Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?
laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla
vuokra 482
+
työkkäri 800 e brutto
asuntotuki 350
siihen sossun toimeen tulos 332 e
----
käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!
Kommentit (314)
Vähän ohis, mutta ei saisi mielestäni olla sellaista tilannetta että aikuinen ihminen ei olisi oikeutettu omaan rahaan ollenkaan, vaikka sitten etuisuuksien muodossa ja olisi täysin toisen tulojen varassa. Tuo voi tarkoittaa joillekin "jos köyhä, ole sinkku". Tai ainakin rajat pitäisi olla todella korkeat. Nykyäänkin kai joutuu elättämään puolison, vaikka olisi vain tyttö- tai poikaystävä sataprosenttisesti tietyissä tilanteissa, vaikka henkilöllä itsellään olisi pieni palkka.
Vaikka nuo ovat poikkeustapauksia, melko epäoikeudenmukaisia. Enkä tarkoita sitä palkansaajaa, vaan sitä kenen tilille ei kilahtaisi euroakaan. No harvinaisia tilanteita. Yleensä jokainen saa ainakin työttömyyskorvausta ja tippuminen tt-tuelle harvinaista. Tai olettaisin niin? Yksi tuttu kylläkin laitettiin tt-tuelle, kun ei ollut hakenut johonkin työpaikkaan, mutta ihmettelin, kun oli sitten vuosikausia tuolla tt-tuella. Ei kai sitä työttömyyskorvausta voi vuosikausiksi evätä. Riippuen tietenkin tilanteesta, ei kaikkia varmaan haittaa,millä nimellä ne etuisuudet tulee, jos saa saman.
Oma raha on se, mikä tulee omalle tilille. Ei se mitä toinen suostuu antamaan.
Vierailija kirjoitti:
kukaan ei hae töitä puhuu vaan miten saisi lisää tukia.siksi valtio leikkaa tukia pariin otteeseen.ja ruoan hintaa lisää ni alkaa pummil olee kivaa.
Kaikki vaan puhuu miten saisi tuon tietyn yhden ihmisen valtiolle töihin tavalla tai toisella. Ei siis ylipäätänsä töihin vaan töihin nimenomaan valtiolle eikä minnekään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee 10 lasta, niin perheen läpi juoksee paljon rahaa.
Siitä saa mukavan elintason, jos osaa säästää jemmaan.
lapsikorotukset leikataan pois.onko pummilla muita hyviä ideoita saada ilmasta rahaa.
Ei kymmenestä lapsesta ole saanut lapsikorotusta kuin saman kuin kolmesta eli sellainen 220€/kk. Lapsille tulee kaikille lapsilisät, ja mahdolliset elarit jos heillä on kotona vain yksi vanhempi, ja toki lapsille kuuluu myös vammaistuet jos ovat vammaisia.
oot ite vammainen kun puhut tollasta paskaa.lopeta perseily ja mene töihin niinkun normaalit ihmiset.
Mitä paskaa? Mikä tuosta ei pidä paikkaansa? Kyllä kaikki lapset Suomessa saavat lapsilisän jos vanhempi vaan on lapsesn synnyttyä laittanut Kelaan hakemuksen, ja jos on yh, saa aina elarit, joko lapsen toiselta vanhemmalta tai Kelalta. Ne saa vaikka itse tienaisi miljoonia. Ne on lasten rahoja, ei sen vanhemman.
Kukaan ei kerro mihin ne ihmiset menee töihin jota kukaan ei halua palkata: liian monta tutkintoa, liian vähän tutkintoja, liian monta lasta, liian vähän kokemusta, liian paljon kokemusta, väärä tutkinto, väärä työkokemus, väärä sitä väärä tätä. MIHIN ne menee töihin?? KERTOKAA NYT JO!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan vähän yli tonnin käteen, sillä saan ansiosidonnaista. Jos siltä tippuu pois, niin tuloista lähtee iso osa.
Ruokajonoonkin tulee Kajaanista matkaa niin paljon ettei ole varaa sinne lähteä.
Ei työttömyys mikään lepoloma ole. Pikemminkin stressin ja taloushuolten aiheuttaja. Elämä on helpompaa silloin kun on työpaikka ja säännölliset tulot.
Joo- o, paitsi jos niin surkea palkka, että ei saa enempää kun työttömänä. Tuollaisiahan tilanteita ei edes ole ainakaan hoszsaa vähäänkään normaalia palkkaa kokoaikatyöstä eli min. 2000 brutto.
Ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on aina pienempi kuin palkka, sillä se korvaus lasketaan palkan perusteella. Pienen palkan mukaan laskettu työttömyyskorvaus on todella pieni.
Tietysti jos saa palkkaa työmarkkinatuen verran, niin silloin työttömyyskorvaus on saman suuruinen kuin palkka. Mutta silloin joutuu todennäköisesti hakemaan toimeentulotukea riippumatta työtilanteesta. Täytyy olla aikamoinen faniiri jos siinä tilanteessa löytää vielä jostain työmotivaatiota.
Innolla odotan mitä nuorelle tuttavapariskunnalle lasketaan, kun toinen osa-aika työssä ja joskus ei tuloja ollenkaan ja ei oikeutta tällä hetkellä työttömyyskorvaukseen ja toinen opiskelija sekä osa-aika työssä.
Kuka elättää kenet ja millä tuloilla. Yhteiset tulot joo mutta jos toisen tilillä jonkin verran rahoja ja toisella 0, tuleeko sieltä päätös "Teidän on jaettava ne!"
Itse en kuulunut mihinkään liittoon kun jäin työttömäksi. Muistaakseni kelan työttömyyspäiväraha (?) Oli noin 690e/kk. Miinus verot. Eli noin 600e/kk. Ei muita tukia.
Näin vuonna 2018. Tuon jälkeen en ole enää ollut työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukaan ei hae töitä puhuu vaan miten saisi lisää tukia.siksi valtio leikkaa tukia pariin otteeseen.ja ruoan hintaa lisää ni alkaa pummil olee kivaa.
Kaikki vaan puhuu miten saisi tuon tietyn yhden ihmisen valtiolle töihin tavalla tai toisella. Ei siis ylipäätänsä töihin vaan töihin nimenomaan valtiolle eikä minnekään muualle.
Ja haistakoot vitut. Keltään ei voi evätä minimi etuisuuksia ja piste. Jos niillä elää niin oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lapsikorotukset leikataan pois.onko pummilla muita hyviä ideoita saada ilmasta rahaa.
Ei kymmenestä lapsesta ole saanut lapsikorotusta kuin saman kuin kolmesta eli sellainen 220€/kk. Lapsille tulee kaikille lapsilisät, ja mahdolliset elarit jos heillä on kotona vain yksi vanhempi, ja toki lapsille kuuluu myös vammaistuet jos ovat vammaisia.
oot ite vammainen kun puhut tollasta paskaa.lopeta perseily ja mene töihin niinkun normaalit ihmiset.
Mitä paskaa? Mikä tuosta ei pidä paikkaansa? Kyllä kaikki l
puhut ihan täyttä paskaa 10 nestä lapsesta ja elareista.normaali terve ihminen käy töissä ja maksaa elämisensä itse.oot joko lapsi tai vammainen vai tuleeko noin tyhmäks kun on tukien varassa vuosia.ajattele 100 lasta ja 70 miehen elarit hitto mitkä tuet tulis.tollaset tapatyötömät vois painuu helvettii suomesta.oon niin onnellinen kun tukia leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haistakoot vitut. Keltään ei voi evätä minimi etuisuuksia ja piste. Jos niillä elää niin oma asia.
no ei vitussa ole oma asia.työtä tekevät maksaa ne.kansa on tottunut elää tukien varassa se on tullu eräille ihan normaaliks elämäks mitä se ei ole.siksi tukia nyt leikataan että heräisitte todellisuuteen.
Ei kai tässä kyseessä se yksi tapaus missä yhdelle naisellw on tehty sadistisi a ja törkeitö rikoksia, jotta se menisi valtiolle töihin! Rikojset tulee ilmi ja se EI mene valtiolle töihin.
Osa rikoksista tullutkin jo aikoja sitten
Miksi kohu miksi kohu......
Voi niitä rassukoita, jotka eivät ole tienneet mitä törkeyksiä ja valheita mukana koska yksi piti saada töihin! Huvittavaa sinänsä kun niin hirveästi aikaa ja vaivaa on käytetty tuon naisen vainoamiseen!
juttujen perusteella tukien leikkaukset tulee kovaan tarpeeseen.
Oletteko muuten ajatelleet että jos työura jää jostain syystä niin lyhyeksi ettei tyel-eläkettä ole kertyntyt kuin tonni, vähän toista niin siinä on sitten se koko eläketurvasi. Mahdollinen työeläke+kansaneläke niiltä osin kun työeläkettä ei ole kertynyt+takuueläke taitavat yhdessä olla maksimissaan vähän päälle 800 euroa, lisäksi saa asumistukea ja mahdollisesti toimeentulotukea mutta kaikki tuet yhteensä ovat jotain 1200 euron luokkaa niin pitkää kunnes työeläkekertymä on korkeampi. Lisäksi jatkossahan ei kohta enää omistusasuntoon saa asumistukea joten omistusasunnossa asuvan kuukausitulot eläkkeellä vielä pienemmät jos ei ole täyttä työuraa tyel-, yel- tai myel-vakuutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kerro mihin ne ihmiset menee töihin jota kukaan ei halua palkata: liian monta tutkintoa, liian vähän tutkintoja, liian monta lasta, liian vähän kokemusta, liian paljon kokemusta, väärä tutkinto, väärä työkokemus, väärä sitä väärä tätä. MIHIN ne menee töihin?? KERTOKAA NYT JO!
Päiväkotiin avustajaksi
Puhelinmyyjäksi
Siivoojaksi
Henkilökohtaiseksi avustajaksi
Varastolle
Postiin
Mäkkäriin
Kassalle
Tarjoilijaksi...
Näin olen kuullut 😁
tuki mulkkuja pelottaa jo leikkaukset ja hintojen nousut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyystuesta menee 20% vero. Eli todellisuudessa ei saa 800e.
Työmarkkinatukea saa käteen vajaa 600 euroa. Asumistukea saa maksimissaan 450 euroa. En tiedä kuinka paljon jotkut saavat toimeentulotukea. Itse en sitä saa. Käteen jää muutama satanen vuokranmaksun jälkeen.
Täytyykö noin sadatta kertaa tällä palstalla sanoa, että työmarkkinatuen netto riippuu siitä, onko henkilö hakenut muutosverokortin vai maksaako sen 20% veroa.
Mun työmarkkinatuki on nettona runsaat 630 euroa.
En osaa tehdä tuota muutosverokorttia:(
Käypä nyt oikeesti omavero.fi kokeilemassa, on erittäin helppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paska
Tässä puhuttiin nyt niistä suurimmista tuista joita saa jos on todella paljon lapsia.
Mistä päättelet että minä olisin vuosikausia tuilla elänyt? Mun esikoinen on korkeasti kulutettu, asunut ja työskennellyt 7 eri maassa, ja on jo kohta kolmenkymmenen. Minä taas opiskelen loppusuoralla ammattikorkeassa, on viides kerta kun opiskelen uuden ammatin, olen ollut monenlaisissa töissä ja yrittäjänäkin vuosia. Mitä sinä olet elämässäsi tehnyt? Sinä et osaa edes kirjoittaa oikein, et osaa edes isoa kirjainta laittaa lauseen alkuun. Se opetetaan jo ihan ensimmäisillä luokilla tekemään, joten aika paljon olet jäänyt jälkeen.
ei kiinosta vittuukaa isot kirjaimet täällä ei niin virallisella palstalla. töitä olen tehnyt.mut puhut 10nestä lapsesta ja tuista ja elareista ja muutekin muitten rahoilla elämisestä niin se ei ole normaalia ja vitut ole mitään töitä tehny kela pelle.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista saan nettona n.1100e. Muita tukia ei tule koska puoliso töissä, ei alaikäisiä lapsia. Olen ollut työttömänä 2 kuukautta. Rahallisesti pärjään ihan ok koska puoliso jakamassa kuluja. Silti toivoisin että pääsisin pian töihin koska palkka olisi parempi. Rahan lisäksi kaipaan työelämän tuomaa rytmiä ja ihmisiä elämään. Työttömänä ollessa (olen tehnyt koko ikäni pätkätöitä) vajoan aina sellaiseen suohon etten saa oikein mitään aikaiseksi. Epävarmuus tulevasta ja jatkuva töiden hakeminen ja vastauksien odottelu stressaavaa.
No mieti mitä juhlaa on olla omistuasunnossa asuva sinkku. Menot juoksee eikä ole ketään jakamassa kustannuksia. Alkaa kuule stressata potenssiin jotain.
siksi olet työtön kun olet niin tyhmä.