Oletteko säilyttäneet nuoruudestanne mitään?
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Kun lähdin lapsuuskodistani niin jätin kaiken taakseni. Mitä olisin ottanut, missä pitänyt, mitään en tarvinnut enkä halunnut.
En ole koskaan ollut tavaran jemmaaja vaan pyrkinyt tarpeettomaksi käyneestä bopeasti eroon.
Minä olen jemmaaja, tavaraa on tuhottomasti. Nyt olen muuttamassa omasta talosta kerrostaloon jossa säilytystiloja ei paljon ole. Parhaillaan luen päiväkirjojani tarkotuksena hävittää ne. Luopuminen tuntuu niin ikävältä vaikka toistaiseksi muistot vielä muistaakin.
Älä ihmeessä hävitä päiväkirjojasi. Voisivat olla melkoisia aarteita 50 vuoden kuluttua jollekulle. Jos ei ole omia lapsia, niin jollekin muulle...
Aloitin päiväkirjojen pitämisen 1971 ja ilman muuta kaikki ovat tallessa. Todella suurenmoista lueskella juttuja 50 vuoden takaa. Toivottavasti lapseni joskus lukevat niitä - tai heidän lapsensa.
Koulukuvia ala-asteelta Lukioon, valokuvia perhematkat, rippi ja ylioppilasjuhlakuvat, CD-soitin ja CD levyjä ja muutama vinyylilevy. MP3 soitin, vanhoja GSM puhelimia, Monia Nokia 3210 puhelimia eri kuorilla. Levis 501 farkut jotka kutistuneet liian pieniksi . Edmonton Oilers / Jari Kurri pelipaita. Neil Armstrong nimmari ,paljon kirjoja. Sveitsiläisen X-tyttö ystävän isovanhempien viinitilan viinipullo (viini luultavasti etikaksi muuttunut ) Lomamatka romanssien jälkeistä kirjeenvaihtoa matkoilla tavattujen ihanuuksien kanssa. Yläasteella veistossa tehty leikkuulauta, Jääkiekosta saatu paraspelaaja palkintoja (mestaruuksia ,mitaleja en koskaan voittanut) Titanic Koottava pienoismalli. Muumioitu pikkusiskon kuollut kultakala ( kuivasin sen vihanneskuivurissa ja sitten hiuslakkaa kuivan kalan päälle monia kerroksia ) Lapsuuden kodin kuolleiden 2 kpl koirien kaulapannat, paljon postikortteja ( joulu ja synttäri toivotuksia ja paljon varsikin isän lähettämiä postikortteja eri puolilta maailmaa ( teki kuukausittain monia liikematkoja ja aloitti minulle korttien lähettämisen syntymäni jälkeen eli niitä on tosi paljon ) vanhoja rannekelloja.
Vierailija kirjoitti:
Kotitalouden kirja Ruoanvalmistus, joka on edelleen käytössä.
Mulla sama! Peräisin 80-luvulta
Neulomani lapaset, yhä käytössä. Silloin oli Novitan langat vielä laadukkaita. Eivät mene rikki millään eivätkä nyppyynny. Joka talvi käytössä. Samalta ajalta myös äitini neulomat säärystimet. 80-luvulta
Marshallin kitarakamat
Fender HM Strat
Sarjakuvia
Pari toimivaa Nintendoa
Kilpapienoiskivääri
Luokkakuvia ja muitakin valokuvia, koulutodistukset, kirjoja, teiniaikojen ulkomaisten kirjeenvaihtotovereiden kirjeet, ylioppilasasuni ja -lakkini, joitakin kasariaikojen bileasuja ja -koruja. Rippilahjani. Tallessa on myös joitakin lapsuusajan leluja. Puhumattakaan tavaroista vanhempieni ja isovanhempieni jäämistöistä, niistä suurin osa ihan käytössä edelleen, mm. astioita ja huonekaluja. No myönnän, tavaraa on paljon, mutta olenkin hävittänyt/myynyt mm. lähes kaikki ikea-sotka-ym. lastulevykalusteet ja halpis-tusina-astiat ja pitänyt arabiat, iittalat ja kotimaiset teräskattilat.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja on taas vauhdissa täällä. Mikä intressi on alapeukuttaa tällaista aihetta? Niinkuin montaa muutakin aihetta. Taitaa olla harrastukset ja seura vähissä.
Alapeukuttaa kun ei ole itse säästänyt mitään. Tai on niin nuori ettei ole mitään säästettävää, nykyään kun ei kirjeitä kirjoiteta eikä kiiltokuvia keräillä, musiikki ja leffat katsotaan jostain suoratoistopalvelusta ja huonekalut ym. on jotain ikea-shaissea.
Vierailija kirjoitti:
Käytössä on edelleen mummun kutoma neule 80-luvulta ja kastelahjaksi saamani kultainen sydänriipus. Valokuvia ja paljon kirjoja on vielä tallessa. Legot siirtyi lapsen omistukseen siinä kohtaa, kun hän siirtyi Dubloiästä pikkulegoikään, mutta meidän varastossa ne odottavat vielä seuraavaa käyttäjää.
Tiedän, että varaston ylähyllyllä, ihan takimmaisessa nurkassa on yksi laatikko. Sen sisältö pitäisi käydä läpi ja osan jutusta haluan hävittää. Haluaisin tehdä sen yksin ja mieluiten näin lämmityskaudella, kun takka lämpiää muutenkin. Ongelma on siinä, että en saa laatikkoa alas piilostaan.
Mulla on kanssa tuollainen laatikko. Tukevasti umpeen teipattu joka puolelta. Lapsille (nykyään kolmekymppisiä) olen sanonut että sen saa avata sitten kun olen jo poissa - tai heittää pois/polttaa tms. ihan avaamattakin.
Sähköbasso, josta kerran totesin että pidän siitä enemmän kuin useimista ihmisistä. Treenikämppä-äänityksiä. Valokuvia ja mv-negatiiveja. Intistä sotilaspassi, kauluslaatat ja kuntoisuusmerkit. Äitini kutomia villapaitoja.
Luokkasormus, rippikoulun ristiriketju ym, onhan näitä , taskukellon ja rannekellon helvatasti on vielä tavaraa.