Nainen mitä ajattelet jos mies jättää deittiprofiilissa mainitsematta nämä asiat?
Mitä siis ajattelet jos mies ei ilmoita profiilissaan koulutustasoa tai sitä mitä työtä mies tekee? Kysytkö aina miehiltä mitä työtä se tekee ja mitä kouluja se on suorittanut jos se ei ilmoita profiilissaan niitä?
Itse en halua ilmoittaa niitä koska en halua että rahaa tai työelämän titteliä sotketaan rakkauteen millään tapaa.
T:mies
Kommentit (344)
Minä en itse asiassa kysy työstä siksi, että sillä olisi mitään merkitystä. On äärimmäisen harva työ, jotka oikeasti olisivat este suhteelle - ellei nyt ihan täysin arvojeni vastaisesta työstä ole kyse. Mutta ymmärrän tietenkin myös sen, että aina ei omaa työtään voi valikoidakaan, ja joskus työ on "pelkkä työ". Itse kyselisin juuri tuollaisia asioita kuin työ tai vaikka asuinpaikka siksi, että jollain pitää saada keskustelu käyntiin. Pidän noita helppoina aiheina siinä mielessä, että suurimmalla osalla kuitenkin on joku työ, tai vaikka sillä hetkellä olisi työtön, on kuitenkin jokin oma ala ja/tai ammatti. Nämä ovat ns. sisäänheittoaiheita, joilla saa aloitettua keskustelun tuntemattoman kanssa, ja sitten noista joko poikii jotain lisäkysymyksiä tai sitten ne johtavat seuraavaan aiheeseen.
Jos toinen on kiinnostava ja hänen kanssaan synkkaa, ja vielä jos on jonkinlaista kemiaakin, ei sitä pääsääntöisetsi voi mikään työ tai työttömyys pilata. Ja sitten toisaalta jos toinen ei ole kiinnostava tyyppi, jos ei synkkaa eikä ole kemiaa, sitä ei pelasta edes se, vaikka toisella olisi kuinka kiinnostava työ. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan siksi, että lähtökohtaisesti vaikea kuvitella toimivaa arkea ihmisen kanssa, jonka koulutustaso ja taloustilanne poikkeaa huomattavasti omasta. Kuinka hyvin amk:ssa opiskellut ymmärtää tutkijan arkea? Jos toisen tulot ovat pari tonnia kuussa ja toisen kymppitonnin, niin miten tuossa tilanteessa sovitellaan hankinnat?
Paneskella nyt voi kertaluonteisesti huvikseen sellaistakin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta vaikea ajatella pidemmän päälle toimivaa yhteiseloa täysin eri maailmassa elävän kanssa.
Siinä se tuli, nainen haluaa miehen joka tienaa vähintään saman verramitä nainen itse tienaa. Miten se tutkijan arki eroaa muiden arjesta?
Väität siis että ihmisen koulutustaso tai työ kertoo sen millaista arkea se elää?
En toki tiedä, millaista elämää olet tottunut elämään, voihan sen saada soviteltua. Vietän n. 3-4 kk vuodesta kenttätyössä, saatan käydä kotona viikonloppuisin tai sitten en. Työaikani ei ole arkena 8-17, vaan joustaa sen mukaan, miten esimerkiksi labrassa työskennellessä joutuu odottelemaan liuotuksia tms. Aika monella tutkijalla (riippuu toki alasta) se työ on aika vahvasti mukana 24/7.
On hyvin vaikka uskoa, että säännöllisiin työaikoihin ja vapaisiin viikonloppuihin ja kesälomiin kesä-elokuussa tottunut henkilö pystyy ymmärtämään tavallaan "toisen ääripään" mukaisesti elävän arkea.
Mistä asioista sinä ap tykkäät treffeillä puhua?
Vierailija kirjoitti:
jossain vaiheessa kysyn, mutta en ole kiinnostunut siitä ensitreffeillä tai edes toisilla. Saatika koulutustasosta. Haluan vain sivistyneen ja hyvin käyttäytyvän, mutta seksipositiivisen miehen ja nuo asiat tulee esille ihan ilman ammatti- tai koulutustietojakin. En halua itsekään kertoa koulutustasostani tai mistään sellaisesta, joista ihmsiet yleensä tekevät ennakkoluuloisia oletuksia, koska minut hyvin usein luulotellaan väärin ja se taas toimii minulla aina totaalisena turnoffina. Muutenkin olen elämässäni oppinut, että ammatilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvä ihminen on.
itseasiassa sillä lailla ammatti vaikuttaa, missä itsellä on paljon ennakkoluuloja, on puhelinmyyjä tai muu ihmisiä häiriköivä katufeissari. Heidän kohdallaan haluaisin tietää työnsä etukäteen, koska nuo kyseiset ammatit ovat minulle "ehdoton ei"' ja hävettäisi olla sellaisen ihmisen kumppanina (ei haittaa vaikka laittaisitte alanuolia, minussa on ns. munaa tunnustaa julkisesti tämä kehittymätön puoli itsessäni)
Miehenä ei tulisi mieleenkään jättää deittiprofiilissa (en ole koskaan näitä sovelluksia kokeillut) kertomatta, että olen ihan perusduunari (ja itseasiassa viihdyn niin hyvin nykyisessä työssäni, etten muuttaisi edes korkeakoulutetun naisen perässä muualle). Jos se sitten jollekkin on ylitsepääsemätön este, niin hyvä vaan kun kariutuvat pois. Mielummin olen rehellinen. On se oma työnkuva kumminkin sen verran iso osa sitä perusarkea, että erikoiselta tuntuisi noin olennainen osa jättää itsestään kertomatta.
En näe toimivaksi sellaista deittailutapaa että koitat narauttaa deittejäsi onnenonkimisesta katsomalla kuinka äkkiä he kysyvät työstäsi. En tiedä onko sulla muitakin kikkakolmosia, mutta varmaan on. Tuo asenne että naiset on aina vähän maksullisia ja rahan kuppaajia kunnes toisin todistetaan taitaa kertoa siitä että et ole vielä valmis suhteeseen.
Hyviä uutisia voin silti kertoa: suurin osa suomalaisista naisista tekee töitä ja tienaa itse rahansa. Suomalaisia naisia on opetettu häpeämään työttömänä oloa yhtä paljon kuin miehiä ja kotirouvakulttuuria on ollut tavispiireissä hädin tuskin yhden sukupolven verran joskus 60-luvulla. On siis epätodennäköistä että omalla naamallaan Tinderissä esiintyvä nainen on siellä rahan perässä, kyllä ne sugar daddyt ja rakkaushuijattavat etsitään ihan muualta
Itse kysyn työtä/ammattia ihan mielenkiinnosta, enkä minkään rahan tai statuksen vuoksi. Ajattelen itse, että työ kertoo myös ihmisen mielenkiinnosta ja siitä minkälaisessa työssä viihtyy. Esimerkiksi lakimies, insinööri, sairaanhoitaja ovat kaikki erityyppisiä. Kaikki hyviä ammatteja, mutta näkisin, että ammatti myös kertoo minkätyyppinen henkilö on kyseessä.
Minua ei kiinnosta miehen rahat. Tienaan itse rahani ja minulla on iso asunto yms. tarpeellinen. Koulutus kiinnostaa, koska se kertoo myös ihmisen luonteesta ja älykkyydestä. Työ kiinnostaa, koska se vaikuttaa vapaa-aikaan, sivistykseen, älyyn, itsensä kehittämiseen jne. En myöskään halua pitkäaikaistyötöntä miestä enkä sellaista, jota itse joudun elättämään. Minulla siis tittelit vaikuttaa rakkauteen. Jos joku haluaa asiaa salailla, se on hänen asiansa, mutta sellainen mies ei ole minua varten. En jaksa leikkiä mitään ylimääräisiä leikkejä parisuhdemarkkinoilla.
Miehen työ kiinnostaa, koska koulutus ja älykkyys liittyvät siihen ja ne ovat minulle tärkeitä. Raha ei ole. Tulen omillani toimeen, ja enemmänkin.
Harva kirjoittaa ainakaan Tinderiin ammattinsa. Selviää sitten, kun keskustelee. Ollaan nyt rehellisiä, matcheja saa lähinnä ulkonäöllä. Kiinnostava bio toki auttaa. Ammatti ei hirveästi kiinnosta ellei ole jonkun megakorporaation johtaja ja etsi onnenonkijoita.
Jos mies ei ole kyennyt hankkimaan ammattia, se kertoo jotakin. Jos miehellä on akateeminen tutkinto, sekin kertoo jotakin. Olen kiinnostunut löytämään itselleni sopivan kumppanin. Jos oma ÄO on 90, jätän akateemisen rauhaan, jos se on 150, en kiinnostu ilman ammattia olevasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan siksi, että lähtökohtaisesti vaikea kuvitella toimivaa arkea ihmisen kanssa, jonka koulutustaso ja taloustilanne poikkeaa huomattavasti omasta. Kuinka hyvin amk:ssa opiskellut ymmärtää tutkijan arkea? Jos toisen tulot ovat pari tonnia kuussa ja toisen kymppitonnin, niin miten tuossa tilanteessa sovitellaan hankinnat?
Paneskella nyt voi kertaluonteisesti huvikseen sellaistakin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta vaikea ajatella pidemmän päälle toimivaa yhteiseloa täysin eri maailmassa elävän kanssa.
Siinä se tuli, nainen haluaa miehen joka tienaa vähintään saman verramitä nainen itse tienaa. Miten se tutkijan arki eroaa muiden arjesta?
Väität siis että ihmisen koulutustaso tai työ kertoo sen millaista arkea se elää?
Monella miehellä ei itsetunto kestä sitä, jos nainen tienaa enemmän. Niin hyvä vaan, että mies tienaa ainakin yhtä paljon kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole minkäännäköistä ongelmaa täällä mennään amk koulutuksella ja kymppitonnin tuloilla. Vaimo on kotirouva ja elämä on mahtavaa.
Mikähän se sun ongelma on? Taitaa olla päässä.
En ole ikinä pitänyt työasioista avautumista heti kärkeen niin mielekkäänä. Itse käyn töissä, mutta vapaa-aikaa varten, joten mies saa ihan rauhassa tehdä samoin.
Sinkkuna halusin vain että mies on aktiivinen ja fiksu, yleensä sellaiset on jossain töissä. Puolisoni on maailman ihanin, köyhänpuoleinen mutta juuri etsimäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä varmaan kuitenkin kysyisin, että mitä työtä se tekee. Koulutuksella ei ole merkitystä, mutta työttömän kanssa en alkaisi olemaan.
Eli olet miehen rahojen perään?
Ei, vaan naista ei kiinnosta vetää kivirekeä nimeltä "työtön mies".
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta miehen rahat. Tienaan itse rahani ja minulla on iso asunto yms. tarpeellinen. Koulutus kiinnostaa, koska se kertoo myös ihmisen luonteesta ja älykkyydestä. Työ kiinnostaa, koska se vaikuttaa vapaa-aikaan, sivistykseen, älyyn, itsensä kehittämiseen jne. En myöskään halua pitkäaikaistyötöntä miestä enkä sellaista, jota itse joudun elättämään. Minulla siis tittelit vaikuttaa rakkauteen. Jos joku haluaa asiaa salailla, se on hänen asiansa, mutta sellainen mies ei ole minua varten. En jaksa leikkiä mitään ylimääräisiä leikkejä parisuhdemarkkinoilla.
Just! Eli leikit noin pitkän tekstin, jossa jaarittelit kaikennäköistä, mutta sanomasi voi kiteyttää kahteen sanaan.
"tahtoo rahaa"
Treffeillä naisten esittämistä kysymyksistä tunnistaa hyvin helposti että kuka nainen on lokki. Myös moni muu pieni yksityiskohta kertoo paljon. Naiset ei välttämättä itsekään tajua, mutta viestivät ilman sanoja yllättävän paljon. Jos ne naisen esittämät kysymykset liittyy enimmäkseen vain miehen työhön, koulutukseen, omistamiseen, tms, ja ne muut kysymykset jää vain taka-alalle, tai niitä ei tule oikeastaan ollenkaan, kannattaa poistua tilanteesta vähin äänin. Ne on varmoja merkkejä siitä että jos lähdet tuohon ansaan, olet saamassa vain lokin riesaksesi.
jossain vaiheessa kysyn, mutta en ole kiinnostunut siitä ensitreffeillä tai edes toisilla. Saatika koulutustasosta. Haluan vain sivistyneen ja hyvin käyttäytyvän, mutta seksipositiivisen miehen ja nuo asiat tulee esille ihan ilman ammatti- tai koulutustietojakin. En halua itsekään kertoa koulutustasostani tai mistään sellaisesta, joista ihmsiet yleensä tekevät ennakkoluuloisia oletuksia, koska minut hyvin usein luulotellaan väärin ja se taas toimii minulla aina totaalisena turnoffina. Muutenkin olen elämässäni oppinut, että ammatilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvä ihminen on.