Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?

Vierailija
09.02.2024 |

laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla

vuokra 482

+

työkkäri 800 e brutto

asuntotuki 350

siihen sossun toimeen tulos 332 e

----

käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!

Kommentit (314)

Vierailija
161/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia kommentteja täällä siitä, ettei muka jäisi noin tonnia. Minä saan työmarkkinatukea noin 580€ ja asumistukea 370€ (yli 100k asukkaan kaupunki), eli käteen jää 950€. 

Tuolla maksan kaiken itse, mitään lisätukia en saa mistään. Vuokraan 500€, laskuihin 100€, ruokaan joku 150€, eli 200€ jää taskun pohjalle pakollisten menojen jälkeen. Autoa, velkaa tai sairauksia minulla ei ole, joten pärjään ihan ok. Saan kuitenkin varmaan kohta töitä onneksi.

Vierailija
162/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia kommentteja täällä siitä, ettei muka jäisi noin tonnia. Minä saan työmarkkinatukea noin 580€ ja asumistukea 370€ (yli 100k asukkaan kaupunki), eli käteen jää 950€. 

Tuolla maksan kaiken itse, mitään lisätukia en saa mistään. Vuokraan 500€, laskuihin 100€, ruokaan joku 150€, eli 200€ jää taskun pohjalle pakollisten menojen jälkeen. Autoa, velkaa tai sairauksia minulla ei ole, joten pärjään ihan ok. Saan kuitenkin varmaan kohta töitä onneksi.

pärjäät ihan ok 200e noin hulluksiko tulee kun elää tukien varassa tarpeeksi kauvan?.hyvät naurut tuli kohta otan taksin ja käyn syömässä sit juomassa menee varmaa 300-400e ja ei tunnu missään.teille työttömille nauraa jo kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei osta omistusasunto. Sitten jäät työttömäksi ja nostat tililtäsi kaikki rahat ja odota 3 kuukautta. Sen jälkeen haet kelalta tukia niin saat jopa 1000-2000 euroa tukia ja kela maksaa sitä omistusasuntoasi asumistukineen. näin suomessa homma menee.

Alat päästä jäljille. Olet ensimmäinen, joka hiffaa missä mennään..mutta tuo summa on aloittelijan rahaa vielä.

Kela ei maksa asuntolainoja kenellekään muulle kuin asuntosijoittajille. Heillekin vain siinä tapauksessa että vuokralaisella on oikeus asumistukeen.

Jos itse asut asunnossasi, niin silloin saat maksaa sen ihan itse. Korkoja saattaa kela maksaa jos tulot jäävät kovin pieneksi. Mutta tämä etuus on poistumassa, ellei ole jo poistunut.

Vierailija
164/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tekee pari lasta niin saa vähän enemmän

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8620778-97f7-4a61-94f0-aae2ddc5776c

Lapset eivät syö tai kuluta mitään joten vanhemmalle jää heidän osuutensa omiin menoihinsa. Hyvä diili!

No jotkut käyttää minimin lapsiin tukisummista ja saattavat hyötyä siitä. Jotkut käyttää paljon ja sitten ovatkin "tuhlareita" ja haukutaan siitä kun aina ostellaan lapsille.

Vierailija
165/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin töistä palkkaa käteen yhtä paljon kuin työttömänä niin sehän on kannattavaa. Jos palkka on 900e nettona niin luulen että tulee asumistuki ainakin. Kyllähän se kannattaa.

Vierailija
166/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee 10 lasta, niin perheen läpi juoksee paljon rahaa. 

Siitä saa mukavan elintason, jos osaa säästää jemmaan. 

lapsikorotukset leikataan pois.onko pummilla muita hyviä ideoita saada ilmasta rahaa.

Ei kymmenestä lapsesta ole saanut lapsikorotusta kuin saman kuin kolmesta eli sellainen 220€/kk. Lapsille tulee kaikille lapsilisät, ja mahdolliset elarit jos heillä on kotona vain yksi vanhempi, ja toki lapsille kuuluu myös vammaistuet jos ovat vammaisia.

Vierailija
167/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasummissakon monet käyttää varsin erilaisia summia lapsiinsa. 

Vierailija
168/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu käteen jäämisen määritelmästä. Jääkö se käteen ennen asumismenoja vai niiden jälkeen.

Vierailija
169/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. superhalpa ruoka ja vaatteet käytettynä saattaa jäädä voitolle lapsista. Muuten ei. 

Vierailija
170/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin töistä palkkaa käteen yhtä paljon kuin työttömänä niin sehän on kannattavaa. Jos palkka on 900e nettona niin luulen että tulee asumistuki ainakin. Kyllähän se kannattaa.

Tuossa saa vielä vähän soviteltua työttömyysetuuttakin kun on osa-aikatyössä.

Vierailija
171/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla " jää" mitään käteen. Asumistuki on kelan tulonsiirto vuokranantajallesi ja vuokran ja laskujen jälkeen vasta puhutaan käteen jäävästä osuudesta. Mikä sinun tapauksessa on kitumista

Vierailija
172/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee 10 lasta, niin perheen läpi juoksee paljon rahaa. 

Siitä saa mukavan elintason, jos osaa säästää jemmaan. 

lapsikorotukset leikataan pois.onko pummilla muita hyviä ideoita saada ilmasta rahaa.

Ei kymmenestä lapsesta ole saanut lapsikorotusta kuin saman kuin kolmesta eli sellainen 220€/kk. Lapsille tulee kaikille lapsilisät, ja mahdolliset elarit jos heillä on kotona vain yksi vanhempi, ja toki lapsille kuuluu myös vammaistuet jos ovat vammaisia.

oot ite vammainen kun puhut tollasta paskaa.lopeta perseily ja mene töihin niinkun normaalit ihmiset.

Vierailija
173/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuesta menee 20% vero. Eli todellisuudessa ei saa 800e. 

Työmarkkinatukea saa käteen vajaa 600 euroa. Asumistukea saa maksimissaan 450 euroa. En tiedä kuinka paljon jotkut saavat toimeentulotukea. Itse en sitä saa. Käteen jää muutama satanen vuokranmaksun jälkeen. 

Täytyykö noin sadatta kertaa tällä palstalla sanoa, että työmarkkinatuen netto riippuu siitä, onko henkilö hakenut muutosverokortin vai maksaako sen 20% veroa.

Mun työmarkkinatuki on nettona runsaat 630 euroa.

Vierailija
174/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla " jää" mitään käteen. Asumistuki on kelan tulonsiirto vuokranantajallesi ja vuokran ja laskujen jälkeen vasta puhutaan käteen jäävästä osuudesta. Mikä sinun tapauksessa on kitumista

mut tapatyöttömälle 10 eurookin on hyvä raha ja kannattaa vältellä töitä.

Vierailija
175/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei osta omistusasunto. Sitten jäät työttömäksi ja nostat tililtäsi kaikki rahat ja odota 3 kuukautta. Sen jälkeen haet kelalta tukia niin saat jopa 1000-2000 euroa tukia ja kela maksaa sitä omistusasuntoasi asumistukineen. näin suomessa homma menee.

Alat päästä jäljille. Olet ensimmäinen, joka hiffaa missä mennään..mutta tuo summa on aloittelijan rahaa vielä.

Kela ei maksa asuntolainoja kenellekään muulle kuin asuntosijoittajille. Heillekin vain siinä tapauksessa että vuokralaisella on oikeus asumistukeen.

Jos itse asut asunnossasi, niin silloin saat maksaa sen ihan itse. Korkoja saattaa kela maksaa jos tulot jäävät kovin pieneksi. Mutta tämä etuus on poistumassa, ellei ole jo poistunut.

Kela on maksanut asuntolainan, jos se ei ole pankkilainaa vaan yhtiölainana. Koko yhtiövastike on otettu huomioon (hoito+lainaosuus) asumistuessa. Se poistuu nyt. Mutta se tarkoittaa, että tulevaisuudessa mummot joutuu myymään asunnon putkiremontin takia. Ennen siihen sai sen asumistuen. Se toimi hyvin, kunnes tuli tyyli että.uuset asunnot myydään isolla yhtiökainalla. Ostat opiskelevalle lapselle asunnon ja jätät yhtiölainan vastikkeeseen, niin asumistuki maksaa. Se poistuu nyt. 

Vierailija
176/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mene idiootti! Vastikkeeseen, siis hoitovastikkeeseen ei rahoitusvastikkeeseen on saanut vähän tukea, nyt sekin poistuu. Eli kun on omistusasunto, sen kulut maksat siitä työttömyysetuudesta joka on noin 600€ käteen jos ei saa ansiosidonnaista.

Vierailija
177/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan muuttamaan Kajaaniin. Kerrohan meille väliaikatietoja uudesta elämästäsi.

Vierailija
178/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatukea saa käteen vajaa 600 euroa. Asumistukea saa maksimissaan 450 euroa. En tiedä kuinka paljon jotkut saavat toimeentulotukea. Itse en sitä saa. Käteen jää muutama satanen vuokranmaksun jälkeen. 

Täytyykö noin sadatta kertaa tällä palstalla sanoa, että työmarkkinatuen netto riippuu siitä, onko henkilö hakenut muutosverokortin vai maksaako sen 20% veroa.

jumalauta et oot rikas.miten voi ihmine lesoilla tollasilla hiluilla mul menee joka viikko toi ja jää viel rahaakin.hävettäis jos tollasilla roposilla elämää eläisin.

Vierailija
179/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei hae töitä puhuu vaan miten saisi lisää tukia.siksi valtio leikkaa tukia pariin otteeseen.ja ruoan hintaa lisää ni alkaa pummil olee kivaa.

Vierailija
180/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa tehdä tuota muutosverokorttia:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi