Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

800€/kk- miten säästäisit

Vierailija
08.02.2024 |

Hei, olen pienituloinen ihminen ja tuon verran minulle jää pakollisten menojen jälkeen käyttörahaa. Mietin, miten onnistuisin säästämään kuukaudessa mahdollisimman paljon niin, että vuodessa jäisi edes 2000€ säästöön. Vinkkejä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaat toisen tilin ja siirrät sinne joka kuukausi 200 euroa heti tilipäivänä. Lopuilla on sitten tultava toimeen. 

Vierailija
2/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pieni tuloinen... mulla on niin pieni palkka että saan asumistukea. Viddu, saatana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa avaat säästötilin ja et osta mitään turhaa. Riittää kun laitat säästötilille 167 euroa kuussa niin 12 kuukauden päästä on yli 2000 euroa kasassa.

Vierailija
4/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta elätettävää on? Siitähän se riippuu, paljonko tuosta jää säästöön. Hyvä ja helppo tapa on siirtää säästöön menevät heti palkkapäivän jälkeen säästötilille ja laittaa loput riittämään loppukuuksi. Eli jos tavoite on 2000 säästöön vuodessa, siirrät 170 € säästötilille joka kuu ja elät niin kuin niitä rahoja ei olisikaan. 

Vierailija
5/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten menojen jälkeen 800€ käyttörahaa!? Minulla on jäänyt tässä kuussa 50€ käyttörahaa talolainan ja laskujen maksamisen jälkeen. Viime vuonna säästin peräti 1000€. Olen ollut 20 vuotta vakituisessa työsuhteessa ja joka päivä töissä. 200 000€ lainaa. Iskäx3

Vierailija
6/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pieni tuloinen... mulla on niin pieni palkka että saan asumistukea. Viddu, saatana.

Paljonko palkka, paljonko asumiskulut, paljonko asumistuki ? 

Oletko perheellinen ?

Vierailija
7/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollisten menojen jälkeen 800€ käyttörahaa!? Minulla on jäänyt tässä kuussa 50€ käyttörahaa talolainan ja laskujen maksamisen jälkeen. Viime vuonna säästin peräti 1000€. Olen ollut 20 vuotta vakituisessa työsuhteessa ja joka päivä töissä. 200 000€ lainaa. Iskäx3

Myy talo ja muuta syrjäseudulle yksiöön asumaan. Kappas säästät useita satasia!

Vierailija
8/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy talo ja sit sulla on rahaa. Kukaan ei ole pakottanut ottamaan lainaa.

Vierailija
9/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista milloin olisin käyttänyt pankkikorttia muuhun kuin auton tankkaamiseen että pääsen töihin. 50€ kun kuussa jää niin eipä sitä paljoa muuta huvia ole kuin sohvalla makoilla takkatulen ääressä. Ei paljoa kulu näin. Iskäx3

Vierailija
10/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nordnetin suomirahastoon vaan kaikki ylimääräinen ja loppu on historiaa

Vierailija
11/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisista menoista ei voi säästää niin on säästettävä ruuasta. Teet kaiken itse ja otat omat eväät töihin. Ostat tarjouksesta ja alennustuotteita pakastimeen. 

Vierailija
12/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo totta, erillinen säästötili- sellainen mitä ei voi käyttää (itseni tuntien) olisi varmasti paras. Mutta onkohan sellaista. 🤔 Olen "noussut"työttömyydestä pienituloiseen vakityöpaikkaan, joten uutta on se, että aivan kädestä suuhun ei tarvitsisi elää- edes jotain voisi säästöön laittaa.

Vierailija
13/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta elätettävää on? Siitähän se riippuu, paljonko tuosta jää säästöön. Hyvä ja helppo tapa on siirtää säästöön menevät heti palkkapäivän jälkeen säästötilille ja laittaa loput riittämään loppukuuksi. Eli jos tavoite on 2000 säästöön vuodessa, siirrät 170 € säästötilille joka kuu ja elät niin kuin niitä rahoja ei olisikaan. 

Ei ole muita elätettäviä kuin itseni.

Vierailija
14/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy talo ja sit sulla on rahaa. Kukaan ei ole pakottanut ottamaan lainaa.

Ei niin. Enkä myy. Elintaso laskee. Näin on oikein hyvä. Ihmettelen vain jos rahaa jää käteen kuin roskaa 800€ kk ja on vaikeuksia saada säästöön, että mihin saa menemään 800€kk? Minulla menee helposti kuukausi etten osta mitään pakollisten kulujen jälkeen. Ja on sentään 3 lasta. Iskäx3

Vierailija
15/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakollisista menoista ei voi säästää niin on säästettävä ruuasta. Teet kaiken itse ja otat omat eväät töihin. Ostat tarjouksesta ja alennustuotteita pakastimeen. 

Tämä on hyvä, voisi oikeasti arjen säästöjä tulla.

Vierailija
16/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä siis kustannat arkielämän ilman velkaa? :/

Vierailija
17/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat arkielämällä? Eihän kotona oleminen maksa, tai lenkillä käyminen? Iskäx3

Vierailija
18/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat arkielämällä? Eihän kotona oleminen maksa, tai lenkillä käyminen? Iskäx3

Sulla nuo "laskut" sisältää ilmeisesti myös  ruoat ja päivittäistavarat? Vaatteet ja terveydenhuollon? Harrastukset? Vai onko ne vaimon heiniä? 

Vierailija
19/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä pakolliset menosi koostuvat? Eikös lapsilisiäkin tule alaikäisistä lapsista? Kuulostaa siltä, että  "pakollisista" menoista voisi tinkiä, tuskin kukaan ottaa tieten tahtoen liian isoa asuntolainaa niin, että 50€ jää kuukaudessa (muidenkin menojen) jälkeen käteen?

Vierailija
20/39 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viputuotetreidauksella voi jotain saavuttaa muutamassa vuodessa. Nordnet ja Inderesforum.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme