Mitä ylimääräistä rahan tuhlaamista et ymmärrä?
Joku asia mihin ihmiset tuhlaa rahaa, mutta saisi paljon halvemmallakin. Itsellä varmaan näppis ja hiiri. Muutamalla kympillä saa ergonomisen ja hyvän näppiksen tai hiiren, mutta porukka voi hyvinkin tuhlata 150€ samaan asiaan.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttävät valtavia summia ravintoloihin ja kahviloihin. Myös matkustamisessa saa yhtä hyviä elämyksiä pienemmälläkin rahalla.
Minusta matkustaminen on rasittavaa. Mieluummin käyn gourmet-ravintolassa syömässä silloin tällöin.
Mieluummin jättää ne ravintolareissut väliin ja matkustaa Norskilla vaikka Budapestiin ja syö siellä halvalla.
Miksi mennä Budapestiin asti, kun kotikaupungistaankin saa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakastehedelmät. Ostakaamme hedelmiä kun ne on edullisia. Ei nyt keskellä talvea ,koska en enstenkään usko että niissä vitamiinit jäljellä.
Punalaputetut kannattaa ostaa ....
Minä syön marjoja ja hedelmiä ihan maun takia enkä sen takia onko niissä nyt vitamiinit jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut käyttävät valtavia summia ravintoloihin ja kahviloihin. Myös matkustamisessa saa yhtä hyviä elämyksiä pienemmälläkin rahalla.
Minusta matkustaminen on rasittavaa. Mieluummin käyn gourmet-ravintolassa syömässä silloin tällöin.
Mieluummin jättää ne ravintolareissut väliin ja matkustaa Norskilla vaikka Budapestiin ja syö siellä halvalla.
Miksi mennä Budapestiin asti, kun kotikaupungistaankin saa ruokaa?
Minä söin Budapestissä tosi maukasta paikallista ruokaa. Ei sitä näistä lähiravintoloista saa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tupakointia. En ymmärrä sitä, että maksetaan ja ylläpidetään ylisuuria taloja, joita täytetään vanhalla romulla. (Asun maalla, joten tätä näkee paljon). Auton ostaminen uutena. Varojen makuuttaminen tileillä sijoittamisen tai edes korkeakorkoisemmalle tilille siirtäminen sijaan. Ilmeisesti inflaation käsite on aivan vieras monille ihmisille.
Lopuksi suurin ihmetyksen aiheeni. Kesämökit! Minusta elämyksiin sijoittaminen on hyvä juttu, mutta en pysty ymmärtämään sitä, että niin monelle tämä tarkoittaa loputonta rahareikää ja työleiriä korvessa, jonne ajaminenkin maksaa puhumattakaan muista loputtomista kuluista.
Raskas työ, mökille ison veden ääreen ja hiljaisuuteen pääseminen on se,
No kyllä minä arvostan ihmistä, joka osaa pitää rakennuksen kunnossa, hoitaa pihaa ja puutarhaa, tietää miten paikalliset sää -ja luonto-olosuhteet vaikuttavat, tuntee ihmisiä ja paikallista historiaa jne...ei siinä ole kyse rahasta, vaan elämisen taidosta ja tiedoista.
Miksei se saisi maksaa mitään?
Eri juttu raahata mökille turhaa rojua, uutta tai vanhaa, tai pilata se huonolla hoidolla. Sillä tavalla mökistä saa kalliin homeloukun.
Tupakkaa, nuuskaa ja olutta. En kyllä ymmärrä avokadoja tai oliiveitakaan, koska maistuvat mun suussa pahalle.
En myöskään ymmärrä että on useampi pari pikkulaukkuja tai juhlakenkiä ja muita pikkuasusteita eri väreissä.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkaa, nuuskaa ja olutta. En kyllä ymmärrä avokadoja tai oliiveitakaan, koska maistuvat mun suussa pahalle.
En myöskään ymmärrä että on useampi pari pikkulaukkuja tai juhlakenkiä ja muita pikkuasusteita eri väreissä.
Minulla on pikkulaukkuja, korkokenkiä ja koruja läjäpäin. Iltapukujakin yli 10. Oletko ajatellut että jotkut voivat tarvita niitä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilomat
Niillä voi sivistää itseään.
En henk.koht. ymmärrä etelän reissuja jos lähdetään helle-Suomesta altaalle ryyppäämään.
Matkat varataan ajoissa ja mistä sen tietää onko Suomessa silloin hellettä vai kylmää vesisadetta. Mukava vaan rentoutua ja osallistua vaikka päiväretkille ilman mitään kotivelvollisuuksia. Kotona on kuitenkin ne perus päivärutiinit kokkaamisineen jne..
No tuo on eri asia. Noin teen itsekin. On kuitenkin ihmisiä, joille loma tarkoittaa känniputkea bulkkihotellissa, yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pikkulaukkuja, korkokenkiä ja koruja läjäpäin. Iltapukujakin yli 10. Oletko ajatellut että jotkut voivat tarvita niitä töissä?
Ehkä kyse ei ollutkaan työvaatteista ja-asusteista.
Kaikilla on omat juttunsa mihin haluavat rahansa pistää, niin sinänsä ymmärrän kaiken. Tuhlasin nuorempana etenkin kirjoihin, mihin nykyään tuhlaan vaan harvoin, lähinnä kun ei ne lopulta mahdu mihinkään. Viiniin tuhlaan vieläkin silloin tällöin, koska hyvä viini on vaan niin hiton hyvää. Olen lopettanut kampaajakäynnit, meikkien, laukkujen ja turhien vaatteiden ostelun. Jos joku haluaa näihin tuhlata niin mikäpä siinä, mulle täysin ok.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuva tv:n, kännykän ja muun hifistelyn uusiminen. Meidän naapuri taitaa olla ihan klassinen esimerkki tästä, sillä hänellä on aina jokin uusi juttu meneillään. Varsinkin kesäaikaan hänestä tulee aivan koominen fiilis, että ihan tottako hänen on aina pakko laittaa hieman paremmaksi kuin naapurilla :D Hän ei myöskään lähtenyt meidän muiden biojätteen keräys - kimppaan mukaan, vaan he maksavat omaansa kiltisti melkein 200€/2kk kun me muut maksetaan 60€.
Tuohon biojätekeräykseen. Kyllä itsekin maksaisin enemmän jotta ei tarvitse olla mukana kimppajutuissa. Moikkaan kyllä naaapureiden kanssa ja muutaman sanan voin vaihtaa. Mutta kimppajuttuihin en mukaan mene. Niissä kuitenkin aina jollain on vahvoja mielipiteitä kuinka asiat tulee tehdä hänen tavallaan ja tästä sitten kiistellään
En ymmärrä, että ne ,jotka valittaa rahan vähyyttä, EIVÄT OSTA EDULLISIA MARKETTTIEN OMIA RUOKAMERKKEJÄ, eivät viitsi tehdä itse ruokia, vaan ostavat valmiita ts kalliiksi tulee ja hankkivat koiran ,joka maksaa paljon ja mihin menee paljon rahaa sairasvakuutuksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiirissä on aika paljon eroja, huomaat jos pelaat :) samoin jos joudut käyttämään paljon hiirtä ihan perustyössäsi, niin se huono, hidas, epätarkka ja epäergonominen hiiri on kyllä ihan vihoviimeinen kapine. Näppiksissä olen anteeksiantavampi, mutta haluan silti, että näppäimet menevät nätisti painaessa pohjaan eivätkä lonksu ja kolise. Jos kirjoitat paljon, niin varsinkin sellaiset korkeat, vanhat nappikset ovat raskaita käyttää.
Ihan suoraan hinta ja laatu eivät mene aina rinta rinnan, mutta sanotaan silti, että hiiri ja näppis ovat kyllä sellaisia, joihin mielelläni investoin, kun niitä tulee kuitenkin käytettyä paljon päivittäin.
Okei, mä en ymmärrä jotain satasten tai jopa tonnien arvoisten käsilaukkujen hankkimista.
Teen hiiren avulla kuvanmuokkausta, nettisivuja, kuvitusta taittoa ja pelaan kaikkia peligenrejä. Hiirenä MX518
Aina voi tehdä työtä ja pelata pilipalilaitteilla. Toinen juttu on millä tasolla kummassakin mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastehedelmät. Ostakaamme hedelmiä kun ne on edullisia. Ei nyt keskellä talvea ,koska en enstenkään usko että niissä vitamiinit jäljellä.
Minä syön marjoja ja hedelmiä ihan maun takia enkä sen takia onko niissä nyt vitamiinit jäljellä.
Pakasteissa vitamiinit säilyvät paremminkin kuin pitkään säilytetyissä 'tuoreissa'.
Minä ajattelen niin että suurin osa mökkiläisistä kertoo lähtevänsä kaupungista rentoutumaan mökille ja sanovat nauttivansa luonnon rauhasta, kalastuksesta, saunomisesta ja mökkipuuhastelusta. Käytännössä kun auto saadaan mökin pihaan niin ensimmäinen olut sihahtaa ja pienessä sievässä menee enemmän tai vähemmän puuhastellessa aika.
Kiteytettynä mökkeilijä=alkoholin liikakäyttäjä joko itse tai sivusta sen liikakäyttöä seuraava.
En tästä syystä ymmärrä suurinta osaa mökkeilijöistä. Miksi ostaa mökki kulissiksi, jäisivät kaupunkiin vetämään kalsarikännejä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden ostaminen siitä syystä, että saa ihanan halvalla.
Niin ja ne on useimmiten niitä polyesteririepuja.
Itse en ostaisi mitään parinkympin näppiksiä ja hiiriä kun käytän Applen laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen niin että suurin osa mökkiläisistä kertoo lähtevänsä kaupungista rentoutumaan mökille ja sanovat nauttivansa luonnon rauhasta, kalastuksesta, saunomisesta ja mökkipuuhastelusta. Käytännössä kun auto saadaan mökin pihaan niin ensimmäinen olut sihahtaa ja pienessä sievässä menee enemmän tai vähemmän puuhastellessa aika.
Kiteytettynä mökkeilijä=alkoholin liikakäyttäjä joko itse tai sivusta sen liikakäyttöä seuraava.
En tästä syystä ymmärrä suurinta osaa mökkeilijöistä. Miksi ostaa mökki kulissiksi, jäisivät kaupunkiin vetämään kalsarikännejä.
Mielikuvasi kaipaa päivittämistä. Ehkä tuo pitää paikkansa jossain harvenevassa boomer-ikäluokassa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, että ne ,jotka valittaa rahan vähyyttä, EIVÄT OSTA EDULLISIA MARKETTTIEN OMIA RUOKAMERKKEJÄ, eivät viitsi tehdä itse ruokia, vaan ostavat valmiita ts kalliiksi tulee ja hankkivat koiran ,joka maksaa paljon ja mihin menee paljon rahaa sairasvakuutuksen myötä.
Koiran hyöty ei aukene empatiakyvyttömälle eläinvihaajalle. Sinun logiikallasi ei pidä hankkia lapsiakaan, kustannukset ovat vielä isommat. Mutta onhan se elämä antoisaa, kun kaapit on täynnä Pirkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkasen wt-tuttavapiiri sulla. Vaihda ympyröitä niin näet miten muut elää.