Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako suomalainen työtön käytännössä kaikkine tukineen n. 1000 e kk käteen?

Vierailija
09.02.2024 |

laskin itse jos muuttaisin rivariin kajaanissa laskurilla

vuokra 482

+

työkkäri 800 e brutto

asuntotuki 350

siihen sossun toimeen tulos 332 e

----

käteen jäisi n 1000 e käteen, jos asia menee noin? päälle ilmaiset ruoat ruokajonosta niin eiköhän tuo oo hyvä diili niin ettei töihin mennä!

Kommentit (314)

Vierailija
241/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Työmarkkinatuests otetaan 20% veroa jonka jälkeen siitä jää yli 500 euroa. (oletetaan että saat 550) Oletetaan että saisit 350 asumistukea. Nettona saisit siis 900 euroa josta maksat vuokran 482 euroa. Saattaisit saada toimeentulotukea muutaman kympin, jos laskelmien mukaan olet siihen oikeutettu, parhaassa tapauksessa saisit ehkä katettua toimeentulotuella sähkölaskut ja lääkkeet). 

Eli jonkin verran yli 400 euroa voisi jäädä kaikkiin muihin kuluihin vuokran jälkeen eli ruokaan, laskuihin, vaatteisiin,  liikkumiseen,vakuutuksiin jne. 

Vierailija
242/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuki elätit itkee ai et on ihanaa

Maksetaanhan sinustakin lapsilisää. Lapsilisä on tuki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei maksetä oon 51v mut susta maksetaa vammais tukea juttujen perusteella.

Vierailija
244/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko se menemään valtiolle töihin. EI. Tuleeko se menemään kaupungille töihin. EI. 

Tuleeko se kertomaan siihen kohdistuneista rikoksista. Kyllä. 

Voidaanko sille järjestää kostona hankaluuksia muiden läheisten kautta. Vain yhden yksinkertaisen kautta. 

Vierailija
245/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa muuta kuin työmarkkinatuen. Se on alle 600 € nettona. Siitä pitää maksaa kämpän hoitovastike, vesi, sähkö sun muut menot. Jos olisin sossuelätti, saisin enemmän, mutta kun en ole oikeutettu muihin tukiin. Mulla on kälynen 24 000 euron asunto, ja siksi elän niukemmin kuin sossuelätit..

Vierailija
246/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedin takaapäin vaimoa nyt juon olutta.

Vierailija
247/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhana onkin kyllä vaikea oppia uutta, ja se kouluajoilta jäänyt paha mieli on asettunut asumaan. Käy nyt vaikka pihalla potkimassa lumikokkareita äläkä valvo kovin myöhään, niin olet maanantaiaamuna paremmalla tuulella, kun menet taas lakaisemaan hitsaamon lattiaa.

Vierailija
248/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa muuta kuin työmarkkinatuen. Se on alle 600 € nettona. Siitä pitää maksaa kämpän hoitovastike, vesi, sähkö sun muut menot. Jos olisin sossuelätti, saisin enemmän, mutta kun en ole oikeutettu muihin tukiin. Mulla on kälynen 24 000 euron asunto, ja siksi elän niukemmin kuin sossuelätit..

Työmarkkinatuki on samaa tukien sarjaa, kuin muutkin tuet. En sanoisi ketään elätiksi. Mutta näen nämä kaikki tuet samalla viivalla. Myös yritystuet on tukia ja verovähennykset. 

Vierailija
249/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin vanhana onkin kyllä vaikea oppia uutta, ja se kouluajoilta jäänyt paha mieli on asettunut asumaan. Käy nyt vaikka pihalla potkimassa lumikokkareita äläkä valvo kovin myöhään, niin olet maanantaiaamuna paremmalla tuulella, kun menet taas lakaisemaan hitsaamon lattiaa.

onko tuet myöhässä vai miks oot vihainen.

Vierailija
250/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

älä ota vakavasti ei sua kaan kukaan ota oot täys vitsi isoine kirjaimineen sielä kerrostalo luukussa.onko rahat loppu? sekö kiukuttaa?.kyl muaki vituttais olla perseauki aina.ei auta ens isot kirjaimet kun kauppaa pitää mennä.

Sinä taidat peitellä tuolla kirjainsotkulla sitä, että et edes osaa kirjoittaa kohtuullisen kunnollisesti. Ysiluokan äikän armoviitonen varmasti harmittaa, mutta ei sen vuoksi tarvitse olla aikuisena noin vihamielinen.

onko makaroonit valmiitä kohta siellä kerrostalo luukussa tulee hiljaisuus.käykö hermojen päälle jatkuva rahattomuus?.laita tilinumero pistän muutaman tonnin ensihätään.

En oo työtön mut mulle voit laittaa 

enne

Kiva asenne. 

Vierailija
251/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää olko kiukkusii työttömät tuet tulee ajallaan 1.4.2024 jälkeen mut vähän pienempinä buaha haaaa haa haa.

Vierailija
252/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki ei todellakaan  ole 350e. Ihan voi katsoa paikkakuntakohtaiset normit mitä hyväksytään ja siitä omavastuu on 50% ihan näinä päivinä muuttumassa ja sitten sen jälkeen 70%. Jos ja kun asumistuki ei riitä vuokraan, niin se maksetaan kyseisessä tapauksessa perustoimeentulotuen perusoasta eli ei siihen puuttuvan vuokraan saa ylimääräistä rahaa jos se ylittää normit vaan se maksetaan ns omasta pussista.

En yhtään ihmettele että ihmiset haluaa pienentää tukia kun ne ei edes tiedä mistä ja kuinka paljon niitä voi saada. 

Vierailija
253/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se sulla, itse olen töissä niin ei ehdi vetämään kumpaakaan.

Vierailija
254/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän se sulla, itse olen töissä niin ei ehdi vetämään kumpaakaan.

olen mäkin töissä .vedin  töitten jälkeen.

Vierailija
255/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystuesta menee 20% vero. Eli todellisuudessa ei saa 800e. 

Työmarkkinatukea saa käteen vajaa 600 euroa. Asumistukea saa maksimissaan 450 euroa. En tiedä kuinka paljon jotkut saavat toimeentulotukea. Itse en sitä saa. Käteen jää muutama satanen vuokranmaksun jälkeen. 

Täytyykö noin sadatta kertaa tällä palstalla sanoa, että työmarkkinatuen netto riippuu siitä, onko henkilö hakenut muutosverokortin vai maksaako sen 20% veroa.

Mun työmarkkinatuki on nettona runsaat 630 euroa.

jumalauta et oot rikas.miten voi ihmine lesoilla tollasilla hiluilla mul menee joka viikko toi ja jää viel rahaakin.hävettäis jos tollasilla roposilla elämää eläisin.

Minua ainakin hävettäisi olla noin tyhmä.

Vierailija
256/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisena kierrän kaukaa kela äijjät.ne on vastenmielisii ja köyhii.

Vierailija
257/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työttömänä ollessa 

-Työmarkkinatuki 595

-Toimeentulotuki 100e(Tähän kuuluis maksusitoumus lääkkeet, sähkö ja muut laskut)

-Asumistuki 357

Vuokrani on 500e.

Tuosta voidaan laskea, että käteen jäi siis 552 ja siitä piti myös maksaa vuokrasta

Vierailija
258/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks puitte tällästä paskaa?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

miks ette miten pääsen hyväpalkkaiseen työhön  esim 7000e kk työttömäks kyl pääsee ihan jokainen.

Vierailija
259/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa joutuu

Vierailija
260/314 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

paska luuserit laskee paljo sais ilmasta rahaa loisimalla.onneks loisimis rahoja leikataan .ja hinnat nousee tuet ei.

Sinulle voisi olla helpotus jos vaikka muuttaisit itse pois Suomesta sellaiseen maahan jossa ei ole sosiaaliturvaa. Saisit hermolepoa ja näkisit vähän maailmaa. Muistat vain että et sitten missään vaiheessa tule tänne "loisimaan" vaan pysyt siellä paremmassa maailmassasi. En halua olla ilkeä mutta on helpompaa että sinä lähdet kuin ne sadat tuhannet muut joita inhoat.

kyllä meidän kaikkien työssä käyvien pitäisi lähteä te työttömät voisitte jäädä.noh onneks helpottaa mua et tukia leikataan ja hinnat nousee ni reppanat on köyhiä

-sivusta-

Mitä teet työksesi? 

Ihmettelen kyllä yritystä, joka pitää palkkalistoillaan, noin vähäisellä älykkyydellä varustettua yksilöä.

Ainoa minkä keksin on että olet vanhempiesi tai sukulaisesi yrityksessä keittämässä kahvia ja sitten täällä kovaan ääneen huudat olevasi nettomaksaja. =D

Luonnossa sinun kaltaisesi yksilö ei olisi kauaa selvinnyt, koska älykkyydeltäsi olet jopa luolamiestä alemmalla tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän