Nainen mitä ajattelet jos mies jättää deittiprofiilissa mainitsematta nämä asiat?
Mitä siis ajattelet jos mies ei ilmoita profiilissaan koulutustasoa tai sitä mitä työtä mies tekee? Kysytkö aina miehiltä mitä työtä se tekee ja mitä kouluja se on suorittanut jos se ei ilmoita profiilissaan niitä?
Itse en halua ilmoittaa niitä koska en halua että rahaa tai työelämän titteliä sotketaan rakkauteen millään tapaa.
T:mies
Kommentit (344)
Jännä on kyllä tämä ainainen vänkääminen tästäkin asiasta. Itselle työ ja kouluttautuminen on tärkeä osa elämää ja se tietyllä tavalla määrittää minuakin ihmisenä ja on tehnyt minusta sen ihmisen mikä tänä päivänä olen. Siksi toivoisin tasaveroista kumppania tässä asiassa. En valitettavasti koe yhteenkuuluvuutta esim. Elämäntapatyöttömän kanssa, eikä hän varmaan arvostaisi minunkaan uhrauksia työelämälle. Duunaritaustaisia miehiä minulla on ollut useampikin, mutta kaikki ovat jossain määrin olleet tavoitteellisia elämässään, kiinnostuneita yhteiskunnan asioista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä varmaan kuitenkin kysyisin, että mitä työtä se tekee. Koulutuksella ei ole merkitystä, mutta työttömän kanssa en alkaisi olemaan.
Eikö silloin voi vain kysyä käykö töissä vai ei. Valtaosa kuitenkin joutuu menemään töihin hyvin sattumanvaraisesti, joten se ammatti usein kerro yhtään mitään.
Minä luulen, että useimmille miehelle ei käy se, jos nainen myy ammatikseen seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan siksi, että lähtökohtaisesti vaikea kuvitella toimivaa arkea ihmisen kanssa, jonka koulutustaso ja taloustilanne poikkeaa huomattavasti omasta. Kuinka hyvin amk:ssa opiskellut ymmärtää tutkijan arkea? Jos toisen tulot ovat pari tonnia kuussa ja toisen kymppitonnin, niin miten tuossa tilanteessa sovitellaan hankinnat?
Paneskella nyt voi kertaluonteisesti huvikseen sellaistakin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta vaikea ajatella pidemmän päälle toimivaa yhteiseloa täysin eri maailmassa elävän kanssa.
Siinä se tuli, nainen haluaa miehen joka tienaa vähintään saman verramitä nainen itse tienaa. Miten se tutkijan arki eroaa muiden arjesta?
Väität siis että ihmisen koulutustaso tai työ kertoo sen millaista arkea se elää?
En toki tiedä, millaista
Millähän alalla olet.. Tuntuu oudolta, että yliopistotason ihminen olettaa koko ihmisen muuttuvan silloin, kun ammatti valikoituu. Esim. että jos on käynyt amkin, niin sitten ei enää pysty ymmärtämään vaikkapa toisten ihmisten arkea. Tai erilaista työnkuvaa. Tai ylipäätään eri tavalla eläviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella miehellä ei itsetunto kestä sitä, jos nainen tienaa enemmän. Niin hyvä vaan, että mies tienaa ainakin yhtä paljon kuin nainen.
Koittakaas jo tajuta, että miehiä ei kiinnosta raha, kuten teitä naisia. Pieni peppu ja kauniit kasvot menee tulojesi ohi joka kerta. Itsetuntojankutus on coping mekanismi, koska asenteesi tekee sinusta yksinkertaisesti vastenmielisen.
Ja vielä kerran ne rahasi ei kiinnosta ja vielä vähemmän kiinnostaa draamaelämä haasteellisen naisen kanssa. Mieluummin vaikka tatskattu YH-weetee, joka tykkää nusimisesta ja pukeutuu halvasti. Yksinjäämisesi syy on sinussa ja asenteessasi ei miesten itsetunnossa.
Sinä olet toki vapaa etsimään pikkupyllyistä ja kauniskasvoista naista. Minulla on iso pylly ja isot aivot, eikä ole kauaa tarvinnut
Kovasti jankutat tota tutkijaa ja isoja aivoja. Pientä epävarmuutta on selkeästi ilmassa. Mulla on sen verran älyä, että älykkyys on mulle turnoff.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella miehellä ei itsetunto kestä sitä, jos nainen tienaa enemmän. Niin hyvä vaan, että mies tienaa ainakin yhtä paljon kuin nainen.
Koittakaas jo tajuta, että miehiä ei kiinnosta raha, kuten teitä naisia. Pieni peppu ja kauniit kasvot menee tulojesi ohi joka kerta. Itsetuntojankutus on coping mekanismi, koska asenteesi tekee sinusta yksinkertaisesti vastenmielisen.
Ja vielä kerran ne rahasi ei kiinnosta ja vielä vähemmän kiinnostaa draamaelämä haasteellisen naisen kanssa. Mieluummin vaikka tatskattu YH-weetee, joka tykkää nusimisesta ja pukeutuu halvasti. Yksinjäämisesi syy on sinussa ja asenteessasi ei miesten itsetunnossa.
Sinä olet toki vapaa etsimään pikkupyllyistä ja kauniskasvoista naista. Minulla o
Tuo oli ensimmäinen kommenttini aiheesta. En ole puhunut tutkijoista vielä mitään. Mutta jos puhutaan tutkimuksista, niin nimenomaan on tutkittu, että älykäs mies etsii lapsilleen älykkään äidin, ja tämä ohjaa merkittävässä määrin parinvalintaa :)
Sama
Vierailija kirjoitti:
Jännä on kyllä tämä ainainen vänkääminen tästäkin asiasta. Itselle työ ja kouluttautuminen on tärkeä osa elämää ja se tietyllä tavalla määrittää minuakin ihmisenä ja on tehnyt minusta sen iihmisen mikä tänä päivänä olen. Siksi toivoisin tasaveroista kumppania tässä asiassa. En valitettavasti koe yhteenkuuluvuutta esim. Elämäntapatyöttömän kanssa, eikä hän varmaan arvostaisi minunkaan uhrauksia työelämälle. Duunaritaustaisia miehiä minulla on ollut useampikin, mutta kaikki ovat jossain määrin olleet tavoitteellisia elämässään, kiinnostuneita yhteiskunnan asioista jne.
Ei mitään jännää. Sama jänkkä saadaan, kun vaihdetaan työttömän tilalle mt ja sukupuoleksi nainen.
Kertoo siitä mitä sukupuolet kumppaneissaan arvostavat.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan siksi, että lähtökohtaisesti vaikea kuvitella toimivaa arkea ihmisen kanssa, jonka koulutustaso ja taloustilanne poikkeaa huomattavasti omasta. Kuinka hyvin amk:ssa opiskellut ymmärtää tutkijan arkea? Jos toisen tulot ovat pari tonnia kuussa ja toisen kymppitonnin, niin miten tuossa tilanteessa sovitellaan hankinnat?
Paneskella nyt voi kertaluonteisesti huvikseen sellaistakin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta vaikea ajatella pidemmän päälle toimivaa yhteiseloa täysin eri maailmassa elävän kanssa.
Kumpi noista tienaa sen kaksi tonnia?
Ja meinaatko tosissasi, että tutkijan arki on jotenkin erilaista kuin "AMK:ssa opiskelleen" (jännästi unohdit, että siellä on aika erilaisia aloja)?
Vierailija kirjoitti:
Nainen: Mitä teet työksesi? T
Tarkoittaa: Oletko vuorotyössä > onko meillä yhteistä aikaa. Oletko matkatöissä > onko meillä yhteistä aikaa. Oletko aina töissä > onko meillä yhteistä aikaa. Oletko työhösi uppoutunut > unohteletko tapaamiset ja muut sovitut asiat. Oletko kutsumustyössäsi > työt menee kaiken edelle.
Mies: Kauhee lokki, kun kysyy.
Ketjussa naiset itse ovat sanoneet:
- on tärkeää että mies tienaa vähintään saman verran kuin minäkin
- miehellä on oltava sama tai korkeampi koulutustaso
- rikas mies olisi kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaatko tosissasi, että tutkijan arki on jotenkin erilaista kuin "AMK:ssa opiskelleen" (jännästi unohdit, että siellä on aika erilaisia aloja)?
Tutkijoilla on paskat liksat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on. Useimmilla tutkijoilla on intohimoinen suhde tutkittavaan alaansa. Se vaan menee ohi arjen, parisuhteen ja muun. Tutkimusala vie paljon aikaa ja se kaikki aika on pois perheeltä. Tavallinen 8-16 amk -ihminen ei sitä kyllä ymmärrä. t: exproferssorska
Kokemuksesta olen oppinut, että samanlainen koulutustaso on merkityksellinen asia. Kuvittelin, ettei sillä olisi väliä, mutta olin todella väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli ensimmäinen kommenttini aiheesta. En ole puhunut tutkijoista vielä mitään. Mutta jos puhutaan tutkimuksista, niin nimenomaan on tutkittu, että älykäs mies etsii lapsilleen älykkään äidin, ja tämä ohjaa merkittävässä määrin parinvalintaa :)
Sama
Normiälykkäät etsii normiälykästä kumppania. Älykkyyden yläpäässä, jossa naisia on suhteessa hyvin hyvin vähän on anomalia. Älykäs kumppani ei kiinnosta, koska omaan älykkyyteen peilaten kumppanin älykkyys nähdään vain kivirekenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä varmaan kuitenkin kysyisin, että mitä työtä se tekee. Koulutuksella ei ole merkitystä, mutta työttömän kanssa en alkaisi olemaan.
Eli olet miehen rahojen perään?
Mä käyn töissä ja elätän itseni. En tarvitse miehen rahoja, mutta kotona vetelehtivän sohvaperunan kanssa en halua olla.
Mitä jos mies vastaa naisen uteluihin "käyn töissä" tai "elätän itseni". Miksi se miehen työ niin naisia kiinnostaa?
Kertoo se aika paljon ihmisestä. Luonteessa on melko varmasti eroja esimerkiksi myyntimiehen ja lähihoitajan välillä. En seurustelisi teurastajan tai turkistarhaajan kanssa ideologisista syistä.
Hassu ajatus ettei työllä ja koulutuksella olisi mitään merkitystä siihen, koetaanko joku ihminen kiinnostavana tai ihastutaanko häneen.
Voi sillä amkilaisella olla yksityiselmässään joku intohimon kohde, minkä pariin sulkeutuu parisuhteen kustannuksellakin. Tai hänellä voi olla läheinen (vaikka vanhempi) jonka tutkijan intohimoa/arjen valintoja on seurannut. Tai hän voi olla yrittäjä.
Jos teillä on vaikea löytää kumppania ja pitää ihan tinderiin mennä, niin ei kannata vetää noin hätäisiä johtopäätöksiä, vaan kohdata ihminen yksilönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet toki vapaa etsimään pikkupyllyistä ja kauniskasvoista naista. Minulla on iso pylly ja isot aivot, eikä ole kauaa tarvinnut
Lihavuus korreloi älyn kanssa, mutta ei positiivisesti aivojen koko ei.
Tutkijat nostavat itseään (vaikka on siellä yliopistossakin eri aloja ja joskus tutkijakin on ihan toimistoaikainen pääsääntöisesti).
Mutta kun olette noin ylivertaisia, niin mitäs annettavaa teillä oli sille suhteelle?
En käytä mitään deittisovelluksia, joten en osaa sanoa. Ehkä ajattelisin, että hän on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen: Mitä teet työksesi? T
Tarkoittaa: Oletko vuorotyössä > onko meillä yhteistä aikaa. Oletko matkatöissä > onko meillä yhteistä aikaa. Oletko aina töissä > onko meillä yhteistä aikaa. Oletko työhösi uppoutunut > unohteletko tapaamiset ja muut sovitut asiat. Oletko kutsumustyössäsi > työt menee kaiken edelle.
Mies: Kauhee lokki, kun kysyy.
Ketjussa naiset itse ovat sanoneet:
- on tärkeää että mies tienaa vähintään saman verran kuin minäkin
- miehellä on oltava sama tai korkeampi koulutustaso
- rikas mies olisi kiva
Eivät ole sanoneet, nuo on ihan omaa tulkintaasi ja vääristelyä. Se että toivoo kumppanille olevan "suunnilleen sama tulotaso" ei ole sama kuin " miehen pitää tienata vähintään saman verran". Suunnilleen sama esim sen 10t kk tievaanavan kohdalla voi olla 6000-15000e.
Ja sama koulutustason kanssa, vaikea kuvitella että peruskoulun kesken jättäneellä olisi paljon yhteistä maisterin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri vastaaja tässä. Tapailen yliopistotutkijaa/proffaa. Hän tekee vuositasolla noin kymmenen 1-2 viikon mittaista työmatkaa eri puolille maailmaa. Silloin tällöin työhön kuuluu konferenssin organisoiminen, jonne tulee porukkaa muista maista, ja se organisointi on yleensä melkoinen show. Normaalin työn ohessa hän myös hakee apurahoja tutkimushankkeilleen. Hakemusten laatiminen on pitkä, monimutkainen ja todella stressaava prosessi. Hakemusten on mentävä läpi riittävän usein jotta oma työ yliopistossa säilyy. Lisäksi ihan se tutkijan perustyökin on melko stressaavaa, kun siihen liittyy sitä tieteellisten tutkimuspaperien laatimista ja niitä tulee saada läpi mahdollisimman arvostettuihin julkaisuihin. Työsi tulokset ovat jatkuvasti erilaisten paneelien ja lautakuntien arvioitavana ja ammatillinen tulevaisuutesi riippuu näiden arvioiden tuloksista. Työpäivät ovat pitkiä ja mielenterveys on joskus koetuksella.
Kyllä tällainen arkitodellisuus on jotain aivan muuta kuin amk:sta valmistuneen ihmisen elämä. Kummassakaan ei ole mitään moitittavaa, vaan kysymys on siitä että kun ihmiset etsivät seuraa, he toivovat löytävänsä kumppanin jonka elämä sopii mahdollisimman hyvin yhteen oman elämän kanssa. Tämä tapailukumppanini olisi aivan kamala miesystävä sellaiselle naiselle, joka haluaa vaikka harrastaa yhdessä paljon eikä kestä olla kumppanistaan erossa työmatkojen ajan, jne. Siksi normaalit ihmiset kysyvät ja kertovat elämästään, että löytyisi yhteensopiva kumppani.
Sinä olet toki vapaa etsimään pikkupyllyistä ja kauniskasvoista naista. Minulla on iso pylly ja isot aivot, eikä ole kauaa tarvinnut yksin olla.