Nainen mitä ajattelet jos mies jättää deittiprofiilissa mainitsematta nämä asiat?
Mitä siis ajattelet jos mies ei ilmoita profiilissaan koulutustasoa tai sitä mitä työtä mies tekee? Kysytkö aina miehiltä mitä työtä se tekee ja mitä kouluja se on suorittanut jos se ei ilmoita profiilissaan niitä?
Itse en halua ilmoittaa niitä koska en halua että rahaa tai työelämän titteliä sotketaan rakkauteen millään tapaa.
T:mies
Kommentit (344)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä varmaan kuitenkin kysyisin, että mitä työtä se tekee. Koulutuksella ei ole merkitystä, mutta työttömän kanssa en alkaisi olemaan.
Ei työttömyyskään ainakaan minua haittaa, jos kuitenkin on muuten aktiivinen, esim hakee töitä aktiivisesti, opiskelee tms. Nyt on esim sellainen tilanne Suomessa, että kuka vaan voi joutua työttömäksi, etkä töitä välttämättä saa vaikkapa rakennusalalta. Ja kaikki eivät voi ja halua lähteä lähihoitajikdi opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskituloisella ei olisi varaa lapseen, jos se maksaa tonnin kuussa??
Isältä 500 ja äidiltä 500. Ja tästäkin iso osa asumiskuluja. Melko iso osa ruokabudjetista.Jos tulee toinen lapsi ja tuplaantuu, ei sekään kovin paljoa ole.
ymmärrän, että rahaa haluaa laittaa säästöön, mutta kyllä kahdenkin lapsen kulujen jälkeen siihen on mahdollisuus. Ja lapsen kuluihin mielestäni kuuluu, että säästää pientä pesämunaa tai sijoittaa pieniä summia hänen nimissään.Kyllä kai keskituloisella onkin ihan hyvin varaa pariin lapseen, mutta ei siinä jää varmaan paljon ylimääräistä rahaa.
Mutta hyvätuloinen mies on tietenkin parempi valinta naiselle tuonkin kannalta.
No ensinnäkin tuntemillani keskituloisilla, joilla on kaksi lasta, on varaa iha
Mutta jos miehessä on kaikki se, mitä tuossa luettelit, ja sen päälle paremmat tulot, niin valitsisitko silti sen, jolla on pienemmät tulot? Sitähän tässä haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies vahingossa lipsauttaa, että kun tienasin ekan sata tonnia bisnesmiehenä, niin meillä oli hauska ilta, kun juhlittiin sitä kavereiden kanssa ja homma lähti vähän lapasesta, hahaha?
En tiedä, oltaisiinko päädytty treffeille asti ollenkaan, koska yleensä en ole ollut bisneshenkisten ihmisten kanssa kovin samalla aaltopituudella. Ja itse en oikein jaksa ihmisiä, joilta karkaa tilanteet ja asiat "lapasesta", joten ehkä tuosta vähän liian impulsiiviset tai adhd-vibat tulisi.
Ok, vaikka vähän missasit pointin. If you know what I mean?
Jaa, tarkoitatko että jos mies antaa ymmärtää olevansa huomattavan varakas? No, ei tuo vaikuttaisi suuntaan eikä toisee
Siellä taas manspleinataan.
Vierailija kirjoitti:
No itse nimenomaan en kiinnostuisi, jos työpaikka olisi kovin tarkkaan listattuna jo deittiprofiiliin - riittää maininta, millä alalla on, joskaan ei tarvitse sanoa sitäkään. Todennäköisesti viesteissä tai treffeillä tulisi kysyttyä millaista työtä toinen tekee - tämä on ihan normaalia keskustelua, kun jutustellaan yleensä siitä, millaista elämää kumpikin elää ja millaisia ihmisiä ollaan. Tuskinpa aikuisena enää kiinnostaisi alkaa kysellä jostain nuoruuden opiskeluista - ehkä korkeintaan jos oltaisiin samalla alalla, saattaisi kiinnostaa, ollaanko ehkä oltu samoilla kursseilla tietämättämme tms.
Treffeillä puhutaan usein paljon sellaisista asioista, jotka eivät liity rakkauteen ja joita ei siihen sekoiteta. Tällaisia ovat työn lisäksi esim. asuinpaikka ja harrastukset. Yleensä ihmiset kertoilevat kaikenlaisia perustietoja itsestään, ja toisaalta toisen asioista kysyminen koetaan myös kohteliaaksi. Moni pitäisi aika epäk
Suomessa ei tajuta , että treffeillä käyminen on kuin työpaikkahaastattelussa käynti- sovit tai et/ pääset jatkoon, että pääse. Suomessa miehet on tosi herkkänahkaisia, ja loukkaantuvat, kun eivät kelpaa, kun ovat " kunnon miehiä", eli käyvät, töissä, suihkussa ja sählyssä, eivätkä hakkaa naisia. Miehille riittää, että naisen ulkonäkö on ok, sitten voi jatkaa, ainakin tussun yrittämisen saamista. Lisäksi , ihan täysijärkiseltä vaikuttava mies voikin osoittautua húllluksi stalkkeriksi.Siksi kannattaa etukäteen yrittää selvittää miehestä mahdo paljon enne treffeille menemistä. Kyllä ammatti kertoo paljon. Itse rn Kyllä lääkärin tsi lakimiehen kanssa lähtisi edes treffeille, koska ko ammattiryhmissä paljon psyko- jopa sosipaattisilla piirteillä varustettuja henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskituloisella ei olisi varaa lapseen, jos se maksaa tonnin kuussa??
Isältä 500 ja äidiltä 500. Ja tästäkin iso osa asumiskuluja. Melko iso osa ruokabudjetista.Jos tulee toinen lapsi ja tuplaantuu, ei sekään kovin paljoa ole.
ymmärrän, että rahaa haluaa laittaa säästöön, mutta kyllä kahdenkin lapsen kulujen jälkeen siihen on mahdollisuus. Ja lapsen kuluihin mielestäni kuuluu, että säästää pientä pesämunaa tai sijoittaa pieniä summia hänen nimissään.Kyllä kai keskituloisella onkin ihan hyvin varaa pariin lapseen, mutta ei siinä jää varmaan paljon ylimääräistä rahaa.
Mutta hyvätuloinen mies on tietenkin parempi valinta naiselle tuonkin kannalta.
No ensinnäkin tuntemillani
Olen eri, mutta minä valitsisin miehen, josta tulee paremmat fibat, intuitio. Parempi tyyppi. Pitäisi ehkä nähdä muutaman kerran ennen päätöstä. Yhdestä tapaamisesta ei voi sanoa juuta eikä jaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan siksi, että lähtökohtaisesti vaikea kuvitella toimivaa arkea ihmisen kanssa, jonka koulutustaso ja taloustilanne poikkeaa huomattavasti omasta. Kuinka hyvin amk:ssa opiskellut ymmärtää tutkijan arkea? Jos toisen tulot ovat pari tonnia kuussa ja toisen kymppitonnin, niin miten tuossa tilanteessa sovitellaan hankinnat?
Paneskella nyt voi kertaluonteisesti huvikseen sellaistakin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta vaikea ajatella pidemmän päälle toimivaa yhteiseloa täysin eri maailmassa elävän kanssa.
miten se arki eroaa, tekeekö tutkija ruoan jotenkin eri tavalla vai mitä?
Se kuinka paljon arki eroaa toisen arjesta riippuu tietysti siitä, mitä se toinekin tekee työkseen. Jos on tottunut siihen, että työ alkaa kasilta ja loppuu neljältä ja jää siihen, voi yllätyksenä tulla se, että monella tutkijalla se työ tulee kotiin, paperien ja rahoitushakemuksien deadlinejen lähestyessä myös kotona kirjoitetaan viikonloput ja illat. Työhön yleensä kuuluu myös matkustusta, kun esimerkiksi julkaisut pitää esitellä konferensseissa. Usein tutkijan töihin liittyy myös pidemmät muutot ulkomaille, mahdollisesti erilaisten tutkijavaihtojen muodossa, tai sitten ihan vain sen takia, että yleensä yhdessä maassa (etenkään Suomen kaltaisessa piehehkössä maassa) ei ole kovin montaa paikkaa jossa voi työskennellä. Urhakehitystä haetaan siis helposti ulkomailta.
Nämä nyt nopeana esimerkkinä asioita, jotka vaikuttavat siihen yhteiseen arkeen: Onko esim puolisokokelas ok sen kanssa, että joutuu noissa tilanteissa ottamaan yksin enemmän vastuuta kodista.
Nuo mainitut asiat eivät toki ole mitenkään pelkästään tutkijoita koskevia, moneen muuhunkin työhön liittyy matkustamista, töiden tulemista kotiin ja satunnaisia määräpäiviä, jolloin työtä tehdään vaikka sitten kellon ympäri. Eivätkä nuo elementit ole mitenkään koulutustasoriippuvaisia. Mutta sitten on töitä joihin mainitut jutut eivät kuulu, ja kaikille ei välttämättä tule mieleen että jos sen tutkijan nappaa kumppaniksi ja yhteisiä kersoja pykätään, niin eipä ne yhdessä tehdyt muksut välttämättä tule koulujaan Suomessa käymään. Ja että myös puolison odotetaan muuttavan ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimuksen vetäjä oli Madeleine Fugère, sosiaalipsykologian professori / Eastern Connecticut State University in Willimantic.
Ja et kai nyt yritä väittää että "ei päde Suomessa" - juuri sen jälkeen kun tänne postattiin Tilastokeskuksen graafit, jotka osoittavat kuinka naiset pariutuvat ylöspäin?
Vai yritätkö väittää, ettei suominaisille miehen ulkonäkö merkkaisi mitään?
Kyllä ulkonäkö merkitsee, mutta ei se mene niin, että miehen puoleensavetävyys tulee siitä, että on mahdollisimman pitkä. Naisillakin on aika paljon erilaisia preferenssejä. Tuo, että miehet uskottelevat itselleen pituuden olevan tärkein juttu, on oikeastaan sitä, että ette haluaisi oikeasti panostaa ulkonäköönne ettekä pysty hyväksymään sitä, että teidänkin ulkoisella olemuksellanne on merkitystä. Korostatte pituutta, koska ette pysty hyväksymä
Seksuaaliseen vetovoimaan, jota nainen tuntee tai ei tunne miestä kohtaan, vaikuttaa
1. Miehen ominaistuoksu, johon vaikuttavat paitsi geenit, myös elintavat (liikunta, ruokavalio, tupakointi), hygienia jne.
2. Miehen ulkonäkö, joka on muutakin kuin biologiaa, esim. lihaksikkuus, vaatteiden tyyli, hygienia, parran ja hiusten leikkuu jne.
3. Miehen sosiaalinen tyyli (että on mukava, hauska, lämminhenkinen, rento, välittävä lisäävät haluja, katkeruus ja aggressiivisuus, myös passiivis-aggressiivisuus jne. vähentävät)
4. Naisen omat elämänkokemukset ja kiintymyssuhdetyyli. Näihin mies ei voi vaikuttaa, mutta kannattaa tunnistaa omansa, koska ne ohjaavat sitä, millaisiin suhteisiin on itse valmis.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä työkuvioista kysyin mutta ihan sen takia että se kertoo ihmisestä paljon. Esimerkiksi tälleen ateistina en voisi kuvitella parisuhdetta papin kanssa. Rahat eivät kiinnosta, tienaan itse omat rahani.
Minä kannatan kierrätyämistä, vihreitä arvoja jne. En usko, että jollain KTM- pörssimeklari- uratyksdi- suuryrityspampulla ja minulla olisi mitään yhteistä, joten en kyllä lähtisi edes deiteille. Tuskinpa ko mies minua edes metsäisiä ( tai miehet kyllä taitaa mätsätä kaikki)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies vahingossa lipsauttaa, että kun tienasin ekan sata tonnia bisnesmiehenä, niin meillä oli hauska ilta, kun juhlittiin sitä kavereiden kanssa ja homma lähti vähän lapasesta, hahaha?
En tiedä, oltaisiinko päädytty treffeille asti ollenkaan, koska yleensä en ole ollut bisneshenkisten ihmisten kanssa kovin samalla aaltopituudella. Ja itse en oikein jaksa ihmisiä, joilta karkaa tilanteet ja asiat "lapasesta", joten ehkä tuosta vähän liian impulsiiviset tai adhd-vibat tulisi.
Jaa, tarkoitatko että jos mies antaa ymmärtää olevansa huomattavan varakas? No, ei tuo vaikuttaisi suuntaan eikä toisee
Statusmies on tavisnaiselle huono valinta, koska
1) Statusmies kaipaa paljon ihailua, sitä varten sitä statusta on alun perin hankittu. Statusmies ei osaa arvostaa tavisnaisen tavallista elämää eikä osoittaa tavisnaiselle tämän kaipaamaa arvostusta.
2) Statusmiehellä on paljon rahaa ja hän haluaa sitä käyttää. Ehkä. Muttei välttämättä tavisnaiseen. Voi olla hyvinkin "tasa-arvolla" liikkeellä, joten kumpikin maksaa omansa, mutta statusmies päättää silti missä syödään ja lomaillaan ja tavisnaisella ei oikeesti ole sellaiseen elämäntapaan varaa.
Tavisnainen, joka on sinut oman elämänsä kanssa, ei ota statusmiestä. Jos taas ei ole, statusmiehen tuoma huomio ja näennäisesti parempi elämäntapa (jota statusmies ei yleensä ole valmis tavisnaiselle kustantamaan niin, että tavisnainen ei siinä köyhtyisi) saattavat hetkeksi hurmata. Mutta koska statusmiehelle status on tärkeä, eli että hän on ylempi ja muut alempia, nainen jättää miehen jossain vaiheessa kun ei jaksa henkistä tai taloudellista alas painamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhdikkyys voi kertoa ihan vaan fyysisestä aktiivisuudesta. Mä olen itse tosi liikunnallinen enkä katsele mitään lysähtäneitä pullapoikia.
No ensinnäkin tuntemillani keskituloisilla, joilla on kaksi lasta, on varaa ihan hyvään elintasoon - on auto, joillain kesämökki, matkoja, harrastuksia. Mutta vaikka joistain näistä joutuisikin tinkimään, niin vaakakupissa painaa aika moni muukin asia. Hyvätuloinen mies ei suinkaan ole automaattisesti parempi valinta. Vaakakupissa painaa eniten se, tunteeko mieheen seksuaalista ja romanttista vetoa, millainen persoona miehellä on, miten hyvin synkkaa, sovitaanko seksuaalisesti yhteen, elämäntyylien yhteensopivuus, arvomaailma... Nämä ovat niitä, joiden perusteella kumppani valitaan. Se on tietenkin totta, että enempi määrä rahaa antaa aina elämässä enemmän valinnanvaraa rahalla ostettaviin asioihin, mutta suurin osa ihmisistä haluaa elämässä muutakin kuin rahaa ja kuluttamista. Suurimmalle osalle merkitsee vielä enemmän hyvät läheiset ihmissuhteet, kokemus rakastetuksi tulemisesta ja rakastamisesta. Vain harvoille raha on elämän tärkein asia. Ja Suomen kaltaisessa maassa rahan määrää ei tarvitse yrittää maksimoida, koska hyvä elämä on mahdollista jopa vähän pienemmillä tuloilla. Lopulta keskituloisen ja hyvätuloisen elämässä ei kovin merkittäviä eroja välttämättä edes ole - ja lopulta, kun vaakakupissa painaa moni muukin asia, tulee elämän sisältö ja elämän mielekkyys pääosin muista asioista kuin siitä, kuinka paljon on rahaa.
Rahalla on se vaikutus, että jos sitä on, voi katsoa sormien läpi kaikenlaisia puutteita. Omalla puolisolla on nepsypuolen juttuja, mikä vaikeuttaa työllistymistä. Arki sujuu, koti sujuu, perhe sujuu jne. Mutta töitä ei löydy. Jos tällaisella miehellä ei olisi rahaa, olisi elämä hänen rinnallaan hyvin raskasta. Mies olisi elätettävä, mukavia asioita rajautuisi pois paljon. Parisuhteeseen voisi tulla kaikenlaista turhautumaa, jopa kaunaa ja riitaa johtuen kroonisesta rahapulasta. Omalla miehellä on kuitenkin iso omaisuus, joten sillä työelämän ongelmalla ei ole oikeastaan minkäänlaista merkitystä.
Tavisnainen, joka on sinut oman elämänsä kanssa, ei ota statusmiestä.
Suomennos: Jos naisen oma ulkonäkö ei riitä saamaan korkean statuksen miestä, niin sitten nainen oppii tyytymään tavismieheen ja pystyy uskottelemaan itselleen, että ei statusmies edes kiinnosta. Sama pätee miehiin toisinpäin.
Kyllä miehetkin osaa valehdella itselleen, että ei ne top kympin naiset kiinnosta, koska ne on muka pinnallisia/tyrkkyjä/pyrkyreitä tms. Kun statusmiehiin ja kauniisiin naisiin liittää negatiivisia piirteitä, niin tuntuu paremmalta, kun ei ole mahkuja niihin.
Ryhdikkyys voi kertoa ihan vaan fyysisestä aktiivisuudesta. Mä olen itse tosi liikunnallinen enkä katsele mitään lysähtäneitä pullapoikia.
En puhu pelkästään fyysisestä ryhdistä, vaan myös kehonkielestä. Itsevarmalla miehellä kehonkieli on parempi, rinta on enemmän rottingilla ja mies ottaa tavallaan itselleen enemmän tilaa sosiaalisessa tilanteessa. Naiset huomaa miehen itsevarman tai epävarman kehonkielen kilometrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä varmaan kuitenkin kysyisin, että mitä työtä se tekee. Koulutuksella ei ole merkitystä, mutta työttömän kanssa en alkaisi olemaan.
Eli olet miehen rahojen perään?
Mä käyn töissä ja elätän itseni. En tarvitse miehen rahoja, mutta kotona vetelehtivän sohvaperunan kanssa en halua olla.
Mitä jos mies vastaa naisen uteluihin "käyn töissä" tai "elätän itseni". Miksi se miehen työ niin naisia kiinnostaa?
Haluan tutustua siihen mieheen. Haluan tietää, mitä hän tekee työkseen, mistä hän on kiinnostunut, mitä hän harrastaa, mitä hän ajattelee asioista jne. Työ on vaan osa tuota. Enkä halua miestä, joka salailee itsestään asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa ihan siksi, että lähtökohtaisesti vaikea kuvitella toimivaa arkea ihmisen kanssa, jonka koulutustaso ja taloustilanne poikkeaa huomattavasti omasta. Kuinka hyvin amk:ssa opiskellut ymmärtää tutkijan arkea? Jos toisen tulot ovat pari tonnia kuussa ja toisen kymppitonnin, niin miten tuossa tilanteessa sovitellaan hankinnat?
Paneskella nyt voi kertaluonteisesti huvikseen sellaistakin, jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta vaikea ajatella pidemmän päälle toimivaa yhteiseloa täysin eri maailmassa elävän kanssa.
Siinä se tuli, nainen haluaa miehen joka tienaa vähintään saman verramitä nainen itse tienaa. Miten se tutkijan arki eroaa muiden arjesta?
Väität siis että ihmisen koulutustaso tai työ kertoo sen millaista arkea se elää?
"Väität siis että ihmisen koulutustaso tai työ kertoo sen millaista arkea se elää?"
Mun mielestä tämä on aika itsestäänselvää. Jos jollakulla on vaikka 3-vuorotyö, niin kyllä se määrittelee arkea tosi paljon ja sitä, miten vaikka sosiaalista elämää voi suunnitella (jos on vaikka yövuoroputki, niin päivät menee lähinnä nukkuessa). Toisaalta tutkijan arki eroaa muiden arjesta siinä, että ns. työaikaa ei varsinaisesti ole, ja usein työ on myös harrastus/intohimo, joka tulee sieltä töistä kotiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jossain vaiheessa kysyn, mutta en ole kiinnostunut siitä ensitreffeillä tai edes toisilla. Saatika koulutustasosta. Haluan vain sivistyneen ja hyvin käyttäytyvän, mutta seksipositiivisen miehen ja nuo asiat tulee esille ihan ilman ammatti- tai koulutustietojakin. En halua itsekään kertoa koulutustasostani tai mistään sellaisesta, joista ihmsiet yleensä tekevät ennakkoluuloisia oletuksia, koska minut hyvin usein luulotellaan väärin ja se taas toimii minulla aina totaalisena turnoffina. Muutenkin olen elämässäni oppinut, että ammatilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten hyvä ihminen on.
itseasiassa sillä lailla ammatti vaikuttaa, missä itsellä on paljon ennakkoluuloja, on puhelinmyyjä tai muu ihmisiä häiriköivä katufeissari. Heidän kohdallaan haluaisin tietää työnsä etukäteen, koska nuo kyseiset ammatit ovat minulle "ehdoton ei"' ja hävett
Sama. Mä laajentaisin tätä myös mm Gigantin myyjiin ja vastaaviin ihan mielikuvani takia.
Ei kelpaisi minullekaan pappi joka ois tiderissä tms. Tv. Kristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti miehet haluavat noita kaakeloituja paskahuusseja sun muita kesämökkiviritelmiä siinä missä naisetkin, moni enemmän.
Äläs nyt yritä hämmentää sekoittamalla mökki ja kaakeloitu paskahuussi.
Mies voisi asua siellä mökillä. Nainen vaatii sen kaakeloidun paskahuussin. Mies joutuu maksamaan molemmat.
Tässäkin ketjussa on miehet kertoneet, että heitä ei kiinnosta naisen koulutus, ammatti eikä tulotaso vaan pieni perse ja kauneus. Mitäs sitten valitatte, kun valitsette naisen, jolla on kykyä maksaa elämisestään mitään.
Muakin miehenä kiinnostaa naisen perse mutta ei mikään pieni vaan muodokas. Ei me miehet olla kaikki samaa massaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisia kiinnostaa vain miehen ulkonäkö. Itse olen vakitöissä ollut 20 vuotta mutta kukaan nainen ei ole minusta koskaan kiinnostunut. Eipä se enää haittaa en minäkään halua enää koskaan seurustella. Minä tuhlaan rahaa kalliisiin matkoihin sitten koska en saanut koskaan lapsia enkä perhettä. Viimeksi minun loma maksoi 13000 euroa. Seuraava reissu tuskin vähempää maksaa mutta en minä usein reissaa ulkomailla. Kotimaassakin viimeksi meni 2000 euroa rukan reissuun. Mökin kun vuokraa niin siihen menee jo 800 euroa.
Tuskin olet tavannut kaikkia maailman naisia. Ihan omaa katkeruuttasi jäät nyt yksin. Kivoja naisiakin on meinaan olemassa.
Ja jos oikeasti olet susiruma mutta rikas, niin voisit leikkauttaa uuden naaman. Tai etsiä itsellesi sokean naisen.
Sitäpaitsi tän palstan mukaan rikkaat saa aina naisen, vaikka kuinka ruma olisi.
Enkä minä vegaanina teurastajan tai lihakuljettajan kanssa.