Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?
laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla
vuokra 482
+
työkkäri 800 e brutto
asuntotuki 350
siihen sossun toimeen tulos 332 e
----
käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!
Kommentit (314)
eli vuokran jälkeen jää 600 e käteen, no kyllä niillä just maksaa velat eli jää sit nolla euroa onneksi on ruoka-apu josta saa ruokoo 400 e edestä kuussa!!!!!!!!
amen
no hätä
ja tilillä on 30 000 e velkoja jotka voin tuhlata espanjassa tai vietnamissa vuodessa!
tämä on elämää sanoi laiffi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kiinosta vittuukaa isot kirjaimet täällä ei niin virallisella palstalla. töitä olen tehnyt.mut puhut 10nestä lapsesta ja tuista ja elareista ja muutekin muitten rahoilla elämisestä niin se ei ole normaalia ja vitut ole mitään töitä tehny kela pelle.
Kyllä normaali ihminen laittaa isot kirjaimet ja tietää mitkä sanat on yhdyssanoja. Tuollaisella kirjoitustaidolla ei pääse mihinkään töihin, hyvä jos saa Kelan hakemukset tehtyä. Joten ole hiljaa, sivistymätön moukka, joka et osaa edes seurata keskustelua mistä puhutaan.
ei mun hitsaus yrityksessä tartte isoja kirjaimia usko jo. eikä kiinosta yhdyssanat edelleekään.jatka vaa niitten tukien puhumisesta ja kelan hakemuksien täytämistä kun oot niin tyhmä ettei sua kukaan palkkaa.aattele vaik 1000 lasta mitkä tuet tulisi.onko kerrostalossa kivaa?.äijät huoltaa mun venettä kevättä varten makso 49 000e.tilisiirrolla maksoin.maksaako kela tollasii yritä nyt jotai tukia saada.
Mitä ap teet nykyisellään? Minkälaiset ovat tämänhetkiset tulosi?
Jos olet esim. kohtuupalkkainen tai äitisi luona asuva mukula niin et välttämättä hahmota miten rahasi tulevat riittämään.
Tosiaan hyväksyttävät vuokrakulut kajaanissa 499e + TTtuen perusosa 588e = 1087 e saat tukia yhteensä jos olet työkkärin kanssa väleissä.
Yli 500e käteen kuulostaa hyvältä mutta kun siitä pidemmän päälle kaiken elämisen ja kustannukset hankkii niin... se on yhden sortin elämää. Toisaalta 20pv kuukaudessa töissä ramppaaminen autolla on yhtä hullua jos palkka on kovin pieni.
Teet vielä muutaman lapsen yhteiskunnan elätettäväksi niin saat kolminkertaistettua tuon ja lapsien iseiltä lisäksi tietenkin maksimaaliset elarit
Mä saan 2300 euroa tukia. Olen sairauslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Teet vielä muutaman lapsen yhteiskunnan elätettäväksi niin saat kolminkertaistettua tuon ja lapsien iseiltä lisäksi tietenkin maksimaaliset elarit
paneeko tollasta idioottia kukaan muu kun dildo tai toinen kela pelle miltä ei elareita tuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kerro mihin ne ihmiset menee töihin jota kukaan ei halua palkata: liian monta tutkintoa, liian vähän tutkintoja, liian monta lasta, liian vähän kokemusta, liian paljon kokemusta, väärä tutkinto, väärä työkokemus, väärä sitä väärä tätä. MIHIN ne menee töihin?? KERTOKAA NYT JO!
Päiväkotiin avustajaksi
Puhelinmyyjäksi
Siivoojaksi
Henkilökohtaiseksi avustajaksi
Varastolle
Postiin
Mäkkäriin
Kassalle
Tarjoilijaksi...
Näin olen kuullut 😁
Maksaako noista töistä saadulla palkalla vuokran ja elämisen?
Vai että "ruokajonosta" ruoat :) Kunhat olet muutaman kerran seissyt tunnin jonossa ja saanut sieltä vajaan kympin edestä vanhentuneita leipiä ja eineksiä jotka joku muu sinulle valitsee, niin saatat ruveta aika kovasti kaipaamaan ruokakauppaan jossa voit valita omat ruokasi.
Ruokajonoissa on kyllä väkeä, mutta eivät he sinne huvikseen mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kerro mihin ne ihmiset menee töihin jota kukaan ei halua palkata: liian monta tutkintoa, liian vähän tutkintoja, liian monta lasta, liian vähän kokemusta, liian paljon kokemusta, väärä tutkinto, väärä työkokemus, väärä sitä väärä tätä. MIHIN ne menee töihin?? KERTOKAA NYT JO!
Päiväkotiin avustajaksi
Puhelinmyyjäksi
Siivoojaksi
Henkilökohtaiseksi avustajaksi
Varastolle
Postiin
Mäkkäriin
Kassalle
Tarjoilijaksi...
Näin olen kuullut 😁
Maksaako noista töistä saadulla palkalla vuokran ja elämisen?
ei ainoa vaihtoehto on olla työtön sit menee loistavasti.
Työmarkkinatuki ilman veroja on 744,20 eur/kk. Siitä verot pois, jää n. 610 eur. Jos on toimeentulotuella niin tuostakin summasta leikkautuu heti pois niin että jää perusnormin mukainen summa joka on n.550 eur/kk miinus käyttöön otettava 21,5 kerroin pitkäaikaistyöttömillä. En tiedä joutuuko toimeentukilainen vielä maksamaan omavastuunkin asumisestaan, ainakin normin yli menevän sähkölaskun, normin yli menevän kotivakuutuksen ja normin yli menevän vesilaskun joutuu maksamaan itse. Kantissuomalaisena ei kannata paljon haaveilla tälle tielle lähtemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kiinosta vittuukaa isot kirjaimet täällä ei niin virallisella palstalla. töitä olen tehnyt.mut puhut 10nestä lapsesta ja tuista ja elareista ja muutekin muitten rahoilla elämisestä niin se ei ole normaalia ja vitut ole mitään töitä tehny kela pelle.
Kyllä normaali ihminen laittaa isot kirjaimet ja tietää mitkä sanat on yhdyssanoja. Tuollaisella kirjoitustaidolla ei pääse mihinkään töihin, hyvä jos saa Kelan hakemukset tehtyä. Joten ole hiljaa, sivistymätön moukka, joka et osaa edes seurata keskustelua mistä puhutaan.
ei mun hitsaus yrityksessä tartte isoja kirjaimia usko jo. eikä kiinosta yhdyssanat edelleekään.jatka vaa niitten tukien puhumisesta ja kelan hakemuksien täytämistä kun oot niin tyhmä ettei sua kukaan palkkaa.aattele vaik 1000 lasta mitkä tuet tulisi.onko kerrostal
Ihmistä, jonka teksti on noin huolimatonta, ei voi ottaa vakavasti.
- Muu kuin edellä
Vierailija kirjoitti:
Vai että "ruokajonosta" ruoat :) Kunhat olet muutaman kerran seissyt tunnin jonossa ja saanut sieltä vajaan kympin edestä vanhentuneita leipiä ja eineksiä jotka joku muu sinulle valitsee, niin saatat ruveta aika kovasti kaipaamaan ruokakauppaan jossa voit valita omat ruokasi.
Ruokajonoissa on kyllä väkeä, mutta eivät he sinne huvikseen mene.
mut osa suomalaisista on niin laiskoja et tekee mitä vaan ettei töihin tartte mennä.ei haittaa vaik elää perseauki ilman mitään harrastuksii yn muita mukavuuksii koko elämän.
mutta vaikak käteen jää 600 e, niin käytännössä asuntotuki ja sossu maksaa sen vuokranosuuden eli asuminen on ilmaista ja sähkötkin ne maksaa ja vakuutuksen ja lääkkeet ja romaanihameen ja somaleille uuden auton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei mun hitsaus yrityksessä tartte isoja kirjaimia usko jo. eikä kiinosta yhdyssanat edelleekään.jatka vaa niitten tukien puhumisesta ja kelan hakemuksien täytämistä kun oot niin tyhmä ettei sua kukaan palkkaa.aatte
jauha vaa lisää paskaa
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinatuki ilman veroja on 744,20 eur/kk. Siitä verot pois, jää n. 610 eur. Jos on toimeentulotuella niin tuostakin summasta leikkautuu heti pois niin että jää perusnormin mukainen summa joka on n.550 eur/kk miinus käyttöön otettava 21,5 kerroin pitkäaikaistyöttömillä. En tiedä joutuuko toimeentukilainen vielä maksamaan omavastuunkin asumisestaan, ainakin normin yli menevän sähkölaskun, normin yli menevän kotivakuutuksen ja normin yli menevän vesilaskun joutuu maksamaan itse. Kantissuomalaisena ei kannata paljon haaveilla tälle tielle lähtemisestä.
Veronpalautukset ja lapsilisät vähennetään toimeentulotuesta myös. Työssäkäyville tuo kaikki on lisätuloa. Espoossa toimeentulotuesta vähennetään jopa S-bonukset. Tarkkaa on.
älä ota vakavasti ei sua kaan kukaan ota oot täys vitsi isoine kirjaimineen sielä kerrostalo luukussa.onko rahat loppu? sekö kiukuttaa?.kyl muaki vituttais olla perseauki aina.ei auta ens isot kirjaimet kun kauppaa pitää mennä.
kierrätin firman rahoja viron kautta tytäryhtiön kautta että ei tartte veroja niin maksaa ja tuki mulkut saa vähemmän rahaa ja valtio ja taas pitää leikata tukia voi eiiii.
Mun tuet on n. 20 000 käteen. Tiukkaa tekee.