töitä. Eläkeläisiä palkataan yllättävän paljon osa-aikatöihin pienillä tunneilla. Palkkaamisen sivukulut ovat vanhuksille pienemmät kuin muille. Lisäksi moni tyytyy pienempään palkkaan, sillä haluavat vain vähän lisätuloja eläkkeen rinnalle. Heillä ei ole enää pieniä lapsiakaan hoidettavana, mutta saattavat kyllä itse sairastella.
Tämä 9n omituista, että työssäkäyvien käteen jäävä määrä on se summa mikä verojen jälkeen palkkana tilille tulee. Siitä maksetaan se vuokrakin jne. Lääkkeet, sähkö ja kotivakuutukset. Työ mökille käteen jääkin se osa mikä asumiskulujen maksamisen jälkeen jää käteen ja hyvässä lykyssä tosiaan ne lääkkeet, terveydenhuoltokulut, vakuutus ja sähköt ja vesi maksetaan sossusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ehkä tosiaan huijaamalla.voi saada jotain, mutta useat meistä köyhistä on rehellisiä. Yksi mies yritti iskeä ja selitti että käy pimeissä töissä ja saa sossutuet päälle. Kai sitä sellaisella saa kasattua, mutta ei se liity normaalin ihmisen elämään eikä tukiin mitenkään. Mistä.tahansa voi varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vähän yli tonnin käteen, sillä saan ansiosidonnaista. Jos siltä tippuu pois, niin tuloista lähtee iso osa.
Ruokajonoonkin tulee Kajaanista matkaa niin paljon ettei ole varaa sinne lähteä.
Ei työttömyys mikään lepoloma ole. Pikemminkin stressin ja taloushuolten aiheuttaja. Elämä on helpompaa silloin kun on työpaikka ja säännölliset tulot.
Joo- o, paitsi jos niin surkea palkka, että ei saa enempää kun työttömänä. Tuollaisiahan tilanteita ei edes ole ainakaan hoszsaa vähäänkään normaalia palkkaa kokoaikatyöstä eli min. 2000 brutto.
Kaikkein hulppeinta on ne selitykset: "Mitä sitten vaikka et saisi paljon enempää" sitten ladellaan niitä positiivisia seikkoja, kuten: "olet kunniallinen, tarpeellinen, teet osasi, mielenterveys tykkää" ja totta kai ilman työtä samoilla rahoilla olisit joku pyko ilman muuta.
Se on sitten kai makuasia paljon enemmän pitäisi saada. Ei joku 200€ ehkä niin hirveästi mieltä lämmitä, mutta 500€ enemmän jo tuntuu jossain.
Se että tulot eivät ole säännölliset on kyllä haitta, mutta sama haitta se on työssäkäyvällekin, jos niin on. Enkä pitäisi hulppeasti etuna sitä, että olisi säännölliset tulot, mutta lähes yhtä surkeat kun työttömällä. Jee, laskut ei ikinä myöhässä. Senpä takia ainakin kannattaa.
luusereitten kokoontumis ajot käynnissä.varmaa kivaa olla köyhä