Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko säilyttäneet nuoruudestanne mitään?

Vierailija
08.02.2024 |

Vanhoja puhelimia tai jotain krääsää? Päiväkirjoja? Jotain ? Vaatteita? Jotain hupparia minkä otitte ensimmäiseltä kumppaniltanne lainaa? Valokuvia?

Mä tajusin et mul ei oo mitää :D

Kommentit (310)

Vierailija
261/310 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo säilynyt mitään. Rypyt vaan lisääntyy.

Vierailija
262/310 |
28.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin valokuvia, Nokian banaanipuhelin, köksänkirja Ole hyvä, joitain koriste-esineitä ja koruja nyt ainakin. Niin ja mieheni olen säilyttänyt lukiosta asti. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Sama jo vuodesta 1984, siis aika vanha tuote.

Vierailija
264/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 vuotta sitten myin kauppa-autoon 11 itse kerättyä mustikka-ämpärillistä. Niillä rahoilla sain irti Abumatic virvelin (kela + vapa). Se taitaa lapsuudenkodin valokuvien ohella olevan aionoa tallella oleva asia.

Vierailija
265/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 60 vuotta sitten myin kauppa-autoon 11 itse kerättyä mustikka-ämpärillistä. Niillä rahoilla sain irti Abumatic virvelin (kela + vapa). Se taitaa lapsuudenkodin valokuvien ohella olevan aionoa tallella oleva asia.

Ihana juttu. Tuli oikein hyvä mieli. Itse kaipaan kauppa-autoja vieläkin vaikka en niitä nyt tarvitsekaan kun asun kaupungissa.

Vierailija
266/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvia, kirjahylly sisältöineen, vanhoja piirustuksia, muutama lelu, viherkasvi ja taulu, joka oli huoneeni seinällä kun olin lapsim

Vierailija
267/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään. Ei edes valokuvia. Heitin pois etten vahingossa törmää niihin missään. 

olen jo kauna miettinyt, että teen siivouksen, jossa hävitän vanhat päiväkirjat ja kuvat. Osan hävitinkin, kun muutimme takaisin Helsinkiin. Suurin osa noissa kuvissa olevista ihmistä ovat kuolleet tai muuten jääneet historian hämärään. Minulla ei ole lapsia ja vanhemmat sisaruksetkin ovat jääneet etäisiksi. Kukaan tuskin on kiinnostunut noista kuvista. Itse en varsinkaan, kun jotenkin ahdistun kun katson niitä, vaikka silloin hyviä aikoja olivatkin. Vanhojen päiväkirjojen lukeminen aiheuttaa vain myötähäpeää. 

Vanhoja suvun astioita minulla on paljon ja niistä en luovu.

N63 

Vierailija
268/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sieltä ole tainnut mitään säilyä, edes valokuvia en tykkää pahemmin katsella. En halua tietää miten nopeasti se aika kuluu ja se ahdistaa.

Vierailija
269/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirjoja löytyy ja kirjeenvaihtoa kasarilta ja ysäriltä. New Kids On The Block-krääsää löytyy. Muutama lelu

N49

Vierailija
270/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkälaatikollinen valokuvia. Olen pikkuhiljaa heittänyt omia tavaroitani molokin kitaan.

Vierailija
271/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain neitsyyteni.

On se mullakin jossain ullakon kätköissä, mut en oo nähnyt vuosiin.

Lapset myykööt tai vaikka polttakoot jäämistöni jaon yhteydessä.

Vierailija
272/310 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään. Ei edes valokuvia. Heitin pois etten vahingossa törmää niihin missään. 

olen jo kauna miettinyt, että teen siivouksen, jossa hävitän vanhat päiväkirjat ja kuvat. Osan hävitinkin, kun muutimme takaisin Helsinkiin. Suurin osa noissa kuvissa olevista ihmistä ovat kuolleet tai muuten jääneet historian hämärään. Minulla ei ole lapsia ja vanhemmat sisaruksetkin ovat jääneet etäisiksi. Kukaan tuskin on kiinnostunut noista kuvista. Itse en varsinkaan, kun jotenkin ahdistun kun katson niitä, vaikka silloin hyviä aikoja olivatkin. Vanhojen päiväkirjojen lukeminen aiheuttaa vain myötähäpeää. 

Vanhoja suvun astioita minulla on paljon ja niistä en luovu.

N63 

Minä olen myös hävittänyt lähes kaikki valokuvat. En ymmärrä mistä ahdistus kumpusi, koska mitään erityisen traumaattista ei lapsuudessani ollut. Silti kuvamuistot lähes kuvottivat. Kaikki meni takkasytyksi, ja samalla unholaan. Ei ole kaduttanut.

Vierailija
273/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valokuvat joita otin itse paljon. Ihania muistoja, tosin osa katkeriakin kun ei saanut sitä kenet olisi halunnut. 

Kaikki lahjaksi saadut korut rippirististä ja 12v saadusta horoskooppikorusta alkaen, puhumattakaan tuon nuoruudenrakkauteni antamista lukuisista koruista. Joskus katselen niitä edelleen. 

Äidilläni on yhä paljon minun ja siskoni leluja tallessa, siis jopa viidenkymmenen vuoden takaa.

Vierailija
274/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyylini on lähestulkoon muuttumattomana säilynyt nuoruudestani saakka. Elän edelleen lähes samoin kuin nuoruudessani 80- ja 90-luvulla. En omista älypuhelinta, en autoa, käytän muutamaa peruskodinkonetta, joita on siihen aikaankin käytetty, kirjoitan käsin vihkoihin ja muistilapuille, kuljen polkupyörällä yms.

Ainut 2000-lukulainen asia elämässäni on kannettava tietokone ja netin kautta tapahtuva tiedonhaku ja asiointi. 😃 Nytkin kun tuli tuo suomi-digilaatikko, niin valitsin edelleen paperisen viranomaispostin. Ja laskutkin tulevat paperisena. Varalla on vain maksukuoria, jos ei nettipankki toimi. Juuri siitä syystä myös olen pysynyt paperiversioissa, että sähköiset menetelmät ovat epäluotettavia. Tapahtui tietokonetilttiä, usb-tikun hajoamisia yms., joiden jälkeen palasin vanhoihin menetelmiin.

Vierailija
275/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulta löytyy vanhoja esineitä, ei mitään varastollista sentään. Päiväkirjat peruskoulusta lähtien on tallessa, joskin kirjoja on vain kolme kun niihin on hyvin harvakseltaan tullut kirjoiteltua mitään. Lukiosta on tallessa kansio, jossa on muistiinpanoja ja ja koulukirjoitelmia, muutama hyödyllinen oppikirja löytyy. Yliopistoajoilta on yksi pieni laatikko, johon olen kerännyt esim yliopiston tervetuliaiskirjeen ja joitain pikkukrääsää kuten vanhat yliopistonkulkuavaimet, haalarimerkit joita ei tullutkaan ommelleeksi haalareihin jne. Vanhempani asuvat edelleen samassa kodissa, jossa itsekin lapsena asuin ja siellä on suurin osa näistä vanhassa huoneessa tallessa.

Vierailija
276/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tavaroiden säilyttämisestä.  Minulla ei ole lapsia  joille pitäisi pitää tallessa muistoja kaukaisuudesta, ainoastaan valokuvia lapsuudesta ja nuoruudesta jäljellä.  Samoin kirjoja joista en luovu sekä eräs perinnöksi saamani huonekalu.   Muistot säilyvät mielessäni, hyvät, huonot ja haikeat.

Vierailija
277/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen itse ostamani CD-soittimen vuodelta 1991. Sillä Sonyllä kuunneltiin varmaan tuhansia tunteja musiikkia varsinkin kun sain lahjaksi myös myöhemmin stereot (vahvistin + viritin), jotka ovat edelleenkin tuossa vieressä soittamassa nettiradiota. CD-soitin valitettavasti vikaantui käyttökelvottomaksi vuosien käyttämättömyyden jälkeen, levykelkan vaseliinit kovettuivat jne. Taitaa edelleen olla vanhin käytössä oleva tavarani, kohta tulee 35 vuotta täyteen. CD-levyt, joita on muutama sata, ovat kaapissa esillä mutta aktiivisoittoa ei ole ollut enää pitkään aikaan, Spotify vei käytön..

Vierailija
278/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm . vesivärimaalauksia ja värikynäpiirustuksia. 

Vierailija
279/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Useamman muuton jälkeen on pikkuhiljaa lähtenyt roskiin tavaraa sieltä vanhimmasta päästä ja nyt olen siinä pisteessä, että mitään nuoruusmuistoja ei enäö ole tallella. Valokuvatkin hävitetty. N61

Älkää nyt hyvät ihmiset kaikkia valokuvia hävittäkö!

Valokuvat eivät haalistu, katoa ja vääristy silleen kuin muistot. 

Muistoja on valtavasti, mutta pieniä yksityiskohtia on hävinnyt ja asioita muistaa enemmän tai vähemmän väärin.

Vierailija
280/310 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvat kyllä. Jokunen astia ja joulukuusenkoriste lapsuudenkodista. Yksi ikivanha mekko omasta lapsuudesta. Kiiltokuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi