Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen mitä ajattelet jos mies jättää deittiprofiilissa mainitsematta nämä asiat?

Vierailija
08.02.2024 |

Mitä siis ajattelet jos mies ei ilmoita profiilissaan koulutustasoa tai sitä mitä työtä mies tekee? Kysytkö aina miehiltä mitä työtä se tekee ja mitä kouluja se on suorittanut jos se ei ilmoita profiilissaan niitä?

Itse en halua ilmoittaa niitä koska en halua että rahaa tai työelämän titteliä sotketaan rakkauteen millään tapaa.

T:mies

Kommentit (344)

Vierailija
341/344 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi pyhä yksinkertaisuus, tuleehan siitä lapsesta epäsuoria kuluja kun pariskunnan pitää muuttaa isompaan asuntoon ja vaihtaa ehkä auto. Vesimaksut ym. nousee mitä enemmän perheessä on väkeä. Lapsi tarvitsee vaatteiden lisäksi huonekaluja ja vauva hoitotavaroita ja onhan ne lelut, pyörä, harrastusvälineet ym. myös ihan normaalia lapseen menevää rahanmenoa. Päiväkotimaksutkin on joitain kymppejä tai satasia kuussa. Ei riitä kolmesataa kuussa, jos ei tosiaan halua tarjota muuta kuin ruokaa ja jotkut vaatteet päälle. Tonni kuussa on 12000 vuodessa, mikä alkaa varmasti olla aika suuntaa antava summa kokonaiskuluista keskituloisessa perheessä."

Tuo tonni kuussa on kyllä ihan hatusta reväisty luku. On totta, että 300 eur /kk on aika vähän kokonaisuudessaan, jos asumiskulutkin lasketaan mukaan, mutta ei se silti tarkoita, että hyvä ja mielekäs elämä vaatii aina tonnin kuussa. Olen myös sitä mieltä, että välttämättömiin kuluihin ei pidä laskea mukaan autoa, ylimääräisiä vakuutuksia, ulkomaanmatkoja yms. koska nämä ovat aina valintakysymyksiä - kaikki keskituloisetkaan eivät omista autoa tai matkustele. Tällaiset hankinnat ovat myös elämäntapavalintoja, eivät mitään välttämättömyyksiä lapsiperheessä.

Vierailija
342/344 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi pyhä yksinkertaisuus, tuleehan siitä lapsesta epäsuoria kuluja kun pariskunnan pitää muuttaa isompaan asuntoon ja vaihtaa ehkä auto. Vesimaksut ym. nousee mitä enemmän perheessä on väkeä. Lapsi tarvitsee vaatteiden lisäksi huonekaluja ja vauva hoitotavaroita ja onhan ne lelut, pyörä, harrastusvälineet ym. myös ihan normaalia lapseen menevää rahanmenoa. Päiväkotimaksutkin on joitain kymppejä tai satasia kuussa. Ei riitä kolmesataa kuussa, jos ei tosiaan halua tarjota muuta kuin ruokaa ja jotkut vaatteet päälle. Tonni kuussa on 12000 vuodessa, mikä alkaa varmasti olla aika suuntaa antava summa kokonaiskuluista keskituloisessa perheessä."

Tuo tonni kuussa on kyllä ihan hatusta reväisty luku. On totta, että 300 eur /kk on aika vähän kokonaisuudessaan, jos asumiskulutkin lasketaan mukaan, mutta ei se silti tarkoita, että hyvä ja mielekäs elämä vaatii aina tonnin kuussa. Olen myös sitä mieltä, että välttämättömiin kuluihin ei pidä laskea mukaan autoa, ylimääräisiä vakuutuksia, ulkomaanmatkoja yms. koska nämä ovat aina valintakysymyksiä - kaikki keskituloisetkaan eivät omista autoa tai matkustele. Tällaiset hankinnat ovat myös elämäntapavalintoja, eivät mitään välttämättömyyksiä lapsiperheessä.

Joku arviohan on, että yhden lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa joku 130 000e (lähde: https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2013022316710824). Tuo jaettuna 18 vuodelle on noin 7200e/v, mikä on toki vähemmän kuin tuo 12 000e/v, mutta arvio on tehty yli 10 vuotta sitten, jolloin ei ollut nykyistä hintatasoa. Se, mitä koetaan mielekkääksi elämäksi lapselle, on aina vanhempien arvovalinta ja kaikki vanhempien arvovalinnat eivät välttämättä ole lapsen edun mukaisia, vaikka vanhemmat itse haluavat elää tietyllä tavalla. Aikuinen voi valita elämäntapansa, lapsi ei. Jos vanhemmat on tyytyväisiä siihen, että teinit jakaa huoneen pienessä asunnossa, tai vanhemmat eivät hanki autoa ja lapsiperhe kuskataan julkisilla kulkuvälineillä, niin ne on arvovalintoja, etenkin jos ei rahasta ole kyse. Ulkomaanmatkat ja lomareissut on myös arvovalintoja, mutta en minä nyt ketään siitä lähtisi kivittämään että niitä tehdään kerta tai kaksi vuodessa ja tarjotaan lapsille kokemuksia joita ei muuten saisi. Jos mennään pelkillä välttämättömyyksillä, niin lapsen kasvatuksen saa varmasti hoidettua satasilla kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/344 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse ymmärrä urakiihkoilijoita. Kuulostaa minun korvaan aika persoonattomalta että iso osa itsestä pyörii koulutuksensa ja työnsä ympärillä, ei ne siellä työpaikalla sinun lähtöäsi itke. Kukaan ei ajattele eläkeläisenä tai kuolinvuoteella että "hitto kun olisi pitänyt tehdä enemmän töitä".

No jaa, kukin tavallaan. Minulle työ on välttämätön paha joka mahdollistaa asioita sen ulkopuolella.

Vierailija
344/344 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse ymmärrä urakiihkoilijoita. Kuulostaa minun korvaan aika persoonattomalta että iso osa itsestä pyörii koulutuksensa ja työnsä ympärillä, ei ne siellä työpaikalla sinun lähtöäsi itke. Kukaan ei ajattele eläkeläisenä tai kuolinvuoteella että "hitto kun olisi pitänyt tehdä enemmän töitä".

No jaa, kukin tavallaan. Minulle työ on välttämätön paha joka mahdollistaa asioita sen ulkopuolella.

Niin, ja missä meneekään ero urakiihkoilijan ja esim työstään nauttivan välillä? 

Jollakin on ehkä unelma-ura, joka ei tunnu erityisemmin rasittavalta tai tylsältä työltä, vaan enemmänkin mieluisalta harrastukselta tai jopa elämäntavalta. Jossa maanantaitkin on juhlaa :-)

Näitä voi olla mitä vaan, riippuen mielenkiinnon kohteista. Mutta esim tutkijat, tuotekehittelijät, ohjelmistosuunnittelijat, ammattiurheilijat, näyttelijät, poliitikot, erikoisasiantuntijat tulevat itselleni näin äkkiseltään mieleen. 

Itse olen IT-alalla ohjelmistosuunnittelijana.

N58

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän