Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

800€/kk- miten säästäisit

Vierailija
08.02.2024 |

Hei, olen pienituloinen ihminen ja tuon verran minulle jää pakollisten menojen jälkeen käyttörahaa. Mietin, miten onnistuisin säästämään kuukaudessa mahdollisimman paljon niin, että vuodessa jäisi edes 2000€ säästöön. Vinkkejä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakollisten menojen jälkeen 800€ käyttörahaa!? Minulla on jäänyt tässä kuussa 50€ käyttörahaa talolainan ja laskujen maksamisen jälkeen. Viime vuonna säästin peräti 1000€. Olen ollut 20 vuotta vakituisessa työsuhteessa ja joka päivä töissä. 200 000€ lainaa. Iskäx3

Millä siis kustannat arkielämän ilman velkaa? :/

Mitä tarkoitat arkielämällä? Eihän kotona oleminen maksa, tai lenkillä käyminen? Iskäx3

Sulla nuo "laskut" sisältää ilmeisesti myös  ruoat ja päivittäistavarat? Vaatteet ja terveydenhuollon? Harrastukset? Vai onko ne vaimon heiniä? 

2 äitinä tiedän että lapset tarvii koko ajan jotain. Kausivaatteet ja kengät, sukset, luistimet, puhelimet ym. Helposti menee kuukaudessa satasia näihin.

Vierailija
22/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollisten menojen jälkeen 800€ käyttörahaa!? Minulla on jäänyt tässä kuussa 50€ käyttörahaa talolainan ja laskujen maksamisen jälkeen. Viime vuonna säästin peräti 1000€. Olen ollut 20 vuotta vakituisessa työsuhteessa ja joka päivä töissä. 200 000€ lainaa. Iskäx3

Miten saat neljälle hengelle eli sulle ja lapsille kuukauden ruoat ja hygieniatarpeet kuukauden joka päivälle? Mitä syötte? Saisiko esim. viikon ruokalistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat arkielämällä? Eihän kotona oleminen maksa, tai lenkillä käyminen? Iskäx3

Sulla nuo "laskut" sisältää ilmeisesti myös  ruoat ja päivittäistavarat? Vaatteet ja terveydenhuollon? Harrastukset? Vai onko ne vaimon heiniä? 

2 äitinä tiedän että lapset tarvii koko ajan jotain. Kausivaatteet

Nii-in. Eiköhän jokainen vanhempi tiedä sen. Tässä kai vaan mietittiin että sisältyykö ne noihin "laskuihin". Ilmeisesti sitten. Ehkä luotolla maksettu niin siksi menee laskuna?

Vierailija
24/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy talo ja muuta syrjäseudulle yksiöön asumaan. Kappas säästät useita satasia!

myy persettäs tulitko tännekki jankuttamaa.teen ennemmin itsarin kun asun vuokra kerrostalo luukussa.oho meneekö koko suomen omakotitalot ulosottoon.

Vierailija
25/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siis ruokaa, harrastuksia, kahvilla/leffassa ym. käyntejä. Ja satunnaisia yllättäviä arjen kuluja.

Vierailija
26/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muista milloin olisin käyttänyt pankkikorttia muuhun kuin auton tankkaamiseen että pääsen töihin. 50€ kun kuussa jää niin eipä sitä paljoa muuta huvia ole kuin sohvalla makoilla takkatulen ääressä. Ei paljoa kulu näin. Iskäx3

Ai täällä on muitakin sohvalla makaajia eikä vain tukipellet?

Vierailija
27/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ostaa ruoat, minä maksan laskut. Molemmat lainaa. Harrastuksiin ei ole varaa. Terveydenhuolto, jos on rahaa. Iskäx3 

Vierailija
28/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ostaa ruoat, minä maksan laskut. Molemmat lainaa. Harrastuksiin ei ole varaa. Te

Harrastuksiin on ihan varmasti ihan jokaisella varaa.  Ei ole pakko harrastaa Golfia, ulkomaan matkoja, kuntosaleja tms. "muoti juttuja"

Vierailija
29/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja tässä- tarkoitin siis käyttörahalla juurikin pakollisten laskujen jälkeistä käyttörahaa arjen ruokaan ja menoihin, no sehän olis jo luksusta, jos 800€ jäisi näiden jälkeen.

Vierailija
30/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan siis ruokaa, harrastuksia, kahvilla/leffassa ym. käyntejä. Ja satunnaisia yllättäviä arjen kuluja.

Älä käy kahvilla äläkä leffassa, ei ne ole pakollisia. Jos olet köyhä ja pitää säästää, niin ei ole mitään "ym. käyntejä". Pyydät säästövinkkejä kertomatta, minne rahasi tuusaat.

Vierailija
31/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tässä- tarkoitin siis käyttörahalla juurikin pakollisten laskujen jälkeistä käyttörahaa arjen ruokaan ja menoihin, no sehän olis jo luksusta, jos 800€ jäisi näiden jälkeen.

Eipä tuohon oikeen muuta keksi kuin, että laitat kerran kuussa sen 160e sivuun ja suunnittelee loppuja summia valmiiksi eri ostoksille, esim vaikka ruuat 10e/päivä, jne.) Yhdeksi hyväksi tyyliksi olen huomannut, että käy vaikka tiistaina nostamassa X summan käteistä ja sillä on sitten pärjättävä loppuviikko. Nostaa sen verran, että joutuu pistämään itsensä vähän ahtaalle niin äkkiä alkaa säästöönkin jäämään.

Vierailija
32/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää "tienaan" 800 e, siitä makselen kaiken. Että älä tuu sanoon että olet pienituloinen. Vai oliko tarkotus kiusata köyhiä?

Vierailija
33/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tienaan kusiset 2800e käteen kk eikä mulla ole varaa mitään harrastaa .autoki on vanha paska ja vene parin tonnin pikku purkki.

Vierailija
34/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla jää tuon verran pakollisten menojen jälkeen käyttörahaa, niin kolmessa kuussahan saat helposti sen 2000 euroa kasaan, kun lopetat ylimääräiseen turhuuteen rahan tunkemisen!

Vierailija
35/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pieni tuloinen... mulla on niin pieni palkka että saan asumistukea. Viddu, saatana.

Jos teet kokopäivätöitä, palkka on aina sen suuruinen, että et saa asumistukea. Jos olet yksinhuoltaja, sitten voi jotain tukia saada. Tai jos asut pk-seudulla? Eihän siinä ole mitään järkeä, etä kokopäivätyöllä et elätä itseäsi- ei ainakaan pitäisi olla niin. 

Vierailija
36/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää "tienaan" 800 e, siitä makselen kaiken. Että älä tuu sanoon että olet pienituloinen. Vai oliko tarkotus kiusata köyhiä?

Minä olen ollut juurikin tuo köyhä viitisen vuotta- tuet nettona yhteensä 900€ ja sitten muutama satanen osa-aikatöistä. Sillä hyvin minimaalisesti elää, mihinkään edes 10-20€ ylimääräisen ei ole varaa. En sanonut olevani köyhä, mutta faktuaalisesti olen pienituloinen. Ja kaipasin vinkkejä säästämiseen.

Vierailija
37/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän päiviä että en käytä rahaa ollenkaan.

Vierailija
38/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut juurikin tuo köyhä viitisen vuotta- tuet nettona yhteensä 900€ ja sitten muutama satanen osa-aikatöistä. Sillä hyvin minimaalisesti elää, mihinkään edes 10-20€ ylimääräisen ei ole varaa. En sanonut olevani köyhä, mutta faktuaalisesti olen pienituloinen. Ja kaipasin vinkkejä säästämiseen.

Maksatko siitä 900 eurosta kaiken? Mää maksan mun 800 eurosta kaiken. Jos todellakin maksat niin pyydän anteeksi kommenttiani. Joskus vaan rassaa niin pahasti kun tuntuu että muut saa enempi kun mää ja silti vaan valittaa. Säästövinkkejä: käytä kaikki loppuun asti, vaatteet voi olla reikäsiä, sehän on muotia nyt, leikkaa tuubit saksilla, sieltä löytyy vielä paljon käytettävää, juo paljon vettä, se vie nälkää pois, käy ilmasissa vessoissa ja täytä siellä vesipullo, rönttööhanskat käteen ja kerää tölkkejä, kirkossa saa ilmaset pullakahvit, baarien edustoilta maasta löytyy paljon kolikoita, suihkussa ei tartte käydä kun kerran viikossa, muina päivinä osapesu riittää. Onhan näitä ja kerro mulle kans jos keksit lisää.;)

Vierailija
39/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulle jää kuitenkin se 800 euroa käyttörahaa niiden muiden välttämättömien kulujen jälkeen.

Helposti siitä saa säästettyä muutaman tonnin vuodessa kun kerran yksin elelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi